Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:ALLES bij jeugdzorg hangt af van het vermogen van die ene persoon die het gezin begeleid en diens intrepetatie van wat er nou eigenlijk aan de hand is..........
Citaat:medewerkers die dus meerdere malen een fout maken moeten daar dus weg...........
Citaat:en wat ik het meest belangrijke vind is dat er openheid van zaken gegeven word........ Dat het niet in de doofpot gaat........
jacqii schreef:Nou mijn broertjes zijn ook niet de liefste en leukste kinderen, maar er is ons toch echt afgeraden om met jeugdzorg en alles aan het werk te gaan! Kinderen komen vaak ik groepen terrecht waar allemaal kinderen zijn met problemen waardoor kinderen er vaak niet beter van terug komen..
Ilja000 schreef:Grappig. Ik heb kinderen in het speciaal onderwijs ook enorm op zien knappen. Het blijft mensenwerk gedaan door mensen. Dat zijn 2 nogal onzekere factoren bij elkaar...
milo schreef:Shadow: Ik vind jouw reactie op posts heel vervelend, je maakt opmerkingen die ik ronduit belachelijk vind. Ga lekker tegen een ander chagarijnen maar niet tegen mij. Schrijf anders lekker een brief aan Rouvoet als je zó gefrustreerd bent en alles beter weet, tot die tijd doe ík mijn werk wel in de jeugdzorg!
milo schreef:Trouwens, over vrijblijvendheid:
De derde lijn die met het beleidsprogramma uitgezet wordt, betreft de verantwoordelijkheid van ouders en professionals. De vrijblijvendheid is voorbij, zoals Minister Rouvoet benoemd. Dit houdt onder andere in dat:
*ouders gedwongen kunnen worden tot meewerking aan hulp, wanneer de ontwikkeling of veiligheid van het kind in het geding is. In het uiterste geval kan de rechter ingrijpen in het ouderlijk gezag.
*Het welzijn van het kind op het gebied van veiligheid en stabiliteit staat boven het recht van ouders om hun kind zelfstandig op te voeden.
*Zoals eerder genoemd, wordt de aanpak ‘Één gezin, één aanpak’ toegepast wanneer er meerdere professionals betrokken zijn bij het gezin, waarbij er één coördinator wordt aangewezen.
*Indien er sprake is van een crisissituatie in het gezin wordt er binnen 24 uur actie ondernomen. Wanneer er sprake is van ernstige opgroei- of opvoedproblematiek of mishandeling, wordt er binnen de afgesproken norm actie ondernomen. Hierbij vindt de besluitvorming over de inzet van een kinderbeschermingsmaatregel altijd binnen twee maanden plaats. ( Bij spoedeisende zaken binnen een week en bij een crisissituatie binnen 24 uur)
rainbow8 schreef:Ach het zijn en blijven eigenwijze gasten daar bij BJZ. Als je belt en meld dat alle drie de kids van mijn vriend daar zijn aangemeld door hun school (verschillende scholen). Dan kunnen ze dit niet linken en daar hebben ze de bevoegdheid niet voor. Als vader (mijn lover dus) zijnde sta je dan dus met de rug tegen de muur. En nemen ze je niet serieus.
spoekie schreef:Misschien omdat ze de kinderen per casus willen bekijken en niet alles op een hoop willen gooien en zo JUIST fouten willen voorkomen? Niet elk kind is hetzelfde en niet alle kinderen hebben dezelfde problemen, zelfs niet binnen een gezin. Dus de kinderen meteen aan elkaar gaan linken zou mijn inziens een enorme fout zijn.