Gouda koopt tuig af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:50

_sparta_ schreef:
Net zo veel? Zeggen de cijfers dat ook?

Die zeggen dat oa Surinamers ook stennis schoppen ja... geen idee of het meer is dan Marrokanen, heb de gegevens zo 1-2-3 niet bij de hand.

Gitje: struisvogelpolitiek vind ik wél je kop laten zien (aandacht vragen in de media) maar als het om concrete oplossingen gaat je kop in het zand steken (daar hoor je niemand over)

Snoevie

Re: Gouda koopt tuig af

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 07:34

je hoort ook genoeg over surinamers,antillianen en ga zo maar door.
alleen is de ene groep vaker ergens bij betrokken als de andere groep.
dat word vaak afgedaan als discriminatie,en dat is jammer.

het is vooral triest voor de mensen die normaal goedwillend zijn,want ook zij worden er op aangekeken.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 08:03

Ik snap dat mensen hier boos om worden, maar let wel: dat is ook de reden dat De Telegraaf deze leugens opschrijft. Door mensen flink boos te maken lok je veel kopers voor je krant.

De gemeente heeft gisteren een verklaring uitgegeven waarin wordt uitgelegd dat de jongens die het geld kregen NIET te maken hadden met de sneeuwoverlast. Het gaat dus niet om crimineeltjes die geld krijgen, maar om gewone jongens die iets leuks willen organiseren.

Dat is heel normaal trouwens, dat een gemeente geld uittrekt als mensen een feest in de buurt of iets dergelijks willen organiseren.

De verklaring is hier te lezen:

http://www.gouda.nl/Bestuur/Nieuws_arch ... iode_Gouda

Verhalen van De Telegraaf zou ik niet al te serieus nemen, de krant is niet voor niets ooit verboden geweest (ze waren nogal meegaand met de nazi's).

Ook nu de gemeente deze verklaring heeft uitgegeven (een dag geleden) blijft De Telegraaf beweren dat het criminelen waren die geld kregen. Deze krant probeert dus welbewust mensen op te stoken.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 08:39

Het gaat erom dat er tegenwoordig op alles bezuinigd moet worden.
Alle lasten gaan omhoog omdat zo nodig is.

Er is hier ook ene topic over dat een jongetje van 10jr die niet naar school kan omdat daar geen plaatst voor zou zijn (en zo zijn er nog meer voorbeelden te geven)
En dan krijg je te horen dat een groep marokkanen een groot geld bedrag krijgen want dan is er geen overlast!

Kom nou toch waar gaat dit heen laat ze dat geld maar ergens ander in pompen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 08:58

Daar gaat het hier niet om, dan zou de kop van het topic moeten zijn: Er gaat geld naar feestjes en dat kan beter ergens anders heen gaan

Dit hele topic is gebaseerd op een grote leugen van De Telegraaf.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:02

:') Hoe idioot!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:10

Hmm ja omdat er in het artikel wat je als link geplaatst had staat dat de jongeren met het iniatief niet bij de groep hoorden die criminaliteit veroorzaakten zouden hebben.

Zou ik ook plaatsen als gemeente (om de boel te sussen) het is gewoon een feit dat ze dit hebben gesponserd omdat ze geen overlast van die jeugd wilden hebben waar dat feest voor georganiseerd werd. (en dit werd dan gedaan door andere jongeren die er niet bij hoorden) zal wel een groep van die alternatievelingen zijn geweest die zien alles rooskleurig.

Maar jij geeft dus aan dat we allemaal maar bij de gemeente langs kunnen gaan om een pot geld te halen om zo een leuk feest te organiseren omdat onze jongeren zich anders zo vervelen??

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:43

devine schreef:
En dan krijg je te horen dat een groep marokkanen een groot geld bedrag krijgen want dan is er geen overlast!

Eh... geen groot geldbedrag, een incidentele uitgave die eigenlijk niet hoog is. Daar kun je geen enkel kind mee op school krijgen, en je hebt er ook geen politie mee op straat die die overlast zoals jullie graag willen 'hard aanpakken'.

Misschien dat het voor jou als individu wel veel geld is, maar als het gaat om een groep valt het al reuze mee, maar daarnaast is het vele malen minder dan wat dan ook het alternatief was.

Citaat:
Kom nou toch waar gaat dit heen laat ze dat geld maar ergens ander in pompen.
Waarom? Ik vind overlastbestrijding heel belangrijk, en andere mensen ook als ik de telegraaf mag geloven. En IK vind het een buitengewoon goed idee als de gemeente dan kiest voor een goedkope, effectieve manier ipv voor een dure, minder effectieve manier.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:50

Jongeren worden er ook niet dommer van als ze leren hoe je zo'n aanvraag moet opstellen en hoe je een feest organiseert.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:54

devine schreef:
Hmm ja omdat er in het artikel wat je als link geplaatst had staat dat de jongeren met het iniatief niet bij de groep hoorden die criminaliteit veroorzaakten zouden hebben.

Zou ik ook plaatsen als gemeente (om de boel te sussen) het is gewoon een feit dat ze dit hebben gesponserd omdat ze geen overlast van die jeugd wilden hebben waar dat feest voor georganiseerd werd. (en dit werd dan gedaan door andere jongeren die er niet bij hoorden) zal wel een groep van die alternatievelingen zijn geweest die zien alles rooskleurig.

Maar jij geeft dus aan dat we allemaal maar bij de gemeente langs kunnen gaan om een pot geld te halen om zo een leuk feest te organiseren omdat onze jongeren zich anders zo vervelen??

Ja hoor iedere burger mag een initiatief indienen voor een wijk of buurtbudget, dat kan een straat BBQ zijn, een winterborrel, een tijdelijk terras midden in de straat, echter wel voor alle buurtbewoners, dus geen besloten feestje. Daarnaast kun je ook nog eens voor dergelijke feestelijke bijeenkomsten subsidie aanvragen bij het oranjefonds. En daarnaast is er ook nog vanuit de gemeente een subsidie pot, waarmee proffesionals het betaald kunnen organiseren als de buurtbewoners zelf niet in staat zijn om het te doen. Dus zo al 3 mogelijkheden om aan financiering te komen. En je mag als je aan de doelstelling voldoet ook nog gebruik maken van gemeentelijke voorzieningen (gebouwen) om niet.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:06

Ik denk dat de Telegraaf nog vele malen bedreigender is voor de vrede in Nederland dan een groepje Marokkaanse jongeren. :x

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:07

devine schreef:
(en dit werd dan gedaan door andere jongeren die er niet bij hoorden) zal wel een groep van die alternatievelingen zijn geweest die zien alles rooskleurig.

Gadverdamme wat een vooroordelen.

Wat Arno zegt, die jongeren leren nu wel verantwoordelijkheid door alles wat bij zo'n feest organiseren komt kijken. En denk je dat autochtone jongeren allemaal zo braaf zouden zijn als ze geen speciale plaatsen voor graffiti, skatebanen en hangplekken zouden hebben??? Is toch hetzelfde principe? Alleen dan gaat het om materiaal waardoor de daadwerkelijke kosten niet 1-2-3 duidelijk zijn.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:29

Fitch schreef:
Ik denk dat de Telegraaf nog vele malen bedreigender is voor de vrede in Nederland dan een groepje Marokkaanse jongeren. :x

Er staan vandaag twee nieuwe berichten over dit onderwerp op, wéér gelardeerd met 'Marokkaantjes' en 'crimineeltjes'... Hoezo stemmingmakerij...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:40

Het is verkiezingstijd en het is duidelijk te zien aan de reacties hier dat de Telegraaf goed scoort met dit soort opruiende teksten. Het zal TON en Wilders en waar die niet zijn soortgelijke partijen geen wind eieren leggen en dat is de bedoeling.

Als je daar in trapt behoor je echt tot de domme meelopende meerderheid.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:59

Het waren niet de criminelen die dit feestje organiseerde, hadden daar niets mee te maken, maar toevallig was het wel ineens rustig op straat.
Ik vraag me zeer af als onze buurt een (Nieuwjaars)feest wil houden of wij ook een flink bedrag los krijgen. Ik weet eigenlijk het antwoord al. En dat is geen stemmingmakerij, maar gewoon zoals het is.
En dat wordt sinds enkele jaren eindelijk eens uitgesproken. Voorheen mocht dat niet, gelukkig nu wel. En met dom heeft dat niets te maken. Als dat het argument moet zijn om mensen die anders denken dan jezelf te overtuigen, dan mist dat het doel zeker weten op die manier.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:15

_sparta_ schreef:
Het waren niet de criminelen die dit feestje organiseerde, hadden daar niets mee te maken, maar toevallig was het wel ineens rustig op straat.
Ik vraag me zeer af als onze buurt een (Nieuwjaars)feest wil houden of wij ook een flink bedrag los krijgen. Ik weet eigenlijk het antwoord al. En dat is geen stemmingmakerij, maar gewoon zoals het is.
En dat wordt sinds enkele jaren eindelijk eens uitgesproken. Voorheen mocht dat niet, gelukkig nu wel. En met dom heeft dat niets te maken. Als dat het argument moet zijn om mensen die anders denken dan jezelf te overtuigen, dan mist dat het doel zeker weten op die manier.

Waarom zo bevooroordeeld? Niet aanvallend bedoeld hoor, maar het is toch al duidelijk dat de Telegraaf 't fout had? En waarom weet je 't antwoord al?

Mijn buurt zou waarschijnlijk ook geen geld krijgen, omdat ik in een 'rijke' buurt woon. Wij kunnen onze feestjes prima zelf betalen. ;) Als ik in een probleemwijk had gewoond, denk ik wel dat 't gelukt was. Die hebben dat ook meer nodig dan mijn wijk.

Of misschien wel sowieso als je iets doet met multiculturaliteit ofzo... :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:23

_sparta_ schreef:

Helemaal niet 'toevallig'! Die jongeren die het feestje hebben georganiseerd hebben ook hun uiterste best gedaan om de meer herrieschoppers van de straat te krijgen. Fantastisch toch?

Citaat:
Heb je het al geprobeerd? Want er zijn heel wat ongebruikte buurtbudgetten - je kunt vanalles voor elkaar krijgen, als je het goed aanpakt. Alleen haast niemand neemt de moeite, het is makkelijker om te klagen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:24

Fitch schreef:
_sparta_ schreef:

Waarom zo bevooroordeeld? Niet aanvallend bedoeld hoor, maar het is toch al duidelijk dat de Telegraaf 't fout had? En waarom weet je 't antwoord al?

Mijn buurt zou waarschijnlijk ook geen geld krijgen, omdat ik in een 'rijke' buurt woon. Wij kunnen onze feestjes prima zelf betalen. ;) Als ik in een probleemwijk had gewoond, denk ik wel dat 't gelukt was. Die hebben dat ook meer nodig dan mijn wijk.

Of misschien wel sowieso als je iets doet met multiculturaliteit ofzo... :)

Als de telegraaf het werkelijk fout had gehad, dan hadden de criminelen geen feestje gehad en hadden nog op straat lopen etteren. Aangezien het aanzienlijk rustiger is geweest op straat, zijn het wel degelijk de criminelen geweest die een feestje hebben gehad. Maar natuurlijk gaat na al die ophef de gemeente dat niet toegeven. Dat had eigenlijk de doofpot in gemoeten.
Dat ik het antwoord wel weet, onze wijk is niet crimineel. Onze wijk betaalt netjes hun eigen feestje. Onze wijk hoeven ze niet stil te houden en om te kopen. Daarom weet ik zeker dat we niets krijgen.
En dat is prima, maar waarom horen we niets van feestjes en leuke vakanties voor brave jeugd?
Die netjes voldoendes op school halen en bij de plaatselijk super vakken vult om aan geld te komen.
Geef die maar eens een feestje en laat andere dan maar zien, kijk als ik ook netjes ben, heb ik volgend jaar ook een feestje.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:31

_sparta_ schreef:
En dat is prima, maar waarom horen we niets van feestjes en leuke vakanties voor brave jeugd?

Als je andersoortige nieuwsbronnen bekijkt hoor je daar genoeg over, maar het verkoopt waardeloos als je een krant bent die het van de verontwaardigde krantenkoppen moet hebben. Maar ook in onze buurt zijn genoeg van dat soort initiatieven, die meestal gewoon leuk en zonder controverse verlopen, en als beloning dus 5 regeltjes krijgen in het plaatselijke huisaanhuis.

NIET omdat die initiatieven er niet zijn, maar omdat de kranten kiezen dat 'lekker rellen' beter verkoopt dan een duf verhaaltje over een gezellige avond waar niks spannends gebeurt.

Citaat:
Die netjes voldoendes op school halen en bij de plaatselijk super vakken vult om aan geld te komen.

Idem. Als je het plaatselijke nieuws leest zijn er genoeg van dat soort initiatieven. Maar wegens gebrek aan verontwaardiging halen ze het grotere nieuws niet. Zo simpel is het.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:37

Het is algemeen bekend dat dit soort jongeren altijd voorop staan en vaak zat in het nieuws komen met ellende!

En juist dit had de doofpot ingemoeten maar helaas er werd iemand denk beter van om dit toch maar naar buiten te laten komen.

Ken ook een aantal mensen die altijd het goede zien en mij afstempelen als iemand die discrimineert,
alleen ik ben één van die weinige die er tussen gewoond heeft en hun in hun dure huis op een elite wijk.(en nooit daar buiten zijn geweest)
Prima hoor maar als je dan zo begaan bent ga er dan ook tussen wonen en leef in zo een wijk mee en dan mag je nog eens uitleggen hoe fantastisch het is zoals die jongeren zijn!

En iniatieven hier vanuit de gemeente voor jongeren die wel na school hun baantje hebben en proberen er wat van te maken die worden ook "beloond"??
Waar woon jij dan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:45

devine schreef:
En juist dit had de doofpot ingemoeten maar helaas er werd iemand denk beter van om dit toch maar naar buiten te laten komen.

Het is duidelijk dat de Telegraaf de problemen niet wil verminderen :j

Citaat:
Prima hoor maar als je dan zo begaan bent ga er dan ook tussen wonen en leef in zo een wijk mee en dan mag je nog eens uitleggen hoe fantastisch het is zoals die jongeren zijn!
*\o/* Dan mag ik nog even door blijven reageren.

Citaat:
En iniatieven hier vanuit de gemeente voor jongeren die wel na school hun baantje hebben en proberen er wat van te maken die worden ook "beloond"??
Waar woon jij dan?

Utrecht :) In 1 van de vogelaarwijken (Kanaleneiland, Overvecht, Zuilen, Ondiep en Hoograven.) Daar zijn dus heel wat initiatieven (en die mag je lekker zelf gaan Googlen in het archief van bv RTV Utrecht of de gemeente, maar ik kan je verzekeren dat ze er zijn want ik ben er bij een stuk of 4 geweest.)
Geen van alle heeft echter de voorpagina van de Telegraaf gehaald.

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:56

Natuurlijk is het niet te verdedigen dat deze jongeren een "beloning" krijgen voor hun acties,maar de baten wegen zeker op tegen te kosten.
In Gouda is het met oud en nieuw al een hele tijd rustiger juist omdat de gemeente al een aantal jaar van dit soort initiatieven heeft.

Als er nu ineens onrust over komt, is dat alleen omdat mensen eindelijk de ogen open doen.

Initiatieven van de gemeente zijn heel vaak voor dit soort jongeren, om ze te kalmeren. Voor de "goede" jongeren hoeft dat niet, ik kan jullie verzekeren dat er van die soort in Gouda ook genoeg rond lopen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:01

Ukkie_Cathy schreef:
Natuurlijk is het niet te verdedigen dat deze jongeren een "beloning" krijgen voor hun acties,maar de baten wegen zeker op tegen te kosten.

Dan is het dus te verdedigen :) Toch?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:11

devine schreef:

Ik woon er tussen en in vind het heerlijk! Ik woon op een paar 100 meter van waar Mohammed B zijn bommetjes voorbereidde en ik vind het een fijne buurt om te wonen. Je wordt begroet op straat 's avonds, mensen helpen elkaar kinderwagens in de tram te krijgen, met oud&nieuw wordt je van alle kanten 'gelukkig nieuwjaar' gewenst en mensen helpen elkaar met papier in papierbakken stoppen etc. Ja ik heb het verschrikkelijk slecht tussen al die k*tmarrokanen. Of ohnee, ik zal vast net die ene zijn die toevallig bijna alleen maar uitzonderingen tegenkomt :z

Natuurlijk loopt er ook rotzooi tussen, maar ik blijf erbij dat je die mensen niet beter laat integreren door ze continu af te zeiken. Actie roept reactie op, zowel positief als negatief. Groet mensen toch eens, dan krijg je 9 van de 10 keer een glimlach terug. Kijk je mensen echter aan alsof ze niet meer dan de stront van je hond zijn, ja, dan moet je ook geen vriendelijkheid terug verwachten.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:24

Ik heb er tussen gewoond, toen ik verhuisde heb ik er maar meteen mijn werk van gemaakt.
Ik kan je honderden activiteiten en initiatieven als voorbeeld geven die de krant niet halen, zelfs niet als er persberichten zijn verstuurd naar de kranten. Af en toe als het komkommertijd is of als het om een zeer spectaculaire activiteit gaat, dan pas komen er 3 regels in de krant.