Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
alex66 schreef:izelfde geld voor die creche, als men zonder te vraagen iets doorvoert waar mensen het niet meer eens zijn maak je die mensen onmondig
Citaat:en zeg je eigenlijk jou gevoel doet er niet toe en je principes even min want die van een ander vinden we belangerijker.
MamboBeach schreef:Daphna schreef:
Eet je wel eens bij de mac, burgerking of febo? Eet je altijd biologisch verantwoord?
Toevallig zie ik daar juist ook heel veel moslim(a)'s met hoofddoekje daar eten.
Daphna schreef:MamboBeach schreef:
Toevallig zie ik daar juist ook heel veel moslim(a)'s met hoofddoekje daar eten.
Dat is de manier hoe zij zich aanpassen aan Nederland, ze nemen de islam dus niet dermate serieus dat ze zich aan de halal wetten houden en eten lekker mee. Dat is een keuze die ze maken.
Shadow0 schreef:KiWiKo schreef:begrijp ik nou goed dat voor 17% van de kinderen........ iedereen maar halalvlees moest gaan eten???
Niks moet. Er worden nu keurig gesepareerde stapeltjes gemaakt... iedereen weet dat halalvlees besmettelijk is tenslotte.
sjonnie48 schreef:ik zou wel willen weten hoe jullie oa arabesk erbij komen dat halal niet uit de bioindustrie komt , ik heb nooit een marokaanse boer gezien in nederland , of bedoel je dat het komt omdat ze vnl schapen eten , die lopen zowiezo in de wei , maar er zijn dus islamieten die hier een biologische boerderij hebben ? of een scharrelkippenstal met vrije uitloop
of mis ik iets ? dat kan aangezien ik niet elke pagina heb gelezen
Arabesk schreef:Ik heb er geen enkel probleem mee als de supermarkten morgen overstappen op halal vlees. Dan weet je tenminste zeker dat er geen bioindustrie vlees meer ligt
Arabesk schreef:Als die ouders tegen Halal vlees zijn, vinden ze het wel normaal om hun kind bioindustrie vlees te geven?
Letterlijk schijnheilig zeg. Het is puur en alleen omdat halal = moslim en moslim = slecht
Daphna schreef:alex66 schreef:maar laat mij zelf bepalen of ik dierenleed wil eten of niet
Eet je wel eens bij de mac, burgerking of febo? Eet je altijd biologisch verantwoord?
Adil18 schreef:christel1857 schreef:@ Arabesk:
Die vraag kun je beter aan de anti-halal mensen hier stellen. Want ik ben het namelijk met je eens. Ik vind halal niet dieronvriendelijk. Heb zelfs net ff op youtube een aantal filmpjes van halal slachten in Nederland gekeken, oa een geit en een lam. En ik heb er absoluut geen bezwaren tegen. Ik durf zelfs te zeggen dat het respectvol slachten is.
Halal slachten gebeurde trouwens in een Nederlands slachthuis, door een speciale halal slager.
Mij gaat het absoluut niet om de manier van slachten, maar meer om het feit dat je je als Nederlander in Nederland bijna als een buitenlander voelt...Ik snap ook niet het geroep (sorry dat ik het zo grof zeg) van mensen als Turken en Marokkanen over discriminatie, terwijl ik het idee heb dat het de Nederlanders zelf zijn die veel meer gediscrimineerd worden...Door buitenlanders en door de eigen overheid...!
CtjeLief schreef:Als het vlees op (bij wijze van spreken) Zweedse manier zou worden geslacht, zou het ineens een veel minder groot probleem zijn.. dat denk ik echt! misschien (hopelijk) zit ik ernaast maar volgens mij hangen veel reacties simpelweg samen met afkeer tegen de Islam.. en heeft het verder zeer weinig te maken met het vlees zelf.. (veel mensen weten niet eens wat halal slachten inhoudt, maar beginnen wel te roepen over 'aanpassen' etc... dus in mijn ogen zegt dat genoeg) en dat vind ik erg jammer..
sjonnie48 schreef:ik zou wel willen weten hoe jullie oa arabesk erbij komen dat halal niet uit de bioindustrie komt , ik heb nooit een marokaanse boer gezien in nederland , of bedoel je dat het komt omdat ze vnl schapen eten , die lopen zowiezo in de wei , maar er zijn dus islamieten die hier een biologische boerderij hebben ? of een scharrelkippenstal met vrije uitloop
Nijntje1987 schreef:In Nederland krijgen kinderen op de KDV ook gewoon eten van de KDV. Bij de TSO (tussenschoolse Opvang) moeten de kinderen zelf boterhammen meenemen.
Ik vind het jammer dat de KDV dit niet heeft gemeld aan de ouders (stond dat ook in het bericht of hebben we dat met z'n allen aangenomen??).
Halalvlees is in mijn ogen ook niet slechter dan ander vlees en dieren slachten is sowieso een naar karwei, dat kan niet anders dan dat dat niet fijn is. En het is wetenschappelijk bewezen dat Halal geslachtte dieren niet meer pijn lijden dan dieren die op de Hollandse manier worden geslacht.
Het is idd zo dat vlees wel gegeten moet worden. Vleesvervanger heeft niet dat bestanddeel wat vlees wel heeft. Zoals het al zegt: het is een vervanger.
Kinderen hebben wel degelijk die eiwitten nodig en kinderen op een vegetarisch dan wel veganistisch eetplan zetten is niet bevorderlijk voor de ontwikkeling van het kind. Ik zeg niet dat het niet kán, maar het is niet aan te raden. Dat is natuurlijk ook weer per mens en dus per kind verschillend.
Krips schreef:sjonnie48 schreef:ik zou wel willen weten hoe jullie oa arabesk erbij komen dat halal niet uit de bioindustrie komt , ik heb nooit een marokaanse boer gezien in nederland , of bedoel je dat het komt omdat ze vnl schapen eten , die lopen zowiezo in de wei , maar er zijn dus islamieten die hier een biologische boerderij hebben ? of een scharrelkippenstal met vrije uitloop
Je hebt ook vlees dat én niet biologisch is én niet uit de bio-industrie komt.
jameyskatje schreef:sjonnie48 schreef:ik zou wel willen weten hoe jullie oa arabesk erbij komen dat halal niet uit de bioindustrie komt , ik heb nooit een marokaanse boer gezien in nederland , of bedoel je dat het komt omdat ze vnl schapen eten , die lopen zowiezo in de wei , maar er zijn dus islamieten die hier een biologische boerderij hebben ? of een scharrelkippenstal met vrije uitloop
helaas zijn er nog weinig islamitische boerderijen in nl (ik hoor mensen denken: goh dat moet er ook nog bij komen) maar de slagers kopen het vee bij boeren en huren bv voor een dag per week of een aantal uren een slachtruimte in een slachterij. bijvoorbeeld. ook komt sommig vlees uit het buitenland, bv duitsland. http://www.groenemoslims.nl is een nieuwe site waar ook wat op staat over biologisch vlees