Huertecilla schreef:MarvanTom schreef:Ik heb zo het idee dat mijn (lees ons) ongehuwde samenzijn een betere oplossing voor jouw eerste relatie was geweest.
Maar misschien ook voor de huidige.
In mijn eerste waren we gewoon zelf weer ´gescheiden´ net als zelf ook kan ´huwen´.
In deze zijn we niet gehuwd,
Er is in geen enkele relatie gelijkheid op om het even welek punt. Man en vrouw zijn verschillend én individuen zijn verschillend. Gelijkwaardig niet gelijk.
Het hoeft dus geen enkel punt te zijn als het huis van de een is, de verdiensten in gled ver uiteenlopen of wat voor verschil er ook is. Zo kan een uitzondelijk warm en invoelend persoon een enórm waardevolle inbreng in een realiteit hebben. Idem sprankelende creativiteit, goede minnaar/minnares, fantastische ouder, noem het maar op wat in een relatie als waardevol ervaren kan worden.
Wat is de waarde van een veilig geborgen gevoel krijgen bij iemand? Is het dan belangrijk of/dat deze exact hetzelfde in geld inbrengt?
Mbt het topic echter regelt de wet bij huwelijk een aantal zakelijke aspecte standaard én hoe je de relatie geacht wordt in te vullen. Dat is dat recht en plicht. Nog zeer ongelijk verdeeld ook zodat ook de rol van de vrouw weer ongelijk ingevuld moét worden om weer evenwichtig te zijn onder de streep. Dat is niet meer van deze tijd.
Na een slechte ervaring door een misstap van de ander, zou ik me voor kunnen stellen dat iemand gaat wreken op die daad.
Ongeacht of dat uit emotie/ onmacht of wat dat ook is; sommige mensen (V/M) willen geld zien, anderen alleen gerechtigheid.