Hilde_q schreef:het waren geen pitbullen
Zinvolle toevoeging, wat voor honden waren het nu want ik kan er geen wijs meer uit worden.
Tari2007 wat heb jij een onwijs mooie honden in je profiel staan!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoolgangster schreef:Ja, het ras maakt gewoon geen sikkepit uit, wel dat die honden blijkbaar sterk genoeg waren om stevig te bijten...
Iris82 schreef:Tja, ik kan me goed voorstellen dat ze m optilde.
Beter optillen dan opgegeten worden...
Kijk, ik vind niet dat mensen hun kleine hond iedere keer maar weer op moeten tillen, maar als je al 3 losgeslagen honden op je af ziet stormen en zíet dat de eigenaar ze neit onder controle heeft, nou dan til ik mijn hond ook wel even op hoor!
Iris82 schreef:Tja, ik kan me goed voorstellen dat ze m optilde.
Kijk, ik vind niet dat mensen hun kleine hond iedere keer maar weer op moeten tillen, maar als je al 3 losgeslagen honden op je af ziet stormen en zíet dat de eigenaar ze neit onder controle heeft, nou dan til ik mijn hond ook wel even op hoor!
kiwi1990 schreef:en dát is nou de grootste fout die mensen maken. (een van de eerste dingen die ik leerde voor mn certificaat puppytraining)
je plaatst je hondje dan in een dominantere positie want je houd hem hoog.
Delphi schreef:Moet er niet aan denken dat ik met mijn kind op straat loop en die honden haar aan zouden vallen. Dan overleefd die hond het niet.
Chiqa schreef:kiwi1990 schreef:en dát is nou de grootste fout die mensen maken. (een van de eerste dingen die ik leerde voor mn certificaat puppytraining)
Precies....en dan vinden zoveel mensen het vreemd dat er zoveel kleine vervelende rot keffertjes zijn.
Optillen die handel. vooral doen.
Chiqa schreef:Hilde_q schreef:het waren geen pitbullen
Zinvolle toevoeging, wat voor honden waren het nu want ik kan er geen wijs meer uit worden.
Tari2007 wat heb jij een onwijs mooie honden in je profiel staan!
kiwi1990 schreef:Iris82 schreef:Tja, ik kan me goed voorstellen dat ze m optilde.
en dát is nou de grootste fout die mensen maken. (een van de eerste dingen die ik leerde voor mn certificaat puppytraining)
Maar óók vind ik dat iemand gewoon zijn haar dier hoort op te voeden waardoor dit soort incidenten voorkomen worden
xxMACYYY schreef:Ik snap dat als je hondje aangevallen word dat je hem optilt.
Maar waar ik me zo vreselijk aan erger is dat als mijn grote kalven heel speels en happy naar dat kleine hondje toelopen en wij zeggen dat ze niks doen, dat ze toch dat kleine hondje gaan optillen en doen alsof het de grootste en gevaarlijkste monsters zijn.
En ja, dan gaan mijn honden opspringen, en dan zijn ze nog gevaarlijker natuurlijk...
Tari2007 schreef:Delphi schreef:Moet er niet aan denken dat ik met mijn kind op straat loop en die honden haar aan zouden vallen. Dan overleefd die hond het niet.
Heb alleen ff dit stukje van je gequote, dat een hond die een andere hond aanvalt wil nog niet zeggen dat ie ook kinderen/mensen aanvalt.Maar begrijp je wel, denk alleen dat de kans dat je kindje gegrepen wordt door een Pit of een Bull kleiner is dan bij andere rassen, de Pit en Bull zijn heel erg mensgericht namelijk.
Maar goed, elke hond kan bijten, da's zijn enige verdedigings mechanisme tegen gevaar/geweld/angst enz.
Chiqa schreef:kiwi1990 schreef:en dát is nou de grootste fout die mensen maken. (een van de eerste dingen die ik leerde voor mn certificaat puppytraining)
Precies....en dan vinden zoveel mensen het vreemd dat er zoveel kleine vervelende rot keffertjes zijn.
Optillen die handel. vooral doen.