Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lesilla schreef:Mijn buurvrouw gaat binnenkort euthanasie plegen, ik vind het erg dat het moet gebeuren als ze nog helemaal bewust is. Lijkt me zo zwaar om die keuze op je veertigste te nemen.
Terwijl die keuze veel humaner is als ze toch weg is, ik snap niet dat ze het zo zwaar maken. Je moet bewust je eigen leven nemen, en je kinderen moeten je laten gaan als je nog bewust bent.
Daar breekt mijn hart van, laat haar gaan als ze het niet meer weet.
maikeltje schreef:lesilla schreef:Mijn buurvrouw gaat binnenkort euthanasie plegen, ik vind het erg dat het moet gebeuren als ze nog helemaal bewust is. Lijkt me zo zwaar om die keuze op je veertigste te nemen.
Terwijl die keuze veel humaner is als ze toch weg is, ik snap niet dat ze het zo zwaar maken. Je moet bewust je eigen leven nemen, en je kinderen moeten je laten gaan als je nog bewust bent.
Daar breekt mijn hart van, laat haar gaan als ze het niet meer weet.
Is ze ongeneselijk ziek? Of ziet ze gewoon zelf geen uitweg meer?
Betteke schreef:Vreemd verhaal, want mensen die dementeren hebben niet de mogelijkheid tot euthanasie. Je moet op het cruciale moment geheel bij kennis zijn en duidelijk aan kunnen geven dat je echt dood wil. Er bestaat ook niet zoiets als een bedenktijd, euthanasie is geen afspraak waar je je aan moet houden.
MamboBeach schreef:Maikeltje schreef:Wat betreft de leeftijdsgrens, iemand van 20 bijvoorbeeld die het niet meer ziet zitten kan daar een aantal jaren later heel anders over denken want iemand van 20 maakt nog zo'n ontwikkeling door op de weg naar volwassenheid. Ik vind wel dat zulke personen tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden. Die hebben letterlijk nog een heel leven voor zich.
Precies. Ik zie mezelf al aan het bed van mijn dochter staan, waardig afscheid te nemen, omdat ze er geen zin meer in heeft
Precies wat ik dacht!
germie schreef:En als je arts wordt, dan weet je dat je dat je met leven en dood de maken krijgt. Ik zie dus niet in waarom het uitvoeren van euthenasie opeens psychisch belastend zou zijn. Dan had je maar geen arts moeten worden. En als je het echt niet wilt, dan moet er de mogelijkheid zijn om door te verwijzen naar een ander.
Mocht je euthenasie te belastend vinden, dan vraag ik me werkelijk af of je wel geschikt bent als arts.