de pil gaat uit het basispakket?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:24

2005 schreef:
Er wordt nu zover ik weet altijd automatisch een gedeelte door de apotheek vergoed? Dat dacht ik tenminste.
Ik betaal nu al bijna 100 per jaar, misschien moet ik maar vast gaan sparen voor volgend jaar :D ...
Waarom blijft kraamzorg eigenlijk wel in het basispakket? Ik bedoel, daarvan kan je ook zoiets zeggen: als je kinderen wilt moet je verantwoording kunnen nemen en dus weten dat je misschien kraamzorg moet regelen. Kunnen ze dat dan niet beter als aanvullende verzekering doen (pil ook)?

Mee eens, kraamzorg eruit. Beter voorkomen dat die krengen er komen dan dokken omdat ze er zijn. Immers, die pilletjes kosten lang niet zo veel per jaar als dat die kraamverzorgsters kosten.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:25

Melsh schreef:
2005 schreef:
Er wordt nu zover ik weet altijd automatisch een gedeelte door de apotheek vergoed? Dat dacht ik tenminste.
Ik betaal nu al bijna 100 per jaar, misschien moet ik maar vast gaan sparen voor volgend jaar :D ...
Waarom blijft kraamzorg eigenlijk wel in het basispakket? Ik bedoel, daarvan kan je ook zoiets zeggen: als je kinderen wilt moet je verantwoording kunnen nemen en dus weten dat je misschien kraamzorg moet regelen. Kunnen ze dat dan niet beter als aanvullende verzekering doen (pil ook)?

Mee eens, kraamzorg eruit. Beter voorkomen dat die krengen er komen dan dokken omdat ze er zijn. Immers, die pilletjes kosten lang niet zo veel per jaar als dat die kraamverzorgsters kosten.

Alhoewel ik zo iemand ben die geen kinderen wilt, vind ik dit toch een ongenuanceerde en nogal botte opmerking.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:26

2005 schreef:

Nouja, ik weet het niet hoor maar als je kraamzorg uit het pakket gaat halen zijn alle jonge tienermoeders failliet en andere zwangeren die per ongeluk zwanger raken :)
Het is nogal een geld wat daarin om gaat, dat lijkt me wel het minste om op te bezuinigen!
Je pakt nl de oorzaak niet aan... Als mensen perongeluk zwanger raken zullen ze vaak al telaat zijn om het extra bij te verzekeren.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:26

Abeltje77 schreef:
mariekie schreef:
Ik betaal de pil al zelf zolang ik hem gebruik en dat is al aardig wat jaartjes :-)
Kost geen drol, wat is nu 32 euro per jaar :?

Ik vraag me af of je de pil dan volledig zelf betaald eigenlijk.

Is dit wat je terugziet op rekeningen of wat je bij de apotheek moet betalen?

Ik betaal nl ook zoiets contant bij de apotheek, maar volgens mij is de pil eigenlijk duurder.

Neen,

Ik krijg ze gratis mee bij de apotheek maar krijg later een nota van mijn zorgverzekeraar.
heb al 100 keer gezegd bij de apotheek dat ik ze niet gratis krijg maar hun zeggen van wel.
Maar ik krijg ALTIJD naderhand een nota.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:27

Melsh schreef:
2005 schreef:

Jij bent ook ooit zo een kreng geweest :Y)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 16:28

faye1995 schreef:
2005 schreef:

Nouja, ik weet het niet hoor maar als je kraamzorg uit het pakket gaat halen zijn alle jonge tienermoeders failliet en andere zwangeren die per ongeluk zwanger raken :)
Het is nogal een geld wat daarin om gaat, dat lijkt me wel het minste om op te bezuinigen!
Je pakt nl de oorzaak niet aan... Als mensen perongeluk zwanger raken zullen ze vaak al telaat zijn om het extra bij te verzekeren.

dat zeg ik :) samen een abortuskliniek beginnen??? :) :) dat word wel vergoed :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:28

Abeltje77 schreef:
Melsh schreef:

Alhoewel ik zo iemand ben die geen kinderen wilt, vind ik dit toch een ongenuanceerde en nogal botte opmerking.

Lees al die aanvallende opmerkingen naar studenten in dit topic eens terug. Die zijn ook ongenuanceerd en bot. Studenten hebben het slechter dan ouders met kinderen hoor.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:29

faye1995 schreef:
Melsh schreef:

De mensen die hier op studenten zeiken waren vast ooit ook student. Of ze zijn onopgeleid en jaloers, dat kan ook }>

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:29

Achterlijk gedoe.. ;(

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 16:29

geen geld en geen verplichtingen behalve studie........... is absoluut geen vergelijking met geen geld en de verantwoording voor een kind.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:30

Melsh, studenten hebben het niet slecht :n.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:31

Melsh schreef:
faye1995 schreef:

De mensen die hier op studenten zeiken waren vast ooit ook student. Of ze zijn onopgeleid en jaloers, dat kan ook }>

zoooooo
zo te zien ben jij niet alleen een ex-kreng maar heden ten dage een student? 8-)

Toveren

Melsh schreef:
faye1995 schreef:

Ik neem aan dat zij nooit student zijn geweest, anders houd je dat soort opmerkingen wel voor je :)
Maar wel grappig dat jij het krengen noemt en dus indirect jezelf ook :)

M_D_H

like i said...
sommige studenten wel

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:32

Lovely schreef:

Nee, maar de meeste mensen die verantwoordelijk genoeg zijn voor kinderen ook niet, ook zonder betaald zwangerschapsverlof niet. Behalve alleenstaande vrouwen. Maar die verdienen mijns inziens weer veel meer dan ze nu krijgen... Want als ik dat zo eens zie soms... :x

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:32

Lovely schreef:

Volgens mij wordt dat nergens aangenomen?
Het slaat alleen kant noch wel dat studenten hun geld maar verbrassen of whatever...
En sommige studenten hebben het wel slecht, net als alle andere lagen in de bevolking/bevolkingsgroepen het slecht kunnen hebben.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:33

Berdien schreef:
De mensen die het makkelijk kunnen betalen werken daar over het algemeen hard voor. Lekker makkelijk, iemand met een goede baan en een bijbehorend salaris kan wel alles betalen, en moet maar krom liggen voor anderen. Ondersteunen is één ding, maar alles maar weg halen bij mensen met een ruimer salaris.. :n lekker makkelijk.

Maar op het moment dat mensen hulpmiddelen zoals krukken, looprek, rollator en rolstoel gaan weigeren omdat ze anders geen warm eten kunnen betalen gaan we toch heel erg de verkeerde kant op als land. Ik lever graag wat centen in zodat iedereen gewoon bij een thuiszorgwinkel deze dingen kan lenen als het nodig is.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:33

Abeltje77 schreef:
Melsh schreef:

zoooooo
zo te zien ben jij niet alleen een ex-kreng maar heden ten dage een student? 8-)

Nog niet eens, maar ik woon in een studentenstad waar ik op de campus genoeg ellende zie. Er zijn er wel degelijk bij die de hele maand op rijst met groenteprut leven.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:34

aha...

dan zie ik waarschijnlijk een heel ander soort student hier in de kantine :Y)

Toveren

KiWiKo schreef:
faye1995 schreef:

dat zeg ik :) samen een abortuskliniek beginnen??? :) :) dat word wel vergoed :)

Ik voel hier een goede business aankomen :D

_Patriciaa

Ik zit nu aan de diane en moet het nu al zelf betalen, vind het belachelijk!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:35

Abeltje77 schreef:
aha...

dan zie ik waarschijnlijk een heel ander soort student hier in de kantine :Y)

Nou laten we ophouden iedere student over een kam te scheren net als iedereen met een kind :)
Je bereikt er geen donder mee behalve vooroordelen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:36

De risicogroep(nouja de jongeren) krijgen de pil nog wel gewoon vergoed dus dat vind ik opzich geen probleem.
Ik vind het pas schadalig dat mensen met een chronische ziekte etc. zich rot betalen aan medicijnen die ze echt nodig hebben.
Mijn moeder betaalt zich rot aan premie maar moet buiten dat ook heeeeel veel medicijnen zelf betalen, loopt echt hoog op.
Maar aangezien ze een afwijking/ziekte aan haar hart heeft zijn de medicijnen toch echt nodig.
Maar ik weet zeker dat vele mensen het niet allemaal zelf op kunnen hoesten, moeten ze dan maar dood neervallen?
De zorg in Nederland vind ik steeds slechter worden.
Mensen vragen er zelf niet om om een ernstige ziekte te krijgen.
Dat kunnen ze niet voorkomen , een zwangerschap echter wel.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:37

horsii schreef:
De risicogroep(nouja de jongeren) krijgen de pil nog wel gewoon vergoed dus dat vind ik opzich geen probleem.
Ik vind het pas schadalig dat mensen met een chronische ziekte etc. zich rot betalen aan medicijnen die ze echt nodig hebben.
Mijn moeder betaalt zich rot aan premie maar moet buiten dat ook heeeeel veel medicijnen zelf betalen, loopt echt hoog op.
Maar aangezien ze een afwijking/ziekte aan haar hart heeft zijn de medicijnen toch echt nodig.
Maar ik weet zeker dat vele mensen het niet allemaal zelf op kunnen hoesten, moeten ze dan maar dood neervallen?
De zorg in Nederland vind ik steeds slechter worden.
Mensen vragen er zelf niet om om een ernstige ziekte te krijgen.
Dat kunnen ze niet voorkomen , een zwangerschap echter wel.

Ja, door bij de pil ;)
Ik vind mezelf ook een risico groep, ben 23 en moet niet denken aan een kind..
Ik vind de leeftijd 20 dan ook belachelijk gesteld, sommigen zijn gewoon nog student nl!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:38

Fijn! De pil uit het basispakket. Ik neem aan dat mijn zorgverzekering dan ook een stuk goedkoper wordt...........?! :D

Vast niet.... :\