Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Myukii schreef:Ik ga voor een coalitie met de PVV. Vooral omdat ik vind dat je niet om de 'over'winning van de PVV heen kan. Blijkbaar heeft bijna 1 op de 6 stemmende Nederlanders groots vertrouwen in de PVV. Een groei van bijna 10%, dus de grootst groeiende partij (in aantal stemmen dan) van dit jaar. Ik vind niet dat je dat mag/kan negeren.
Ireen_ schreef:Myukii schreef:Ik ga voor een coalitie met de PVV. Vooral omdat ik vind dat je niet om de 'over'winning van de PVV heen kan. Blijkbaar heeft bijna 1 op de 6 stemmende Nederlanders groots vertrouwen in de PVV. Een groei van bijna 10%, dus de grootst groeiende partij (in aantal stemmen dan) van dit jaar. Ik vind niet dat je dat mag/kan negeren.
Ehh, er zijn ook nog steeds veel mensen (meer nog dan 1 op de 6) die op de PvdA hebben gestemd. Dat is dus geen reden om geen coalitie te vormen met PvdA.
Ik denk dat beide coalities niet gaan werken, PVV gaat het ook niet lang uithouden.
Mijn vriend en ik zullen persoonlijk niet zo geraakt worden als er een rechtse regering komt, maar ik maak me wel zorgen om de mensen die afhankelijk zijn van de zorg, de gezinnen met een gehandicapt kind waarvoor het nu al zo moeilijk is, en de lieve islamitische mensen die ik ken.
Ireen_ schreef:Myukii schreef:Ik ga voor een coalitie met de PVV. Vooral omdat ik vind dat je niet om de 'over'winning van de PVV heen kan. Blijkbaar heeft bijna 1 op de 6 stemmende Nederlanders groots vertrouwen in de PVV. Een groei van bijna 10%, dus de grootst groeiende partij (in aantal stemmen dan) van dit jaar. Ik vind niet dat je dat mag/kan negeren.
Ehh, er zijn ook nog steeds veel mensen (meer nog dan 1 op de 6) die op de PvdA hebben gestemd. Dat is dus geen reden om geen coalitie te vormen met PvdA.
Ik denk dat beide coalities niet gaan werken, PVV gaat het ook niet lang uithouden.
Mijn vriend en ik zullen persoonlijk niet zo geraakt worden als er een rechtse regering komt, maar ik maak me wel zorgen om de mensen die afhankelijk zijn van de zorg, de gezinnen met een gehandicapt kind waarvoor het nu al zo moeilijk is, en de lieve islamitische mensen die ik ken.
Myukii schreef:Wat janesmith zegt: Het gaat niet zozeer om het aantal zetels/percentage mensen wat op de pvda heeft gestemd, maar om de groei die de VVD en zéker de PVV hebben doorgemaakt, die de PvdA niet heeft.
Citaat:Het CDA had bijvoorbeeld nog een flink aantal zetels, maar tóch heeft Balkenende afscheid genomen. Waarom?
Shadow0 schreef:Ik vond het nogal opmerkelijk dat hij het voor liet komen alsof het een nieuw idee was, terwijl hij het al weken geleden had gezegd.
Electra63 schreef:Ik denk dat er 3 categoriën zijn die op de PVV hebben gestemd:
- 55+ -ers i.v.m. de AOW leeftijd (die komen nu bedrogen uit)
- mensen die het gehad hebben met de "oude" politiek (handjeklap in achterkamertjes e.d.), die komen ook bedrogen uit als de
PVV in de regering komt. Want regeren is compromissen sluiten.
- en mensen die een hekel hebben aan allochtonen (maar die worden dan weer boos als ze rascisten worden genoemd).
De VVD is pas zetels gaan winnen, toen ze een stuk naar rechts opschoven en dat was slim van Rutte.
Ik ben benieuwd of al die mensen die VVD hebben gestemd, straks nog zo blij zijn, als het ontslagrecht versoepeld wordt.
De VVD is er toch echt voor de werkgevers en ondernemers en niet voor de gewone werknemers.
Als de economie niet snel aantrekt, zullen er toch nog heel wat werknemers ontslagen worden, en dat aan het werk helpen snel, daar geloof ik niet zo in. Werkgevers zitten niet echt te wachten op bijv. oudere werknemers.
Ook wordt het heel moeilijk voor de huizenmarkt, immers met een tijdelijk contract (flexibele werknemers) zullen de banken niet snel meer hypotheken verstrekken).
En ik lees hier ook nog al eens over de linkse media: de Telegraaf en straks Powned (Geen Stijl), kan je toch behoorlijk rechts noemen.
En ................. van knuffelen houd ik ook niet, maar hele groepen wegzetten, doet me toch wel aan de jaren 30 denken.
Ook toen was er een economische crisis en ook toen kreeg een bepaalde groep de schuld van alle problemen in het land.
Dat brengt me ook nog op een paar blz. terug over dat Wilders zoveel steun krijgt van de Amerikaanse joden? Dat vind ik niet zo gek, want Israël heeft een conflict met meerdere arabische landen, dus dit is eigenbelang.
Nou ik heb mijn zegje weer gedaan.
We zullen het wel merken over een aantal weken, want per 1 juli op het bordes staan, dat geloof ik ook niet zo.
jantergouw schreef:@Sarabande
Totdat de politiek gaat beseffen dat ze eens moeten luisteren en optreden. Dat is de grote fout, ze luisteren niet en ze doen nietsmet de onvrede die overduidelijk leeft onder het publiek. Zolang ze dat niet doen zullen partijen als de pvv altijd op stemmen kunnen rekenen.
_Patriciaa schreef:Ik vind eigenlijk dat het cda nu niet meer in een coalitie hoord..
Het is de grootste verliezer, waarom dan alsnog leider van nl worden?
het lijkt me duidelijk dat het land anders wilt..
ingedebruijn schreef:devine schreef:VVD + PVV + CDA heb ik aangegeven.(liefst geen CDA maar er was geen andere keus)
Maar als ik zo de gebeurtenissen volg op tv dan heeft het stemmen geen zin want ze doen net waar ze zelf zin in hebben!
Amen