Een op vijf pasgetrouwden heeft spijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:59

Huertecilla schreef:
MarvanTom schreef:
Ik heb zo het idee dat mijn (lees ons) ongehuwde samenzijn een betere oplossing voor jouw eerste relatie was geweest.
Maar misschien ook voor de huidige.

In mijn eerste waren we gewoon zelf weer ´gescheiden´ net als zelf ook kan ´huwen´.
In deze zijn we niet gehuwd,

Er is in geen enkele relatie gelijkheid op om het even welek punt. Man en vrouw zijn verschillend én individuen zijn verschillend. Gelijkwaardig niet gelijk.
Het hoeft dus geen enkel punt te zijn als het huis van de een is, de verdiensten in gled ver uiteenlopen of wat voor verschil er ook is. Zo kan een uitzondelijk warm en invoelend persoon een enórm waardevolle inbreng in een realiteit hebben. Idem sprankelende creativiteit, goede minnaar/minnares, fantastische ouder, noem het maar op wat in een relatie als waardevol ervaren kan worden.
Wat is de waarde van een veilig geborgen gevoel krijgen bij iemand? Is het dan belangrijk of/dat deze exact hetzelfde in geld inbrengt?

Mbt het topic echter regelt de wet bij huwelijk een aantal zakelijke aspecte standaard én hoe je de relatie geacht wordt in te vullen. Dat is dat recht en plicht. Nog zeer ongelijk verdeeld ook zodat ook de rol van de vrouw weer ongelijk ingevuld moét worden om weer evenwichtig te zijn onder de streep. Dat is niet meer van deze tijd.

Na een slechte ervaring door een misstap van de ander, zou ik me voor kunnen stellen dat iemand gaat wreken op die daad.
Ongeacht of dat uit emotie/ onmacht of wat dat ook is; sommige mensen (V/M) willen geld zien, anderen alleen gerechtigheid.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:03

Borg schreef:
Hm HC, ooit van condooms gehoord?

Jawel.
Buíten de vaste elatie is dat ook om andere redenen een logische zaak.
Maarrhe... jij stelt nu dat mannen binnen een duurzame relatiealtijd een condoom moeten gebruiken omdat ze ervan uit moeten gaan dat hun vrouw de pil mogelijk ´vergeet´?
Dat condoomgebruik binnen het huwelijk/samenwonen is wel een consequentie van het ongelijke recht op baas in eigen buik met gelijk consequenties voor de man eraan.
Ik schreef al een paar keer eerder dat een pil voor mannen een grote en gelijktrekkend goed zou zijn.

Ikzelf heb ooit vasectomie laten uitvoeren. Dat was nog ruim voor Hiv naar de mens overstapte.
Dit was opdat ik de verantwoordelijkheid en mogelijk schadelijke hormonen voor geen kinderen niet duurzaam bij alleen mijn vrouw wilde laten.
Geluk gehad dat ontknoping weer soort van effectief was. Nu dus inderdaad ook condooms.

Maarreh heb je gelezen van die vrouw van een goed vriend van ons en de condooms?
Hoog tijd voor de mannenpil *\o/*

Waves

Re: Een op vijf pasgetrouwden heeft spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:09

Ja, ik heb dat verhaal van je vriend gelezen. Nou moet ik toegeven dat je dat niet zou verwachten en ook niet goed kan voorkomen.

Maar wat jij hebt gedaan, een vasectomie, is natuurlijk ook een goede optie. Je eigen verantwoordelijkheid nemen met condooms of vasectomie vind ik geen wantrouwen. Echt niet. Het is gewoon realistisch, ook omdat er gewoon veel mis kan gaan met de pil. Eén keer overgeven en het ding werkt al niet meer.

De mannenpil is in de maak. Mijn huisarts zei dat het in de vorm van een prikpil komt omdat anders de vrouwen het niet vertrouwen. Ik zou er bij zoiets belangrijks ook niet op vertrouwen dat mijn vriend braaf de pil slikt. De consequenties van een ongelukje voor een vrouw die geen kinderen wil zijn namelijk nog véél groter.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:13

Waarom moet er een mannenpil komen als vrouw en man niet gelijk zijn, maar gelijkwaardig?

Ik denk dat een mannenpil geen meerwaarde heeft. Een vrouw neemt de pil niet alleen om niet zwanger te worden, maar ook voor allerhande vrouwenprobleempjes.

Ik vind nog altijd de vrouw verantwoordelijk voor een eventuele zwangerschap. Baas in eigen buik moet dan niet alleen maar op feministische gronde zijn, maar ook op het verantwoordelijkheids vlak. Ik ben niet zo van: alleen de lusten, niet de lasten, helemaal waar het op het feminisme aankomt (wat sowieso vandaag de dag veelste ver wordt doorgetrokken afentoe).

Man verantwoordelijk voor SOA's (condooms), vrouw verantwoordelijk voor zwangerschap (de pil of andere middelen)

Niet gelijk, wel even belangrijk :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:18

Waves schreef:
De keuze begint bij het hebben van seks (en die keuze neemt de man in gelijke mate),

Dus? geen sex met je vaste partner, alleen naar de prutsmutsen!

Nee Waves, de consquenties zijn gedééld.
Als je samen beslist voor sex met anti-conceptie loop je samen het risco dat dit fout gaat en dus heb je ook samen evenveel inspraak op de gevolgen.
De man heeft dus OOK recht op zeggenschap en dat in nu niet het geval.
De vrouw kan volkomen eenzijdig besluiten om een zwangerschap te voldragen. De man kan zijn biologisch kind niet óntkennen en draait voor de consequenties op ook al was de afspraak anti-conceptie en geen kind.
Volkomen terecht dat de vader de zwangerschapsonderbreking niet kan afdwingen.
Net zo ónterecht echter dat de vrouw de consequenties voor pa wel kan afdwingen.
Eigen baas, dan ook eigen zorg.
Samen zorg dan ook samen baas.

Mbt de mannenpil; schandalig zeg dat de man geprikt moet worden vanwege het wantrouwen van de vrouw.
Zoals de waardin is vertrouwt ze haar gast.
Is gewoon grote onzin. Je kan als vrouw ook afspreken dat jíj ervoor zorgt de routine van het gebruik te bewaken.
Dat zou bij vrouwen ook kunnen, dat de mán de routine invult. Dat ligt echter ook weer gevoelig bij de vrouw want tja. die is eigen baas weet je...

Het is erg simpel:
Wil je niet zwanger worden = slik de pil.
Wil je geen vrouw zwanger maken = gebruik de pil.
Dát is evenwichtig baas over eigen buik en zaad.

Nu nog het scheve in het huwelijk rechttrekken en we zijn er.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:20

phormicola schreef:
Waarom moet er een mannenpil komen als vrouw en man niet gelijk zijn, maar gelijkwaardig?

Ik denk dat een mannenpil geen meerwaarde heeft.

Heeft grote gelijkwaardigheidswaarde; baas over eigen sperma.

De mannepil houdt niet in dat de vrouw dan de pil níet kan slikken :)*
Die is baas over eigen buik (en kwaaltjes) :)* :)*

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:38

Huertecilla schreef:
Waves schreef:
De keuze begint bij het hebben van seks (en die keuze neemt de man in gelijke mate),

prutsmutsen kunnen ook zwanger worden ;)

Weet je Huertecilla, mijn mening staat hierboven uitgebreid beschreven. Daar kan jij me niet van af brengen door te roepen dat je het schandalig vind dat ik iets met zúlke grote consequenties liever zelf in de hand hou.
Ondanks een mannenpil ja. Die is er voor mannen die geen kinderwens hebben. De vrouwenpil is er voor vrouwen die geen kinderwens hebben. Het besluit of je stopt met je pil en op de ander gaat vertrouwen dat is er een die ieder voor zich moet nemen, afhankelijk van de relatie en hoe groot de angst voor een zwangerschap is.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:44

HC: De mannenpil bestaat al: http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=66

Het heeft alleen geen grote bekendheid omdat mannen het niks vinden. Die vinden toch dat de verantwoordelijkheid van anticonceptie bij de vrouw ligt.
Vrouwen weer zouden de man er niet op vertrouwen dat deze ook daadwerkelijk goed de pil slikken.

Zo blijven we bezig he?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:53

Joyckuh schreef:

...alleen nog niet te koop. Detail waar we ons niet druk over moeten maken.

Zou een heel goede gelijktrekker zijn omdat je dan als man je verantwoordlijkheid voor je sperma hebt. Ook binnen het huwelijk.
Vrouw:
´Euhmmmm :o Ik ben toch zwanger geraakt. Weet je nog die keer op dat feest. Heb toen overgeven en de pil blijkbaar ook...´
Man
"Koop nog maar een test, want ik heb niet overgeven."
Vrouw
´Ben al bij de huisarts geweest.´
Man
"Bel dan de vader maar. Oh en vertel ook dat je per volgende week bij hem komt wonen."

Joyckuh

Re: Een op vijf pasgetrouwden heeft spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:58

HC: mooi verhaaltje zo ;) maar dan krijgen we weer het stukje betrouwbaarheid van de mannenpil? Er zijn vrouwen die door de pil heen zwanger worden, waarom zouden mannen niet door de pil heen vruchtbaar kunnen zijn?

Maar ik ben het er wel mee eens dat het een mooie manier van dubbele anticonceptie kan zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:59

Waves schreef:
Daar kan jij me niet van af brengen door te roepen dat je het schandalig vind dat ik iets met zúlke grote consequenties liever zelf in de hand hou.

Hpho. Dat schrijf ik niet.
Ik vind het wántrouwen schandalig. Dat de man daarom van de vrouw maar een implantaat op spuit moet.
De integriteit van het mannenlichaam is niet minder onschendbaar dan dat van de vrouw. De vrouw is NIET de baas over het mannenlijf.
Hou het gerust in eigen hand. Slik de pil dan gewoon zélf :)*

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:01

Als man erken je een kind of niet. En ook al wijst een DNA-test uit dat je de vader zou zijn, dat wil niet zeggen dat je automatisch moet betalen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:04

MarvanTom schreef:
Als man erken je een kind of niet. En ook al wijst een DNA-test uit dat je de vader zou zijn, dat wil niet zeggen dat je automatisch moet betalen.

Toch kan dat. Ik kan van de biologische vader een DNA test afdwingen, waarna ik er voor kan zorgen dat hij zijn kind moet erkennen en tevens betalen en hem ook nog de rechten kan ontnemen om zijn kind te zien. Krom land he?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:04

Joyckuh schreef:
Er zijn vrouwen die door de pil heen zwanger worden,.

Daar is verschil van mening over.
De medische wetenschap vindt dat het nihil is.
Vrouwen echter...

Met de mannenpil is dat mooi een stúk opgelost. Weinig kans x weinig kans is zéker nihil :D

Wil je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet zwanger wórden; slik de pil.
Wil je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niemand zwanger máken; slik de pil.

Lijkt me een stuk emancipatie waar níemand bezwaar tegen kan hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:06

Joyckuh schreef:
MarvanTom schreef:

Toch kan dat. Ik kan van de biologische vader een DNA test afdwingen, waarna ik er voor kan zorgen dat hij zijn kind moet erkennen en tevens betalen en hem ook nog de rechten kan ontnemen om zijn kind te zien. Krom land he?

Heel scheef ja.
Baas over eigen sperma kunnen zijn is HARD nodig.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:25

Joyckuh schreef:
MarvanTom schreef:

Hoe wil je dat dan doen?
Zover ik weet is een DNA- test niet opeisbaar, enkel voor een strafrechtelijk feit.
In dit land MOET niemand iets, dus ook geen kind-erkenning.
Ben dus erg benieuwd hoe dit dan kan volgens jou?
Dit is niet om je bericht in twijfel te trekken, maar puur voor uitleg. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:41

MarvanTom schreef:
Joyckuh schreef:

Hoe wil je dat dan doen?
Zover ik weet is een DNA- test niet opeisbaar, enkel voor een strafrechtelijk feit.

De vrouw heeft simpelweg die rechten.
Ja, dat is een HEEL kromme situatie en ook uitzodnderlijk rechtenloos voor de man. Hij MOET dat toch echt, daait voor de consequenties op en krijgt geen rechten als ma dat zo wil.
Hier in Spanje exáct zo.

Voor een gehuwde man is het NOG schever; die doet zelfs automatisch afstand van zijn recht om niet voor het kind van een ánder op te draaien.

Dit alles in het perspectief van de vrouw als baas over eigen buik en geen mannenpil.

Snap je nu mijn punt?
Dit is echt niet van deze tijd.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:10

Huertecilla schreef:
Waves schreef:
Daar kan jij me niet van af brengen door te roepen dat je het schandalig vind dat ik iets met zúlke grote consequenties liever zelf in de hand hou.

Hpho. Dat schrijf ik niet.
Ik vind het wántrouwen schandalig. Dat de man daarom van de vrouw maar een implantaat op spuit moet.
De integriteit van het mannenlichaam is niet minder onschendbaar dan dat van de vrouw. De vrouw is NIET de baas over het mannenlijf.
Hou het gerust in eigen hand. Slik de pil dan gewoon zélf :)*

Hoho, vrouwen verzinnen niet dat het in de vorm van een prik of implantaat moet. Dat doet de farmaceutische industrie omdat zij denken dat het anders niet verkoopt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:44

Borg schreef:
Hm HC, ooit van condooms gehoord?

HC had daar 1 of 2 pagina's terug een heel bizar verhaal over :oo
Van een vrouw die vanuit het condoom de sperma in zat te brengen op het toilet :=
Echt how low can you go 8)7

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:47

Huertecilla schreef:

Mja, er is een hele Taj Mahal gebouwd om de man die dat niet wilde, en daarom 17 kinderen en nog veel meer miskramen heeft verwekt bij zijn geliefde Mumtaz.
Wel een beetje ouderwets, dit idee :=

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:50

Huertecilla schreef:
Is gewoon grote onzin. Je kan als vrouw ook afspreken dat jíj ervoor zorgt de routine van het gebruik te bewaken.

Jaaaa.... Alleen als ik er op maandag niet ben vergeet hij ZELFS als ik allemaal briefjes ophang, het vuilnis buiten te zetten :')
Tis een schat maar als zijn hoofd niet vastzat :n

Oja: en mijn moeder moet echt elke dag met levensreddende pillen voor mijn pa achter hem aan rennen :D
Hij gaat zo het huis uit als zijn hoofd ergens anders (op werk, meestal) zit ;)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:34

MarvanTom schreef:
Hoe wil je dat dan doen?

Toch mag dat. Ik heb het destijds allemaal uitgezocht gezien mijn zoontje niet erkend is. Ik wilde mijn en zijn rechten weten. Ik kan van hem een DNA test afdwingen om zo te bewijzen dat hij wel degelijk de vader is. Hij kan ook een DNA test afdwingen om te bewijzen dat hij de vader is. Zodra zwart op wit staat dat hij de vader is, mag ik erkenning afdwingen. Aan erkenning zit tevens een allimentatieplicht vast zolang hij natuurlijk een inkomen heeft.
Met erkenning heeft hij nog geen bezoekrecht, daar heeft hij de voogdij voor nodig welke hij bij de rechtbank aan moet vragen. Hier kan ik weer bezwaar tegen aanvechten en als ik met goede argumenten kom, waarom hij zijn eigen kind niet mag zien, dan kan ik dat winnen.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:00

Wat is er mis met een prikpil? Gebruik ik zelf al jaaaaren en met de prettige bijkomstigheid dat ik niet meer ongesteld word.

Dat verhaal over een condoom gebruiken als ´opvangzakkie´ is natuurlijk bizar en uitwassen zullen er altijd zijn.
Tja, en vrouwen die ondanks vermeend pilgebruik toch zwanger blijken te zijn en vervolgens het kind willen houden, dat is inderdaad ´the oldest trick in the book´ en daar ken ik ook een voorbeeld uit mijn omgeving van.
Aan de andere kant had zij nooit onder stoelen of banken gestoken dat ze nog een kind wilde, had ook alle spulletjes bewaard.
Hij wilde beslist niet, maar vond condooms niet prettig en was volgens mij te laf om er een knoop in te laten leggen.

Ik bedoel maar, HC, dat er toch veel mannen zijn die hun ogen sluiten voor dit soort dingen en wel zielig doen als het misloopt.
Jij hebt je voorzorgsmaatregelen genomen, heel verstandig.
Aan de andere kant zijn er ook genoeg vrouwen die hun carrière op een zijspoor zetten als er een kind komt. Vaak eigen keuze, net zo vaak omdat manlief toch meer verdient en niet minder kan/wil werken.
Een slordige vijftien jaar verder wordt mevrouw door de carrièremaker ingeruild voor een jonger en strakker model en blijft met de financiële consequenties zitten. Ken ik ook voorbeelden van.

Kortom, er zijn geen garanties voor een lang en gelukkig huwelijk. oliebol happens.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:05

MarvanTom schreef:
Hoe wil je dat dan doen?

http://www.terminal.nl/stichtinglos/cli ... rt_id=1071

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:14

Joyckuh schreef:
Toch mag dat. Ik heb het destijds allemaal uitgezocht gezien mijn zoontje niet erkend is. Ik wilde mijn en zijn rechten weten. Ik kan van hem een DNA test afdwingen om zo te bewijzen dat hij wel degelijk de vader is. Hij kan ook een DNA test afdwingen om te bewijzen dat hij de vader is. Zodra zwart op wit staat dat hij de vader is, mag ik erkenning afdwingen. Aan erkenning zit tevens een allimentatieplicht vast zolang hij natuurlijk een inkomen heeft.
Met erkenning heeft hij nog geen bezoekrecht, daar heeft hij de voogdij voor nodig welke hij bij de rechtbank aan moet vragen. Hier kan ik weer bezwaar tegen aanvechten en als ik met goede argumenten kom, waarom hij zijn eigen kind niet mag zien, dan kan ik dat winnen.

Klopt (uiteraard) helemaal.
Tel dat op bij het baas over eigen buik ook als dat tegen de wil van de spermaleverancier is:
Tegen afspraken in zwanger´worden´, bevallen, vaderschap afdwingen, alimentatie krijgen en het kind niet delen.
Dat is in het geheel niet uitzonderlijk.
Door het streven naar politiek correct geëmancipeerd is de wetgeving in de EG volslagen doorgeschoten naar discriminatie van vaderrechten.

Voor de man geldt ´Valse wijven, moet je van wegblijven.´ en beheer je sperma.
Huw dus NIET!
Je weet nl. niet altijd de verborgen agendas van een partner maar je geeft wel je elementaire rechten over het beheer van je eigen sperma op.

@Jocykuh: ik heb geen recht op een mening verder, doch compliment voor het niet alleen omdat je het kán uitbuiten van jouw wettelijke rechten.