wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:42

ik vindt dat het werk van vuilnisman/ziekenverzorger enzo zwaar ondergewaardeert wordt....van mij mogen die salarissen flink omhoog!
Geef die bankdirecteur met zijn mislukte beleid dan maar geen bonus...als ik mijn werk niet goed doe mag ik oprotten...een bankdirecteur krijgt een bonus...
(zie je....ik ben best sociaal)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:42

geerke schreef:
Puinhopen opruimen?...groen links :D (grapje)

Ja 13 miljoen aan extra parken, bomen en andere dingen die goed voor het milieu zijn si echt de oplossing voor Nederland. Iedereen Groen Links stemmen!!!! Hihi

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:43

Alet74 schreef:
Ik heb veel respect voor iedereen (nou ja, dat probeer ik), ook voor mensen die veel tijd en geld in een opleiding hebben geinvesteerd. Ik begrijp alleen niet wat zo iemand 'meer' maakt dan iemand die niet die mogelijkheden en kansen heeft. Ik vind wel dat iemand die veel verdient, meer kan afdragen aan de samenleving, juist omdat hij meer verdient. Het moet alleen om jezelf gaan, je moet ook naar de wereld om je heen kijken.

Zo denk ik er ook over.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:44

Mijn stem heeft ie! ;) En mijn mening is: Mensen die niet GAAN of nog niet MOGEN stemmen geen recht van spreken hebben. Die mensen hebben nog niks te vertellen en kunnen hun stem of willen hun stem niet delen!

ladylay

Alet74 schreef:
ladylay schreef:
Kijk alleen al naar Lady Gaga, illuminati puppet nummer 1. Waarom denk je anders dat ze zo beroemd is, echt niet omdat ze zo'n goede stem heeft. Secret Sociaties, Jay-Z, Beyonce, RIhanna die zijn niet voor niks zo mega beroemd, They made a pact with the Secret Sociaties. Mensen willen het niet zien, ze geven het zelfs toe !

Nee, zieke zieke wereld.

Kun je dit toelichten? Ik ben wel benieuwd naar jouw theorie over Lady Gaga en de Illuminatie. En wie of wat is de Secret Sociaties?
En wat is de relatie hiervan met onze Tweede Kamerverkiezing?

@Nessah: niet iedereen heeft ervoor gekozen een lage (of geen) opleiding te doen.

Ik heb veel respect voor iedereen (nou ja, dat probeer ik), ook voor mensen die veel tijd en geld in een opleiding hebben geinvesteerd. Ik begrijp alleen niet wat zo iemand 'meer' maakt dan iemand die niet die mogelijkheden en kansen heeft. Ik vind wel dat iemand die veel verdient, meer kan afdragen aan de samenleving, juist omdat hij meer verdient. Het moet alleen om jezelf gaan, je moet ook naar de wereld om je heen kijken.

Niet directe relatie met de tweede kamer, dit was een reactie op een vraag van iemand.
Ik zal je zo even pbén :)

Mizoan

geerke schreef:
ik vindt dat het werk van vuilnisman/ziekenverzorger enzo zwaar ondergewaardeert wordt....van mij mogen die salarissen flink omhoog!
Geef die bankdirecteur met zijn mislukte beleid dan maar geen bonus...als ik mijn werk niet goed doe mag ik oprotten...een bankdirecteur krijgt een bonus...
(zie je....ik ben best sociaal)

AMEN *D

Adil

Wat nu als Wilders wint....Dan bouw ik een feestje! *\o/*

Ik ben al zwaar aan het bidden...Man, wat een spannende dag vandaag!!!

Nessah

Hoezo? Iedereen kan in Nederland een studie doen.. De 1 met meer moeite dan de ander.. Maar studeren kan iedereen. ( met uitzondering van gevallen waarin mensen bijvoorbeeld verstandelijk minder ontwikkeld zijn.. Laat dat duidelijk zijn.)
Ik ben ook niet slim, heb toch na keihard knokken een diploma behaald.. Mijn vader is ook niet slim.. heeft er 12 jaar over gedaan.. Maar uiteindelijk toch behaald.. Iedereen die gezond is kan studeren hier in dit land.

LADPR

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:45

@ Nessah Was het maar zo n feest

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:45

8)7 8)7 Het gaat allemaal veel te snel hier. Kan niet eens meer reageren op mensen die op mij gereageerd hebben :D
Ga maar even koffie halen om tot rust te komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:46

Heino schreef:
En dus verdien je maar meteen meer wanneer je er langer over gedaan hebt die baan te bereiken???? Ik durf te beweren dat het leven van een vuilnisman net zo zwaar kan zijn als dat van een gemiddeld kantoorpersoon. Moet hij dan maar 1/3 van eht salaris van de kantoorpersoon krijgen, alleen omdat hij geen vier jaar gestudeerd heeft???

Ja, dat vind ik wel.. Mensen die jarenlang krap bij kas hebben gezeten om een goede studie te kunnen afronden mogen daar hun rest van hun leven van profiteren. Mijn eigen vader is begonnen bij het vbo en is uiteindelijk door gegaan tot hbo en cursussen op hogere niveau's. Dat heeft hem 12 jaar gekost, heel veel geld en schulden. Nu is hij rijk en heeft eigen bedrijven en werkt minimaal 60uur per week al is hij 65.
Van mij mag hij dus inderdaad meer verdienen dan een vuilnisman die er voor koos om geen/lage opleiding te doen.[/quote]

Helemaal mee eens! Zeker in een land als NL, waar je kan studeren! Hoeveel mensen nu al wel niet stoppen met de opleiding omdat ze het niet leuk vinden. En dan eindigen ze als cassierre in de supermarkt, en vervolgens gaan ze klagen dat ze te weinig verdienen. Jammer dan, eigen schuld! :D[/quote]

Nederland zou een puinhoop worden als er alleen afgestudeerden zouden wonen....we hebben juist de handarbeiders nodig...iemand die gestudeert heeft kan niets,geen lek repareren,geen auto maken helemaal niets...alleen een boek navertellen wat iemand anders al eerder geschreven heeft.

Nessah

LADPR schreef:

Zou je dit willen toelichten?

geerke

Adil18 schreef:

ik feest met je mee! :D

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:47

Anoeska schreef:
8)7 8)7 Het gaat allemaal veel te snel hier. Kan niet eens meer reageren op mensen die op mij gereageerd hebben :D
Ga maar even koffie halen om tot rust te komen.

Koffie zit caffaine in :Y)

Ik feest ook mee :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:48

geerke schreef:
Adil18 schreef:

ik feest met je mee! :D

BBQ aan? Van wat voor vlees hou je? ;) :D

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:50

Nessah schreef:
LADPR schreef:

Kan iemand mij uitleggen waarom dit al de 3e keer is dat ik ergens om toelichting vraag ik niet meer hoor.. terwijl elke keer mensen heel actief in een discussie zijn en dan opeens niet meer.. Ik vind dat jammer, ik vind het een interessante discussie maar dan wel onderbouwd..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:52

Citaat:
Mensen die niet GAAN of nog niet MOGEN stemmen geen recht van spreken hebben. Die mensen hebben nog niks te vertellen en kunnen hun stem of willen hun stem niet delen!

Beetje kort door de bocht vind ik zelf.. en dan heb ik vooral even over mensen die nog niet mogen stemmen.. Er zijn genoeg jongeren die meer verstand van zaken hebben dan menig volwassene. Dus waarom zouden de '-18 mensen' niet mogen deelnemen aan de discussie? Beetje botte redenering vind ik dit van je.. En ook mensen die nergens op stemmen hebben hier misschien wel een hele goede reden voor.. Kijk achteraf moeten ze niet al teveel klagen omdat ze zelf geen invloed hebben uitgeoefend maar waarom niet deelnemen aan een discussie vooraf?
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 09-06-10 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:53

Nessah schreef:
De keuze ligt bij jezelf.. Iedereen kan studeren. Al moet de 1 er meer moeite voor doen dan de andere.

Niet met je eens. Niet iedereen heeft de hersenen, even grofgezegd. Kan je nog zo veel willen, als jij niet goed kan leren zal je nooit je universiteits diploma halen.

M_i_R

naar mijn mening wordt een salaris niet alleen gebaseerd op de duur van de opleiding maar ook op de verantwoordelijkheid die op iemand schouders rust en de mentale druk die het op iemand kan leggen. Daarnaast vind ik dat de vervangbaarheid van een persoon in een functie best mag worden meegenomen in de berekening van een salaris. Volgens mij is dat een typisch geval van vraag en aanbod...

LADPR

Nessah Beetje geduld hebben kan ook wel.

Er zijn genoeg ouders in Nederland die echt geen dure (vervolg) opleiding kunnen betalen voor hun kinderen.

Kijk wat alleen bijvoorbeeld een MAVO al kost.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:54

Nessah schreef:
Nessah schreef:

Kan iemand mij uitleggen waarom dit al de 3e keer is dat ik ergens om toelichting vraag ik niet meer hoor.. terwijl elke keer mensen heel actief in een discussie zijn en dan opeens niet meer.. Ik vind dat jammer, ik vind het een interessante discussie maar dan wel onderbouwd..

Ik weet niet meer of je ook mij om toelichting heb gevraagd. Maar ik ben gestopt met de discussie omdat ik er niet eens meer tussen kwam. Dan is het punt dat je wilde maken al zoveel stappen terug dat het geen zin meer heeft... Dus waarschijnlijk geen onwil van mensen die niet reageren, maar gewoon de snelheid van dit topic.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:54

Adil: Ik doe mee met jullie feest, Ken ik je weer tegen komen :+

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:55

Bovendien spelen er nog een hoop sociale factoren waardoor sommige mensen het helaas niet lukt te studeren al zouden ze dit nog zo graag willen (denk aan gezinssituatie, milieu waarin hij/zij leeft) etc.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:56

ik vier liever morgen feest als ik wat heb gewonnen met de loterij :P

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:56

Heino schreef:
Nessah schreef:
De keuze ligt bij jezelf.. Iedereen kan studeren. Al moet de 1 er meer moeite voor doen dan de andere.

Niet met je eens. Niet iedereen heeft de hersenen, even grofgezegd. Kan je nog zo veel willen, als jij niet goed kan leren zal je nooit je universiteits diploma halen.

En daar ben ik het niet mee eens.. Mijn vader is begonnen met 5en op het vbo.. Door bijlessen uiteindelijk het hbo, net aan, gehaald.. Wel 12 jaar over gedaan..
Ik heb bij de cito toets een lage uitslag gekregen.. Niveau 2 mbo.. Inmiddels na 8 jaar wel mbo 4 mét management afgerond,, Heel veel tegenslagen gehad en heel veel keer een 2 na weken keihard leren.. Maar uiteindelijk toch gehaald.
Sommige mensen hebben alleen het doorzettingsvermogen niet meer na 5 jaar en na de zoveelste 2.

Uni is anders, maar mbo/hbo kan iedereen aan.. De 1 makkelijker dan de ander, dat wel.
@Anoeska: Nee hoor, van jou had ik het begrepen :D