Moet Balkenende terugkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wil je een Balkenende 5

Nee alsjeblieft niet
232 (78%)
Natuurlijk graag zelfs
38 (12%)
Weet niet
27 (9%)

Totaal aantal stemmen: 297

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:47

Ik ben niet afkeurend tegenover gelovigen, zij het onder voorwaarden, en dat geef ik ruiterlijk toe.

1) Geloof en politiek dienen STRIKT gescheiden te blijven. Dus weg CDA; Maak er maar DA van. Zelfde geld voor die andere christelijke partij (CU?) en welke er meer zijn.
Dit geld echter net zo goed voor die nieuwe islamitische partij. Kerk en staat zijn gescheiden in dit land, maar zo merk je daar niets van!

2) Je geloof opdringen en oorlogje voeren in naam van het geloof is not done. Klaar uit. Als gelovigen graag in hun waarde willen worden gelaten, moeten zij ongelovigen ook in hun waarde laten. Dat betekend geen bekering en geen jehova's aan de deur, en wat dies meer zijt. Houd je geloof gewoon voor jezelf en de mensen die ook gelovig zijn, en laat een ander met rust.

3) Geloof beleid je in huis en gebedshuis, of dit nu een kerk, moskee of synagoge is. Daar hoef je niet de hele wereld constant mee te confronteren. Jij mag doen wat jij wilt, laat een ander dan ook doen wat zij willen.
Als je per sé om de zoveel uur, al dan niet met een bidmatje, wil bidden is dat prima, maar doe dat ergens privé. Dat hoeft niet middenin een vergadering; loop er dan even uit. Ofwel; dwing mensen niet ''om het maar te accepteren'', want dat getuigd ook niet van respect.
Ik vind echter WEL dat iemand dan wel de keuze moet hebben om tijdens die momenten zich terug te trekken.

Het geloof is niet het probleem. Geloof hoort alleen niet in de politiek en dient geen reden tot oorlog, geweld of andere flauwekul te zijn.

(Zo, hebben we de geloof-discussie ook weer gehad... vanaf nu ga ik weer ontopic)

Sok

Re: Moet Balkenende terugkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:49

Amen to that Nakisha! :)
Had het niet beter kunnen zeggen!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:46

Kanelly schreef:
LimaMambo schreef:
owja.. en ik ben TEGEN geloof in de politiek
want als er iets schadelijk is voor de samenleving is het dat wel

En dan toch Wilders stemmen :?

Momenteel weet ik het even niet meer.
Stem al lange tijd SP, maar of dat nu ook zo gaat zijn?
Neig toch ook naar D66 nu, al zie ik liever van der Ham ipv Pechtold, al is dat meer een gevoelskwestie dan dat ik dat echt kan beargumenteren..

wat heeft dat met mij stem op wilders te maken??

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:17

Ik denk dat jullie elkaar even niet begrijpen. Ik denk dat Kanelly het idee heeft dat geloof geen issue in de politiek mag zijn, dus dat dat geen partijpunten mogen zijn (wat het dus wel bij Wilders is rondom de Islam) en dat jij bedoelt dat religieuze opvattingen politieke standpunten niet mogen sturen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:50

Niet helemaal Heino ;)
Het gaat mij er ook om, dat Wilders een nieuw art. 1 van de grondwet wil ;)
Hij laat zijn politieke opvattingen dan niet direct sturen door religieuze opvattingen (als is dit tussen regels door wel te horen/lezen), maar door de grondwet geloofsgroepen en culturen uitsluiten gaat i.m.o. nog verder.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:32

Ik snap de argumentatie 'SP/GroenLinks e.d. zijn beter in de oppositie' trouwens nooit zo goed.

We weten nu met welke partijen het iig níet werkt. Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe koers met nieuwe partijen? Imo wel! :j

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:37

Ik ben pertinent tegen een nieuw kabinet Balkenende,maar ik weet ook niet wie er dan wel premier moet worden.Want laten we wel wezen ,er is geen èèn echte leider aanwezig.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:45

jeuuuj balkie is weer lijsttrekker van de CDA ;(
hoop dat mensen toch echt eens gaan inzien dat deze kneus het niet goed aankan om premier te zijn
na 4 keer heeft ie toch wel bewezen een incapabel is..
en ik hoop ook echt dat die makke christen schaapjes niet weer ophem gaan stemmen 'omdat hij ook christelijk is'

en alleen hierom ben ik tegen gelovige partijen in de politiek

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 19:56

LimaMambo schreef:
jeuuuj balkie is weer lijsttrekker van de CDA ;(

Er wordt in de media al gespeculeerd dat Maxime lijsttrekker wordt........

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:59

Net was het toch echt op het nieuws dat Balkenende weer lijsttrekker zou zijn?

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:02

Maxime vind ik ook niet zo'n slecht idee voor premier.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:04

Ik begreep dat de CDA leden hem graag weer als lijsttrekker zouden zien maar Balkenende eerst graag met de koningin wil spreken voor hij een beslissing neemt.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:11

Geen Balkenende en ál helemaal geen Bos a.u.b. Wilders mag met zijn partij ook wegblijven.

Nu komt eerst weer een periode wie maakt de meest loze beloftes? ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:14

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:15

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:17

Ik vind de PVV wel goeie ideeen hebben, veel spreken me aan.
Zou er alleen niet op stemmen, omdat ik Wilders niks vind en sommige ideeen te ver vindt gaan :).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 20:38

Plien91 schreef:
Ik vraag me af; wie bepaalt wie er lijsttrekker van een partij wordt?
Heeft het CDA zelf ook niet zoiets van "JP bakt er niks van, we zoeken een andere lijsttrekker"?
:\

Zolang ze geen andere vervanger hebben dan Verhagen zullen ze MPJP steunen. Zelfs voor het CDA zal Verhagen toch een te grote jokkebrok en manipulator zijn.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:46

Wat een gezeik die Nederlandse politiek. Tijd terug werd België uitgelachen, nu kunnen we Nederland uitlachen :n
Ik denk dat ik deze keer niet de moeite ga nemen in mijn vaderlandje te gaan stemmen. Het is 1 grote puinzooi! Bah politiek!
Allemaal partij van de dieren stemmen :j

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:48

Hahaha als we allemaal pvdd gaan stemmen is het einde helemaal zoek en gaat het hele land over de kop. Daar kunnen we donder op zeggen met z'n allen!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:48

Sok schreef:
Hahaha als we allemaal pvdd gaan stemmen is het einde helemaal zoek en gaat het hele land over de kop.

Is nu toch ook al zo? :(

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:51

1Boefje schreef:
Wat een gezeik die Nederlandse politiek. Tijd terug werd België uitgelachen, nu kunnen we Nederland uitlachen :n
Ik denk dat ik deze keer niet de moeite ga nemen in mijn vaderlandje te gaan stemmen. Het is 1 grote puinzooi! Bah politiek!

Waarom werd België uitgelachen? Dat heb ik even gemist geloof ik :+

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:55

joopie7 schreef:
1Boefje schreef:

Waarom werd België uitgelachen? Dat heb ik even gemist geloof ik :+

:P De Walen en de Vlamingen liggen elkaar niet zo goed, laten we het daarop houden. Het ene kabinet na het andere flikkerde uit elkaar :Z

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:56

Yamcha schreef:
SP wil niet.
En volgens mij is GL veel beter in de opppositie, die moet je niet in een regering willen.

Ik denk dat Balkenende niet terug moet komen als MP, hij is al zijn geloofwaardigheid kwijtgeraakt, na het rapport Davids. Overigens vind ik dat Bos enerzijds wel gelijk heeft, er waren afspraken gemaakt, die moet je niet opeens willen veranderen. Nederland is de geloofwaardigheid kwijt imo.

Bos is nooit geloofwaardig geweest. Komt zelf ook overal op terug.
Aub geen PVDA, Wilders, SP of GL (als grootste partij)in de regering. Alleen daarom ga ik al stemmen.......... Die kunnen alleen maar overal tegen zijn, maar concrete oplossingen komen er niet.
Van alle zogenaamde partij leiders vind ik Balkenende nog steeds het best en rustigst. De rest kan alleen maar modder gooien................maar dat spreekt een hoop mensen weer aan, die doen zelf ook niets liever

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:56

1Boefje schreef:
Sok schreef:
Hahaha als we allemaal pvdd gaan stemmen is het einde helemaal zoek en gaat het hele land over de kop.

Is nu toch ook al zo? :(

Jep.. Da's zeker waar, maar als de pvdd 'aan de macht komt', kunnen we helemaal wel massaal gaan emigreren! Dan blijft er helemaal niks van over!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:02

gr_roos schreef:
Aub geen PVDA, Wilders, SP of GL (als grootste partij)in de regering. Alleen daarom ga ik al stemmen.......... Die kunnen alleen maar overal tegen zijn, maar concrete oplossingen komen er niet.

Uhh, als je in de oppositie zit en de regering bestaat uit partijen waar je het veelal niet mee eens bent, dan ben je idd vaak ergens tegen. Je moet dat dus wel in een context plaatsen en niet zo brengen alsof ze niets anders doen. Oplossingen hebben ze wel degelijk. Even in de partijprogramma's verdiepen zou ik zeggen. En in de media (debatten e.d.) is ook genoeg (terug) te vinden. ;)