Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:32

itsmi schreef:
Hmm toch wel aparte reacties. Ik denk dat je het wel serieus moet nemen. En dan de mensen die zeggen: mooi, want we verpesten de aarde, Right, maar het zal een verschrikkelijke dood worden dan lijkt me.. Dat gun je niemand toch?

als mensen uitsterven wil dat niet automatisch betekenen dat er een verschrikkelijke dood zal volgen?
De mammoet is toch ook uitgestorven? Maar dat is heel langzaam gegaan en dat kwam omdat hij zich niet kon aanpassen aan de veranderende leefomstandigheden op aarde. Uiteindelijk is er gewoon steeds minder nageslacht gekomen en steeds minder ge-evolueerd nageslacht die de veranderingen wel aan kon.

Missschien sterven we wel gewoon langzaam uit, net als de Mammoet.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:34

Merel___ schreef:

Bang hoef je echt niet te zijn,het gebeurt onverwachts en gaat zeer snel.
Voor je er erg in hebt ben je al weg.[/quote]

Hoe kan jij dat nu al zeggen?[/quote]

Omdat ik het gezien heb in een visioen.
Het gaat zo snel dat je geen tijd meer hebt om te denken waar is me familie enz.
Alles en iedereen is binnen een paar sec. weg.
Niemand hoeft me te geloven,maar ik heb het wel gezien.[/quote]

En op wat voor manier gaat in jou visoen de wereld dan tot zijn einde komen..
Het artikel is zover ik begrepen heb gericht op de uitputting (Draagkracht en Draaglast van de aarde) die weer in evenwicht kotm en niet op het plosteling uitsterven van de gehele mensheid :)

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:34

gohya schreef:
gohya schreef:

Het gaat zo snel dat je geen tijd meer hebt om te denken waar is me familie enz.
Niemand hoeft me te geloven,maar ik heb het wel gezien.

huh?????!!!!!
visioen???
is dat hetzelfde als toen ik droomde dat mijn ouders gingen scheiden
en dat het de volgende week gebeurde????

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:35

laetitia schreef:
Als de mens niet continu voor God zou spelen door iedereen die ziek is of die niet zelfstandig kan leven zorg te bieden, dan zou dit evenwicht heel snel weer terugkomen denk ik.

Mensen leven steeds langer en langer en langer, mede door de medische wetenschap.
Daarnaast worden er ook baby'tjes geboren die in de echte natuur niet levensvatbaar zouden zijn geweest.

Als we het evenwicht willen herstellen zouden we eigenlijk iets aan de eis van de mens om het leven te rekken uit de wereld moeten helpen.

Dus jij zou je oma dood laten gaan. Of verder laten leven zonder enige zorg te krijgen na bijvoorbeeld een CVA? Of je zou je tevroeg geboren babytje aan zijn lot overlaten en dus laten sterven omdat je de natuur zijn gang weer wil laten gaan? Of als jij kanker krijgt, zou je je niet laten behandelen om de natuur weer te laten leiden?

Ik vind het behoorlijk heftige uitspraken! Heb al is zoiets meegemaakt, en wat dat betreft ben ik blij dat er medische zorg is! Of uberhaupt zorg voor ouderen/zieken. Sommige mensen kunnen zichzelf niet redden als ze een bep. ziekte hebben. moet je die dan maar gewoon een (pijnlijk) leven laten leiden>? Vind het best wel cru eerlijk gezegd...

itsmi

laetitia schreef:
itsmi schreef:
Hmm toch wel aparte reacties. Ik denk dat je het wel serieus moet nemen. En dan de mensen die zeggen: mooi, want we verpesten de aarde, Right, maar het zal een verschrikkelijke dood worden dan lijkt me.. Dat gun je niemand toch?

als mensen uitsterven wil dat niet automatisch betekenen dat er een verschrikkelijke dood zal volgen?
De mammoet is toch ook uitgestorven? Maar dat is heel langzaam gegaan en dat kwam omdat hij zich niet kon aanpassen aan de veranderende leefomstandigheden op aarde. Uiteindelijk is er gewoon steeds minder nageslacht gekomen en steeds minder ge-evolueerd nageslacht die de veranderingen wel aan kon.

en vanwege de honger omdat er niet genoeg eten meer was. fijn hoor ;)

Steenbok12

laetitia schreef:
itsmi schreef:

Nougoed, door overstromingen, orkanen, hongersnood, verbranding door de sterke uvstraling etc. vind ik niet echt een prettige dood.. :) Wat wel gevolgen zijn van uitputting van de aarde :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:36

Eerlijk gezegd denk ik daar wel eens over na ja, en misschien ben ik daar extreem in maar ik vind de manier hoe de mens voor God speelt soms echt te erg voor woorden.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:37

itsmi schreef:
laetitia schreef:
Als de mens niet continu voor God zou spelen door iedereen die ziek is of die niet zelfstandig kan leven zorg te bieden, dan zou dit evenwicht heel snel weer terugkomen denk ik.

Mensen leven steeds langer en langer en langer, mede door de medische wetenschap.
Daarnaast worden er ook baby'tjes geboren die in de echte natuur niet levensvatbaar zouden zijn geweest.

Als we het evenwicht willen herstellen zouden we eigenlijk iets aan de eis van de mens om het leven te rekken uit de wereld moeten helpen.

Dus jij zou je oma dood laten gaan. Of verder laten leven zonder enige zorg te krijgen na bijvoorbeeld een CVA? Of je zou je tevroeg geboren babytje aan zijn lot overlaten en dus laten sterven omdat je de natuur zijn gang weer wil laten gaan? Of als jij kanker krijgt, zou je je niet laten behandelen om de natuur weer te laten leiden?

Ik vind het behoorlijk heftige uitspraken! Heb al is zoiets meegemaakt, en wat dat betreft ben ik blij dat er medische zorg is! Of uberhaupt zorg voor ouderen/zieken. Sommige mensen kunnen zichzelf niet redden als ze een bep. ziekte hebben. moet je die dan maar gewoon een (pijnlijk) leven laten leiden>? Vind het best wel cru eerlijk gezegd...

Ik denk niet dat wij in staat zijn deze keuze te maken. Dat is onmogelijk... maar als we de kennis niet hadden g had die we nu bezitten was het heel normaal om op een vroege leeftijd te sterven.. en hadden we het denk ik makkelijker kunnen acccepteren als 1 van de vele kinderen die je baart zal streven en ouders die vroeg sterven etc. Wat het natuurlijk niet minder erg maakt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:38

PS: ik bedoel niet dat er helemaal geen zorg meer verleend moet worden, ik doel op het feit dat mensen het leven steeds meer weten te rekken.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:38

Daar heb je wel gelijk in, de mens speelt inderdaad wel veel voor God. Maar ik vind het cru om te zeggen dat je dan mensen maar aan hun lot over moet laten omdat je de natuur zijn gang weer moet laten gaan. Voor anderen is datmisschien makkelijk gezegd, maar als je het op jezelf betrekt, of veel gevallen meemaakt (zoals ik op mijn werk) dan breekt je hart, en ben je blij dat er medische zorg is...

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:39

itsmi schreef:
laetitia schreef:

en vanwege de honger omdat er niet genoeg eten meer was. fijn hoor ;)

ik heb geen zin om honger te gaan leiden :o

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:40

laetitia schreef:
PS: ik bedoel niet dat er helemaal geen zorg meer verleend moet worden, ik doel op het feit dat mensen het leven steeds meer weten te rekken.

en weten te verbeteren. Hoe vol de revalidatiecentra wel niet zitten. Die mensen kan je ook niet zonder zorg laten zitten. Als de medische zorg niet zover ontwikkeld was weet ik niet hoe fijn het leven geweest zou zijn.. Zou er veel verdriet geweest zijn.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:40

shantalufyou schreef:

Ging over de mammoet ;) Niet over de mens ;)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:41

itsmi schreef:
shantalufyou schreef:

Maar het is wel een gevolg van uitputting van de aarde ;) Waar ze dus geen zin in heeft.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:41

Dat snap ik Itsmi, en ik heb ook nog geen hele nare dingen van dichtbij meegemaakt (behalve dan vorig jaar een collega die uiteindelijk aan leukemie is overleden, haar leven is met 1,5 jaar gerekt maar ze zou overlijden dat was een feit. Ze wilde zelfs op een gegeven moment zelf niet meer, was het vechten zat en wilde dat ze mocht gaan. Evenals mijn oma. Echter is euthanasie op wens van een mens nog een behoorlijk taboe)

itsmi

Re: Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:43

Dat is waar Laetitia. Maar alsnog denk ik dat je er verder niks aan hebt. We hebben nu eenmaal zon grote kennis op het medische gebied ontwikkeld, en we kunnen niet meer zonder...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:43

ChantalSmook schreef:
Maar het is wel een gevolg van uitputting van de aarde ;) Waar ze dus geen zin in heeft.

Maakt zij niet mee als het pas over 100 jaar gebeurd ;)

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:44

itsmi schreef:
shantalufyou schreef:

nou en alsnog
ik kan me niet bedenken hoe ht
zou zijn als ik niet bestond :o
dat kan gwn niet je moet tog ergens zijn ??

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:45

Asyaa schreef:
@Seren
Of de wereld nou vergaat of niet, kinders komen er niet ;)

waarom niet :') ?

ik weet niet of ik het uberhaupt wil geloven, onderwerpen over dood gaan liggen mij niet :+

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:45

ChantalSmook schreef:
itsmi schreef:

Maar het is wel een gevolg van uitputting van de aarde ;) Waar ze dus geen zin in heeft.[/quote]

jaah dat bedoeld ik
er eigenlijk mee :Y)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:46

laetitia schreef:
Denk ook dat de schrijver van het artikel eerder iets dergelijks bedoelt dan dat we ineens door een grote knal of iets anders mensvernietigends massaal ter aarde worden besteld.
Als je nagaat dat vooral in de westerse wereld mensen zich volvreten, minder vruchtbaar worden en ook minder kinderen nemen, rare dingen in hun eten stoppen, soms doorslaan in hygiene, met z'n allen op een klutje leven (waarom gaan die lemmings ook alweer massaal de klif af?) en in arme landen mensen amper kúnnen eten, slechte gezondheidsvoorzieningen hebben en vaak onder onhygienische omstandigheden leven...
Je zou zeggen hét recept voor mensvermindering. En dan hebben we het nog niet eens over muterende (griep)virussen die er lustig op los leven omdat men zo nodig alles van hot naar her moet vervoeren...
Ik vind het dus eigenlijk niet eens zo'n gek idee, alleen al binnen 100 jaar, dat is wel erg vlot.

laetitia schreef:

Ook al klinkt dit best hard en medogenloos, er zit wel degelijk een punt in. Ik heb het ook weleens over fokprogramma's gehad, dat dat bij dierenfokkerij heel normaal is maar dat de mens maar raak fokt. Als je kijkt naar de natuur, daar gaan niet goed levensvatbare dieren ook dood ipv dat ze verzorgd worden, survival of the fittest heet dat dan. Maar ik denk alleen dat de mens het o.a. door zijn gevoel voor empathie, medeleven en ethiek dit niet zou kunnen doen. Het doet teveel denken aan übermensch projecten en dat vind ik ook weer een eng idee...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:47

Misschien dat de mens nu eens wakker word na al die berichten. (hoogst onwaarschijnlijk) En dat iedereen dan misschien eens in gaat zien dat ze niet alleen op de wereld zijn bij wijze van. We zijn gewoon met véél en véél te veel mensen op deze aardbol. En ook vervuilen we het milieu alsof het ons bed is, want die word wel weer verschoond uiteindelijk. Ik wil er eigenlijk gewoon niet teveel over nadenken, want het maakt me toch wel lichtelijk boos....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:47

shantalufyou schreef:
gohya schreef:

Niemand hoeft me te geloven,maar ik heb het wel gezien.

huh?????!!!!!
visioen???
is dat hetzelfde als toen ik droomde dat mijn ouders gingen scheiden
en dat het de volgende week gebeurde????[/quote]

Visioen is absoluut geen droom.
Dromen zijn wat waziger,visioen is levens echt.
Ook zie je een visioen niet in hele details,zijn puzzelstukken.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:48

itsmi schreef:
Dat is waar Laetitia. Maar alsnog denk ik dat je er verder niks aan hebt. We hebben nu eenmaal zon grote kennis op het medische gebied ontwikkeld, en we kunnen niet meer zonder...

:j mee eens. Eigenlijk is de mens met al zijn hersens en intelligentie uiteindelijk niet geschikt om op de aarde te leven. De natuur en de aarde is door de intelligentie van de mens die steeds maar ontwikkelde en ontwikkelde uitgeput. Misschien kunnen we met als de Ark van Noach een ruimteschip maken en dan a la startrek een selffullfiling soort wereld creeëren waarin we onze eigen grondstoffen, voedsel etcetera kunnen ontwikkelen en laten groeien O:)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:49

Pluizebolpum schreef:
übermensch projecten en dat vind ik ook weer een eng idee...

wat is dat dan ? :)