Adil18 schreef:Volgens mij wordt mijn vraag niet begrepen...Ik vraag mij af waarom de Bijbel niet tot extreme daden toezet en er worden voorbeelden gegeven van zaken uit de Bijbel die dit wel zouden kunnen doen....Maar waarom gebeurt dit niet en ook niet zo in extreme mate als het in de Islam gebeurt.
Dat heeft imo daarmee te maken, dat Westerse culturen een hele andere instelling hebben (Ik verwijs hiermee naar het boek Interculturele Communicatie van David Pinto waarin hij de vele verschillen opsomt...Voor de mensen die interesse hebben: Ik heb hier een samenvattend schema van gemaakt). Daarom verloopt de integratie ook zo moeilijk. Ik zie in dat Nederlanders zich ook moeten veranderen zodat het tot een succes wordt, maar in mindere mate dan buitenlanders (ALLE!) die in Nederland willen wonen...
Echter is dit ook de reden waarom ik van mening ben dat er geen plaats is voor de Islam in Nederland, in ieder geval niet in haar extreme vormen, dat is imo geen enkel geloof.
De mentaliteit tussen de twee verschilt enorm. Dat botst, het druist tegen elkaars normen en waarden in, wat zij normaal vinden, keuren wij af en andersom net zo. Volgens mij krijg je ook nooit compleet wederzijds begrip en interesse. Ik denk dat nederland te klein is om 2 zulke verschillende geloven met elk een heel ander set normen en waarden, in de openbaarheid te hebben.
Je kunt niets negatiefs zeggen, ook al is het de waarheid, of het wordt opgevat als discrimineren, het lijkt onderhand wel of ze profiteren van het woord en daarmee telkens hun gelijk proberen te halen. Daar word ik onderhand een beetje zat van, ze maken er schromelijk misbruik van, ze gooien er maar mee om hun gelijk te halen of iets van een ander gedaan te krijgen of iets kroms recht te praten. Je kunt niet elke keer als excuus discriminatie gebruiken.
Nou wil ik heus niet zeggen dat ze dat allemaal doen, maar ik ben velen tegen gekomen die dat wel doen.
Wilders legt de vinger op de zere plek van de nederlanders, ik ben blij dathet bespreekbaar wordt gemaakt. Ik heb geen PVV gestemd, maar ben blij dat het onderwerp op tafel ligt.
Als een kruis niet meer op een mijter mag, omdat dit eventueel 'andersgelovigen' kan kwetsen, dan ook geen burka of hoofddoek. Gelijke monniken gelijke kappen, daarin worden ze dan weer positief gediscrimineerd. Met de burka op de pasfoto, daar hoor je ze dan nooit over.