MissREAL...échte vrouwen, échte schoonheid!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: MissREAL...échte vrouwen, échte schoonheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:29

Ik vind rimpels ook mooi. Zie je tenminste dat iemand geleefd heeft.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:29

D'r was net een programma op tv over de 30 mooiste en lelijkste bikinilijven ofzo. Op een gegeven moment werd een dame dik genoemd. Ze had maat 32...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:30

Bellatrix schreef:
:')

Die vlieger gaat dus ook niet altijd op. :=

ach het is een gemiddelde, niet op iedere individu toepasbaar... Maar wel een reden om te kunnen concluderen dat een BMI van 21-22 over de algehele lijn 't gezondst is....

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:30

Fiffill schreef:

Rimpels, natuurlijk grijs haar, zelfs een litteken kan er heel mooi uitzien. Kan laten zien dat iemand leeft.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:31

toch niet normaal zeg,komop,maat 32 dik........mijn moeder had ooit maat 32,en die was echt behoorlijk dun

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:32

Fiffill schreef:

:j Juistem!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:38

Ik vind trouwens dat er op de catwalk en ook in tijdschriften gewoon mensen met maatje 36/38/40 horen...dat komt toch dichter in de buurt van de realiteit zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:57

Over die maten: 38-40 is idd een heel normale maat voor de meeste Nederlandse vrouwen. Dat jullie maat 32 over het algemeen niet mooi vinden, komt doordat Nederlandse vrouwen vaak wat grof gebouwd zijn (net als Duitse vrouwen trouwens, Snoevie, je zou eens in Hamburg moeten gaan shoppen, ik weet zeker dat je uitstekend slaagt :j ) waardoor maat 32 dan idd uitstekende botten oplevert, en dat is helemaal niet mooi...... dan zie je er in maat 38 een heel stuk beter uit :j
Bij een Italiaanse vrouw staat die 32/34 echt veel mooier, die zijn ook heel anders gebouwd. Je hoort ze in de modellenprogramma's vaak over "bonestructure", dat is niet voor niets.
Fiffill, de foto die je eerder plaatste met het plus-size model met die mooie japon, dat vind ik een prachtige vrouw. Alles in de juiste proporties, vind ik echt heel mooi :j Al vind ik een aantal slanke foto's van haar ook niet verkeerd. Ik vond haar op haar magerst niet mooi, zo als ze nu is, is ze prachtig. Overigens moet ze niet meer aankomen, zo is ze goed.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 01:02

Tjee...wat is het topic hard gegaan in een paar dagen tijd. Leuk om al die reacties te lezen.
Wat mij wel opvalt is dat de laatste reacties over gewicht, maten en soms lengtes gaan. Graag ontopic blijven, dit topic is afgeleid van het blad MissREAl. Ik zou het leuk vinden om jullie te horen over wat wij echte schoonheid vinden, wat zou jij anders willen zien in het huidige beeld wat ''mooi'''hoort te zijn. Wat is voor jou ''mooi''?

En nog even voor diegene die het leuk vinden om te zien wat vooraf ging aan MissREAL: http://www.zie.nl/video/ingezonden/Miss ... bz0g6fj0hm

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 05:45

De couture heeft vaak die modellen nodig op de catwalk om met sommige stukken weg te komen. Steek je die in een normale maat word de normale maat bombastisch.
Verder heeft prada, en andere verschillende grote merken tot maat 48. Dus dat is nederlandse maat 42 en soms 44 afhankelijk van kledingstuk. Andere grote merken hebben wel gewoon 48 maar goed. Het kan dus wel, of ze naar achter geschoven worden omdat we voor onszelf willen geloven dat het ander mooier is... Dat is wat anders..

En dat word ook gewoon openlijk toegegeven dat ze dat beeld willen behouden, "grotere" maten modellen (36-38) worden nog maandelijks afgebroken als schande voor de industrie..

Dat het mooier staat is immo onzin, zoals ze zelf zeggen een echte kunstenaar kan iedereen fantastisch kleden. En dat hebben sommige grote designers in het verleden dan ook gedaan (bovenstaande voorbeeld johanna dray + john G <3 ). Maar daar hebben we gewoon minder oog voor..
In alle winkels dat ik ken, behalve de designers die bekend staan voor grote maten worden ze achteraan in de winkel geëtaleerd.
En die designers moeten ook showen met "natuurlijk" dunne modellen omdat ze gewoon geen keus hebben. De markt bepaald dat, het is een cirkel helaas van vraag en aanbod.

Niet dat ik denk dat een boekje dit gaat veranderen, wat ik zie in het boekje heb ik al voorbij zien komen. Zoals het plus size issue van elle, de V magazine dun dik vergelijking

En als ze over beender structuur hebben in modellen programma's hebben ze het negen op de tien over kaaklijn, en immo genoeg bekende italiaanse modellen met uitstekende botten op de kleine maten.
Zolang dat we maar geloven dat het natuurlijk is zeker, en we vergeten dat de meiden van 15 die wel natuurlijke bonenstaak zijn nog moeten afvallen dan kan je niet meer achter het natuurlijk excuus verschuilen. En dat is wel zo en daar gaan we gewoon helemaal met mee.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 06:37

het is aan een kant toch jammer dat er speciale bladen worden gemaakt met plus size enz. waarom kan dat niet gewoon in normale bladen?die worden tenslotte gelezen ook door veel verschillende vrouwen gelezen.

maargoed,een weekblad is weer heel wat anders als de catwalk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:03

Carien87 schreef:
Tjee...wat is het topic hard gegaan in een paar dagen tijd. Leuk om al die reacties te lezen.
Wat mij wel opvalt is dat de laatste reacties over gewicht, maten en soms lengtes gaan. Graag ontopic blijven, dit topic is afgeleid van het blad MissREAl. Ik zou het leuk vinden om jullie te horen over wat wij echte schoonheid vinden, wat zou jij anders willen zien in het huidige beeld wat ''mooi'''hoort te zijn. Wat is voor jou ''mooi''?

En nog even voor diegene die het leuk vinden om te zien wat vooraf ging aan MissREAL:http://www.zie.nl/video/ingezonden/MissREAL/m1bz0g6fj0hm

Wat ik echte schoonheid vind: een vrouw die lekker in haar vel zit, die leeft, die straalt en tevreden met zichzelf is - en het maakt niet uit in welke vorm. Je kan nog zo mooi zijn, maar als je dat mist dan ben je al gauw een grijze muis zonder uitstraling, terwijl een minder knap iemand die wél tevreden is met zichzelf prachtig kan zijn. :j

anneo3o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:17

Iedereen heeft een mooie kop met photoshop.
Maar ik doe dat toch maar liever niet.
Waarom zou je perfect willen zijn? Jezelf zijn is toch veel fijner?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:19

Dat iedereen meteen een mooie (perfecte) kop heeft met Photoshop is ook niet helemaal waar, aan sommige zul je misschien heel veel moeten Photoshoppen. :+ Ze kiezen niet voor niets al mooie modellen uit natuurlijk. Het gaat ook vooral om uitstraling. ;)
En overigens heb ik helemaal geen problemen met Photoshop hoor. Van mij mogen ze best die paar pukkeltjes/onzuiverheden wegwerken. Kijk, als ze benen en tailles veel dunner gaan maken, dat vind ik onzin - maar die paar oneffenheden wegwerken maakt mij echt niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:51

Nouja 't is kunst, en ze hebben een goede basis nodig, en daar mogen ze wat mij betreft mee doen wat ze willen qua photoshop...

Behalve als ze mensen een verknipte waarheid gaan voorspiegelen die schadelijk is voor onze (=samenleving) gezondheid dus....
Want hoeveel mensen doen nu wel eens een dieetpoging? En er bestaan maar weinig gezonde dieten imo ...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:02

Maar waar ligt die grens dan?
Ik denk door jouw berichtje meteen weer terug aan de Viva waarin Britney Spears staat.... voor en na het photoshoppen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:17

ik snap het probleem over ongezonde dieten niet,te dik zijn is vaak nog ongezonder.

photoshoppen om een pukkeltje hier en daar weg te werken,oke,maar hele cm's eraf vind ik nergens op slaan

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:13

Snoevie schreef:
ik snap het probleem over ongezonde dieten niet,te dik zijn is vaak nog ongezonder.

photoshoppen om een pukkeltje hier en daar weg te werken,oke,maar hele cm's eraf vind ik nergens op slaan

Dat is niet waar, beiden zijn even ongezond ;) en zelfs het eerste nog ongezonder afhankelijk in welke graad.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:15

dat is wel waar,weet je wat voor risico's er aan (flink) overgewicht hangen? dan lijkt afvallen naar een gezonder gewicht me toch echt de betere en gezonde optie.

dan heb ik het niet over mensen die zich uithongeren oid

tuurlijk is flink dieten niet super voor je lichaam,maar het is nog ongezonder om zo lang zwaar te zijn,en een dieet is voor relatief korte tijd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:19

Snoevie schreef:
dat is wel waar,weet je wat voor risico's er aan (flink) overgewicht hangen? dan lijkt afvallen naar een gezonder gewicht me toch echt de betere en gezonde optie.

dan heb ik het niet over mensen die zich uithongeren oid

Ongezond dieten vraagt veel van je organen en doet je lichaam verouderen in een sneltempo.
En natuurlijk weet ik wat voor risico's er aan hangen, het is mijn studie.
Waar het ene risico verminderd word, word vervangen door een ander risico.

Gewoon gezond afvallen is de goede optie :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:21

dus eigenlijk is het volgens jou dus zo dat veel te zwaar zijn beter of even erg is als heftig afvallen?

dieten is voor relatief korte tijd,te zwaar ben je vaak veel langer

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:23

Snoevie schreef:
dus eigenlijk is het volgens jou dus zo dat veel te zwaar zijn beter of even erg is als heftig afvallen?

dieten is voor relatief korte tijd,te zwaar ben je vaak veel langer

Neen ik zeg dat beiden slecht zijn, en dat de gevolgen van ongezond dieten niet te onderschatten zijn. Terwijl het veel te vaak word weg gewuift omdat dun als ideaal word beschouwd. En alle manieren zijn toegestaan.

Maar goed je moet maar geloven wat je wil, er zijn veel wetenschappelijke artikels hier over :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:24

klopt,maar als je er dan vanuit gaat dat iemand op een gezond gewicht blijft. slank zijn,ideaal of niet,is over het algemeen gezonder als te zwaar zijn,toch?

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:32

ik moet toch eerlijk zeggen dat ik het beeld wat in de bladen staat heel mooi vind
en dat is niet omdat het in de bladen staat maar dat is gewoon mijn smaak qua figuur
op mezelf vind ik maat 36 het mooist.
ik hou ervan als er wat botten uitsteken ik vind het heel mooi als je die heupbotten eruit ziet komen en dan een mooie platte buik
nu weet ik wel dat dat voor de meeste vrouwen niet is weggelegd
maar ik wil zelf eigenlijk wel zo zijn en ben ook hard aan het werk om dat weer zo te krijgen na mijn zwangerschap en vervolgens de eetbuien :Y) :+
maar over een week of 4 heb ik weer maatje 36 met uitstekende heupen en iets wat ribben
ik vind het gewoon mooi en voel me daar fijn bij
ik vind mezelf absoluut niet mooi als er vanalles over mijn rijbroek heen bungeld
en ik voel dat dan op en neer gaan als ik rij en dat vind ik gewoon niet fijn

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:52

brrr nou ik vind zelf uitstekende botten net zo min mooi als op en neer hupsende vetrolletjes

ieder moet het natuurlijk voor zich weten