Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Tja ik moet wel zeggen dat de meeste PVV-aanhangers waar ik tot nu toe mee gesproken heb niet de grootste lichten zijn... Maar gelukkig zijn er ook waarmee ik prima kan praten en discussiëren, ook inhoudelijk.
Maar los daarvan vind ik wel dat mensen gewoon een andere mening mogen hebben, uiteraard! Maar wel graag onderbouwd alsjeblieft. Als je 't fatsoenlijk kan onderbouwen mag je van mij gewoon stemmen. Maar stem alsjeblieft niet op Wilders omdat hij zulke mooie blonde haren heeft, daar is de politiek iets te serieus voor, voor dat soort grappen en grollen.
Heino schreef:Maar stem alsjeblieft niet op Wilders omdat hij zulke mooie blonde haren heeft, daar is de politiek iets te serieus voor, voor dat soort grappen en grollen.
Heino schreef:Hoooo wacht! Ten eerste is dit niet mijn mening, het is een stelling. Iets wat ik interessant vind om over te discussieren....
Ten tweede staat dit topic los van welke partij dan ook, het gaat mij er om dat het wel fijn is wanneer je je verdiept in de politiek voor je gaat stemmen. En ik zeg nergens dat PVV-ers zich niet (voldoende) verdiepen en andere partij-aanhangers wél, want sufferds heb je bij elke partij er tussen zitten.
nobel1 schreef:Heino schreef:Tja ik moet wel zeggen dat de meeste PVV-aanhangers waar ik tot nu toe mee gesproken heb niet de grootste lichten zijn... Maar gelukkig zijn er ook waarmee ik prima kan praten en discussiëren, ook inhoudelijk.
Maar los daarvan vind ik wel dat mensen gewoon een andere mening mogen hebben, uiteraard! Maar wel graag onderbouwd alsjeblieft. Als je 't fatsoenlijk kan onderbouwen mag je van mij gewoon stemmen. Maar stem alsjeblieft niet op Wilders omdat hij zulke mooie blonde haren heeft, daar is de politiek iets te serieus voor, voor dat soort grappen en grollen.
Hmmm, er zijn toch ook best wat PVV aanhangers die niet mentaal beperkt zijn hoor.
Theo Hiddema (advocaat) is bijvoorbeeld een aanhanger en ook nog een verdomd goede advocaat.
Bij de kieswijzer kwam ik uit op VVD,waar ik al jaren op stem, en de PVV.
Welke van de twee het wordt weet ik nog niet,daarvoor moet ik me eerst wat meer verdiepen in de materie (ter info, HBO gestudeerd dus ook niet helemaal achterlijk).
Waar je op stemt heeft mijns inziens ook een fenotypische inslag (het milieu waarin je opgroeit en waar je ouders altijd op stemmen).
Je zal Diederick-Jan uit Baarn niet zo snel PVDA zien stemmen, noch Jannie jansen uit Amsterdam West op de VVD.
Citaat:PVV-aanhang
De gemiddelde PVV-stemmer is ongeveer het tegenovergestelde van Daniëlle de Winter: Hij is man, 45 jaar, getrouwd, heeft kinderen en een koopwoning in een autochtone buurt, is gemiddeld tot hoogopgeleid, verdient 45.000 euro bruto per jaar, leest De Telegraaf en is anti-vakbond.
(Bron: enquête Eénvandaag)
Fitzroy schreef:En zelfs al zou dat de reden zijn, wat dan nog? We leven gelukkig in een democratisch land waar iedereen mag stemmen op wie hij/zij wil en dat moeten we vooral zo houden.
Krips schreef:Dan zou je ergens anders dingen moeten veranderen. Bijvoorbeeld op scholen meer informatie over politiek meegeven zodat mensen geinteresseerd raken, het kunnen volgen en zo een weloverwogen beslissing kunnen nemen.