Stel, je bent een ambulance medewerker....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:11

Lieffiefi schreef:
odetteke schreef:
"Lieffiefi" zei:
Inderdaad, maar neem dan niet het risico om met een bedrijfswagen een patatje te gaan halen! Dat hoeven ze ook bij STZ niet te doen want wij moeten kilometer verantwoording afleggen.
In je pauze pak je lekker een fiets, loop, kruip of rol je desnoods naar je verlangende patatjes, maar niet zeuren als je een boete krijgt.

Hoe fout ben je bezig als Ambulance medewerker dat je;
1 een bedrijfswagen pakt om je patat te gaan halen?
2 denkt hem, juist vanwege de positie waarin die mensen zijn, hem overal te kunnen planten, in een situatie waar geen nood is, excuse me, patat halen is geen levensreddende situatie, nee zelfs niet voor iemand die erge honger heeft!
3 ook nog in bezwaar denkt te kunnen gaan tegen die boete?
----

Maar dat is het hem nu net... brandweer, politie en ambulance heeft geen pauze. Die moeten de hele dienst binnen een aantal minuten ter plaatse zijn. Daarom ook niet meer dan logisch dus dat ze de dienstauto meenemen.

Mooi verhaal;

Elke werknemer heeft recht op pauze; is namelijk vastgelegd aan de CAO.
Wettelijk verplicht het is jouw recht of je hem neemt of niet.

Ook mooi verhaal: 'Nee, ik kom u nou even niet reanimeren, ik heb wettelijk namelijk recht op pauze, dat staat zo in mijn CAO.'

Buiten dat: wie zegt dat ze apart met de ambulance weg waren? Op de terugweg van een melding naar de kazerne kun je ook even langs de snackbar rijden...

goldwing

Re: Stel, je bent een ambulance medewerker....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:54

als ze met de ambulanse rijden zijn ze in dienst ( prive mag je dat ding niet mee naar huis nemen)
Ze kunnen dus wel rond rijden maar moeten meteen oproepbaar zijn en moeten in een kwartier ter plaatse zijn
Logisch dus dat ze de auto zo dicht mogelijk bij zetten
Ze gaan ook wel eens boodschappen doen in de supermarkt waar ik ook mijn boodschappen doe de ambulanse staat dan startklaar ( niet in een parkeervak zodat het even duurt voordat ze weg kunnen rijden ) vaak heb ik ook meegemaakt dat ze terwijl ze stonden te wachten aan de kassa een oproep kregen Nou ze laten alles vallen en zijn vertrokken hoor of de cassiere nou wel of niets heeft aangeslagen op de kassa ze vertrekken gewoon wachten echt niet op hun boodschappen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:33

KiWiKo schreef:
ik snap al niet dat iemand in de baas zijn tijd een frietje gaat halen, laat staan fout parkeren

Waarom niet?
Eten moet je toch.. straks kunnen ze ambulancepersoneel van de stoep schrapen omdat hij of zo niet heeft gegeten?
Toen ik in een hotel was kwam daar ook elke avond ambulancepersoneel eten.
Ook hier bij de Chinees is het niets vreemds.. eten moet je toch.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:23

Ja, eten moet je inderdaad, maar waarom moet dat friet zijn? Waarom moeten ambulancemedewerkers in hun werktijd boodschappen doen?

Ik moet toch ook buiten mijn werktijden om boodschappen doen ofniet? Dat halen ze maar voor of na hun werktijd.

Eten kan ook prima op de 'basis' met een broodje/opwarmmaaltijd. Dan staat de ambu gewoon waar het moet staan en is het allemaal een stuk makkelijker :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:30

Ik vind het wel erg ver gaan om me te gaan bemoeien met wat ambulancemedewerkers mogen eten tijdens hun dienst... Big Brother is Watching You?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:33

Hoeft ook niet, maar dan ook niet miepen over een bekeuring :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:34

Kijk ik ken hun beroep niet.
Maar ik kan me voorstellen dat als je aan het rondrijden bent in die auto dat je denkt.. goh laat ik even boodschappen doen.. of eten bij de chinees, of eten bij de patatzaak. Immers hoef je het daar alleen te halen en in je auto kan je het opeten bij wijze van.
Ik kan me dat wel voorstellen.
Het kan maar zo zijn (denk ik) dat je de hele dag niets anders doet dan rondrijden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:41

KiWiKo schreef:
ik snap al niet dat iemand in de baas zijn tijd een frietje gaat halen, laat staan fout parkeren

Ik denk niet dat jij op de ambu werkt haha! :+

Toevallig onze beste vrienden (stel) beide. Het komt regelmatig voor dat ze zoveel ritten achter elkaar hebben (besteld vervoer, spoedrit tussendoor) dat ze niet aan eten/pauze toe komen en dan nemen ze inderdaad wel eens snel een patatje. Ik neem aan dat jouw baas het ook goed vindt dat je in je pauze even een snackje haalt? ;)
Ambu chauffeurs en verpleegkundigen moeten als ze aan het werk zijn altijd paraat zijn om direct te vertrekken ook al zitten ze net te eten, dus ik vind het niet meer dan logisch dat ze dan even voor de snackbar de auto neerzetten. :)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:44

ligt het nu aan mij maar in de periode dat ik op de abulance zat bleef de een bij de auto en de ander ging dan eten halen zodat de ambulance altijd verzet kon worden.
Dus Helaas kies je voor dit beroep met daarbij de dingen dat je somsniet kunt eten.
Maar zo zijn er nog veel meer beroepen te noemen. Zoals Dierenambulanze, dierenartsassistentes die som ook het ene spoedje na het ander krijgen en ook geen tijd hebben om te eten. Dus blijf ik het zeggen bekeuring Pech netzoals iedereen geen bekeuring dan heb je mazzel.Oplossing is de een in de auto die dan weliswaar fout geparkeerd staat maar wel opzij kan rijden Scheelt n hoop gedonder. O ja alletwee hebben trouwens wel de mogelijkheid omemt elkaar in contakt te staan ondanks dat ze dus neit naast elkaar staan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:46

KiWiKo schreef:
KiWiKo schreef:
weet je........ waar maken we ons gek om :)

die bekeuringen worden toch door ons betaald, dus wat maakt het nou eigenlijk uit ;)

En dat klopt ook niet, ambulance vervoerders zijn zelfstandige bedrijven en geen overheidsinstantie...
Als je opgehaald wordt door de ambu krijg je gewoon een rekening, die (met een beetje mazzel :+ ) wordt betaald door je ziektekostenverzekering. ;)
Laatst bijgewerkt door Lante op 25-02-10 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:03

Als ze in een parkeervak kunnen voor de snackbar, dan vind ik dat de ambu daar in moet (logisch), maar als er geen parkeerplaats in de buurt is, dan maar even voor de snackbar en eventueel 1 persoon halen en de ander in de auto blijven, al kan ik me voorstellen dat even in een andere omgeving zitten prettiger is, maar wie zijn wij om te bepalen dat ze geen ijs/friet mogen tijdens een 24 uur dienst om maar wat te noemen? Beetje raar hoor! Ik vind een dierenartsassistent versus ambulance broeders trouwens ook geen vergelijk, weet niet wie dat zei, maar sorry hoor, belachelijk. :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:06

Prima, maar dan moeten ze ook niet miepen over een bekeuring imo!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:19

Lante dat zei ik die 18 jaar dierenarts assistente is geweest emt daarbij dagen dat we dus weekend dienst hadden. Dan moesten we dus continur beschikbaar zijn. En in die periode waren er dus bijna geen dierenartsen in AMsterdam dus pauzes waren er voor ons ook vaak niet bij. En dan sta je dus ook te opereren zonder maaltijd die je hard nodig hebt. Wat mijn standpunt is. Je kunt altijd n oplossing bedenken dat er dus 1 persoon in de wagen achterblijft en de ander eten haalt. Krijg je dan een noodoproep kun je toch meteen weg omdat de chauffeur al in de auto zit wat tijd scheelt. Kies je ervoor om alletwee eruit te gaan en krijg je een boete dan heb je dus gewoon pech. Das de keuze die je maakt en het risico wat je wilt lopen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:35

Roxx schreef:
shadowflower schreef:
ik weet het niet.... ik zal het vragen als ik weer moet werken (bij die snackbar dus )

Mijn bazen en collega's vinden het dus ook niet kunnen. Die mensen kunnen elk ogenblik worden opgeroepen om een leven te redden en je gaat als stadswachter een beetje een bon uitdelen.
Ik ga er vanuit dat hij in dienst was. anders nemen ze niet die gele auto mee. (oproepbaar )

Ehm........ gewoon geen patat gaan eten onder diensttijd? Iemand die op kantoor werkt gaat toch ook niet in de baas z'n tijd een frietje halen?

Nou, wel in hun pauzetijd hoor... Wordt veel gewandeld en gewinkeld en gelunched onder werktijd tijdens de pauze... En ook wel warm eten laten bezorgen als er over gewerkt moet worden...

Moska schreef:
Wij eten regelmatig een stadshapje bij ons in de stad en meestal komen er dan twee ambulancemedewerkers ook hun avondeten nuttigen. De ambu staat dan voor de deur van het restaurant, op een plek waar het normaal gesproken niet mag. Nooit geen probleem. En volgens mij hebben ambu medewerkers ook gewoon recht op pauze, dus wat nou "in de baas zijn tijd"?

Viel me laatste 2x bij het vd Valk hotel/restaurant bij ons in de buurt ook op dat er een ambulance voor/naast de deur stond. En bleek dat daar ook personeel zat te eten. In vol tenue. Waar zij stonden mag je normaal ook niet staan, maar niemand die daar moeilijk over doet. Ze moeten ook snel weg. Voor hetzelfde geld zitten ze nog te wachten op hun bestelde eten en krijgen ze een oproep, of hebben ze net hun eerste hap genomen. Dat kan gebeuren.

Misschien dat die stadswachters bang zijn voor die koffieshop-gasten (agressieve reactie als ze zien dat ze een bon krijgen) en zich afreageren door dat ambulance personeel te beboeten...
Ik kan me er niet zo druk om maken als ze snel even parkeren om wat besteld eten af te halen. Zolang ze de doorgang/doorstroom maar niet blokkeren... Het is wat anders wanneer ze buiten diensttijd hun ambulance zouden gebruiken om dingen te kunnen doen die anders niet kunnen...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:36

Nagini schreef:
Was ie 'in dienst'? Ik vind dat eigenlijk niet kunnen.. je kunt op z'n minst een beetje tolerant zijn naar je collega's toch? Schep je denk ik geen lekkere samenwerking mee denk ik.

Is die bon ook gegeven?

*edit; aan de andere kant.. wat wij niet mogen mogen hun ook niet uiteraard...
Maar dan mag de politie zichzelf ook bonnen gaan geven.. keren op de weg waar niet mag, fiesten door de stad waar niet mag...

Klink misschien stom, maar ik vind dat ook hun (als er geen nood is) zich aan de regels moeten houden.,
Waarom ondercsheidt maken. Jij krijgt net zo hard een bvoete als je daar staat.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:59

Ja ik zou een dikke vette bekeuring krijgen, maar ik moet ook niet ook niet binnen weet ik veel hoeveel minuten ergens ter plaatse zijn om een leven te redden.
Gaan ze allemaal netjes parkeren en net als iedereen pokke eind lopen, zijn ze weer te laat. Het is ook nooit goed. :P

Natuurlijk, zelfde regels en etc.
Feit is dat het gewoon niet zo is. Als ik tegen politie agenten die op de stoep fietsen er iets van zeg, krijg ik een flauw antwoord terug. Terwijl ik daar in mijn jeugdjaren een keer een boete voor heb gehad. (2 meter naar een fietsenrek op de stoep). Dan heb ik ook zoiets van stik er toch in.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:05

Kijk is er hun hulp nodig, geef ik ze natuurlijk groot gelijk, maar gaan ze idd alleen even een patatje eten... Ja dan mag er van mij een boete worden uitgeschreven

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:14

Goh, als ik dit zo lees dan moet mijn vader wel een gratenpakhuis zijn.

Als zij dienst hadden en veel oproepen, kwamen zij vaak niet in de buurt van hun "standplaats" .. wat er dan gebeurde is dat zij even "op weg" wat te eten haalde.
Zij moeten toch ook eten en moeder de vrouw heeft ook wel eens geen brood in huis we/zij zijn allemaal menselijk... net als jij en ik ook wel eens tijdens een dienst trek in iets anders dan brood.

Alleen wij stappen vanuit ons kantoor in onze auto en rijden naar de patatzaak en rijden weer terug om het op te eten.

Zij blijven in de buurt van de auto want als er een oproep komt dan is het ook voor hun helaas pindakaas dan geen patatje maar gelijk aan de slag.

Dus ik geef ze gelijk dat ze de auto "on route" even voor de patatzaak parkeren voor wat te eten...

Het zijn toch net mensen he......

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:22

Iedereen gaat hier voorbij aan het feit dat er ook 1 iemand patat kan gaan halen en de andere in de ambulance voor als ze opeens wegmoeten.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:43

Misschien willen de beste mensen ook even de benen strekken?

Wel boeiend dat de meningen zo verdeeld zijn hierover....

Ik zou ze het patatje en de parkeerplek gunnen. Niet vanwege regels, maar omdat het mensen zijn met een beroep waar ik dankbaar voor ben.

Dat gezever over regels... je zou elkaar het licht in de ogen niet meer gunnen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:48

Tsja, misschien is er wel een hele goede reden dat je daar niet mag parkeren?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:49

Misser schreef:
Tsja, misschien is er wel een hele goede reden dat je daar niet mag parkeren?

Ik denk dat de hulpdiensten er door moeten kunnen :P

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:53

Er zou maar net brand zijn :+ .

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:59

Dan zijn ze in ieder geval snel ter plaatse om de auto te verzetten en bij brand kan een auto op een parkeerplaats ook in de weg staan.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 02:53

Als er brand is zijn ze gelijk ter plaatse gezien daar ook geregeld ambulance nodig is.

En zo breed uit heb ik ze trouwens nooit zien staan dat er niets doorheen kan.

Ach... als het nodig is word ik graag héél snel geholpen en van mij mogen ze ook een patatje eten dus nee ik heb er echt geen problemen mee. :)