Student leent te veel, BKR registratie?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Student leent te veel, BKR registratie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:49

Als ze studenten BKR gaan registreren, mogen ze van mij inderdaad eerst de woningbouw wel op de schop nemen. Tegenwoordig lijk je jezelf al op je 10e in moeten schrijven, om uberhaupt na je studie hurend op jezelf te kunnen :=

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:57

Unwritten schreef:
Als ze studenten BKR gaan registreren, mogen ze van mij inderdaad eerst de woningbouw wel op de schop nemen. Tegenwoordig lijk je jezelf al op je 10e in moeten schrijven, om uberhaupt na je studie hurend op jezelf te kunnen :=

Ja, ik woon ook duur en dat is de belangrijkste reden waarom ik zoveel bij moest lenen, maar iets goedkopers is niet zo snel gevonden. En als ik per dag nog 4 uur moet reizen kan ik helemaal niet meer werken naast mijn studie :o.

vibabu

Re: Student leent te veel, BKR registratie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:27

Ik liep vorig semester 5 dagen in de week stage. (40 uur) hiernaast had ik ook nog een bijbaantje en wilde ik ook nog 2 toetsen maken die ik nog niet gehaald had. Daarnaast reed ik ook nog bijna elk weekend een wedstrijdje. En ja, dat is inplannen maar niet onmogelijk.

Ook voordat ik stage liep en gewoon naar school moest (ruim 3 uur per dag reizen) had ik nog een baantje bij. in de avonduren en op zaterdag. Leren gaat best makkelijk af maar ik moet er wel wat aan doen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:49

Equidea schreef:
mag je met een bkr eigenlijk een hypotheek nemen?
Heb je net je veel te dure studie afgerond, heb je een leuk vast contract, denk je van je volwassen leven te mogen gaan genieten. En moet je uiteindelijk nog bij je ouders in gaan wonen tot je 4-10 jaar ingeschreven staan bij de woningbouw (of iets in die richting).

Goed in die situatie valt een hoop te bemerken (eerder inschrijven, niet iedereen wilt een huis kopen etc) maar is dan ook globaal en deels sarcastisch genomen natuurlijk.

Nee banken willen dan geen hypotheek verstrekken als jij een wat is het A2 codering achter je naam hebt staan. Grote schulden ed zijn banken ook zeker niet blij mee.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:24

Lotskie schreef:
Unity schreef:
En ja, ik ben ook een luxe student... leen bij om me dingen te kunnen permiteren die ik anders niet zou kunnen. Ik kan je vertellen dat ik me niet kan motiveren om 4 jaar (inmiddels dus wat langer) lang op een houtje te gaan zitten bijten. Momenteel werk ik niet (ontslagen), studievertraging, een half jaar studie in het buitenland (sponsored by IB :x), extra commissies/bestuur naast mijn studie en kan me nu sowieso niet permiteren om veel te werken. Dit maakt mij dus tot een van de "schrikbeelden" die hier in dit topic :D
Dat schrikbeeld maakt wel dat ik veel geleerd heb aan andere skills naast mijn studie, netwerken heb lopen en geniet van mijn tijd. Is dit zo erg? (ik spreek hiermee, denk ik, voor meer studenten...)

Ik ben denk ik ook zo'n student. Ben sinds september aan het studeren en leen bij. Om mn huur te kunnen betalen, om te kunnen eten, maar ook om wat leuke dingen te kunnen doen (sportvereniging bijvoorbeeld). In dit topic wordt wel erg makkelijk geroepen 'ga maar werken', echter zijn er genoeg studenten die dusdanig druk zijn met hun studie dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan (ja echt, studenten die studeren, ze bestaan, ik ken ze!!).
Mn studie gaat me tot nu toe vrij makkelijk af. Maar IMO bestaat het studentenleven uit meer dan alleen studeren. En dan doel ik niet op zuipen, feesten en rond***, maar op jezelf ontwikkelen en ook andere 'skills' ontwikkelen inderdaad. Ik doe behoorlijk wat commissiewerk naast mijn studie en leer daar echt onwijs veel van. Organiseren, communiceren, plannen. Allemaal dingen die ook belangrijk zijn, ook later in je werk. Maar je kan er je boodschappen niet van betalen. En inderdaad, studenten die een bestuursjaar gaan doen en daardoor studievertraging oplopen moeten toch ook ergens van leven. Een jaar waarin ze niet gestudeerd hebben, maar wel tíg ervaringen en heel veel kennis hebben opgedaan. Zoiets draag je je hele leven bij je en is denk ik super nuttig.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Momenteel heb ik een 41 uurige schoolweek, roei ik vrij fanatiek en doe veel commisiewerk. Ook voor school. Werken heb ik geen tijd voor, ik maak 's nachts mn huiswerk. :+ Ik zou echt niet weten wanneer ik zou moeten werken, in het weekend heb ik ook nog paarden en ouders die me af en toe willen zien en roeiwedstrijden. Dan maar wat lenen, met mijn studie moet het niet al te moeilijk zijn om een fatsoenlijke baan te krijgen om mijn schuld af te betalen. Dus liever nu op andere gebieden veel leren, sociaal en emotioneel volwassener worden en een fantastische tijd hebben dan om nu wat minder schuld te hebben. :)