Thieme haalt uit naar melkveehouderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Re: Thieme haalt uit naar melkveehouderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:11

@Miska,
Ik wil je er graag even op wijzen dat dit niet op melkveebedrijven in Nederland gebeurt. Ik zal niet zeggen dat ik op alle 20.000 bedrijven geweest ben, maar ik ben ondertussen op meer dan 1000 bedrijven geweest en dit is niet de normale gang van zaken. Het probleem in NL is dat de meerderheid van de burgers totaal geen idee heeft over het reilen en zeilen op boerderijen en dit soort schokkende filmpjes als waar bestempeld. Hierdoor kan Thieme over de rug van onze boeren stemmen halen met beschuldigingen die nergens overgaan. Thieme heeft als enige doel shockeren en verder niks. Als ze der hersens nu eens goed ging gebruiken en samen met boeren naar een duurzamere/biologische veehouderij gaat kijken en overleggen worden we allemaal een stuk gelukkiger.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:13

Rianneke schreef:
annastasia schreef:
Stomme is dat ze dit eigenlijk allemaal wel moeten weten.
Ze is nota bene met een boer getrouwd!!

Ja maar dan kun je ook nog je oogkleppen op houden :+ Haar man was toch akkerbouwer? Dat is natuurlijk ook al een andere tak van sport...

Har man is akkerbouwer, biologisch boer en jager. Hij schiet het teveel aan herten en zwijnen af (even cru gezegd). Lekker dubbel om daar dan wel mee in bed te gaan liggen?!! :P

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:55

NenaC schreef:
Har man is akkerbouwer, biologisch boer en jager. Hij schiet het teveel aan herten en zwijnen af (even cru gezegd). Lekker dubbel om daar dan wel mee in bed te gaan liggen?!!

Als ie dan ook eens op de oostvaarderplassen gaat schieten als er teveel lopen ipv dat ze verhongeren omdat dat de natuur is :Y)

Miska schreef:
Hoezo persoonlijk niet?
Hebben jullie een melkveehouderij of vleesvee of ben je consument?
Ze wil ook 1st in Nederland beginnen en probeert ons bewust te maken van wat er in het buitenland gebeurt, omdat we er allemaal aan mee doen indirect.
Zowel de boeren als de consumenten. IEDEREEN!
Aangezien het systeem zo in elkaar zit en daar wil ze juist verandering in aan brengen.
Daarom gebruikt ze ook die filmpjes om de mensen wakker te schudden. (al sluit het grootste gros nog steeds hun ogen, omdat ze het ver gezocht vinden, maar het is allemaal met elkaar verweven hoe je het ook went of keert)

Wij melken koeien, maar zijn ook consument. Maar wij kopen geen buitenlands vlees...
En zoals mevrouwtje thieme het doet is in mijn ogen niet al te slim. Ze moet het anders aanpakken en dan weet ik zeker dat je veel meer begrip kunt krijgen!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:42

Tja, daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik kan me er niet al te naar om maken, want ze scheert het echt niet over 1 kam met de Nederlandse boeren.
Dat is dan de kortzichtige interpretatie van de mensen die dat zo willen zien en niet verder willen denken waarom ze zo'n filmpje openbaart.
Aangezien er heus wel meer meespeelt en dat beseft Mevrouwtje Thieme maar al te goed. :j
Maar goed, ieder zijn ding.
Of de huidige opstelling verbetering zal brengen in de wereld moet ook nog uitwijzen, maar daar heb ik persoonlijk een hard hoofd in.
We zullen het wel zien.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:53

Dat mens is niet goed bij dr hoofd.
De filmpjes zijn uit USA, Ohio; heeft absoluut niets te maken met ons land.
Waarschijnlijk probeert ze een beroep te doen op de hersenloze maar een groot dierenhart hebbende medemens hier.
Ik denk dat ze beter kan stoppen met de politiek en gewoon een poepschepster kan worden op vrijwillige basis bij de landelijke asielen.
Gaat ze zich druk maken over koeien aan de andere kant van de wereld terwijl ze wel goedkeuring geeft over het niet bijvoeren van het vee in de Oostvaardersplassen...
Hou toch op! :(
Die filmpjes zijn net zo misselijkmakend als haar insinuaties dat het hier ook zo gaat.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:16

Als Verburg het plan van de ''kiloknallers'' nou door kon zetten dan was dat eerste struikelblok al weg.

Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rij staan, maar ondertussen wel zeiken over dierenwelzijn bla bla bla.
Daarom liever gisteren als vandaag het verbieden van stunten met vleesprijzen voor onder de kostprijs.
En laat ze de internationale handel ook maar aan banden leggen.

Eerst eigen consumptie, dan pas exporteren of importeren.
Maar niet over de ruggen van andere exporteren om daar zelf als staat beter van te worden en goedkope ''rommel'' importeren.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:31

In de loop der jaren is door de regering ons hele agrarisch deelnemen verwoest.
De veehouderij was in eerste instantie voor eigen consumptie bedoeld, maar door de zware belastingen/regeltjes/beperkingen moeten we wel vlees importeren.
De boeren zijn kapot gemaakt en daarom eten wij nu kip en vlees uit Tjillitjap en Verwegnistan.
Daar hebben wij als consument de baten en lasten van, maar inspraak hebben we nooit gehad.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:57

Welke partij was daar het meest verantwoordelijk voor dan?

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:03

Tja ik vind het persoonlijk ook heel vreemd dat de boodschapper hier de gebeten hond is!!
Er staat nergens dat dit verschrikkelijke hier in Nederland gebeurt, zij wil alleen maar idd de mensen wakker laten schrikken over wat er in de wereld met dieren gebeurt!! We zijn het er toch met z'n allen wel over eens dat er heel veel gebeurt in dierenland wat het daglicht niet kan verdragen!! En daar moet wat aan worden gedaan.
Inplaats dat we trots zijn op het feit dat wij weer het eerste land ter wereld zijn die een Partij voor de Dieren heeft, kunnen we Marianne Thieme wel lynchen.
Begrijp niets meer van de mensheid!!
Waarom zijn we nou wel zo gecharmeerd van alle dierenpolitie die de USA heeft maar onze eigen PvdD, de zo nodig is in al het politieke geweld over de economie, de Islam, de werkeloosheid, de crisis enz enz., wordt zo verguisd, en zeker door mensen die zg ook van dieren houden!
Dierenleed aan de kaak stellen.....we hebben allemaal onze monden ervan vol maar ondertussen wordt de enige partij die er daadwerkelijk wat aan probeert te doen, met de grond gelijk gemaakt!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:02

annastasia schreef:
Als Verburg het plan van de ''kiloknallers'' nou door kon zetten dan was dat eerste struikelblok al weg.

Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rij staan, maar ondertussen wel zeiken over dierenwelzijn bla bla bla.
Daarom liever gisteren als vandaag het verbieden van stunten met vleesprijzen voor onder de kostprijs.
En laat ze de internationale handel ook maar aan banden leggen.

Eerst eigen consumptie, dan pas exporteren of importeren.
Maar niet over de ruggen van andere exporteren om daar zelf als staat beter van te worden en goedkope ''rommel'' importeren.

Jij snapt em *D

bnb schreef:
Dierenleed aan de kaak stellen.....we hebben allemaal onze monden ervan vol maar ondertussen wordt de enige partij die er daadwerkelijk wat aan probeert te doen, met de grond gelijk gemaakt!!

Denk je dat andere partijen er niks aan proberen te doen dan? Ik weet zeker dat ze al voordat de pvdd bestond met dierenleed bezig waren ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:13

Miska schreef:
Rianneke schreef:

Wij doen hier persoonlijk niet aan mee :7 Maar goed dat is iets anders.
Als mevrouwtje thieme niet wil dat er vlees uit het buitenland word gehaald, dan moet ze eerst in nederland beginnen...

Hoezo persoonlijk niet?
Hebben jullie een melkveehouderij of vleesvee of ben je consument?
Ze wil ook 1st in Nederland beginnen en probeert ons bewust te maken van wat er in het buitenland gebeurt, omdat we er allemaal aan mee doen indirect.
Zowel de boeren als de consumenten. IEDEREEN!
Aangezien het systeem zo in elkaar zit en daar wil ze juist verandering in aan brengen.
Daarom gebruikt ze ook die filmpjes om de mensen wakker te schudden. (al sluit het grootste gros nog steeds hun ogen, omdat ze het ver gezocht vinden, maar het is allemaal met elkaar verweven hoe je het ook went of keert)

ik doe hier niet aan mee, ik eet alleen nl , diervriendelijk geproduceerde dierlijke producten
en groenten produceer ik gedeeltelijk zelf, of mijn schoonouders, of vrienden, of een bevriende bioboer
en als ik supermarkt haal, is het ook nl, of in ieder geval europees

maar dat ben ik :)
en ik heb nog steeds een PvdD allergie := en dat is nog steeds door Thieme en haar wijze van ommuniceren en de media gebruiken, PvdD is echt niet de enige die wat voor de beestjes wil doen dus gelukkig hoef ik niet op hen te stemmen om iets goeds te doen

nogmaals, ik ben heel erg pro lokaal produceren en consumeren , is het beste voor millieu en voor een hoop dingen geld dat ook voor de economie ,
maar wel realistish en niet puur landelijk , we kunnen dit wel nationaal willen oplossen, maar dan helpen we ons eigen land naar de klote en dat kn ook niet de bedoeling zijn

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:20

bnb schreef:
Inplaats dat we trots zijn op het feit dat wij weer het eerste land ter wereld zijn die een Partij voor de Dieren heeft, kunnen we Marianne Thieme wel lynchen.
Begrijp niets meer van de mensheid!!
Waarom zijn we nou wel zo gecharmeerd van alle dierenpolitie die de USA heeft maar onze eigen PvdD, de zo nodig is in al het politieke geweld over de economie, de Islam, de werkeloosheid, de crisis enz enz., wordt zo verguisd, en zeker door mensen die zg ook van dieren houden!

ik ben er niet trots op nee, ik vind veel van de dingen die ze de wereld inslingeren weinig realistisch en haalbaar, althans, op de wijze waarop er dingen gesteld worden door ze, maken dat vrij moeilijk :=
en de PvdD is pertinent niet!! de enige partij die iets voor dierenwelzijn wil doen, gelukkig niet zeg...
ik ben pro een dierenpolitie als in engeland (laten we amerika aub niet als voorbeeld nemen, gestoord land)maar wie heeft daar een partijpunt van?
PVV (nee ik heb geen pvv gestemd) , de meeste andere partijen hebben ook dierenwelzijn in hun partij programma
ik ben voor dierenwelzijn, maar wel graag op een levelheaded en realistishe manier

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:54

Sonja_vR schreef:
ik ben voor dierenwelzijn, maar wel graag op een levelheaded en realistishe manier

Precies! De pvdd draaft daarin te ver door. Een vriendin van mij zei nog zo mooi ja de pvdd daar stem ik echt niet op, want die verbieden het straks gewoon om nog op een paard te gaan zitten :7

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:58

flauwekul

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:42

Miska schreef:
Welke partij was daar het meest verantwoordelijk voor dan?

Weet jij het nog? :+
Wij met z'n allen schijnen die regeringen gekozen te hebben op partijprogram, maar daarna zijn ze toch wat anders gaan doen.
Ik zie liever koeien in de wei staan, dan een Betuwe-lijn of weer een Vinex woonwijk.
Ik zie ook liever dat door mensen ingestelde natuurreservaten goed worden beheerd; ja, daar kom ik weer met de Oostvaardersplassen.

Stemwijzer gedaan, kieskompas ook. Ik was verrast dat er bij 1 van deze PvvD uitkwam en ben verder gaan kijken waarom.
Heb ook hun program op hun site erbij gepakt.
Het meerendeel van hun standpunten strookt met die van mij omdat dat 'random' is, de gemiddelde mening van de burger die huisje,boompje,beestje,baasje heeft.
Net wat Sonja_vR zegt: ik ben voor dierenwelzijn, maar wel graag op een levelheaded en realistishe manier.
Wat draagt haar propaganda over misstanden in de USA en dus niet hier, nu bij?
Echt zonde dat ze dit heeft gedaan, want zo kan ik haar echt niet serieus gaan nemen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:40

Ik heb echt 10 seconde naar het filmpje gekeken. Maar dit geloof ik niet. Ik kan me niet voorstellen dat iemand ZO met zijn dieren moedwillig omgaat, bewust op een kalf gaat schoppen en een koe met een staaf bewerkt. Wij hebben zelf een melkveehouderij en zo gaat het er echt niet aan toe! Ik ben echt sprakeloos en me rot geschrokken. Is dit het volgende speerpunt waar Koningin Thieme zich op gaat richten? Ze stond vanochtend ook in de Telegraaf waar ze de woede van Brabantse Akkerbouwers op haar hals had gehaald. Vriendlief had 20 hectare akkerland in gedachte om 7 villa's op te zetten. Zouden ze in 1 klap miljonair zijn.

Maar ik walg hiervan. Dit is moedwillig gefilmd. Dat kan niet anders als je het zo kunt filmen. Ik ben misselijk!
En degene die twijfelt aan de Nederlandse Boer is van harte uitgenodigd om op ons bedrijf te komen kijken, zodat het goede ook eens gezien wordt!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:14

Ach, Marianne Thieme .... wie neemt haar nou nog serieus? Ik in ieder geval niet meer nadat ik in levende lijve heb mogen aanhoren wat voor een onzin ze uitkraamt. Zulke mensen verpesten het mooi wel voor mensen die echt iets aan dierenleed willen doen. Ze polariseert alleen maar en voor je het weet wordt je met haar over 1 kam geschoren en dat helpt nou niet bepaald om dingen te veranderen.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:39

Omg, ik zit hier gewoon te janken ;(
Mijn vriend en ik willen een melkveehouderij opstarten, we willen daarbij zelfs een winterpaddock voor de koeien maken zodat ze ook in de winter lekker de frisse lucht in kunnen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die zó met hun dieren omgaan :n

Zoals meer mensen hier zeggen; ik kan relatief veel zien, maar dit filmpje heb ik halverwege gestopt.

En ja, ik vind dat dit absoluut onder de aandacht gebracht moet worden, maar ik ben in NL nog noooooit een boer tegen gekomen die zo met zijn koeien omgaat, terwijl Marianne Thieme het wel zo brengt. En dat is het probleem hier.

Het jammere is ook dat Marianne Thieme/ PvdD heel hard roept en gilt, maar niet met oplossingen komt. Erg daadkrachtig komen ze op mij niet over.