Vjestagirl schreef:Inkomensafhankelijk? Er is al zo gigantisch veel inkomens afhankelijk, dat dat systeem een beetje overtrokken is geraakt. Mijn ouders hebben meer te besteden omdat ze veel werken, verantwoordelijke banen hebben, vaak weg zijn ook avonden en weekeinden en lang gestudeerd hebben. Daar worden ze door de staat aan alle kanten voor afgestraft. We hebben het niet slecht, zeker niet, maar ik vind het wel oneerlijk. Gelijke monniken, gelijke kappen. Iedereen is ouder, iedereen is mama en papa, en iedereen moet die ene extra boterham (of dat complete extra brood in geval van mijn broertje) kopen.
He, ik ben het wat dit betreft helemaal met je eens. Mijn man werkt soms 18 uren per dag, volgt extra opleiding en verdienen we er nu meer aan? Alles wordt afgepakt, overal moeten we het volle pond voor betalen, werk je hard, krijg je niets. De ene belastingformulier na de andere komt, zelfs de toeslagenenveloppen waren vorig jaar niet meer leuk. Gaan ze straks ook al aan de hyptheekrenteaftrek morrelen. Komen nog meer mensen in de oliebol. Nou, ik ben blij met de kinderbijslag, is tenminste nog iets.