RTL 4 Premiersdebat zondag 23 mei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:34

Citaat:
Cijfers liegen toch helemaal niet? Dus niks ervan dat het grootste deel zich netjes aangepast heeft.

zou jij dit kunnen aantonen dmv een bron? Want ik denk dat je er naast zit..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:34

take_one schreef:
Dat de burger iets in moet leveren vind ik toch ook zo'n belachelijk iets, net alsof er door ons die crisis gekomen is.
Dat de overheid en dergelijke maar eens iets inleveren met die dure tripjes van hun.

:D hier ook 2 zielen 1 gedachte

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:35

Nou als ik straks eens diep in Google ga graven wel, heb het een half jaar geleden gelezen namelijk.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:35

En dat ze die salarissen maar eens wat inkorten van die hoge piefjes die toch geen reet uitvoeren, want als ze dat wel deden was Nederland een top land.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:36

jullie kijken alleen naar criminaliteitscijfers waarschijnlijk, maar er zijn veel meer allochtonen dan criminelen hoor, en dan te verkondigen dat het grootste deel zich niet aanpast en voor stennis zorgt is geen realistische schets denk ik ;)

CtjeLief

Re: RTL 4 Premiersdebat zondag 23 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:37

kijk bijvoorbeeld maar eens naar de cijfers van allochtonen in het hoger onderwijs... :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:37

Nog een leuke opmerking van PVV: Door de AOW leeftijd te verhogen naar 67 komt er 5 miljard euro meer in het laadje. Wanneer wij geen 5 miljard euro aan Griekenland hadden gegeven had de AOW leeftijd dus ook niet omhoog gehoeven....De burgers moeten tot hun 67e gaan werken nu zodat de Grieken op hun 45e met pensioen kunnen gaan.

Balkenende vervolgens: Die 5 miljard euro is geleend geld en zal terugbetaald moeten worden. Wilders: bij ijsland was het ook een lening... maar dat geld zien we ook nooit meer terug
Tsja, van een kale kip kan je niet plukken..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:38

CtjeLief schreef:
kijk bijvoorbeeld maar eens naar de cijfers van allochtonen in het hoger onderwijs... :)

"het gaat niet om de groenteboer op de hoek van de straat maar de straatterroristen"

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:39

ja maar als je paar posten terugleest, ging het erom dat allochtonen zich een beetje zouden moeten aanpassen en dat was zgn niet het geval.. en dat ging dus over allochtonen in het algemeen ;) vandaar mijn opmerking

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:40

vibabu schreef:
Krips schreef:
In Nederland worden ook mensen geboren die islamitisch zijn. En ik vind het niet terecht als ik geboren wordt in een islamitisch land dat ik met een hoofddoek zou moeten lopen. Ik zou er dan ook alles aan doen om dit niet te doen.

Kunnen we niet een keer over iets anders spreken. Over de andere lijsttrekkers bijvoorbeeld?

Ik zat even de reacties te bekijken op dit debat. En ik moet er bij zeggen dat ik het eens was met roemer. Cohen zat gister in een verdomd moeilijke positie. Je zou kunnen zeggen één tegen drie. Links tegen drie rechtse partijen.

Nou nou, zo rechts is CDA niet ;) maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik wist van te voren niet wie er mee deden aan het debat en keek er dus een beetje van op. Verder vind ik die Cohen toch een aardig zelfingenomen mannetje dus vond het wel grappig :o

CDA beweegt toch wel aardig naar rechts. CDA neigt meer naar rechts dan naar links. Wat bedoel je met je laatste zin?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:40

vibabu schreef:
Nog een leuke opmerking van PVV: Door de AOW leeftijd te verhogen naar 67 komt er 5 miljard euro meer in het laadje. Wanneer wij geen 5 miljard euro aan Griekenland hadden gegeven had de AOW leeftijd dus ook niet omhoog gehoeven....De burgers moeten tot hun 67e gaan werken nu zodat de Grieken op hun 45e met pensioen kunnen gaan.

Balkenende vervolgens: Die 5 miljard euro is geleend geld en zal terugbetaald moeten worden. Wilders: bij ijsland was het ook een lening... maar dat geld zien we ook nooit meer terug
Tsja, van een kale kip kan je niet plukken..

In Griekenland gaan ze niet op hun 45e met pensioen. Hun pensioenleeftijd is in één klap van 53 naar 67 gegaan en ook Griekenland moet keíhard bezuinigingen om de staatsschuld weer op orde te krijgen.

Iemand anders zei net ook al, door Griekenland te helpen, helpen we ook onszelf, onze eigen economie en zorgen we ervoor dat de koers van de euro niet nog meer daalt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:42

@Vibabu De AOW-leeftijd moest al omhoog voordat het gedoe in Griekenland begon, geen goed argument.
En of we het geld van IJsland niet meer terug krijgen, dat is nu nog niet bekend. Ik denk dat daar hard aan gewerkt wordt achter de schermen!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:43

Even een reactie op dat de burger de bezuiniging niet mag voelen. Dat is ten eerste natuurlijk niet mogelijk. Je kunt moeilijk bezuinigen zonder ergens minder geld uit te geven.
Ten tweede, ook de normale burger heeft op een te grote voet geleefd. De economie is iets van ons allemaal. En als er bezuinigd wordt en op de juiste plekken en geinvesteerd op de juiste moment kan de economie weer sterk opbloeien en dan plukken wij daar allemaal de vruchten van.

@Vibabu. Ik heb al uitgebreid op die reactie gereageerd samen met Chris. Misschien wil je dat even teruglezen.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:03

vibabu schreef:
take_one schreef:
Hitler.. :roll:
Vind het trouwens ook erg beschamend dat Wilders zo beschermd moet worden omdat hij anders nergens meer veilig is, heb dan maar vrijheid van meningsuiting.. lang leve Nederland..whoehoe. :\
Geen wonder dat al die andere mietjes alleen maar thee drinken.

_/-\o_ En dat hij zegt dat hij door blijft gaat dat er vrijheid moet komen. Maar daarvoor wel zijn eigen vrijheid heeft moeten opgeven.

We hebben een vergelijking met hitler gehad , maar dit lijkt meer op een vergelijking met jesus ,
dat past hem beter , amen

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:04

Chris schreef:
Suzanne F. schreef:
Pff ja inderdaad. En wie willen de aanslag plegen op Wilders. Die moslims natuurlijk. Die zien de bui al hangen. Oh sjips, nog even en we kunnen niet meer languit achterover hangen en leven van een uitkering, de kinderbijslag en de rest wat we erbij jatten en dealen... Nou dan ruimen we die Wilders maar uit die weg, hij is een belediging voor Allah dus hij mag dood.

Hahah en dit is niet over een kam scheren? :') Nee inderdaad, alle moslims willen een aanslag op Wilders en alle moslims leven van een uitkering en alle moslims dealen en jatten _O-

Niet alle , maar een heel groot deel wel hoor !

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:09

Kun je dit aantonen Sjonnie48?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:09

sjonnie48 schreef:
We hebben een vergelijking met hitler gehad , maar dit lijkt meer op een vergelijking met jesus ,

het moet niet gekker worden. Vergelijking met Jezus. 'heb uw naaste lief als uzelf'? Daar zou Wilders nog een hoop van kunnen leren. Daarnaast wordt Wilders er dik zat voor betaald en weet hij welk risico hij neemt als hij zulke radicale uitspraken doet..

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:10

take_one schreef:
Cijfers liegen toch helemaal niet? Dus niks ervan dat het grootste deel zich netjes aangepast heeft.

ik weet nog dat Pim werd vermoord , het was feest op Hoograven in Utrecht ,ook allemaal van die fijne aangepaste marokanen

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:12

CtjeLief schreef:
Kun je dit aantonen Sjonnie48?

Gelukkig ben ik weg uit Hoograven , toen ik daar woonde kon ik het elke dag weer aantonen
maar er werd niks aan gedaan , de politie mocht de wijk niet eens meer in omdat ze werden
mishandeld en de politie auto's werden gesloopt , o wat voelde ik me veilig daar , maar niet heus

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:13

Hitler begon ook ooit met propagande voeren tegen oa de joden.. Gelukkig hebben we nu een zodanig systeem dat het nooit meer zover zal kunnen komen, maar Wilders heeft toch enkele enge overeenkomsten, wat mensen gewoon afschrikt (logisch!)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:13

En wat wil je hiermee zeggen Sjonnie? Ik snap je punt niet.
Ik ken ook veel niet aangepaste Nederlanders. Dat is gewoon een eigenschap die mensen soms hebben, ongeacht hun achtergrond of land van herkomst.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:14

Eefske schreef:
sjonnie48 schreef:

het moet niet gekker worden. Vergelijking met Jezus. 'heb uw naaste lief als uzelf'? Daar zou Wilders nog een hoop van kunnen leren. Daarnaast wordt Wilders er dik zat voor betaald en weet hij welk risico hij neemt als hij zulke radicale uitspraken doet..

Ik zie de vergelijking wel , hij geeft ws [ hopenlijk niet ] ook zijn leven en zowiezo al zijn vrijheid op om ons land leefbaar te maken

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:15

Citaat:
ik weet nog dat Pim werd vermoord , het was feest op Hoograven in Utrecht ,ook allemaal van die fijne aangepaste marokanen

Dit zegt natuurlijk niets over de post die je zelf quote ;)
Ik vraag of je je uitspraken kunt onderbouwen met bijv. bronnen/cijfers, aan een voorbeeld van een wijk met een groep vervelende mensen hebben we weinig in deze discussie..

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:16

CtjeLief schreef:
Hitler begon ook ooit met propagande voeren tegen oa de joden.. Gelukkig hebben we nu een zodanig systeem dat het nooit meer zover zal kunnen komen, maar Wilders heeft toch enkele enge overeenkomsten, wat mensen gewoon afschrikt (logisch!)

Nee jij wilt dat hij die overeenkomsten heeft , maar hij heeft ze niet , zo is het met heel links die hem zwart afschildert

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:18

CtjeLief schreef:
Citaat:

Dit zegt natuurlijk niets over de post die je zelf quote ;)
Ik vraag of je je uitspraken kunt onderbouwen met bijv. bronnen/cijfers, aan een voorbeeld van een wijk met een groep vervelende mensen hebben we weinig in deze discussie..

wat heb ik aan gelul over cijfers en onderbouwen , ik ondervind het zelf en met mij velen anderen
het zal mij een worst zijn of jij het geloofd