Kliniek haalt schilderijen varkens weg vanwege moslims

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:18

En helemaal met welke rede, die niet de waarheid spreekt.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:18

Dit wisten we al JS. Beetje onnodig om hetzelfde nieuws steeds te herhalen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:19

Ja hoor, dank je wel Jane, maar wat is de toevoeging van deze post??
Dit wisten we allemaal al, vandaar namelijk dit topic :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:20

Sietse heeft vragen gesteld. Weet je wat vragen stellen kost

Ga het land regeren zou ik zeggen in plaats van dit soort onzin opblazen
Dat de kunstenares dat doet kan ik begrijpen, zoveel aandacht heeft ze nog nooit gehad

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:20

FaberSmid schreef:
sarabande schreef:

Nou nee hoor de enige die dat al 3 keer vandaag gedaan heeft ben jij, dat moet toch wat betekenen :?

Waar schrijf ik dat dan jan(e)? Schreef uw temmen doet mij aan iemand denken? Voelt u zich aangesproken?

als je jan(e) schrijft, dan laat dat aan duidelijkheid niets te wensen over. De moderator beslist maar of ik gelijk heb.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:22

Tjonge jonge het niveau daalt hier met rasse schreden... Ik heb van Nicolletje anders een paar zeer interessante posts gelezen met onderbouwing waar ik mij aardig in kan vinden in andere topics.

Ik lees nu al een paar weken al die topics mee maar niemand moet zich heiliger gaan voor doen als een ander en vooral niet gaan wijzen naar een ander ...
Als Jane en Jan in de sloot springen, springen jullie (zo'n heerlijk verzamelwoord, maar iedereen zal wel weten wie jullie zijn inmiddels) er dan achteraan? Misschien is de blauwalg dan meteen verdwenen door jullie (ja alweer) pH waarde.

Ik vind het maar overtrokken dat dit in de media komt... De schilderijen mooi weer terug hangen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:22

Wat een onzin zeg. Die gek heeft een hele hoop aandacht te kort!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:23

Het is soms ook wel moeilijk om het onderscheid te maken hoor Jane, tussen Jan en Jane, het is tenslotte maar één letter.
Jullie hebben dezelfde mening en manier van schrijven en van de week plaatste je ook iets onder Jan zijn account omdat je geen zin had om weer uit- en in te loggen. Dus zo raar is het niet dat je jullie door elkaar haalt. Zoals je zelf eens zei: jullie zijn vier handen op één buik. Dus wat is het probleem?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:23

Wat is jan(e) nu zonder quoten, kan niet zonder quoten schrijven. Past ook wel, begin er steeds meer aan te wennen. Het niet lezen helpt enorm.

Schilderijen gewoon terug hangen en duidelijkheid vergeven.

Schrijf jan(e) uit gemak, moeilijk u beide uit een te behouden en scheeld naam schrijven.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:24

Waves schreef:
Dit wisten we al JS. Beetje onnodig om hetzelfde nieuws steeds te herhalen.

Dat de PVV vragen gesteld heeft, stond nog nergens vermeld.

Ook het commentaar van de schilderes ben ik niet eerder tegengekomen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:24

slotje voor overleg

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:39

Moderatoropmerking:
Er lopen een aantal topics op NM over de politiek, de islam en Wilders. Deze topics verlopen op dit moment verschrikkelijk vervelend. De reden daarvoor is eigenlijk heel simpel, de persoonlijke verhoudingen tussen een aantal mensen in deze topics. Maar wat jullie van elkaar vinden is voor de discussie volslagen oninteressant. In een discussietopic verwachten we dat er over de inhoud gediscussieerd wordt en niet over de personen achter de berichten.

We hebben als mods op verschillende manieren geprobeerd om deze discussies bij te sturen, leuk en interessant te houden. Maar zolang mensen ervoor blijven kiezen om hun persoonlijke antipathieën belangrijker te vinden dan de inhoud van de discussie zal de sfeer en de inhoud van de topics niet verbeteren. We hebben er dus voor gekozen om vanaf nu heel strikt te gaan modden en direct aan te gaan spreken.

Om even man en paard te noemen, voor zover wij kunnen nagaan zijn janesmith en jantergouw geen SA's. Wellicht hebben wij het mis, maar wij bannen geen mensen enkel omdat andere mensen vinden dat het SA's zijn. Op het moment dat accounts als SA's worden aangewezen, dan zullen we dat met feiten moeten kunnen onderbouwen en die zijn er niet. We verwachten dus ook dat janesmith en jantergouw vanaf nu als gewone accounts aangesproken worden, zonder verdere verwijzingen naar mogelijke SA's. Als iemand meent hier in een topic, hoe verdekt dan ook, nog over te moeten beginnen, dan volgt er gelijk een OW. En voor alle duidelijkheid, dat geldt voor iedereen.

Hetzelfde geldt ook voor op de persoon spelen. Het is geen heilige verplichting om altijd en overal te moeten reageren. Op het moment dat je geen argumenten hebt, geen behoefte om inhoudelijk te reageren of de behoefte voelt om op de persoon te spelen, plaats dan geen bericht. Op het moment dat je toch op de persoon speelt, dan volgt zonder verdere waarschuwing een OW. Wij gaan achteraf niet meer de discussie aan over de vraag of het als grapje bedoeld was of dat het helemaal niet over die persoon ging. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat er geen misverstanden over kunnen ontstaan.

Het TeM systeem is niet bedoeld om de discussie inhoudelijk te beïnvloeden. We zien graag dat mensen temmen op berichten die tegen de regels zijn. Ook al lezen we als NM-mods deze topics dagelijks bij, toch is het handig dat d.m.v. TeM's die berichten gehighlight worden. Maar het heeft geen enkel nut om te temmen op meningen waar je het niet mee eens bent en die verder niet tegen de regels zijn. Wij ondernemen namelijk geen enkele actie op die TeM's en het voegt dus niks toe. Andere meningen zijn gewoon toegestaan en dat zal je echt moeten accepteren als je in een discussie actief bent. Je kan gewoon inhoudelijk in het topic reageren en uitleggen waarom je het niet eens bent met die mening.

We realiseren ons dat discussies in het algemeen niet leuker en levendiger op worden als je zo op je woorden moet letten, maar we denken dat op dit moment de enige andere keuze is om topics over deze onderwerpen helemaal te verbieden. Al deze topics laten namelijk zien dat als er inhoudelijk over het onderwerp gediscussieerd wordt, dat er dan leuke en interessante topics onstaan. Helaas kunnen wij alleen maar proberen bij te sturen om de topics leuk en interessant te houden. Het is nu aan jullie om te laten zien, dat ze dat ook echt zijn.

Nog even een drietal huishoudelijke mededelingen.

Dit bericht is geen vrijbrief om geen sancties te krijgen voor eerder gemaakte opmerkingen. Mensen die nog aangesproken worden op hun postgedrag voor dit bericht, zullen hun sanctie nog gewoon krijgen.

Dit bericht is ook tegelijk een antwoord op alle openstaande tems. Dat wil niet zeggen dat ze zonder bekeken of besproken te zijn gesloten worden. Maar omdat in het bovenstaande verhaal onze inhoudelijke reactie op een groot deel van de tems al staat, gaan we dat daar niet nog eens een keer herhalen.

Dit bericht is ook als PB aan iedereen die regelmatig actief is in deze topics gestuurd. We realiseren ons dat een aantal mensen zich, gezien hun postgedrag tot nu toe, niet aangesproken hoeven te voelen. Hier geldt dus "wie de schoen past, trekke hem aan". De reden dat we hem toch aan iedereen sturen, is omdat we willen voorkomen dat iemand deze moderatoropmerking mist en als gevolg daarvan per ongeluk tegen een OW oploopt.

ThePast03, Leonoor, Karl66

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:46

kanniet schreef:
Tsja, nederlanders zijn een kei in aanpassen en zichzelf wegcijferen. Daar moet maar eens een einde aan komen. Straks mogen meiden in zomerkleding de straat niet meer op omdat ze aanstootgevend zouden kunnen zijn voor moslims. Hier slaat de Lingepolikliniek de plank behoorlijk mis.

Inderdaad echt belachelijk.
Waar stopt dit als dit al stopt?
Nog even en we moeten allemaal verplicht moslim worden.
Echt belachelijk.
Een tijd terug ook al dat bericht over die creche waar kinderen voortaan halal vlees krijgen vanwege de moslims.
Echt ik ben blij als ik niet meer in dit land woon.
Want nu als er straks meer mensen uit china hier wonen dan moslims gaan we dan masaal katten eten?

RoodZonnetje

Re: Kliniek haalt schilderijen varkens weg vanwege moslims

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:57

Moontje, er zijn helemaal geen Moslims die hier moeilijk over gedaan hebben, dat was een niet-Moslim die goedbedoeld (ga ik van uit) de kliniek waarschuwde dat er mogelijk aanstoot aangenomen kan worden.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:15

Heino schreef:
Moontje, er zijn helemaal geen Moslims die hier moeilijk over gedaan hebben, dat was een niet-Moslim die goedbedoeld (ga ik van uit) de kliniek waarschuwde dat er mogelijk aanstoot aangenomen kan worden.

Hierboven wordt niet beweerd dat moslims hier schuld aan zijn. Het is het overdreven aanpasgedrag van medelanders, meestal oorspronkelijke nederlanders. Ik ben van mening dat dat gedrag ons en onze nieuwe medelanders nog in grote problemen gaat brengen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:28

kanniet schreef:
Heino schreef:

Hierboven wordt niet beweerd dat moslims hier schuld aan zijn. Het is het overdreven aanpasgedrag van medelanders, meestal oorspronkelijke nederlanders. Ik ben van mening dat dat gedrag ons en onze nieuwe medelanders nog in grote problemen gaat brengen.

Vooralsnog zijn dit kleine incidenten, waar wij zelf niet persoonlijk niet mee te maken hebben, maar wel uitgebreid in het nieuws komen. Het zijn intermitterende incidenten tegenover de Nederlandse cultuur, omdat een andere cultuur meer gerespecteerd lijkt te worden door onze eigen Nederlanders. Het gaat niet om criminaliteit of rechten, maar een schilderij of een kerstboom, waar mening nederlander nooit iets mee te maken heeft gehad. Ik zie het als een tactiek om onrust te stoken.. verdeel en heers. Moslims hebben hier niet om gevraagd, ook de tentoonstelling bezoekers niet, een persoon heeft deze instelling doen bewegen een schilderij te vervangen... groot nieuws, en bokt heeft weer onrust topic van 7 pagina's.. laten we ons niet gek maken.. er zijn veeeeeeeeeeeel ergere dingen in deze wereld die een veeeeeeel grotere dreiging zijn voor de nederlandse cultuur, waar wij nauwelijks bij stil staan.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:34

LEERDAM- De kunstenares die uit vrees voor gekwetste moslims drie schilderijen van varkens moest weghalen van haar expositie in de Lingepolikliniek in het Zuid-Hollandse Leerdam, wordt nu zelf bedreigd.
In een verklaring op de website van de kunstenares Silvia Bosch over de ontstane commotie zegt ze veel steunbetuigingen te hebben gekregen nadat bekend werd dat zij op last van de Rivas Zorggroep drie schilderijen moest vervangen door drie mogelijk minder aanstootgevende werken. De bewuste afbeeldingen zijn inmiddels ook van haar website verwijderd. "Ik kreeg ook negatieve en zelfs bedreigende e-mailberichten", verklaart ze die stap.
De Telegraaf

LEERDAM (ANP) - De Lingepolikliniek in Leerdam heeft drie schilderijen weggehaald waarop de afbeeldingen van varkens stonden.

De kliniek nam de maatregel nadat een patiënt een klacht had ingediend omdat volgens hem moslims aanstoot zouden kunnen nemen aan de afbeeldingen. Dat bevestigde een woordvoerster vrijdag naar aanleiding van berichtgeving in het AD.

Volgens de zegsvrouw is er geen sprake van een principiële keuze en heeft de kliniek met de actie geen politiek signaal willen afgeven. ,,We betreuren de ophef, maar we nemen iedere klacht serieus en behandelen iedere klacht afzonderlijk.'' Ze zei dat de polikliniek in overleg met de kunstenares heeft besloten andere schilderijen op te hangen.

Dat slechts een persoon heeft geklaagd over de kunstwerken en dat er juist ook onbegrip is voor de actie, is geen reden de biggetjes terug te hangen.
Bron

Adriana

Re: Kliniek haalt schilderijen varkens weg vanwege moslims

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:54

Het word hier steeds gekker...naar mijn mening zijn het gewoon een stel relschoppers die geil zijn om mensen in de verdrukking te zetten en dit kunnen net zo goed blanke snotneuzen zijn uit het dorp Lutjebroek.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:56

janesmith schreef:
LEERDAM- De kunstenares die uit vrees voor gekwetste moslims drie schilderijen van varkens moest weghalen van haar expositie in de Lingepolikliniek in het Zuid-Hollandse Leerdam, wordt nu zelf bedreigd.
In een verklaring op de website van de kunstenares Silvia Bosch over de ontstane commotie zegt ze veel steunbetuigingen te hebben gekregen nadat bekend werd dat zij op last van de Rivas Zorggroep drie schilderijen moest vervangen door drie mogelijk minder aanstootgevende werken. De bewuste afbeeldingen zijn inmiddels ook van haar website verwijderd. "Ik kreeg ook negatieve en zelfs bedreigende e-mailberichten", verklaart ze die stap.
De Telegraaf

LEERDAM (ANP) - De Lingepolikliniek in Leerdam heeft drie schilderijen weggehaald waarop de afbeeldingen van varkens stonden.

De kliniek nam de maatregel nadat een patiënt een klacht had ingediend omdat volgens hem moslims aanstoot zouden kunnen nemen aan de afbeeldingen. Dat bevestigde een woordvoerster vrijdag naar aanleiding van berichtgeving in het AD.

Volgens de zegsvrouw is er geen sprake van een principiële keuze en heeft de kliniek met de actie geen politiek signaal willen afgeven. ,,We betreuren de ophef, maar we nemen iedere klacht serieus en behandelen iedere klacht afzonderlijk.'' Ze zei dat de polikliniek in overleg met de kunstenares heeft besloten andere schilderijen op te hangen.

Dat slechts een persoon heeft geklaagd over de kunstwerken en dat er juist ook onbegrip is voor de actie, is geen reden de biggetjes terug te hangen.
Bron
Bedreigd door wie? Want dat staat er niet bij. Dat kunnen dan weer net zo goed PVV'ers zijn die vinden dat die kunstwerken niet hadden mogen worden verwijderd, als de moslims die jou kennende, jij hier insinueert.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:59

Blue_Eyes schreef:
Bedreigd door wie? Want dat staat er niet bij. Dat kunnen dan weer net zo goed PVV'ers zijn die vinden dat die kunstwerken niet hadden mogen worden verwijderd, als de moslims die jou kennende, jij hier insinueert.

Weet ik veel. Vraag het aan de kunstenares, haar website heb ik gelinkd. Zij schrijft dat op haar site.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:01

Blue_Eyes schreef:
janesmith schreef:
De Telegraaf

Bron

Er staat inderdaad niet bij door wie die bedreigingen geuit zijn. Ik kan uit JS haar bericht niet afleiden dat zij insinueert dat het moslims zijn. Hoe lees jij dat? Misschien dat ik iets mis.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:03

Blue_Eyes schreef:

Dat lijkt mij zelfs veel waarschijnlijker. De PVV aanhangers staan niet bekend om hun vredelievendheid.

http://www.almerevandaag.nl/nieuws/alme ... angers-PVV

http://www.nu.nl/politiek/2278665/pvver ... iging.html

http://www.depers.nl/binnenland/351785/ ... -Veen.html

http://www.hpdetijd.nl/archive/2010-01- ... onder-vuur

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6919 ... buitenland

En dit slechts van de eerste 3 pagina's van Google. Is de vrijheid van meningsuiting veilig bij de PVV? Of wordt het staatsterreur als zo'n club ooit aan de macht komt...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:04

kanniet schreef:
Er staat inderdaad niet bij door wie die bedreigingen geuit zijn. Ik kan uit JS haar bericht niet afleiden dat zij insinueert dat het moslims zijn. Hoe lees jij dat? Misschien dat ik iets mis.

Deductie.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:07

Waves schreef:
kanniet schreef:

Deductie.

Hmm eerder je eigen gedachten op een ander projecteren.

Die schilderijen mooi terug hangen, we krijgen hier steeds meer een angst cultuur.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:12

Adriana schreef:
Hmm eerder je eigen gedachten op een ander projecteren.

Die schilderijen mooi terug hangen, we krijgen hier steeds meer een angst cultuur.

Zijn ze weg gehaald uit angst of uit respect voor de klager?

En is het geen uiting van angst om die schilderijen nu weer terug te hangen omdat er een horde mensen nu ophef over maakt en er een integratiedebat van maakt en ze zelfs bedreigd worden?

Mag de kliniek niet gewoon zelf bepalen wat ze wel of niet ophangen, onafhankelijk van politiek? Dan zijn ze pas vrij van angst.