PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:02

Lovely schreef:
Sandeman, ik geloof je hoor, maar in algemene zin kun je niet alle individuele gevallen bespreken en wat ik vertel is mijn waarneming in het groot. Maar gelukkig doe ik er verder niks mee :D. Geert en zijn hoofddoekenfetish daarentegen...

Zou eerder zeggen dat Geert een soort van creepy haar fetish heeft }> . Als je zo zijn eigen haar ziet en hij is er wel heel fel op gekant dat vrouwen het bedekken O:)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:05

Adil18 schreef:
Evelijn schreef:
@Adil18, net zoveel als het voorbeeld van Geerke over de woningtoewijzing.

Een woning of een zitplaats....? Sorry, maar dat kun je imo niet met elkaar vergelijken...daar mijn opmerking... 'En dat zegt...?'

Nou.. volgens mij ging het over beeldvorming. Als "Nederlanders" zich benadeeld voelen t.o.v. "buitenlanders" dan zijn er voorbeelden voor en tegen te verzinnen. Geerke voelde zich benadeeld bij de woningtoewijzing en ik gaf een voorbeeld van een "buitenlander" die kennelijk een mooie waarde respect voor ouderen wel praktiseerde door de norm, 'ik sta op voor ouderen' ook daadwerkelijk te doen. Als jij dat niet een mooi voorbeeld vind voor beeldvorming kan ik er nog wel een geven die te maken heeft met woningtoewijzing. Ik ben ervan overtuigd dat ik een woning heb toegewezen gekregen omdat ik een jonge, blanke hoogopgeleide vrouw ben en ik daarom niet alle papiertjes e.d. hoefde in te vullen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:47

En dan noemen ze het de Partij v/d VRIJHEID! _O-

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:57

Lovely schreef:
In mijn ogen is het niet netjes en worden tattoes vaak (niet altijd en alleen maar, maar vaak) gezet door iets minder nette mensen. Tattoes geven niet altijd een positieve boodschap af en zo zijn ze ook heel vaak niet bedoeld. Piercings idem dito, bij de meeste mensen is het lelijk en de ondertiteling is ook al niet positief. Maar goed, dat is mijn mening en daar bouw ik geen politiek standpunt omheen en het kan mij ook niet schelen hoeveel ambtenaren een tattoe hebben.

zoooo pardon he wat een uitspraak! :oo

hoe ken jij nou oordelen over mensen die tattoo's hebben dat ze minder netjes zijn :?
weet je hoeveel mensen er netjes zijn en jij gewoon niet eens aan de buitenkant kan zien of ze een tattoo hebben?
heel veel vrouwen hebben het op een plek waar het daglicht weinig schijnt...(onderug, bil,lies enz)
ik zou wel 30 nette mensen op een rij willen zetten en dan zal het je verbazen over hoeveel er een tattoo hebben

over discrimineren gesproken :=

hoofddoekjes verbieden vind ik wel wat ver gaan, omaatjes lopen ook met doekjes en dergelijke op het hoofd...
wel ben ik van mening dat als ik bij een baas mijn tattoo's moet verbergen dat een dame met hoofddoek tijdens het werk haar hoofddoek af moet doen
gelijkheid dus!

Anoniem

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:03

Ikdoemaarwat, laat me raden, je hebt een of meerdere tattoes?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:06

Lovely geeft aan dat ze dit vindt, dat kan. We hoeven het niet met haar eens te zijn (dat ben ik ook niet - ik ben netjes en heb een tattoo :) ). Ik zou dit niet willen scharen onder de noemer discriminatie, dat is het pas als je mensen gaat uitsluiten vanwege dit soort dingen.
Alle nette mensen met een tattoo hoeven zich niet aangesproken te voelen, lijkt me duidelijk. Lovely is een weldenkend mens, zo bedoelt ze het niet ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:10

Tja, ik zou zelf nooit kiezen voor een tattoo, laat staan in meervoud. Ik ken wel leuke, normale, nette mensen met een tattootje hier of daar. En ik ken ook het type mens met tattoos waar Lovely het waarschijnlijk over heeft. :D
Daar heb ik persoonlijk ook weinig mee. ;)

Ik heb zelf geen problemen met hoofddoekjes. Wat maakt mij het uit dat iemand achter een balie zoiets draagt?
En ik heb ook geen problemen met een tattoo of een piercing op het werk, maar ach, ik kom uit de rock ´n roll wereld en dan ben je wel wat gewend, hoor. :P

Ik vind het ongelofelijk hoe druk mensen zich kunnen maken over dit soort zaken, eerlijk gezegd. Er zijn toch echt veel belangrijkere zaken waar een partij in ons land zich druk over hoort te maken. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:15

Twiggy2008 schreef:
Ik vind het ongelofelijk hoe druk mensen zich kunnen maken over dit soort zaken, eerlijk gezegd. Er zijn toch echt veel belangrijkere zaken waar een partij in ons land zich druk over hoort te maken. ;)

Precies dat is de kern van de zaak. Ik kan me niet voorstellen dat je op zon partij stemt en ook nog zegt dat hij zulke goede dingen zegt :\.
De man is toch volkomen doorgeslagen gezien de enorme problemen die in dit land opgelost moeten worden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:18

sarabande schreef:
Twiggy2008 schreef:

Precies dat is de kern van de zaak. Ik kan me niet voorstellen dat je op zon partij stemt en ook nog zegt dat hij zulke goede dingen zegt :\.
De man is toch volkomen doorgeslagen gezien de enorme problemen die in dit land opgelost moeten worden.

Het zegt wel een hoop dat hij hier continu zo de nadruk op legt, ja. :j
Ik noem dat inspelen op de onderbuikgevoelens van de bevolking, stemmingmakerij. En daar hou ik niet van, vind ik niet oprecht. Daarbij dat eeuwige gefocus op de islam, pffffffff....... Hebben mensen nou niets anders te doen of niets anders om zich druk over te maken? Blijkbaar niet.... Ze steken hun kop in het zand en wijzen graag naar anderen blijkbaar. Tja.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:20

Alet, dank voor het compliment. Mijn tattoe voorbeeld is ook een beetje expres zo neergezet natuurlijk zodat 'nette mensen met een tattoe' een fractie van het gevoel krijgen van wat al die mensen met hoofddoeken krijgen van de uitspraken van Geert Wilders. Ik houd niet van tattoes, maar het zal me werkelijk een zorg zijn van hoe en wat en ik zal er nooit een persoon anders om behandelen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:23

En al die gesprekken n.a.v. de dingen die Wilders roept, kosten zoveel tijd die beter aan nuttige dingen besteed kan worden. Zo zonde.
Op zich vind ik het wel erg boeiend (en enigzins beangstigend) dat zoveel mensen er toch in meegaan en aan al die belangrijker dingen voorbij gaan. Want: hoe kan het dat 'zij' niet zien wat 'wij' wel zien. nl. die stemmingmakerij. Heel erg raar vind ik dat.

Graag gedaan Lovely. Zo dacht ik ook dat je het bedoelde. :o

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:31

Alet, zal ik het zeggen :D ? Veel mensen zijn eigenlijk vooral grote schreeuwerds en rennen de meute achterna :+ . Ze denken zelf niet na, omdat a. ze het blijkbaar niet kunnen, b. het makkelijker is om anderen (dat kan ook de media zijn) na te praten of c. het altijd makkelijk is om naar anderen te wijzen en te veroordelen. Ik zie ze in mijn directe omgeving. Mensen die hun mond vol hebben over buitenlanders (allochtonen ;) ), maar eigenlijk stiekem helemaal geen buitenlanders in de buurt hebben, omdat ze bv in een te groot huis wonen in een te rijke omgeving, waar amper een allochtoon te vinden is. En dan denk ik ´maar wat voor ervaringen heb je dan met buitenlanders?´ Niente, maar wel de meute napraten. Tja.......

Ik vind wel dat die probleemgroep, die gelukkig relatief klein is, aangepakt mag worden (de vervelende rot Marokkaantjes, de haatzaaiende imans, e.d.). Maar wat heeft dat verder met hoofddoekjes te maken? Ik heb overigens ook een hekel aan uberchristelijk gedoe, maar dat terzijde. Ik vind dat ieder voor zichzelf mag weten wat hij aanhangt, mits er maar respect is voor ander zienswijzen en fatsoenlijke levensstijlen.

En laten we ons verder richten op belangrijkere zaken en daar onze stem vanaf laten hangen. :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:36

Ik was er al bang voor Twiggy.... ik vind die meelopers eigenlijk ook een grotere probleemgroep dan de probleemgroepen allochtone Nederlanders. Wat betreft die laatste groep, daar zijn vaak concrete problemen aan de hand, daar kun je iets aan doen, maar wat te doen met die mensen die zelf niet nadenken... (uitzonderingen daargelaten natuurlijk - er zijn ook mensen die er lang over nadenken, alle voors en tegens tegen elkaar wegstrepen en dan voor de PVV kiezen, dat kan natuurlijk ook). Dat probleem vind ik veel enger eigenlijk...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:41

Ik ook, Alet. In de geschiedenis kun je regelmatig voorbeelden vinden van dit soort groepen mensen. :\
Maar dat mag je weer niet zeggen natuurlijk, al hoewel, ik mag zeggen wat ik wil, vrijheid van meningsuiting. :D

Kijk, kies je voor de PVV, vanwege hun dierenbeleid, daar kan ik nog wel iets mee, want die punten die zij aangeven, sta ik ook achter. Maar ja, ik kijk toch wel naar het hele plaatje bij een partij. :)
En verder ben ik ook wel zo reeel dat er bij verkiezingen vaak naar de mond van de kiezer gepraat wordt, maar als puntje bij paaltje komt, en ze gaan regeren, dan valt het meestal erg tegen met alle beloftes. :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:27

heel bijzonder, wat willen ze dan, dat deze meiden thuis gaan zitten een uitkering trekken?

Juist die meiden die een baan hebben zijn geëmancipeerd zat, diegene die onderdrukt zitten zitten echt wel thuis.

vraag me af hoe ze het willen gaan financieren dat de pensioenleeftijd niet naar 67 gaat.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:58

Even quoten uit een ander topic.

joostvangestel schreef:
De hoofddoekjesdiscussie die weer door de PVV wordt aangehaald is weer een goedkope roep om publiciteit. Iedereen reageert er op en iedereen heeft er een mening over. Terwijl hoofddoekjes echt een non-issue zijn in de samenleving. Of wil Wilders soms dat de mode vanuit het gemeentehuis bepaald wordt?

Overigens doet mijn vrouw ook luizencontrole op school. De moslima meisjes hebben geen luizen, die hebben hoofddoekjes. Het zijn meestal de Nederlandse kinderen die het hebben...

geerke

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:59

hoofddoekjes verplicht stellen dan?

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:04

Twiggy2008 schreef:
Ik noem dat inspelen op de onderbuikgevoelens van de bevolking, stemmingmakerij. En daar hou ik niet

_/-\o_ Precies mijn idee.

Ik vind zijn haarstijl meer beangstigend en vervelend dan hoofddoekjes :=

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:09

Jeetje, moet het nog gekker worden :roll:

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:10

kunnen ze dan echt niks belangrijkers bedenken dan het lapje stof om het hoofd van een paar duizend vrouwen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:12

noekje schreef:
Twiggy2008 schreef:
Ik noem dat inspelen op de onderbuikgevoelens van de bevolking, stemmingmakerij. En daar hou ik niet

Nou, zijn haarstijl is zeker beangstigend :+ . Zal ik een partij oprichten om dat maar eens te gaan verbieden? :D

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:13

Twiggy2008 schreef:
noekje schreef:

Nou, zijn haarstijl is zeker beangstigend :+ . Zal ik een partij oprichten om dat maar eens te gaan verbieden? :D

DOEN! mijn stem heb je :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:15

Zaina schreef:
kunnen ze dan echt niks belangrijkers bedenken dan het lapje stof om het hoofd van een paar duizend vrouwen?

Zaina, hoe gaat het met Thors? ;)
Effe off topic, hoor, haha.....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:15

noekje schreef:
DOEN! mijn stem heb je :D

Alleen zou ik dan hetzelfde doen als wat hij en de zijne doen en daar bedank ik hartelijk voor. ;)
Maarre..... alsnog bedankt voor je stem, hoor. :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:18

weet je...... iedereen kan schoppen wat die wil tegen de sukkels die op Wilders gaan stemmen............

Feit is alleen dat die sukkels zich nergens gehoord voelen, en blijkbaar zijn er zoveel sukkels in Nederland dat andere Nederlanders zich ernstig zorgen gaan maken om de populariteit van Wilders...........

alleen dat zegt al genoeg denk ik......

En ja, ik heb wel 3 tattoes :D :D