Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:48

Hilde_q schreef:
het waren geen pitbullen :Z

Zinvolle toevoeging, wat voor honden waren het nu want ik kan er geen wijs meer uit worden.

Tari2007 wat heb jij een onwijs mooie honden in je profiel staan! :P

Snoevie

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:09

het maakt ook niet uit,maar het zorgt wel lekker voor veel opschudding(zoals ik al zei,pitbul is een makkelijke naam)

is net zoals een krantenartikel waarin staat dat bv marokkaanse jongeren iemand overvallen hebben.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:32

Ja, het ras maakt gewoon geen sikkepit uit, wel dat die honden blijkbaar sterk genoeg waren om stevig te bijten...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:36

Tari007, wat een prachtige ambullen heb jij zeg! :+:
Je loopt ook shows zo te zien? Wij ook met Angel, niet heel erg intensief, gewoon voor de fun!
Volgende week zondag weer een show! :D

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:45

@ Chiqa, dank je wel!

@ xxMACYYY, dank je! In Prinsenbeek of Emmeloord? ;) De shows die ik doe is ook voor de fun, inschrijven kost meer dan de beker die je wint haha :P

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:49

Hahha ja das waar, Angel is al een keer eerste geworden! :D (van de.. 2/3 shows?) Voor de rest 4e. Eigen fok haha. Haar broer doet het ook heel goed!
Wij gaan naar Emmeloord. :))

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:06

Zoolgangster schreef:
Ja, het ras maakt gewoon geen sikkepit uit, wel dat die honden blijkbaar sterk genoeg waren om stevig te bijten...

Inderdaad! Bij elke ras heb je wel eens een hond die niet te vertrouwen is en bijt. Ik sta er eigenlijk van te kijken dat ze enkel een boete krijgt. Moet er niet aan denken dat ik met mijn kind op straat loop en die honden haar aan zouden vallen. Dan overleefd die hond het niet ;). Die vrouw is er redelijk goed van af gekomen, maar het had heel anders af kunnen lopen.

Ik ben benieuwd of de eigenaresse niet ontzettend geschrokken is en wat zij gaat ondernemen. Minimaal een muilkorf om buiten lijkt mij en misschien hond voor hond uitlaten. Als ik een hond zou hebben die zonder aanleiding flink bijt zou ik hem toch een spuitje laten geven.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:17

Iris82 schreef:
Tja, ik kan me goed voorstellen dat ze m optilde.
Beter optillen dan opgegeten worden...

Kijk, ik vind niet dat mensen hun kleine hond iedere keer maar weer op moeten tillen, maar als je al 3 losgeslagen honden op je af ziet stormen en zíet dat de eigenaar ze neit onder controle heeft, nou dan til ik mijn hond ook wel even op hoor!

Ik ook hoor!
Ik heb één keer meegemaakt dat er een grote Bouvier op mijn Franse Bulldog van toen 2 maanden oud af kwam rennen, toen tilde ik ook in een reflex mijn hond op en begon ik te schreeuwen naar de Bouvier. Gelukkig schrok de Bouvier daarvan en bleef hij op een afstandje, maar als ik mijn hondje op zo'n manier kan beschermen, doe ik dat zeker.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 06:30

Iris82 schreef:

Kijk, ik vind niet dat mensen hun kleine hond iedere keer maar weer op moeten tillen, maar als je al 3 losgeslagen honden op je af ziet stormen en zíet dat de eigenaar ze neit onder controle heeft, nou dan til ik mijn hond ook wel even op hoor!

en dát is nou de grootste fout die mensen maken. (een van de eerste dingen die ik leerde voor mn certificaat puppytraining)
je plaatst je hondje dan in een dominantere positie want je houd hem hoog.

Maar óók vind ik dat iemand gewoon zijn haar dier hoort op te voeden waardoor dit soort incidenten voorkomen worden

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 07:31

maar ik kan het me stiekem wel voorstellen,als jij een klein hondje hebt,en een grotere hond komt er agressief op af.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 07:53

kiwi1990 schreef:
en dát is nou de grootste fout die mensen maken. (een van de eerste dingen die ik leerde voor mn certificaat puppytraining)

Precies....en dan vinden zoveel mensen het vreemd dat er zoveel kleine vervelende rot keffertjes zijn.
Optillen die handel. vooral doen. :n

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:51

Delphi schreef:
Moet er niet aan denken dat ik met mijn kind op straat loop en die honden haar aan zouden vallen. Dan overleefd die hond het niet ;).

Heb alleen ff dit stukje van je gequote, dat een hond die een andere hond aanvalt wil nog niet zeggen dat ie ook kinderen/mensen aanvalt. ;) Maar begrijp je wel, denk alleen dat de kans dat je kindje gegrepen wordt door een Pit of een Bull kleiner is dan bij andere rassen, de Pit en Bull zijn heel erg mensgericht namelijk.
Maar goed, elke hond kan bijten, da's zijn enige verdedigings mechanisme tegen gevaar/geweld/angst enz.

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:59

Ik weet het, je hondje niet optillen wordt geadviseerd. Maar ik verwacht niet dat er in dit geval, met 3 honden uit dezelfde roedel, nog iets over zou zijn geweest van het hondje... Hier in de buurt wordt ook een pitt-a-like hond uitgelaten, los in het losloopgebied. En die reageert niet ok op de overgave signalen van mijn absoluut niet dominante middenslaghond. Als ik die tegenkom met mijn kids erbij, ben ik blij als ik mijn werkschoenen met stalen neuzen aan heb. Just in case

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:55

Chiqa schreef:
kiwi1990 schreef:

Precies....en dan vinden zoveel mensen het vreemd dat er zoveel kleine vervelende rot keffertjes zijn.

nee hem laten opeten is een goed idee :? De pup van haar is goed opgevoed. Ze doet ook de puppycursus.
Wanneer er drie kalven op mijn maltezer afrennen , reken maar dat ik hem op til. En nee het is geen keffertje ....

Chiqa schreef:
Hilde_q schreef:
het waren geen pitbullen :Z

Zinvolle toevoeging, wat voor honden waren het nu want ik kan er geen wijs meer uit worden.

Tari2007 wat heb jij een onwijs mooie honden in je profiel staan! :P

lees mijn reacties maar terug. Ik kan de desbetreffende vrouw + hond + omstanders.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:03

hahah ik zou mn hond kleine keffer toch ook optillen als ze op hem af zouden rennen ..
helaas heb ik een ambull die ik niet echt op kan tillen dus dan word het toch riempje los laten en schoppen die die handen...
Laatst bijgewerkt door shilady op 08-03-10 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:10

nee vooral niet optillen en dood laten bijten |o

waar zijn we mee bezig joh !!!!!
dus jullie laten je hondje opvreten door 3 agressieve honden ???
dan ben je mijn ogen geen dieren waard !!

die honden moeten niet op straat komen als ze zo zijn of muilkorven !

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:19

Bij ons in de buurt zijn heel erg veel kleine hondje en ik begrijp het wel als mensen hun hondje optillen als er een grote hond aankomt of ze denken dat hij niet zo lief is. Heb vroeger ook een klein hondje gehad yorkshireterrier die van mij is toen aangevallen door een friese stabij (hoeftgeen pitbull te zijn ;) ) Die kwam heel rustig op mn hondje aflopen dus dacht dat hij alleen wou snuffelen ,dus niet en hij pakte hem zo bij mn hondjes nek dusja kan me echtwel voorstellen dat mensen voorzichtig zijn want een aanval zit in een klein hoekje ookal lijkt het op het eerste gezicht niet zo :( . Maar die ik nu heb is gewoon veel te zwaar om op te tillen dus moet hoe dan ook de confrontatie aan als ze op haar af komen .. Gelukkig kan ze zich goed verdedigen maar fijn is anders en mocht dit gebeuren dan is de dierenarts rekening ook echt voor hun !

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:21

Ik snap dat als je hondje aangevallen word dat je hem optilt.
Maar waar ik me zo vreselijk aan erger is dat als mijn grote kalven heel speels en happy naar dat kleine hondje toelopen en wij zeggen dat ze niks doen, dat ze toch dat kleine hondje gaan optillen en doen alsof het de grootste en gevaarlijkste monsters zijn.
En ja, dan gaan mijn honden opspringen, en dan zijn ze nog gevaarlijker natuurlijk...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:22

ik vind echt dat de dieren op zn minst een muilkorf om moeten met wandelen in het vervolg!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:32

Tari2007 schreef:
Grappig dat jullie van het stukje dat ik heb geschreven alleen hebben onthouden dat ik mijn honden in de tuin uitlaat... :\

Oh nee hoor het andere ook wel
volgesmij heb ik jou honden ook wellis op het ab forum gezien ;)

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:39

shilady schreef:
Tari2007 schreef:
Grappig dat jullie van het stukje dat ik heb geschreven alleen hebben onthouden dat ik mijn honden in de tuin uitlaat... :\

Oh nee hoor het andere ook wel
volgesmij heb ik jou honden ook wellis op het ab forum gezien ;)

Zou zomaar kunnen :D

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:48

kiwi1990 schreef:
Iris82 schreef:

Maar óók vind ik dat iemand gewoon zijn haar dier hoort op te voeden waardoor dit soort incidenten voorkomen worden

Naar mijn mening ligt de grootste fout die er gemaakt wordt bij de eigenaren van grote honden die het hun honden toestaan om op kleine hondjes af te stieren. Want of zo'n hond nu kwaad in de zin heeft of niet, een klein hondje is gewoonweg heel kwetsbaar. Een speels bedoelde labradorpoot op het ruggetje van een teckeltje kan onbedoeld hele zware blessures zoals een hernia tot gevolg hebben. En als eigenaar van een kleine hond is het heel lastig om in te schatten wat die hond die op je af komt denderen precies zal doen. Als eigenaren roepen 'hij doet niks', dan bedoelen ze maar al te vaak dat het dier in kwestie niet bijt en alleen maar wil spelen. Maar met een beetje pech loopt hij zonder kwaad in de zin te hebben je kleine hondje van de sokken.
Natuurlijk lopen er onopgevoede, verwende kleine keffertjes rond. Maar ook heel vaak komt het kefgedrag van kleine hondjes voort uit pure angst omdat die beestjes al zo vaak te ruw zijn behandeld door andere honden. En dat heeft dan niets met optillen of in een dominante positie plaatsen te maken.
Ik heb zelf grote honden, maar ik zorg er wel voor dat eigenaren van kleine honden door mijn honden niet eens in de verleiding worden gebracht hun hondje op te tillen. M.a.w., ik houd mijn honden gewoon bij me als ik een kleine hond zie. Dan kan er bij eventueel dicht langs passeren even gesnuffeld of zelfs voorzichtig gespeeld worden als ik zie dat dat goed gaat.

In dit geval geloof ik ook nooit dat het goed zou zijn afgelopen met het hondje als het niet was opgetild.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:58

xxMACYYY schreef:
Ik snap dat als je hondje aangevallen word dat je hem optilt.
Maar waar ik me zo vreselijk aan erger is dat als mijn grote kalven heel speels en happy naar dat kleine hondje toelopen en wij zeggen dat ze niks doen, dat ze toch dat kleine hondje gaan optillen en doen alsof het de grootste en gevaarlijkste monsters zijn.
En ja, dan gaan mijn honden opspringen, en dan zijn ze nog gevaarlijker natuurlijk...

en dan is het aan jullie om je honden onder controle te houden..
je mag toch zelf weten wanneer je je hond liever op tilt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:13

Tari2007 schreef:
Delphi schreef:
Moet er niet aan denken dat ik met mijn kind op straat loop en die honden haar aan zouden vallen. Dan overleefd die hond het niet ;).

Heb alleen ff dit stukje van je gequote, dat een hond die een andere hond aanvalt wil nog niet zeggen dat ie ook kinderen/mensen aanvalt. ;) Maar begrijp je wel, denk alleen dat de kans dat je kindje gegrepen wordt door een Pit of een Bull kleiner is dan bij andere rassen, de Pit en Bull zijn heel erg mensgericht namelijk.
Maar goed, elke hond kan bijten, da's zijn enige verdedigings mechanisme tegen gevaar/geweld/angst enz.

De vrouw van het hondje is toch ook verschillende keren gebeten? Stel dat ik die vrouw was en ik had mijn dochtertje bij, betwijfel ik of zij wel zo veilig zou zijn geweest. Ik hoop inderdaad dat de kans klein is, want anders verteld die hond het niet meer na :Y)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:39

Chiqa schreef:
kiwi1990 schreef:

Vraag me af op wat voor een puppyschool kiwi1990 geweest is :oo Wat adviseerden ze bij kleine kinderen? Ook gewoon op de grond laten staan als er 3 pitbull-achtigen op af komen stormen? :oo

Liever een klein keffertje dan een onopgevoede pitbull-achtige met dito baas :D Want dat zijn deze honden geweest: onopgevoed.