Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Grobegni schreef:Stef, dat was tegen iemand die schreef dat de walvishaaien die ergens gered waren tenminste geen 'vernederende' trucjes hoefden te doen, nl Wirobelgje, waarbij niet uit de post bleek dat ze 'prima op de hoogte was dat het een vis is)En ik kan prima lezen, in je quote staat great white dat is toch echt wat anders dan een walvishaai.
stef schreef:Maar in het wild komt een Orka ook zelden in aanraking met een mens.
Heb ook een keer een stom ongeluk gezien. Trainer is in het basis, Orka maakt, zoals gevraagt, mooie sprong, orka komt niet uit, en land bovenop de trainer. Die kon het ook niet na vertellen.
stef schreef:Maar in het wild komt een Orka ook zelden in aanraking met een mens.
Heb ook een keer een stom ongeluk gezien. Trainer is in het basis, Orka maakt, zoals gevraagt, mooie sprong, orka komt niet uit, en land bovenop de trainer. Die kon het ook niet na vertellen.
Medea schreef:HorseyDude schreef:OK, laten we dan ook maar alle paarden van nederland vrijlaten op de hoge veluwe, alle maneges en stallen afbreken, omdat het van nature ook wilde dieren zijn...
Tilikum is gewoon TE WILD voor shows en dergelijke, ze hadden hem gewoon met rust moeten laten en die vrouw vantevoren moeten waarschuwen!
Er is wel een wezelijk verschil tussen gedomesticeerde dieren en dieren die dat niet zijn. Orka's zijn dat dus duidelijk niet, evenals alle andere circus dieren.. Voor mij benadert dit soort onzin dierenmishandeling, ik dacht dat dieren recht hadden op de 'vijf vrijheden'? Leg mij dan eens uit hoe deze dieren soort eigen gedrag kunnen vertonen?
plutolover schreef:
stef schreef:plutolover schreef:
Die kon het wel na vertellen. alleen had vele botten gebroken, en is niet meer doorgegaan met trainen.
Dat was namelijk met orky en nootka
http://www.orca-ocean.nl/index.php?url= ... Ongelukken en Aanvallen
http://www.youtube.com/watch?v=3N9-zk2S6iw