Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FaberSmid schreef:sarabande schreef:
Nou nee hoor de enige die dat al 3 keer vandaag gedaan heeft ben jij, dat moet toch wat betekenen
Waar schrijf ik dat dan jan(e)? Schreef uw temmen doet mij aan iemand denken? Voelt u zich aangesproken?
kanniet schreef:Tsja, nederlanders zijn een kei in aanpassen en zichzelf wegcijferen. Daar moet maar eens een einde aan komen. Straks mogen meiden in zomerkleding de straat niet meer op omdat ze aanstootgevend zouden kunnen zijn voor moslims. Hier slaat de Lingepolikliniek de plank behoorlijk mis.
Heino schreef:Moontje, er zijn helemaal geen Moslims die hier moeilijk over gedaan hebben, dat was een niet-Moslim die goedbedoeld (ga ik van uit) de kliniek waarschuwde dat er mogelijk aanstoot aangenomen kan worden.
kanniet schreef:Heino schreef:Moontje, er zijn helemaal geen Moslims die hier moeilijk over gedaan hebben, dat was een niet-Moslim die goedbedoeld (ga ik van uit) de kliniek waarschuwde dat er mogelijk aanstoot aangenomen kan worden.
Hierboven wordt niet beweerd dat moslims hier schuld aan zijn. Het is het overdreven aanpasgedrag van medelanders, meestal oorspronkelijke nederlanders. Ik ben van mening dat dat gedrag ons en onze nieuwe medelanders nog in grote problemen gaat brengen.
janesmith schreef:Bedreigd door wie? Want dat staat er niet bij. Dat kunnen dan weer net zo goed PVV'ers zijn die vinden dat die kunstwerken niet hadden mogen worden verwijderd, als de moslims die jou kennende, jij hier insinueert.LEERDAM- De kunstenares die uit vrees voor gekwetste moslims drie schilderijen van varkens moest weghalen van haar expositie in de Lingepolikliniek in het Zuid-Hollandse Leerdam, wordt nu zelf bedreigd.
In een verklaring op de website van de kunstenares Silvia Bosch over de ontstane commotie zegt ze veel steunbetuigingen te hebben gekregen nadat bekend werd dat zij op last van de Rivas Zorggroep drie schilderijen moest vervangen door drie mogelijk minder aanstootgevende werken. De bewuste afbeeldingen zijn inmiddels ook van haar website verwijderd. "Ik kreeg ook negatieve en zelfs bedreigende e-mailberichten", verklaart ze die stap.
De Telegraaf
LEERDAM (ANP) - De Lingepolikliniek in Leerdam heeft drie schilderijen weggehaald waarop de afbeeldingen van varkens stonden.
De kliniek nam de maatregel nadat een patiënt een klacht had ingediend omdat volgens hem moslims aanstoot zouden kunnen nemen aan de afbeeldingen. Dat bevestigde een woordvoerster vrijdag naar aanleiding van berichtgeving in het AD.
Volgens de zegsvrouw is er geen sprake van een principiële keuze en heeft de kliniek met de actie geen politiek signaal willen afgeven. ,,We betreuren de ophef, maar we nemen iedere klacht serieus en behandelen iedere klacht afzonderlijk.'' Ze zei dat de polikliniek in overleg met de kunstenares heeft besloten andere schilderijen op te hangen.
Dat slechts een persoon heeft geklaagd over de kunstwerken en dat er juist ook onbegrip is voor de actie, is geen reden de biggetjes terug te hangen.
Bron
Blue_Eyes schreef:Bedreigd door wie? Want dat staat er niet bij. Dat kunnen dan weer net zo goed PVV'ers zijn die vinden dat die kunstwerken niet hadden mogen worden verwijderd, als de moslims die jou kennende, jij hier insinueert.
Blue_Eyes schreef:janesmith schreef:Bedreigd door wie? Want dat staat er niet bij. Dat kunnen dan weer net zo goed PVV'ers zijn die vinden dat die kunstwerken niet hadden mogen worden verwijderd, als de moslims die jou kennende, jij hier insinueert.LEERDAM- De kunstenares die uit vrees voor gekwetste moslims drie schilderijen van varkens moest weghalen van haar expositie in de Lingepolikliniek in het Zuid-Hollandse Leerdam, wordt nu zelf bedreigd.
In een verklaring op de website van de kunstenares Silvia Bosch over de ontstane commotie zegt ze veel steunbetuigingen te hebben gekregen nadat bekend werd dat zij op last van de Rivas Zorggroep drie schilderijen moest vervangen door drie mogelijk minder aanstootgevende werken. De bewuste afbeeldingen zijn inmiddels ook van haar website verwijderd. "Ik kreeg ook negatieve en zelfs bedreigende e-mailberichten", verklaart ze die stap.
De Telegraaf
LEERDAM (ANP) - De Lingepolikliniek in Leerdam heeft drie schilderijen weggehaald waarop de afbeeldingen van varkens stonden.
De kliniek nam de maatregel nadat een patiënt een klacht had ingediend omdat volgens hem moslims aanstoot zouden kunnen nemen aan de afbeeldingen. Dat bevestigde een woordvoerster vrijdag naar aanleiding van berichtgeving in het AD.
Volgens de zegsvrouw is er geen sprake van een principiële keuze en heeft de kliniek met de actie geen politiek signaal willen afgeven. ,,We betreuren de ophef, maar we nemen iedere klacht serieus en behandelen iedere klacht afzonderlijk.'' Ze zei dat de polikliniek in overleg met de kunstenares heeft besloten andere schilderijen op te hangen.
Dat slechts een persoon heeft geklaagd over de kunstwerken en dat er juist ook onbegrip is voor de actie, is geen reden de biggetjes terug te hangen.
Bron
Blue_Eyes schreef:Bedreigd door wie? Want dat staat er niet bij. Dat kunnen dan weer net zo goed PVV'ers zijn die vinden dat die kunstwerken niet hadden mogen worden verwijderd, als de moslims die jou kennende, jij hier insinueert.
Waves schreef:kanniet schreef:Er staat inderdaad niet bij door wie die bedreigingen geuit zijn. Ik kan uit JS haar bericht niet afleiden dat zij insinueert dat het moslims zijn. Hoe lees jij dat? Misschien dat ik iets mis.
Deductie.
Adriana schreef:Hmm eerder je eigen gedachten op een ander projecteren.
Die schilderijen mooi terug hangen, we krijgen hier steeds meer een angst cultuur.