Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:21

degene die roept dat het wachtgeld afgeschaft gaat worden, dat de bijdrage europa versoberd word, dat de huidige subsidiebeleid op de schop gaat en dat ontwikkelingswerk gehalveerd word.......... die wint echt de verkiezingen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:24

idd maar er zal geen partij zijn die dat zal doen
wilders schreeuwt een hoop maar zal ook weinig kunnen doen

kult het trouwens wel met je armen ??? :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:26

m,oeizaam, maar het lukt wel :D

lappen tekst zal je niet krijgen van me :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:28

hihi
eigenlijk zou je een bediende moeten hebben die alles voor je typt :P

sorry off topic

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:31

Only_Hellen schreef:
Chocotof schreef:
Omdat ik onder de 23 ben en vorig jaar wegens bedrijfs economische redenen ontslagen ben heb ik nu ook geen recht op ww.

Dit snap ik niet zo goed. Als jij gewoon 26 weken in 36 weken hebt gewerkt, heb je toch gewoon recht op ww? Tenzij het ontslag verwijtbaar was?

Helaas hebben ze mijn ww afgekeurd eind vorig jaar.
Opzich zou ik nog geen recht hebben op ww want ik ben onderweg naar mijn eerste werkdag gewoon nooit aangekomen
dus heb ik die weken niet gewerkt.

Maar ik vind het vreemd dat het op een gegeven moment ophoud en je nergens heen kunt voor financiele steun.
Ik ben echt niet te lui om te werken en ga zodra het kan weer aan het werk bij mijn baas maar op dit moment gaat dat gewoon niet.
Dus moet ik het maar uitzoeken..

Van de zorg afblijven dus!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:34

chocotof ik heb/zit in het zelfde schuitje
alleen kom ik nooit meer verder

of de zorg ww zo blijft of niet

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:39

Babsiej schreef:
Maar het wordt toch niet alleen bij de armen/zwakkere/zieken gepakt??

Mensen die meer verdienen, betalen veel meer belasting, mensen die meer verdienen krijgen nergens een toeslag voor etc etc dus betalen ook overal al de volle mep. Het motto wordt nu juist hard werken moet weer beloond worden...

Ik ben het er wel mee eens dat boven de 350.000 euro of 500.000 euro whatever de hypotheekrente bijv afgeschaft kan worden. Dat scheelt ook al veel geld.

WW verkorten van 38 maanden naar 19 maanden is ook al ter sprake gekomen en ook dat vind ik een goed punt om op te kunnen bezuinigen. Dan gaat de eerste 3 maanden ook het percentage omhoog wat je nog krijgt. En in ruim 1,5 jaar moet je toch iig een nieuwe baan kunnen vinden.

Het gaat gewoon zeer doen, voor iedereen.... En ja leuk is anders, maar wat moet dat moet...
Als je chronisch ziek bent, of een kind met stoornissen hebt, of wat dan ook, wees dan juist blij ook al kost het veel geld dat de verzekering er wel is!! Kost je anders echt ontzettend veel meer... Moet de staat daar voor op blijven draaien ? Nee niemand kiest ervoor, de staat ook niet. Je kinderen zijn altijd nog gratis mee verzekerd, voor jezelf kost het veel geld maar zorg is duur!!

Zie mijn eerdere post, ik zit volledig in de WAO en had anders een basisaftrek van mijn salaris die ik nu niet meer heb. Nu heb ik dus een jaar van 12 maanden, met maar 11 maanden geld. Goed, dat is te doen uiteraard, maar als die kosten van de ziektekostenverzekeraar doorgaan, moet ik met 9 maanden geld, 12 maanden lasten gaan betalen. Dus of ik dan als chronisch zieke zo blij ben?? Neuh echt niet. mijn lasten gaan namelijk wél gewoon 12 maanden door....

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:45

Chubby schreef:
Only_Hellen schreef:

Dit zou denk ik zeker al veel uitgaven uit de belastingpot schelen. Als je ziet dat bv transportbedrijven al liever met buitenlandse werknemers werken, omdat ze goedkoop zijn, en graag veel uren willen draaien (tot zover toegestaan), en mensen op straat komen te staan. De landbouw, ook een goed voorbeeld.

Ergo: Nederlandse werknemers zijn duurder dan buitenlandse werknemers. Komt dat nou omdat die buitenlandse werknemer minder rekeningen heeft met verblijfskosten hier en een gezin daar? Of komt dat doordat de Nederlandse werknemer zoveel noten op zijn zang heeft?

Gehoord van buitenlandse werknemers: zij wonen in huizen van de werkgever, met een man of 10-12 tegelijk, geven amper uit idd en sturen de rest naar huis, omdat ze zodra ze ergens anders meer kunnen verdienen ook weer weggaan. Met name Polen boeit het niet, als ze 100 km verderop meer kunnen verdienen dan doen ze dat. Mensen die hier een toekomst op willen gaan bouwen, kunnen dat amper, kunnen geen huis kopen om maar iets te noemen omdat ze geen hypo verstrekt krijgen wegens te weinig inkomsten, en zouden dan ook graag meer inkomen willen omdat ze anders niet rondkunnen komen hier. Alleen worden ze op dat moment vaak ontslagen omdat ze te veel gaan kosten, en wordt het volgende blik opengetrokken met goedkope werknemers.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:48

Breghje schreef:
Even ter vergelijking: Ik heb volledige wao. Door de aftrekposten te korten, mis ik nu al een maand uitkering, zo ver ben ik al achteruit gezet. Als die andere maatregelen ook doorgaan, mis ik er nog eens twee. Ga mij maar uitleggen, en dit geldt uiteraard ook voor de rest van de mensen die in dezelfde situatie zitten, hoe je een heel jaar vaste lasten doorkomt, als je maar 9 maanden geld krijgt...

Shake hands, zit dus in dezelfde situatie!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:00

Marlis schreef:
Mijn moeder heeft al gezegd als het er door komt, dan koop ik gewoon geen medicijnen meer. Zij heeft een erge hartziekte waarvoor zij erg veel medicijnen moet slikken waar ze zich nu al groen en geel aan betaald. En is buiten dat ook regelmatig in het ZH en bij de HA te vinden. Het wordt gewoon steeds belachelijker in Nederland.

Over zulke zaken had ik het gister ook nog over met mijn man.
Mensen die echt ziek zijn en het niet meer kunnen betalen zullen eerder sterven.
Volgens mij denk de regering dan dat het zo een makkelijke manier is om de vergrijzing tegen te gaan.
Chronisch zieken mensen (ik ben er zelf ook 1 van) krijgen figuurlijk en ik vrees in sommige gevallen letterlijk, de strop om hun keel!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:04

_sparta_ schreef:
Geven aan het buitenland, meer dan alle andere Europese landen om zo op een mooi blaadje te staan. Dat ze maar hier eens wat gaan doen, eigen volk, ieder die nu binnen is. Niets meer verder naar binnen laten. Grenzen dicht, ook voor arbeiders. Dan komen er weer banen vrij. En daar kunnen langdurige werklozen aan beginnen, maar ook mensen in de bijstand die wel kunnen werken.
Dat scheelt al een hoop geld. Geld dat hier bespaart wordt, maar ook weer uitgegeven.

Ik kan het niet beter omschrijven, ben het hier volkomen mee eens!
Maar wat zal het nou zijn dat de hoge heren dat zelf niet inzien????
Tuurlijk zien ze het....alleen de ogen van andere Europese landen moeten wel kunnen opkijken naar hoe goed en gul het Nederlandse volk is!!
Jaa aan me hie aan me haa!!!!
Ik hoor Bos nog zeggen dat het eigenlijk te erg voor woorden is dat een land als Nederland voedselbanken heeft!
Huhhhhhhhhhh....waar l*l je over man....dat hebben jullie zelf laten gebeuren!!!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:07

Chubby schreef:
Ik heb gelukkig nog nooit WW hoeven gebruiken, maar besef je wel dat ook ik er élke maand voor betaal?
Ik ben niet ziek (al kom ik wel met enige regelmaat in het zhs momenteel) maar betaal wel elke maand 125 euro en heb ook een ER.
Ik verdien niet het minimum loon, wees blij, want daardoor betaal ik meer mee in de grote pot om een ander z'n verzorging te betalen.

Als chronisch zieke word ik echt helemaal naar van die laatste regel van jou!
Ik betaal er zelf ook al 20 jaar voor hoor!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:10

Onassa schreef:
Als chronisch zieke word ik echt helemaal naar van die laatste regel van jou!
Ik betaal er zelf ook al 20 jaar voor hoor!

Hier sluit ik mezelf bij aan, word er ook misselijk van.
Heb meer dan 20 jaar (hard) gewerkt en misschien wel bijgedragen aan de kinderbijslag voor jouw moeder en aan jouw studie.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:25

ThePast03 schreef:
Hier sluit ik mezelf bij aan, word er ook misselijk van.
Heb meer dan 20 jaar (hard) gewerkt en misschien wel bijgedragen aan de kinderbijslag voor jouw moeder en aan jouw studie.

Precies, ook zaken die voor mij persoonlijk niet van belang zijn, maar waar ik ook aan mee betaal en nog steeds.
Hoe zouden ouders reageren als er ineens een wet kwam die de kinderbijslag helemaal zou af schaffen??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:31

Helemaal afschaffen van de kinderbijslag is wat radicaal maar er mag zeker op bezuinigd worden. Bijv. een max. van 3 kinderen ofzo. Meer kinderen geen toeslag extra.
Of gewoon minder kinderbijslag. Ik ben van mening dat je niet aan kinderen moet beginnen als je de kinderbijslag nodig hebt om je kind van (op) te voeden.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:45

Suzanne F. schreef:
Helemaal afschaffen van de kinderbijslag is wat radicaal maar er mag zeker op bezuinigd worden. Bijv. een max. van 3 kinderen ofzo. Meer kinderen geen toeslag extra.
Of gewoon minder kinderbijslag. Ik ben van mening dat je niet aan kinderen moet beginnen als je de kinderbijslag nodig hebt om je kind van (op) te voeden.

Ja, totdat de kinderen er al zijn & je in een situatie terecht komt waar je die kinderbijslag hard nodig hebt..

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:52

Chubby schreef:
Ik meen dat de aspergeteelt op z'n gat licht, omdat er geen werknemer voor te vinden is. Wat mij betreft krijg je de plicht om als 'handje ophouder' élk werk aan te pakken wat er voorhanden is. Al is het bejaarden voorlezen in een bejaardenhuis of snoeten poetsen bij de kinderopvang. Niet werken en weigeren = geen uitkering.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik ben van mening dat de besteding van de overheid op een andere wijze zou moeten. Maar ik ben ook van mening dat er structureel iets moet veranderen aan de sociale stelsels, omdat er anders op korte én op lange termijn een veel groter probleem ontstaat. En dan hebben we over 25 jaar helemaal niks meer te klagen, want dan is er gewoon helemaal niks meer.

Er is wel volk voor, maar niet onder het min. loon. Dat wat ze wel zonder pardon betalen aan de buitenlandse mensen. Wat ze dan natuurlijk weer niet toegeven.

Dat er wat moet veranderen is zeker waar. Maar niet op de vlakken waar ze het nu willen. Ik zie 2 streekziekenhuizen hier in de buurt die een nieuwe mooie hoofdingang hebben gekregen. De oude voldeed prima, maar was niet zo mooi. Kunnen we daar niet op besparen als voorbeeld.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:02

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:05

YankeeBoy schreef:
Ja, totdat de kinderen er al zijn & je in een situatie terecht komt waar je die kinderbijslag hard nodig hebt..

Dat zou je dan ook kunnen bedenken voor je kids neemt?
kan ik ze zelfstandig, dus met eigen inkomsten, wel onderhouden??
Ik denk dat het fout is dat mensen kinderen nemen omdat ze er toch wel financieele steun voor krijgen zonder erover na te denken verder dat het ook kan zijn dat je plots zonder een bepaalde bijdrage komt te zitten.
Helemaal afschaffen zou denk ik ook niet kunnen, maar er kan ook daar zeker op bezuinigt worden.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:11

Om even in te haken op het kinderbijslag gebeuren. Wellicht wat ver gezocht maar dan kom je weer op het abortus gezeur uit. Heel veel dingen blijven in een cirkeltje ronddraaien en lijken geen oplossingen te bieden.
Echter als ik een rapport zou moeten schrijven over bezuinigingen voor de staat zou ik als eerste gaan bezuinigen op de subsidies wat betreft kunst. Sorrie niks tegen kunst maar een schilderij van kweet niet hoeveel miljoen helpt niet veel mee aan de samenleving. Ook vindt ik het erg vreemd dat ik niks lees over defensie...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:13

Kunst mag van mij ook helemaal stop gezet worden. Dan staat er een of ander lelijk ding van 50.000 op een rotonde en dat mogen we allemaal betalen. En we worden daar inderdaad niets beter van.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:17

persoonlijk heb ik ook niet veel op met kunst (uitzonderingen daar gelaten) maar idd, soms zie je door het land de meest afgrijselijke dingen op doen wat dan zogenaamd kunst moet zijn en miljoenen kost.
Hier in de buurt ook, een paar op sateliet schotels lijkende gevallen gemaakt van oud roestig metaal......hmm tja...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:17

defensie willen ze dienstplicht in stellen

dan zitten ze niet vast aan de contracten

bij de landmacht teken je voor minimaal 2,5 jaar
en marine 4 of 6 jaar (sorry weet ik niet meer exact)
dat kost klauwen met geld

kunst mag er van mij ook af
hebben ze eindelijk een mooi stuk staan halen ze die weg voor een roestig stuk ijzer wat 3 keer meer kost

nee dat mag er ook af kijk ik liever naar een mooie boom oid

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:21

Nee daarom vindt ik het zo vreemd dat er echt op de mensen gekort wordt inplaats van alle overbodige luxe dingen in nederland.
We hoeven geen 1000 schouwburgen, geen lelijke kunstobjecten langs de wegen, geen appartementen in de vrije sector met huren van 1500 per maand excl.
Overal worden maar kantoorpanden gebouwd (althans heel breda staat er vol mee) en minstens 60% staat minimaal 2 jaar leeg na oplevering.
Het is nergens voor nodig om mooie oude panden te slopen en dure nieuwe panden er voor terug te plaatsen. Niemand wordt er beter van om uit hun goedkoop oud huurhuisje gegooid te worden met een oprotpremie van 2000 om alles te slopen en ook weer dure luxe panden ervoor terug te zetten.

Laat ik het dan nog niet eens hebben over de salarissen van overheidsmensen en ambtenaren, defensiegelden enz enz

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:23

juline schreef:
Nee daarom vindt ik het zo vreemd dat er echt op de mensen gekort wordt inplaats van alle overbodige luxe dingen in nederland.
We hoeven geen 1000 schouwburgen, geen lelijke kunstobjecten langs de wegen, geen appartementen in de vrije sector met huren van 1500 per maand excl.
Overal worden maar kantoorpanden gebouwd (althans heel breda staat er vol mee) en minstens 60% staat minimaal 2 jaar leeg na oplevering.
Het is nergens voor nodig om mooie oude panden te slopen en dure nieuwe panden er voor terug te plaatsen. Niemand wordt er beter van om uit hun goedkoop oud huurhuisje gegooid te worden met een oprotpremie van 2000 om alles te slopen en ook weer dure luxe panden ervoor terug te zetten.

Laat ik het dan nog niet eens hebben over de salarissen van overheidsmensen en ambtenaren, defensiegelden enz enz

Zo helemaal mee eens!
Maar waarom wil Den Haag dat niet zien? Of zien ze het echt niet omdat ze zelf altijd royaal in het geld zitten? Moeten we als sollicitatie eis aan iedereen in de kamer verplichten een half jaar op min.loon niveau te gaan leven?