Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:17

Issy schreef:
En waarom ga je voor Geert, Windhond, wat denk jij dat Geert voor oplossingen heeft om bijvoorbeeld NL uit de financiele crisis te halen? (die ook nog realistisch zijn)

Hebben die andere dat wel dan?
Ik stem op hem omdat hij mij aanspreekt.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:17

Sigrid, en juist omdat iedereen water bij de wijn moet doen kan een compleet anders denkend mens (en partij) juist voor verassingen/verfrissingen zorgen.

Ik bedoel meer dat stel dat de partij van Geert Wilders als tweede grootste partij uit de bus komt, maar de grootste partij niet met hem in een coalitie wilt. Dan wordt de stem van NL, en een heel groot deel van Nederlanders, dus eigenlijk gewoon niet gehoord.

Stemmen tegen het 'vorige/huidige' is ook een manier van stemmen natuurlijk. Ik bedoel, je moet wat om in Nederland (en dan vooral de politiek :P) je stem te laten horen, valt niet altijd mee. Dan maar rigoureus toch?
Laatst bijgewerkt door zap op 21-02-10 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:18

windhond schreef:
Issy schreef:
En waarom ga je voor Geert, Windhond, wat denk jij dat Geert voor oplossingen heeft om bijvoorbeeld NL uit de financiele crisis te halen? (die ook nog realistisch zijn)

Hebben die andere dat wel dan?
Ik stem op hem omdat hij mij aanspreekt.

ja die anderen hebben dat wel ja

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:18

Issy schreef:
Ik denk inderdaad dat we niet zomaar van hem af zijn. Maar ik vind het zo ongeloofelijk jammer dat de meesten mensen die aangeven dat ze op hem gaan stemmen alleen dit als tegengeluid doen. Ik heb werkelijk waar nog niks zinnigs gezien in de ideeen van de PVV die echt verbeterend voor Nederland zijn. Je zou toch denken dat hij wel 1 dingetje kan bedenken _O-

De meesten stemmen op hem omdat ze geen vertrouwen meer in de overige politieke partijen hebben. Zodra die partijen eens laten zien dat ze ballen hebben zal Wilders geen tot weinig stemmen over houden.. Maar aangezien ik dat niet zie gebeuren denk ik dat Wilders groot wordt.
Afgelopen jaren hebben we op allerlei partijen en mooie ideeën kunnen stemmen. Maar daar is ook niet veel goeds van gekomen.. Vooral gezeik en elke keer viel het kabinet bijna. Nou en nu dan helemaal... Maar zolang niemand eens wat veranderd gaat het zo door. Dan Wilders niet in de coalitie, ookal is hij de grootste. Is toch gewoon te flauw voor woorden... Als het volk hem kiest, ookal is het als tegengeluid, dan moet de politiek zich daar wat van aantrekken en nu eindelijk eens wat gaan doen, in plaats van nu de schuld te gaan geven wie het kabinet heeft laten vallen of lopen zeggen dat ze absoluut niet met Wilders in de coalitie willen om zo hun stemmen te krijgen.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:19

[/quote]
Ik stel je gewoon een vraag volgens mij?[/quote]

Rustig aan ik had je vraag nog niet eens gelezen.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:21

Het is toch heel simpel. De PVV gaat (waarschijnlijk) groot worden omdat de bevolking het zat is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:22

windhond schreef:
Waarom wordt Wilders hier zo afgekat? Alsof de rest van die kamer wat is.

Dit vind ik altijd wel een komische opmerking. Nooit gehoord van wie kaatst kan de bal verwachten, of wat men zaait oogst men etc etc

Suzanne F.

windhond schreef:
Het is toch heel simpel. De PVV gaat (waarschijnlijk) groot worden omdat de bevolking het zat is.

Eens, ik stem ook Wilders.

Sannnn

windhond schreef:

Nou idd. Dan kan je wel zeggen dat dat dom is.. Maar wat moet je dan? Op een andere partij stemmen waar je de afgelopen jaren al opgestemd hebt maar die niets waar gemaakt heeft? Dat is pas dom. Weet je toch al hoe dat met die partij gaat..
Of blanco stemmen.. dat zijn de andere opties.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:24

Sannnn, tuurlijk kiest het volk, en vervolgens is het aan de grootste partijen om de coalitie te gaan volgen. Maar ik ben echt oprecht geintresseerd of er alleen maar mensen zijn die op Wilders stemmen omdat hij een tegengeluid geeft en recht tegenocver e andere politieke partijen staat. Of dat mensen denken dat hij echt een bijdrage kan leveren om het land te besuren en in goede banen te leiden. Aangezien ik het me niet kan voorstellen dat je op een partij stemt terwijl je niet eens weet hoe zo'n partij het land gaat sturen/ redden?

Er is tot nu toe nog een mogelijke Wilders stemmer die aan kan geven wat nou het verschil in aanpak is en wat mogelijke oplossingen zijn?

Ik ben hier niet om de aanval te openen maar ben gewoon geintresseert in hoe mensen tot hun stem komen, en dat men zich dus niet in een verkiezingsprogramma verdiept.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:26

Issy schreef:
Sannnn, tuurlijk kiest het volk, en vervolgens is het aan de grootste partijen om de coalitie te gaan volgen. Maar ik ben echt oprecht geintresseerd of er alleen maar mensen zijn die op Wilders stemmen omdat hij een tegengeluid geeft en recht tegenocver e andere politieke partijen staat. Of dat mensen denken dat hij echt een bijdrage kan leveren om het land te besuren en in goede banen te leiden. Aangezien ik het me niet kan voorstellen dat je op een partij stemt terwijl je niet eens weet hoe zo'n partij het land gaat sturen/ redden?

Er is tot nu toe nog een mogelijke Wilders stemmer die aan kan geven wat nou het verschil in aanpak is en wat mogelijke oplossingen zijn?

Ik ben hier niet om de aanval te openen maar ben gewoon geintresseert in hoe mensen tot hun stem komen, en dat men zich dus niet in een verkiezingsprogramma verdiept.

Nee natuurlijk weet je niet hoe zo'n partij het land gaat besturen. Maar eens moet de 1e keer zijn. Ze zijn allemaal een keer begonnen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:27

windhond schreef:

ik stem bij de gemeenteraadsverkiezingen VVD maar ga landelijk ook PVV stemmen.
De PVV heeft wel degelijk plannen mbt financiering, bijvoorbeeld een héél ander bijstand -en uitkeringen beleid waardoor er minder werkloosheid komt en de economie weer gaat aantrekken.
Ik hoop dat Rutte MP gaat worden, alleen kan hij dat imo nog niet aan maar met de achterban van de VVD moet het wel gaan lukken, zowiezo is de VVD een partij die veel ''jong talent'' een kans geeft met goede begeleiding.
Volgens mij zitten Rutte en Bolkenstein wekelijks aan de koffie.
Wilders zou er goed aan doen Agema naar voren te schuiven.

Mocht Pechtold of Halsema MP worden dan ga ik emigreren.
Agnes Kant kan zich ook beter gedeist houden maar dat doet ze ook omdat zij als 1 van de weinige in de kamer zelfkennis heeft.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:31

Snap ik Issy. Bedoelde het ook niet beledigend.
Ik heb al gezegd paar pagina's terug dat ik waarschijnlijk blanco ga stemmen. :)
Puur omdat ik het vertrouwen in de overige politieke partijen niet meer heb... Zoals met Bos nu ook. Hij houdt wel stand bij hetgeen over Uruzgan. Maar dan zegt hij in het vervolg dat hij niemand de schuld wilt geven en daar boven staat. Maar toch gaat hij zwartepieten, dan denk ik. Hou daar dan ook stand mee en ga niet zwartepieten. En sorry, maar een minister weet dat dat soort dingen in het kabinet besproken horen te worden. Hou je daar dan ook aan en treedt er niet publiekelijk mee naar buiten. Dat is vals..
Met Wilders ben ik het 9 van de 10 keer niet eens. Eerst dacht ik ook dat ik op hem zou stemmen, maar toen ging ik bij mezelf nadenken. Ik wil hem ook niet als minister- president. Dus dan denk ik dat ik niet op hem moet stemmen...
Vorige keer heb ik VVD gestemd, maar daar heb ik o.l.v. Rutte ook weinig vertrouwen in. D66 en Groen Links zijn ook niet mijn partijen, Halsema staat mij helemaal niet aan. Pechtold denk ik nog die die wel goede MP zal zijnq, qua persoon niet qua standpunten.

Wilders is anders. De politiek in het algemeen heeft echt mijn vertrouwen niet meer. Ze lopen meer ruzie te maken met elkaar dan dat ze het land aan het regeren zijn. Wie is de beste en wie maakt de ander het beste af. Ze maken zich meer druk om wat het buitenland van NL vindt als om wat de bevolking vindt. Wat er in het land speelt... Zulk soort dingen... Zijn nog genoeg dingen gebeurd de afgelopen jaren. Toen Pim vermoord werd.. Iedereen die riep en alles dat NL moest veranderen. Maar wat is er veranderd? Niets...
Ik heb gewoon geen vertrouwen meer in de politiek. Ze zeggen veeel, maar maken haast niets waar... Helaas.
Ook mensen zoals Halsema of Kant.. Nou als die MP worden zal het hier in NL ook heel 'raar' worden. staat er raar, maar weet even niet hoe ik het anders moet uitdrukken

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:42

Maar als je een blanco stem uitbrengt gaat deze naar de grootste partij

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:45

Issy schreef:
Maar als je een blanco stem uitbrengt gaat deze naar de grootste partij

Ja? Ik dacht juist dat dat dan echt blanco bleef. Hmm.. Ga ik eens uitzoeken. Als dat echt zo is, is blanco stemmen ook niet echt een optie. Dat dat dan de nut was van een blanco stem..

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:47

Ik heb er even 2 uit het verkiezingsprogramma van de PVV gekozen
ik kan moeilijk het hele PVV prgramma hier neeerzetten, dus het is heel selectief.
Maar wat vinden jullie van onderstaande 2 punten

Tweede nationale luchthaven in Flevopolder of in zee
Nieuwe kerncentrales

Waarom een 2e schiphol, in een natuurgebied of in zee? wat kost dat wel niet qua geld, welke burger heeft hier om gevraagd?
Nieuwe kerncentrales: ik was net blij dat we daar vanaf waren. Gaan we weer een 2e Tjernobyl bouwen???

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:49

Nee sorry, ik zit niet goed, een blanco stem is bij een landelijke verkiezing een ongeldige stem maar bij een referendum een stem die naar de grootste partij gaat.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:53

Suzanne F. schreef:
windhond schreef:

Eens, ik stem ook Wilders.

Ook eens, ik denk dat ik ook Wilders stem :j

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:54

En waarom t3mptation? Hoe denk je dat Wilders ons Nederland weer in een economische goede tijd krijgt?

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:56

Issy schreef:
En waarom t3mptation? Hoe denk je dat Wilders ons Nederland weer in een economische goede tijd krijgt?

Ik heb geen idee hoe hij het gaat doen, heb geen vertrouwen in de rest van de partijen. Ga straks de programma's volgen en vorm dan mijn uiteindelijke mening.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:58

Wildgirl schreef:
Agnes Kant kan zich ook beter gedeist houden maar dat doet ze ook omdat zij als 1 van de weinige in de kamer zelfkennis heeft.

Wat een stiekeme steek onder water. Je hoeft het niet met iemand eens te zijn maar ik vind zulke denigrerende opmerkingen erg laag. :\

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:00

T3mptati0n schreef:
Issy schreef:

Ik heb geen idee hoe hij het gaat doen, heb geen vertrouwen in de rest van de partijen. Ga straks de programma's volgen en vorm dan mijn uiteindelijke mening.

Nou je bent in ieder geval de eerste waarvan ik hoor dat je je gaat verdiepen in de programma's dat stemt me dan weer tevreden ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:01

Dat dacht ik ook. Dat een blanco stem er is omdat mensen dan toch kunnen stemmen, maar niet perse op een partij.

Van mij hoeft er ook geen 2e schiphol te komen o.i.d. Daar ben ik het ook niet mee eens.. Maar dat is ook wel duidelijk in mijn eerdere posten denk ik ;)
Hier ben ik het dan weer wel mee eens, maar dan in mindere mate, en met uitzondering van sommige punten, als dat hij op zijn site zegt:
-Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme
-Onderwijs en gezin
Ook vind ik dat er aan de immigratie wat gedaan moet worden, maar niet dat iedereen er zonder pardon uitgezet moet worden.
Met de Europese Unie heeft hij ook wel een paar goede punten, ik denk dat de zeggenschap van de EU wel wat kleiner mag.. Frankrijk en Duitsland hebben de meeste macht en dat is niet fijn. Kijk maar naar Griekenland, eerst moesten Merkel en Sarkozy overleggen en toen pas kwam alles bij elkaar..
Qua dierenrechten heeft hij ook een aantal goede punten.
Of voor de zorg:
-Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bed.
- Nette eenpersoonskamers voor ouderen in verpleeghuizen: ouderen zijn geen gevangenen.
Af en toe is het schandalig om te zien dat gevangen het nog beter voor elkaar hebben dan sommige ouderen in verpleegtehuizen.

Toekie

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:03

Ik denk dat we allemaal wel keiharde aanpak willen van criminaliteit en terrorisme. De vraag is hoe. ;)

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:06

Geert Wilders!!