moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:57

Onassa schreef:
Dit moet voor de nabestaande van de slachtoffers toch een tweede regelrechte ramp zijn als dit werkelijk door gaat??
Ik kan niet geloven dat dit werkelijk gaat gebeuren...dan is de wereld echt compleet gek geworden en heeft men geen inlevings vermogen meer.

Helemaal eens. Hopen op respect daarvoor.
Maar weet je, voor slachtoffers van de vuurwerkramp Enschede zal ieder oudjaar een ramp zijn. Daar heb ik persoonlijk ook respect voor. Niet alleen voor hen, maar ook voor oorlogsslachtoffers die door vuurwerk worden herinnerd aan aanslagen. Daarom zal ik zelf nooit vuurwerk afsteken. Dat is persoonlijke empathie. Maar moeten we dan de hele wereld opleggen geen vuurwerk meer af te steken? Ik zal het mijn zoon niet verbieden of ontmoedigen op de gangbare manier oud&nieuw te vieren..De wereld draait door.. ondanks persoonlijk menselijk leed. Gelukkig of helaas??

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:57

FaberSmid schreef:
rachel_j schreef:
dat doet mij dan toch vragen ;
FaberSmid , wat is uw mening?

Als ik nu al door het geen ik neutraal schrijf al zo veroordeeld en persoonlijk aangevallen en niet inhoudelijk geschreven wordt. Denkt u toch niet dat ik mijn mening hier ga schrijven?

Tuuk wel FS, denk dat rachel er oprecht naar vraagt.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:58

Teddy321 dat ga ik nu zekers niet doen, beter is het eerst te laten rusten.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 01:00

Teddy321 schreef:
Das wel heel cru Adriana. Heb trouwens ook altijd gedacht dat correspondenten ook geinteresseerd zijn in mensen. En neem me niet kwalijk, FS mag toch ook een mening hebben?

Waarom is dat cru? Ik ben als correspondent voor de Holsteiner fokkerij hier op Bokt en nee ik toon geen interesse in profielen of ik moet op iets interessants geattendeerd worden.
Natuurlijk mag FS een mening hebben, maar zeggen dat ik persoonlijk word gaat mij toch een paar stappen te ver.

"Schrijf maar anders voor een ander beeld"??? Is dat Vlaams? Dat is een taal die ik niet voldoende beheers.
Het empatisch vermogen ontbreekt er wel een beetje aan bij jou of door steeds te benadrukken dat je je eigen mening nog niet hebt gegeven wil je zeggen dat je de advocaat van de duivel speelt?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 01:00

On topic, ik vind het niet heel handig gekozen van de mensen achter dit islamitisch centrum en wellicht zit er idd een provocerend karakter achter, dat weet ik niet.

Hoe het ook zij... richt je op die mensen achter het centrum, geef als stad geen vergunning af, gebruik de middelen die je als democratisch land hebt. Maar om nou een hele religie en 23% van de wereldbevolking gelijk af te branden, nee. Dat is net zo extremistisch en ik heb persoonlijk een gigahekel aan elke vorm van extremisme. Links, rechts, islamitische of veganistisch.

Probleem van extremisme is dat je bijna automatisch een net zo sterk tegenwicht wil bieden. Of dat nou in een discussie is of in het echt, ik maak me er zelf ook schuldig aan. Daarom is extremisme een zelfvernietigende levenshouding.

StableEnable

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 01:02

@Waves. Eens en nu echt naar bed!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 01:03

Adriana schreef:
Teddy321 schreef:
Das wel heel cru Adriana. Heb trouwens ook altijd gedacht dat correspondenten ook geinteresseerd zijn in mensen. En neem me niet kwalijk, FS mag toch ook een mening hebben?

Waarom is dat cru? Ik ben als correspondent voor de Holsteiner fokkerij hier op Bokt en nee ik toon geen interesse in profielen of ik moet op iets interessants geattendeerd worden.
Natuurlijk mag FS een mening hebben, maar zeggen dat ik persoonlijk word gaat mij toch een paar stappen te ver.

"Schrijf maar anders voor een ander beeld"??? Is dat Vlaams? Dat is een taal die ik niet voldoende beheers.
Het empatisch vermogen ontbreekt er wel een beetje aan bij jou of door steeds te benadrukken dat je je eigen mening nog niet hebt gegeven wil je zeggen dat je de advocaat van de duivel speelt?

Wederom trekt u uw verkeerde conclusies. Doet dat uw storen dat ik nog niet mijn mening vergeven heb?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 01:04

ik ga mijn bedje opzoeken, en zeg jullie bij deze welterusten en sweet dreams.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 01:04

StableEnable schreef:

Stuur je me nu naar bed?? :') :+

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 01:04

FaberSmid schreef:
Alsof die wilders en aanhangers en groeperingen zo belangrijk zijn, die eisen hun aandacht zelf wel op. Beter die negeren en verbannen, geeft rust en overzichtelijkheid.

Wat een politiek incorrecte opmerking, want daarmee geef je aan helemaal niet tegen verbanning te zijn, als het maar de juiste groep is die verbannen wordt. :n

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 01:05

Waves schreef:
StableEnable schreef:

Haha ja bij deze... Jij moet vast ook werken morgen. Ik iig wel en het is al wéér te laat..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 01:09

StableEnable schreef:

Haha ja bij deze... Jij moet vast ook werken morgen. Ik iig wel en het is al wéér te laat..

Nou vooruit, dan ga ik ook maar :z Weltrusten!

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 01:11

janesmith schreef:
FaberSmid schreef:
Alsof die wilders en aanhangers en groeperingen zo belangrijk zijn, die eisen hun aandacht zelf wel op. Beter die negeren en verbannen, geeft rust en overzichtelijkheid.

Wat een politiek incorrecte opmerking, want daarmee geef je aan helemaal niet tegen verbanning te zijn, als het maar de juiste groep is die verbannen wordt. :n

Voor iemand die denkt dat Heerlen Engels grondgebied is................duss

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 01:23

Teddy321"
[quote="janesmith schreef:
FaberSmid schreef:

Voor iemand die denkt dat Heerlen Engels grondgebied is................duss[/quote]

Schrijft die groepsgewijs temmen doet om anderen te laten verbannen? Het is dat ik uw bericht nu kan lezen omdat uw schrijven gequote is.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 01:43

Adriana schreef:
FaberSmid schreef:

En wat u nu zeggen met deze wijze van "inhoudelijk" schrijven?

Waarschijnlijk dat uw houding het bloed onder de nagels vandaan kan krijgen van vele mensen. Dat uw beeldspraak vaak met messen onder het wateroppervlak doorsnijd. En vergeeft u mij mijn verwarrende taal. Ik begeef mij veel in Duits en Engels talige kringen.

Ik heb mijn mening gegeven en daar laat ik het bij.

_O- :-) In vorm?

Axel_Valerie

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 01:46

blijkbaar wel..

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 01:57

rachel_j schreef:
dat doet mij dan toch vragen ;
FaberSmid , wat is uw mening?

Iets met natives en americanos, waar ik niet geen onmogelijk dan mits hetgeen chocoladen van kokkerellen kan dat ik het ook kook.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 07:37

Waves schreef:
On topic, ik vind het niet heel handig gekozen van de mensen achter dit islamitisch centrum en wellicht zit er idd een provocerend karakter achter, dat weet ik niet.

Hoe het ook zij... richt je op die mensen achter het centrum, geef als stad geen vergunning af, gebruik de middelen die je als democratisch land hebt. Maar om nou een hele religie en 23% van de wereldbevolking gelijk af te branden, nee. Dat is net zo extremistisch en ik heb persoonlijk een gigahekel aan elke vorm van extremisme. Links, rechts, islamitische of veganistisch.

Probleem van extremisme is dat je bijna automatisch een net zo sterk tegenwicht wil bieden. Of dat nou in een discussie is of in het echt, ik maak me er zelf ook schuldig aan. Daarom is extremisme een zelfvernietigende levenshouding.
Ik kan me helemaal vinden in bovenstaande.
Verder houd ik mijn hart vast als ik denk aan de speech van Wilders en ons landsbelang, maar begrijp wel dat hij ervoor gekozen heeft om daar heen te gaan. Dit is een prima gelegenheid voor hem om in de wereldlijke media te komen met zijn mening. Of het goed gaat zijn voor Nederland in zijn algemeenheid, heb ik mijn twijfels bij. :+

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 08:41

Het slechtste antwoord op intolerantie is .... Intolerantie

we hebben het hier over een aantal verknipte figuren met een haat jegens de westerse cultuur. omdat ze denken dat de Islam die haat rechtvaardigt, hebben ze bijvoorbeeld 911 aangericht.

Een moskee op GZ is allesbehalve een eerbetoon aan de daders van die gruweldaad. Er zijn ook onschuldige moslims gestorven in het WTC.

Een moskee is een gebedshuis. Als het goed gedaan wordt, kan het zelfs opgesteld kunnen worden als een voorbeeldfunktie voor de hele moslimwereld: terrorisme is fout en ook God (of Allah voor moslims) keurt terrorisme niet goed.

Wilders wil alleen maar naar GZ omdat het publiciteit oplevert, ook al gaat hij een open deur intrappen.

ik zie overigens nog een grote rol voor Wilders in de wereldgeschiedenis, met name als hij eens uit zijn eigen hokje breekt en zich echt eens volgens onze normen en waarden gaat uitdrukken en gaat stellen dat eenieder recht heeft op zijn eigen geloof.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:07

Ik heb het er vannacht met verschillende Amerikanen over gehad en ze hebben niks tegen de Islam, maar het zou niet op die plek moeten worden gebouwd. Heel lower Manhattan is zowat een rampgebied geweest en het is de gedenkplek voor 3000 slachtoffers. Dat belang vind ik zwaarder wegen.

Maak dan een ruimte zonder geloofsuiting waar iedereen kan samen komen en doe dat bescheiden.

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:11

Ik wist er ook niet van, maar ik vind het echt van de zotte dat dat juist op die plek moet komen, dat kan gewoon niet. Zoals TS al zegt, dat is echt de diepe wonden van de nabestaanden / betrokkenen openrijten. SCHANDALIG!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:50

Misschien waren er slachtoffers van 9/11 die een hele andere visie en levenshouding hadden, en die het prima zouden hebben gevonden als er een islamitisch centrum zou komen en is het voor hun nabestaanden een diepe belediging om te denken dat ze niet zo tolerant zouden zijn.

Praat dus niet voor de slachtoffers of hun nabestaanden waar je niks van af weet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:56

Adriana schreef:
Ik heb het er vannacht met verschillende Amerikanen over gehad en ze hebben niks tegen de Islam, maar het zou niet op die plek moeten worden gebouwd. Heel lower Manhattan is zowat een rampgebied geweest en het is de gedenkplek voor 3000 slachtoffers. Dat belang vind ik zwaarder wegen.

Maak dan een ruimte zonder geloofsuiting waar iedereen kan samen komen en doe dat bescheiden.

Helemaal mee eens. Tolerantie kan ook op een andere manier.

janesmith schreef:

Als ik jouw link erbij pak:

Minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen (CDA) laat de PVV schriftelijk weten dat de subsidie is bestemd voor een programma van Asma dat zich richt op de emancipatie van moslimvrouwen in Afghanistan, Egypte en Pakistan.

Verhagen ontkent verder dat Asma betrokken is bij de plannen om een moskee bij Ground Zero te bouwen.

En ik pak Asma erbij:

The American Society for Muslim Advancement (ASMA) is a New-York based nonprofit organization founded in 1997 to elevate the discourse on Islam and foster environments in which Muslims thrive.

Daaruit maak ik op dat de Asma bedoeld is voor integratie ? van Moslims in Amerika. Ik heb geen idee waarom wij 1 miljoen mee moeten financieren aan de integratie van Moslims in Amerika terwijl we hier ook nog genoeg Moslims hebben die wel wat hulp bij de integratie kunnen gebruiken.

Dan trek ik de conclusie dat onze leiders geen enkel idee hebben waar ze hun geld aan uitgeven "oh Moslims, klinkt wel leuk, ja, doen we!"

Teddy321 schreef:
Ik denk (eigenlijk weet ik het zelfs, daar ik regelmatig in de US verblijf) dat er in de US bijna geen anti-moslim gevoelens zijn. Zij kennen dat veel minder.

Nou dat is dan nu ook wel klaar. Denk ik.
Het tegengestelde bereik je hiermee vind ik.

Oh en voor het plaatje: hier komt het

Afbeelding

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:00

Dat geldt de andere kant op precies hetzelfde. Misschien waren de slachtoffers juist wel tegen en zouden het helemaal niet prima gevonden hebben als er een islamitisch centrum zou komen en zouden zij dat bouwen van dat centrum zien als een diepe belediging voor hun nabestaanden en getuigen van een intolerante houding van de kant van de bouwers

Praat dus niet voor de slachtoffers of hun nabestaanden waar je niks van af weet.

Nicolletje schreef:
Dan trek ik de conclusie dat onze leiders geen enkel idee hebben waar ze hun geld aan uitgeven "oh Moslims, klinkt wel leuk, ja, doen we!"

Dat denk ik ook, en als ze al weten waar het heen gaat, dan zullen ze zich in allerlei bochten wringen om het te ontkrachten, want ze beseffen ook heel goed dat dit erg gevoelig ligt bij een groot deel van 't volk.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:01

Het is trouwens best interessant om de site van Asma erbij te pakken en eens te lezen.