Lieffiefi schreef:odetteke schreef:"Lieffiefi" zei:
Inderdaad, maar neem dan niet het risico om met een bedrijfswagen een patatje te gaan halen! Dat hoeven ze ook bij STZ niet te doen want wij moeten kilometer verantwoording afleggen.
In je pauze pak je lekker een fiets, loop, kruip of rol je desnoods naar je verlangende patatjes, maar niet zeuren als je een boete krijgt.
Hoe fout ben je bezig als Ambulance medewerker dat je;
1 een bedrijfswagen pakt om je patat te gaan halen?
2 denkt hem, juist vanwege de positie waarin die mensen zijn, hem overal te kunnen planten, in een situatie waar geen nood is, excuse me, patat halen is geen levensreddende situatie, nee zelfs niet voor iemand die erge honger heeft!
3 ook nog in bezwaar denkt te kunnen gaan tegen die boete?
----
Maar dat is het hem nu net... brandweer, politie en ambulance heeft geen pauze. Die moeten de hele dienst binnen een aantal minuten ter plaatse zijn. Daarom ook niet meer dan logisch dus dat ze de dienstauto meenemen.
Mooi verhaal;
Elke werknemer heeft recht op pauze; is namelijk vastgelegd aan de CAO.
Wettelijk verplicht het is jouw recht of je hem neemt of niet.
Ook mooi verhaal: 'Nee, ik kom u nou even niet reanimeren, ik heb wettelijk namelijk recht op pauze, dat staat zo in mijn CAO.'
Buiten dat: wie zegt dat ze apart met de ambulance weg waren? Op de terugweg van een melding naar de kazerne kun je ook even langs de snackbar rijden...