Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
benangelique schreef:het valt mij overigens wel op dat mensen die VOOR de geboortebeperking zijn over het algemeen geen kinderen hebben... is dat omdat deze mensen nog niet aan deze fase toe zijn in hun leven of is dat bewust?

Nakisha schreef:Ik ben 25, voor geboortebeperking en ontzettend bewust in mijn keuze om geen kinderen te willen hoor.
Maar ik blijf erbij; als je per koppel twee kinderen mag hebben, is dat toch amper ''beperking'' te noemen? Iedereen mag gewoon kinderen krijgen, alleen het aantal zal wat moeten worden beperkt om te zorgen dat we niet met z'n allen eraan gaan.
Is dat zo raar? Ik vind het wel heel egoistisch om de hele wereld naar de verdommenis te laten gaan, alleen omdat mensen zo nodig tien kinderen willen....
_Rhiannon_ schreef:Ik denk dat de overbevolking geen gevolg is van te veel geboortes, maar van het feit dat mensen en baby's kunstmatig in leven worden gehouden, terwijl ze zonder alle medische hulp allang waren overleden of zelfs nooit verwekt waren.
), maar zonder gekheid. We hebben het hier over beslissingen die betrekking hebben op een levend wezen, als het je eigen kind aan zou gaan dan probeer je daar ook alles voor. Waar trek je de grens? Is een aspirientje je max of ligt die grens veel verder? 2 dagen maximaal in coma of mag 6 dagen ook? Ledematen amputeren of gewoon helemaal niks meer aan doen en laten overlijden? clarence schreef:Wat doe je dan als mensen scheiden en 2 kinderen hebben? Mogen ze dan allebei geen kinderen meer maken? Of missschien afhankelijk maken van de volgende partner? Die heeft er nog geen? Dan mag je er 1.
MamboBeach schreef:Nakisha schreef:Ik ben 25, voor geboortebeperking en ontzettend bewust in mijn keuze om geen kinderen te willen hoor.
Maar ik blijf erbij; als je per koppel twee kinderen mag hebben, is dat toch amper ''beperking'' te noemen? Iedereen mag gewoon kinderen krijgen, alleen het aantal zal wat moeten worden beperkt om te zorgen dat we niet met z'n allen eraan gaan.
Is dat zo raar? Ik vind het wel heel egoistisch om de hele wereld naar de verdommenis te laten gaan, alleen omdat mensen zo nodig tien kinderen willen....
Net of dat dagelijkse kost is, dat veel stellen 10 kinderen hebben.
Nakisha schreef:En waarom zou je altijd kinderen moeten nemen met een nieuwe partner? Kinderen nemen OM het kinderen nemen is absurd, sorry hoor... Als je nou twee lieve, gezonde kinderen hebt, why not count your blessings?
Waarom moet er altijd méér...
Nakisha schreef:clarence schreef:Wat doe je dan als mensen scheiden en 2 kinderen hebben? Mogen ze dan allebei geen kinderen meer maken? Of missschien afhankelijk maken van de volgende partner? Die heeft er nog geen? Dan mag je er 1.
Precies.
En waarom zou je altijd kinderen moeten nemen met een nieuwe partner? Kinderen nemen OM het kinderen nemen is absurd, sorry hoor... Als je nou twee lieve, gezonde kinderen hebt, why not count your blessings?
Waarom moet er altijd méér...
MamboBeach schreef:Nakisha schreef:Ik ben 25, voor geboortebeperking en ontzettend bewust in mijn keuze om geen kinderen te willen hoor.
Net of dat dagelijkse kost is, dat veel stellen 10 kinderen hebben.
benangelique schreef:naar mijn mening moet er sowieso een vertaalslag in het denken van vele mensen gemaakt worden: kinderen NEEM je niet, die KRIJG je...