Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:57

Ik heb ze allemaal gelezen en vond het alleen een beetje raar dat in het ene boek had ze een zusje en in het andere boek een broertje.
1 van die 2 is waar dat wist ik omdat ik een meisje ken die bij haar op school heeft gezeten.

Er kunnen best een paar dingen niet waar zijn, maar in boek 2 zitten wel allemaal foto's van haar in india.
Dus ik weet niet wat ik nu moet geloven.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:00

Ik vind het wel apart dat iedereen het destijds een 'prachtig' boek vond,... een verschrikkelijk verhaal.

Nu komt PrdV in de media met het rammelverhaal en nu trekt iedereen hier haar ook direct in twijfel, vind haar ongeloofwaardig of meent ineens zelf ook detective te zijn en nemen quotes waardoor haar verhaal niet zou kloppen... hoezo als er één schaap over de dam is :=

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:00

ze is ook wel in India geweest, ze heeft daar tijdens/als therapie dat eerste boek geschreven.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:03

Ik heb het boek van haar niet gelezen terwijl ik heel nieuwsgierig ben maar om 1 of andere manier kan ik me er niet toe zetten om het boek te kopen, mede ook dat haar moeder een boek geschreven heeft...

Ik ken het hele kind en boek verder niet dus kan er geen oordeel over vellen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:05

Cyntje schreef:
Ik vind het wel apart dat iedereen het destijds een 'prachtig' boek vond,... een verschrikkelijk verhaal.

Nu komt PrdV in de media met het rammelverhaal en nu trekt iedereen hier haar ook direct in twijfel, vind haar ongeloofwaardig of meent ineens zelf ook detective te zijn en nemen quotes waardoor haar verhaal niet zou kloppen... hoezo als er één schaap over de dam is :=

Nou ik niet. :) Er zitten ook wel een hoop vreemde dingen in het boek, dus als mensen dan zo iets horen gaan ze natuurlijk al gauw twijfelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:17

Cyntje schreef:

Nee hoor. Ik heb de twijfel al jaren geleden uitgesproken, ook hier op Bokt :)
Dat nu meer mensen hun twijfels uitspreken is logisch. Je gelooft het of niet, en nu het opnieuw in de media komt reageren er ook weer meer mensen :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:21

Ik wil dat boek al heel lang lezen maar het is er nooit in de bieb.....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:47

Het is inderdaad een breed bediscussieerd boek.
Stond het jou ook tegen MB dat de moeder er over ging schrijven? Ik krijg er toen zo'n gevoel bij alsof ze geld wilde verdienen aan de ellende van haar dochter, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:55

Ik heb het boek alleen de eerste paar hoofdstukken gelezen. wat een enorme domme gans is die Maria zeg.

Eerst zegt ze over Manou dat het een gevaarlijk iemand is om vervolgens toch maar naar hem toe te gaan, te gaan roken en sex ermee te hebben :?
Sowieso zijn er een behoorlijk aantal schroefjes in je hoofd los als je denkt en doet zoals zij. En dat ze dan uit een gebroken gezin komt ed vind ik geen excuus :n

Edit; typo
Laatst bijgewerkt door Onali op 08-05-10 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:56

Dan weet jij vast niet hoe het er in het echt aan toe gaat bij loverboys. :n

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:58

Ja oke dat blowen dan. Maar zij zei dat ze hem eng vond en toch stapt ze de 2de of 3de dag op hem af. En ze gelooft de domste dingen die hij zegt (iedereen spijbelt)

Je moet wel een hele lage zelfwaarde hebben om hierin in te trappen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:59

En er zijn mensen die dat hebben. :j
Helaas het gebeurt nog steeds.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:00

Het is altijd makkelijk oordelen vanaf de zijlijn IndianLady.
Loverboys zijn heel gewiekst en weten op de een of andere manier precies hoe ze hun slachtoffers moeten bespelen.
Als je onzeker bent en een laag zelfbeeld hebt, is het waarschijnlijk een enorme oppepper als zo'n spannende jongen aandacht voor je heeft en dingen doet waarvan je alleen maar durfde te dromen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:05

Ik ben ook onzeker en heb een laag zelfbeeld, maar ik ben absoluut niet dom.
Ik ben vroeger enorm gepest op school (ben dik), maar no way dat iemand mij er zo zou in kunnen luizen. Door al die jaren heen, ben ik juist erg negatief gaan denken over mensen.

Als iemand zoiets tegen mij zou zeggen dan zou ik hem niet geloven en dan nog, sex hebben op je 12de omdat iedereen het doet? Blowen en spijbelen omdat het hoort?? :n
Dat zou niet eens in me opkomen.

Dat ze in die praatjes valt kan ik me nog wel voorstellen, maar al die andere dingen. Daar mis je toch een behoorlijk aantal hersencellen voor.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:09

Ze moest wel want als ze het niet deed werd ze geslagen, dus wat heb je liever?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:12

Ik vind het wel erg laag om iemand als 'domme gans' of als 'iemand die hersencellen mist' te bestempelen :\

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:41

Tja, het gebeurt, ik weet niet of ik dat 'dom' zou willen noemen. Als je zo jong bent, is het misschien niet zo raar om wel in dit soort verhalen te (willen) geloven.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:08

IndianLady schreef:
Ik ben ook onzeker en heb een laag zelfbeeld, maar ik ben absoluut niet dom.
Ik ben vroeger enorm gepest op school (ben dik), maar no way dat iemand mij er zo zou in kunnen luizen. Door al die jaren heen, ben ik juist erg negatief gaan denken over mensen.

Als iemand zoiets tegen mij zou zeggen dan zou ik hem niet geloven en dan nog, sex hebben op je 12de omdat iedereen het doet? Blowen en spijbelen omdat het hoort?? :n
Dat zou niet eens in me opkomen.

Dat ze in die praatjes valt kan ik me nog wel voorstellen, maar al die andere dingen. Daar mis je toch een behoorlijk aantal hersencellen voor.

Mensen worden dagelijks gemanipuleerd, en dat zijn niet per definitie jonge of domme mensen, ongeacht of ze de waarheid spreekt of niet, niemand verdient het om bestempeld te worden zoals jij Maria hier neer zet.

Want misschien doe jij wel dingen in je leven waarvan ik zeg nou pffff hoe kun je dat nou doen, dat geeft mij het recht toch niet om je dom te noemen of te vertellen dat je hersencellen mist?

Ik ken een bijzonder slimme jongen, waar vaak tegen gezegd is, door iemand waar hij tegen op keek, dat kan jij niet, dat is te hoog gegrepen voor jou, die ging dat ook geloven.

En "foute" jongens trekken vaak aan.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:11

Zou wel een mooie (uit de hand gelopen) smoes zijn voor een tiener die vertikt naar school te gaan. Hm ik ben benieuwd. :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:31

Dat ze in die praatjes valt kan ik me nog wel voorstellen, maar al die andere dingen. Daar mis je toch een behoorlijk aantal hersencellen voor.[/quote]

hmm, vrij apart zeggen voor iemand die eerder is gepest. Met erg weinig respect voor iemand.. jammer.
Of dit verhaal nou waar is of niet, je kan niet voor iemand invullen wat 'normaal' is en hoeveel hersencellen iemand moet hebben om bepaalde activiteiten te doen of niet.

Ik zie dagelijks in mijn werk meiden die zo te manipuleren zijn door bepaalde jongens. De loverboy 'aanpak' veranderd ook erg snel. Die jongens zijn zelf niet dom, ze weten dat zij nu bekend staan als 'knappe jongens die cadeautjes geven'. Ze pakken het dus nu heel anders aan. En over een jaar misschien weer anders.
Geen mooie auto's meer, maar gewoon op de fiets. En ook dat kan weer veranderen.
Het laatste wat ik erover heb meegekregen is dat ze meisjes verkrachten en vervolgens chanteren om hen voor zich te laten werken. Niets erin te trappen dus, verkrachting kan iedereen overkomen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:52

En het je laten manipuleren heeft mijns inziens ook weinig tot ziens te maken met intelligentie. Of zie je dat in de praktijk anders? Er is toch een bepaald soort meisje die zich laat manupuleren?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:54

De opmerking die IndianLady maakt gaat mij ook te ver.
Meisjes die zich makkelijk laten manipuleren zijn vaak erg onzeker. Ik ben zelf ook jaren gemanipuleerd en wanneer iemand bijvoorbeeld steeds maandenlang iedere dag tegen je zegt dat je dom bent en niets kunt, dan ga je daar op een gegeven moment in geloven.
Manipulatie is eigenlijk ontzettend gevaarlijk. Ik moet nog steeds iedere dag leren dat ik WEL dingen kan en niet dom ben. Zover kun je er in meegetrokken worden.
Dat zal voor Maria misschien ook gelden, hetzij op een andere manier.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-05-10 17:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:01

Idd Cayenne :j
Heeft niks met niveau of wat dan ook te maken, manipulatie komt overal voor... ken het helaas ook ... en voor zover ik weet zit het met mijn hersencellen verder wel goed :+

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:08

Die jongens kiezen natuurlijk wel de meisjes uit waarbij ze denken dat die erin trappen. Maar pubertijd, verliefdheid enz. spelen ook een grote rol. In die periodes ben je heel anders dan normaal. En er bestaan niet voor niets zoveel spreekwoorden als 'liefde maakt blind' enz.
Er kunnen verschillende oorzaken zijn waardoor iemand zich laat manipuleren en onzeker is. Heeft niets met hersencellen te maken, doorgaans.

Maar dit gaat een beetje offtopic. Ik ben erg benieuwd naar die uitzending morgen. Ik ben wel benieuwd wat Manou (hij heet niet echt zo) erover te zeggen heeft. Die zou ik ook graag op camera zien...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:17

Morgenavond kan ik het waarschijnlijk niet zien in verband met moederdag, maar ik ga hem zeker kijken via sbs-gemist.