Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:18

Arvanti_haf schreef:
dan moet je zeggen pak na 2 rondes binnenbaan 2 rondes buitenbaan, maar ik snap dat ze dan zeggen: Houd je gewoon aan de regels, expres of niet...

Dabedoel ik! :D

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:18

Karin schreef:
RicardoOpa schreef:

Volgens mij is dit een typisch gevalletje van vooruitdenken. Dan worden er meerdere versies van een sportverslag aangemaakt zodat uiteindelijk alleen de details ingevuld hoeven te worden en het nieuwsbericht zo snel mogelijk online kan. Deze is dus blijkbaar per ongeluk online verschenen. Wat dus niet wil zeggen dat de NOS voorspellende gaven heeft. ;)

Complot, waarin Kempers actief is :7

Neee, zal wel niet. Maar ik vind het vreemd.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:19

Arvanti_haf schreef:
dan moet je zeggen pak na 2 rondes binnenbaan 2 rondes buitenbaan, maar ik snap dat ze dan zeggen: Houd je gewoon aan de regels, expres of niet...

Ja, maar op de OS moet je voor iedereen 100% (zoor zover dat kan) de omstandigheden gelijk stellen.
Ik bedoel hij heeft al een gele kaart omdat hij de verkeerde uitgang laatst nam na het schaatsen.

Zo streng is dat.
Als schaatser weet je dat!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:19

De beste man heet Kemkers, maar dat terzijde. ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:20

Karin schreef:

Oog voor detail :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:21

Mindfields schreef:
Karin schreef:

Oog voor detail :D

Oeps...

Herhaal het ook een keer of 3 verkeerd.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:22

Woeps, het is laat. Tot deze avond nog nooit van die vent gehoord.

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:23

.
Citaat:
Dat snap ik ook wel, dat snapte ik tijdens dat het gebeurde ook al. Maar Kemkers was zich de eerste paar tellen ook niet bewust van de fout, waarom gaat er in zo'n geval niet meteen een belsignaal af?

Om de tegenstander niet uit zijn concentratie te halen, die doet nog gewoon zijn best :Y)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:23

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:25

Het spijt me, sprong meteen naar de tv, maar Gerard was zonèt op de tv....

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:25

(Toen bestond ik nog niet)

Maar dat ter zijde. Vind het gewoon heel erg jammer voor Sven en zijn trainer, ik denk dat die nog een zure nacht te gaan hebben. Hoe zijn de kansen voor de groepachtervolging?

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:26

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:27

klopt, was op tv

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:28

Ophelia schreef:
Het spijt me, sprong meteen naar de tv, maar Gerard was zonèt op de tv....

?, gaf hij een intervieuw waarop ? wat zei hij

Arvanti_haf

Re: Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:30

yep, bekende schuld, heel rustig, heel volwassen en professioneel, hij heeft even met sven kunnen praten waar sven rustig was. Hij, Kemkers verwacht morgen wel op het ijs te staan, deed nu zijn verplichtingen, zoals interview, trok zich dan terug om eens goed na te denken over hoe de OS nu af te maken

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:30

Ophelia schreef:
Karin schreef:
'Deze vent' was eind jaren '80 toch een van onze beste schaatsers.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerard_Kemkers

Inderdaad en wàt voor schaatser!

Ik vind die schaatsresultaten van Kramer toch behoorlijk wat indrukwekkender van die van Kemkers, volgens Wikipedia.
Zal ook wel komen omdat er nu veel meer te winnen valt.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:31

angelique19 schreef:
.
Citaat:
Dat snap ik ook wel, dat snapte ik tijdens dat het gebeurde ook al. Maar Kemkers was zich de eerste paar tellen ook niet bewust van de fout, waarom gaat er in zo'n geval niet meteen een belsignaal af?

Om de tegenstander niet uit zijn concentratie te halen, die doet nog gewoon zijn best :Y)

Ja maar als er een regel zou zijn dat er een bepaald belsignaal afgaat voor starter baan1 en een ander signaal voor starter baan 2 dan zou dat al ingeburgerd zijn en weten beide wat te doen en wat er aan de hand is. Bijvoorbeeld.

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:31

Ja, hij gaf een intervieuw, vanuit het hotel. Hij was aangeslagen, wist dat hij fout zat, was alleen op het moment van zijn beslissing zeker van zijn zaak. Tot het moment dat hij Skobrev dezelfde baan als Sven in zag gaan en de ronde tijd van Sven 27 nogwat was....En tja, wat moet je dan nog meer zeggen?? Hij had Sven even gesproken in het hotel en hij moet nu zijn best gaan doen om dit een plek te geven. Morgen moet hij er alweer staan voor de vrouwen.....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:32

RicardoOpa schreef:
Ik vind die schaatsresultaten van Kramer toch behoorlijk wat indrukwekkender van die van Kemkers, volgens Wikipedia.

Ik snap niet zo goed wat dat allemaal met elkaar te maken heeft? :?

Feit blijft dat Gerard Kemkers eind jaren '80 een van de beste Nederlandse schaatsers was, indrukwekkende resultaten of niet.

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:33

Arvanti_haf schreef:
yep, bekende schuld, heel rustig, heel volwassen en professioneel, hij heeft even met sven kunnen praten waar sven rustig was. Hij, Kemkers verwacht morgen wel op het ijs te staan, deed nu zijn verplichtingen, zoals interview, trok zich dan terug om eens goed na te denken over hoe de OS nu af te maken

Was dat een radio intervieuw? of met beeld?;)

Arvanti_haf

Re: Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:36

met beeld in hotel

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:39

Mindfields schreef:
angelique19 schreef:
.

Ja maar als er een regel zou zijn dat er een bepaald belsignaal afgaat voor starter baan1 en een ander signaal voor starter baan 2 dan zou dat al ingeburgerd zijn en weten beide wat te doen en wat er aan de hand is. Bijvoorbeeld.

Heel handig als de een per ongeluk de verkeerde baan in schaatst :Y) . (Ik snap het idee hoor maar zoiets zou dan toch eigenlijk gewoon via de coach moeten gaan.) Maar ik snap ook wel dat ze streng zijn want je kan je tegenstander hinderen als je in de verkeerde baan zit en ik kan me ook voorstellen dat wanneer men dit zou invoeren sommige schaatsers misschien expres een keer 'per ongeluk' de buitenbaan te vroeg pakken zodat ze de eindsprint (laatste lootjes) door de binnenbaan kunnen.

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:41

RicardoOpa schreef:
Ophelia schreef:

Inderdaad en wàt voor schaatser!

Inderdaad valt er nu veel meer te winnen, toendertijd had je alleen maar sprint of all-round. Apparte afstandskampioenschappen zoals die er nu zijn, had je toen nog niet. Buiten dat, had hij inderdaad de pech dat hij samen schaatste met Leo Visser, die nèt iets beter was. Maar buiten de niet op papier staande resultaten heeft Gerard als schaatser heel veel betekend voor de schaatssport. Legendarisch is ook zijn val op de 10 kilometer op de spelen van Calcary. Na het opstaan weet hij het nog te presteren om zijn tegenstander in te halen en 5e te worden, heel knap http://www.rnw.nl/nl/nederlands/article ... en-calgary

Maar nogmaals, het zijn niet zijn resultaten die hem groot hebben gemaakt, al zijn die gerust niet onverdienstelijk (brons op de 5), wel zijn karakter om te blijven knokken voor wat je waard bent!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:44

En daarnaast is het zo dat tijden en daarmee ook records nou eenmaal voortdurend verbeterd worden. De tijden die Kemkers destijds reed vallen in het niet bij de tijden die tegenwoordig worden gereden. Materialen zijn verbeterd, trainingsmogelijkheden zijn verbeterd... Ik denk niet dat je 1-op-1 kunt vergelijken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 02:45

Karin schreef:
En daarnaast is het zo dat tijden en daarmee ook records nou eenmaal voortdurend verbeterd worden. De tijden die Kemkers destijds reed vallen in het niet bij de tijden die tegenwoordig worden gereden. Materialen zijn verbeterd, trainingsmogelijkheden zijn verbeterd... Ik denk niet dat je 1-op-1 kunt vergelijken.

Dat zoiezo niet.
Alles is zo veranderd.
De schaatsen, de pakken, de trainingen, het geld!

Dat is het zelfde als een groot dressuurpaard van 20 jaar terug verglijken met Totilas.