Nederland-Denemarken: vrij van je werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet je werkgever vrijgeven voor een voetbalwedstrijd waarin het Nederlands elftal uitkomt?

ja
38 (11%)
nee
264 (78%)
iets anders
35 (10%)

Totaal aantal stemmen: 337

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:31

arabcarla schreef:
Wij zijn verplicht vrij..... Het hele bedrijf is dan gewoon dicht behalve de inbound lijnen.... Zijn een callcenter... Ik weet ook niet eens of het mag? Ik heb het geluk dat ik al op die dagen vrij ben dan werk ik nooit.. dus het kost mij geen dagen maar ik kan me voorstellen dat het niet leuk is voor collega's waar het verlofuren kost...
Wát?? Nou, ik werk als accountmanager en ben ook afhankelijk van mijn klanten. Maar verplicht vrij voor voetbal? Man, ik zou WOEDEND zijn hierom, ik heb potdikkie 23 vrije dagen per jaar, géén ATV en zou voor zoiets verplicht een vrije dag in moeten leveren?
Nee, hier zou mijn baas toch een aardig woordje over mogen wisselen met mij!!

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:44

wij hebben ook vrij. maar dan vanaf half 1. sochtends werken we wel gewoon. wij maken deze week 3 extra uren dus het is tijd voor tijd. de keuze is aan onszelf of we dit doen. het wordt niet verplicht. maar omdat wij allemaal nederland supporters zijn hebben we lekker vrij *D vind het wel netjes dat je het zo kan regelen. het kost je iig geen vrije dagen en je kan toch kijken.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:54

En dit alles om nota bene voetbal.... _O-

Meliaforever

Re: Nederland-Denemarken: vrij van je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:56

Ik loop stage op een school en wij mogen met ze allen in de kantine op een groot scherm voetbal gaan kijken met iedereen die dan nog aanwezig is.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:59

Wij hebben op school allemaal verkort lesrooster en na het zesde vallen alle lessen uit (alle scholen in Maastricht trouwens, heeft de gemeente geregeld :+) zodat we op tijd klaar zijn (om tien voor 1). Mocht de leraar vinden dat de les persé toch door moet gaan (de toetsweek komt er aan) dan moeten we toch komen...
Gelukkig heb ik na het zesde nog alleen maar relaxte leraren die blij zijn dat ze ook voetbal kunnen gaan kijken :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:05

Wij regelden op kantoor altijd dat we met zijn allen in de vergaderzaal konden kijken, telefoon gewoon ff doorgeschakeld naar de vergaderzaal en elkaar afwisselen met opnemen, ALS dat ding al afging. :D
Ja, dan belden er voornamelijk internationale filialen (platenmaatschappijen), want alles in NL lag plat. Heel simpel en dan waren we gewoon even een paar uurtjes voetbal kijken. Vond het altijd weer fascinerend om bepaalde collega's bloedfanatiek te zien worden (zullen ze van mij overigens ook wel gedacht hebben :+ ).

Goed voor de sfeer en dit werkte prima bij ons. Wij werkten zo vaak over in de muziekbizz, dat er echt niet moeilijk gedaan werd over dit soort dingen. :)
Wij hebben geen 9 tot 5 mentaliteit, maar dat betekent soms ook wel eens dat je overdag even wat leuks kon doen. :D

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:56

Ik néém vrij van school..
Ken veeeeel mensen die er vrij voor krijgen!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:51

Wij zijn niet vrij, in de vergaderzaal hangt een groot scherm en er zijn wat hapjes en drankjes e.d.
De uren die we voetbal aan het kijken zijn moeten we echter wel inhalen.
Dat is voor mij niet zo'n probleem want dat haal ik toch wel weer in :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:41

Jiviejik schreef:
Ik néém vrij van school..
Ken veeeeel mensen die er vrij voor krijgen!

Denk eerder dat ze er vrij voor nemen. ;)
Vrij krijgen van een bedrijf voor een voetbalwedstrijd heb ik nog nooit gehoord. :+
Wel op de manier zoals ik in mijn andere post al aangaf. Maar het werk moet uiteindelijk wel gedaan worden natuurlijk.

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:40

Bij vriendlief op het werk kijken ze met zijn alle op een groot scherm!

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:41

Ik heb dan een tentamen :O

Na die tijd zal ik het waarschijnlijk in de bus naar huis volgen op de radio ;)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:41

Volgens mij gaat het ons nooit lukken tv te kijken op het werk omdat we geen antenne hebben.
Dus dan wordt het radio!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:42

Dikke bull om daar vrij voor te krijgen hoor! Wat is dat voor waardeloze instelling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:15

Adil18 schreef:
Dikke bull om daar vrij voor te krijgen hoor! Wat is dat voor waardeloze instelling?

Idd dat het uberhaupt bespreekbaar wordt gemaakt waar gáát dit nog over

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:46

Ik word niet goed van dat voetbal, sorry hoor :D, ik zou blij zijn als we er meteen de eerste ronde uit liggen :D.

Wij hebben wel een TV en een TV-abbo aangeschaft op werk om de wedstrijden te kijken, maar er zijn een aantal collega's (waaronder ik) die gewoon door zullen werken. Vrij geven vind ik écht absurd.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:59

Chiqa schreef:
Adil18 schreef:

Wat is je probleem :Z . Als wergever en werknemer overeen zijn gekomen hoe ze dat gaan oplossen is er toch helemaal
niks aan de hand?

Wees maar niet bang hoor dat heel NL op zijn gat ligt ;). De ambu's blijven gewoon rijden, het ziekenhuis werkt nog. De bussen blijven rijden, de treinen blijven rijden, de brandweer is er nog, de politie is er nog. De winkels zijn gewoon open, de cafées (:D) ook, de supermarkten zullen gewoon open zijn..... is er nog meer noodzakelijk voor de paar uur?

Laat de mensen nou toch lekker genieten van die paar uurtjes dat ze voetbal kunnen en mogen kijken! Wees eens blij voor een ander die het zo opgelost krijgt dat hij/zij lekker datgene kan gaan doen wat hij wil. En ja, dan gaat het mààr om voetbal.

*zucht*

[edit] Hoeveel mensen vragen er geen vrij om een dagje paarden (ala JA, IB) te doen? Hoeveel mensen vragen er geen vrij om een dagje strand te doen? Hoeveel mensen vragen er geen vrij om een uitje te doen? Hoeveel mensen vragen er geen vrij om een extra dagje aan het weekend te plakken, zodat ze een weekendje wegkunnen?

Is het omdat het toevallig over voetbal gaat? Is het omdat het toevallig om grote aantallen mensen gaat?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:02

Ik vind niet dat je werkgever je vrij MOET geven hoor. Als je zo graag wilt kijken, dan neem je maar verlofuren op. En als het werk het niet toelaat om vrij te nemen, tja dat is dan helaas pindakaas.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:03

Misterylady schreef:
Ik vind niet dat je werkgever je vrij MOET geven hoor. Als je zo graag wilt kijken, dan neem je maar verlofuren op. En als het werk het niet toelaat om vrij te nemen, tja dat is dan helaas pindakaas.

Uiteraard :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:23

Chiqa schreef:
Adil18 schreef:

:? Je krijgt toch niet voor niks vakantie dagen? Die neem ik op omdat ik die dag iets anders wil doen dan werken. Voor de een zal dat voetbal zijn, en voor de ander aan het strand liggen, en voor een ander klussen in z;n huis. ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:43

Iedereen hier kreeg gisteren een mail van de directie :+

En hier wilden ze al van alles in de kantine organiseren := NIET DUS .....WERKEN ~~}>

En terecht! Ik werk gewoon want voetbal boeit mij geen ruk, maar die mannen hier balen enorm :P

Citaat:
Onderwerp: Geen Oranje tijdens het werk

Geachte Collega’s,

Wellicht overbodig, maar toch voor alle duidelijkheid.

Tijdens de WK voetbal wordt er normaal gewerkt.
Er wordt niets gefaciliteerd rondom deze c.q. andere WK-wedstrijden.
Het is absoluut niet de bedoeling om de wedstrijden via de PC te volgen. Ons netwerk kan hierdoor overbelast raken.

Als u de wedstrijden wilt volgen graag – in overleg met uw leidinggevende – vrij nemen.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxxx

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:47

:D

Hier staat ergens een tv waarop gekeken kan worden, maar de meesten hebben het te druk..

Ik vind niet dat je vrij moet krijgen, maar als je vrij wilt, en je hebt vrije dagen en het is mogelijk, ja, dan moet je gewoon vrij kunnen nemen natuurlijk :j

K kan wel ouderwets radiotje luisteren.. ook leuk met goed commentaar :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:48

Ik heb gewoon vrij gekregen omdat het chefsoverleg was verplaatst _O-
Volgende week zaterdag moet ik wel werken, maar als NL dan wint springen we met alle collegas in het zwembad... :+ (werk in het zwembad)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:56

casperrr schreef:
Ik heb gewoon vrij gekregen omdat het chefsoverleg was verplaatst _O-

:D Ik moest het projectleidersoverleg ook verzetten van de middag naar de ochtend, want het was s'middags voetbal volgens de heren :+

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:03

Ik vind dit overigens weer typisch zo'n forum van: hoe moeilijk is het om iemand in zijn waarde te laten?
Ik vind, als iemand wil kijken, dan is het eigen keuze, klaar.......

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:08

1Boefje schreef:
Ik vind dit overigens weer typisch zo'n forum van: hoe moeilijk is het om iemand in zijn waarde te laten?
Ik vind, als iemand wil kijken, dan is het eigen keuze, klaar.......

Ik zie dat je secretaresse bent? Hoe denkt jouw baas daar over? En vrij op eigen kosten?
Ik ben ook van mening dat ieder dat voor zich moet weten, maar wel vrije dagen opnemen en niet op kosten van de baas!

Binnenkort is ook het WK in Kentucky, wil ik ook zien :P
maar als ik het via internet volg zal mijn baas daar vast niet wakker van liggen en het systeem zal zeker niet vastlopen :Y)