Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zooist schreef:De ellende is niet de schuld van God.
Ik ga het uitleggen zoals ik het geloof. Niet om iemand het op te dringen hoor. Daar hou ik niet van. Geloof zelf ook nog niet zo lang en had er altijd een schurft aan als iemand mij ervan ging overtuigen dat God er wel was.
God heeft de mens geschapen met een eigen wil.
God staat daarnaast voor al het goede en liefde.
De duivel is een gevallen engel die het kwaad geworden is. Alle kwaad, ellende, honger en ziekte, rampen, komen door de duivel.
Als de mens ellende heeft of pijn of wat dan ook, dan kan de mens zich daartegen verzetten. Hij kan zich wapenen. De mens kan dit omdat God zijn Zoon Jezus gestuurd heeft en dat deze gestorven is voor al onze zonden. Maar tijdens de dood van Jezus heeft Jezus ook de strijd gewonnen van de duivel.
Maardan kom je weer bij die vrije keus. De mens kan zelf kiezen of hij of zij ook wil leven met Jezus. Als dat het geval is en je die keuze zelf vrijwillig maakt dan ga je een relatie opbouwen met God. Je wordt als het ware een kind van God.
Je hebt dan de Heilige Geest in je wonen.
Wanneer je bijvoorbeeld verdriet hebt kan je je dus wapenen. Je vraagt God om hulp. Verdriet is namelijk geen liefde en liefde is God. Dus is verdriet iets wat niet bij God hoort. Dus is verdriet iets wat van de duivel is.
In de naam van Jezus mag je dan bidden maar ook een standpunt innemen tegen dat verdriet.
Dit geldt ook voor ziektes. En vooral daarin heb ik wonderen zien gebeuren. Die wonderen zijn voor hier in Europa namelijk het meest zichtbaar. Mensen die terminaal waren heb ik zien genezen en die leven nog steeds, heb mensen uit een rolstoel zien opstaan en zo kan ik wel doorgaan. Artsen kunnen het niet begrijpen en de medische wetenschap staat met dit soort gebeurtenissen vaak voor raadsels.
Daarnaast financieel kunnen er wonderen gebeuren. Opeens als je geen uitweg meer ziet ligt er een envelop met geld in de bus, staan er boodschappen voor je deur. Komt e iemand je helpen. Allemaal dingen die je niet voor mogelijk kan houden. Ik noem ze vaak een knipoog van God.
Daarnaast worden kleine kinderen en dan me name de geboorte weer een wonder genoemd. En als ik op sommige plekken ben en al het natuurschoon zie dan bedenk ik me wat een wonder dat toch is dat dat zo mooi gemaakt is.
Maar nogmaals, kan et nog uitgebreider beantwoorden, maR dit is hoe ik het zie, geloof en met name ervaar. Want vooral dat laatste geeft de doorslag van geloof of niet geloof.
Hoop dat het een beetje duidelijk is
vragen stellen mag altijd.
odetteke schreef:Maar waarom zou god iemand uit een rolstoel laten opstaan en waarom zou hij niet zorgen dat dat kind in afrika ook een eerlijke kans krijgt? Is dat kind niet belangrijk genoeg omdat het niet gedoopt is? Is hij niet machtig genoeg om er wat aan te doen?
LecyTinker schreef:[
Ik denk dat je een hele mooie kijk hebt op dingen, maar ben benieuwd of dat je nog steeds zo standvastog gaat zijn in je geloof als je een kind zou baren en zou verliezen. Als jou zelf iets verschrikkelijks zou overkomen of een heel erg dierbaar persoon rond je.
Overal is bewijs voor te vinden, voor ieder zijn overtuiging, anders zou die er niet zijn he!
Ik vind in elk geloof iets moois, maar ook in de wetenschap vind ik hele mooie dingen. Misschien zouden we niet zo hard moeten zoeken naar God, maar eens moeten zoeken naar onszelf. Want als we onszelf kennen, dan zouden we misschien antwoorden vinden die we nu bij God leggen.
En niet alle goede dingen die gebeuren zijn wonderen. Zou het niet gewoon kunnen dat het de goedheid in de mens is die deze "wonderen" te weeg brengen. Maar wij mensen zo geneigd zijn tot negativiteit dat we liever zeggen dat God het gedaan heeft dan dankbaar te zijn dat er nog mensen rondlopen met een goed hart?
odetteke schreef:Maar als god dan echt liefde is, waarom doet hij dan zo weinig? Als hij een zee kan laten splijten, waarom neemt hij de ellende van zo veel mensen dan niet weg? Nog nooit heeft een gelovige mij daar een goed antwoord op kunnen geven. Kan hij het niet, of wil hij het niet?
LecyTinker schreef:Ik denk dat je een hele mooie kijk hebt op dingen, maar ben benieuwd of dat je nog steeds zo standvastog gaat zijn in je geloof als je een kind zou baren en zou verliezen. Als jou zelf iets verschrikkelijks zou overkomen of een heel erg dierbaar persoon rond je.
Zooist schreef:Daarnaast bepaal ik zel welke spelregels ik volg en niet de wetenschap bepaald dat voor mij.
odetteke schreef:Maar als god dan echt liefde is, waarom doet hij dan zo weinig? Als hij een zee kan laten splijten, waarom neemt hij de ellende van zo veel mensen dan niet weg? Nog nooit heeft een gelovige mij daar een goed antwoord op kunnen geven. Kan hij het niet, of wil hij het niet?