Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nicole3939 schreef:Nee Daisies dat zeker niet!
Alleen vind ik het jammer dat dit topic alleen over de allochtonen etc gaat. Discriminatie betekent voor mij misschien nog meer: de zwakkere in de samenleving in de zin van chronische zieken etc. Waar blijven deze mensen in de samenleving? De ouderen? In een tehuis waar niet meer naar ze omgekeken wordt? Als ik de mogelijkheid heb zal ik mijn moeder als zij die leeftijd gaat krijgen, graag bij mij laten wonen. Zij heeft mij altijd verzorgd, ik vind het normaal dat ik haar dan verzorg. Dat zijn bij mij punten die ik net zo belangrijk vind, zoniet belangrijker.
Daisies schreef:En als je de allochtonen allemaal hun gang laat gaan, dat we dan een houdbare samenleving krijgen?
geerke schreef:vinden jullie dan dat de islamitische ideologie samen gaat met de westerse leefwijze?
sarabande schreef:MamboBeach schreef:Wilders vindt de ouderen wel heel belangrijk!
Maar hij heeft daar geen enkel doordacht plan voor in tegenstelling tot de SP die zorg voor ouderen al jaren tot een van hun speerpunten maakt en daar ook daadwerkelijk wat aan doet.
Daisies schreef:Graag!
Daphna schreef:Nee, de islamitische ideologie gaat niet samen met de westerse leefwijze, net zoals de christenlijke en de joodse niet samen gaan met de westerse samenleving. MAAR, dat heeft niets met Wilders te maken. De moslims, christenen en joden, die in Nederland wonen, zijn zich bewust dat ze hier niet hun geloof naar strikte regel kunnen leven, dat kan niet, dat past niet en daarom leven ze bescheiden met hun geloof. Ze praktiseren daar waar mogelijk, in eigen huis, religieuze huizen, en dat staat Nederland toe, vrijheid van geloof zolang dit niet in strijd met de rechtstaat komt. De islam gaat prima samen met de rechtstaat.
sarabande schreef:MamboBeach schreef:Wilders vindt de ouderen wel heel belangrijk!
Maar hij heeft daar geen enkel doordacht plan voor in tegenstelling tot de SP die zorg voor ouderen al jaren tot een van hun speerpunten maakt en daar ook daadwerkelijk wat aan doet.
nicole3939 schreef:sarabande schreef:Maar hij heeft daar geen enkel doordacht plan voor in tegenstelling tot de SP die zorg voor ouderen al jaren tot een van hun speerpunten maakt en daar ook daadwerkelijk wat aan doet.
Ja over de hoofden van de mensen die meer verdienen.
Daisies schreef:Zou een samenleving zonder discriminatie kunnen bestaan? Of wordt er niet constant gediscrimineerd? Er moeten toch verschillen zijn?
Heino schreef:Faye: in tegenstelling tot de PVV, wílde de SP wel koste wat het kost in de regering, maar dat wilden de grote partijen niet... PVV heeft zichzelf teruggetrokken uit de onderhandelingen. Dus beetje kort door de bocht.
yarrah schreef:Ondertussen wordt Wilders enorm gesponsert door Horowitz uit amerika (dat had ik al gedacht.... ook niet vreemd natuurlijk).
http://www.nrc.nl/binnenland/article254 ... extremisme