Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:Nanne schreef:Sarabande,
Ik zal je eerlijk bekennen dat aan de hand van de gegevens die tot nu toe vrij gegeven zijn ik ook mijn baan zal moeten opzeggen. Als ik dat niet doe kan ik binnen een maand een persoonlijk faillisement aan gaan vragen..
Zit je dan in de schulden? Ik bedoel je gaat toch niet failliet aan één maandje kilometerheffing
sarabande schreef:Nanne schreef:Sarabande,
Ik zal je eerlijk bekennen dat aan de hand van de gegevens die tot nu toe vrij gegeven zijn ik ook mijn baan zal moeten opzeggen. Als ik dat niet doe kan ik binnen een maand een persoonlijk faillisement aan gaan vragen..
Dat is toch kul, er is nog geen enkele duidelijkheid over de uiteindelijke individuele berekening.
nickyu schreef:vraag me serieus af wanneer ze met het idee komen de mens te chippen .. alle info op 1 chipje ...
Nanne schreef:Ik zit niet in de schulden nee..
Maar als ik het totale plaatje bekijk, kmheffing + brandstof, ben ik bijna 1000,- per maand kwijt en dan bereken ik nog geen eens de extra kosten die er gaan komen voor het rijden in de spits.
Juut schreef:Enne...wordt je auto gejat... Fijn nieuwe auto kopen én opdraaien voor het vermiste kastje?
Juut schreef:Waren de kastjes van de vrachtwagens niet ook al te saborteren? Worden de vervuilers niet al op hun vingers getikt door wegenbelasting en brandstofkosten?
Chiqa schreef:Nanne schreef:Ik zit niet in de schulden nee..
Maar als ik het totale plaatje bekijk, kmheffing + brandstof, ben ik bijna 1000,- per maand kwijt en dan bereken ik nog geen eens de extra kosten die er gaan komen voor het rijden in de spits.
Dan ga je toch een lichter autootje rijden of carpoolen? Zie het probleem niet zo eigenlijk.
€1000.- is idd erg veel geld maar dat heb je toch écht helemaal zelf in de hand.....Jou feestje.
sarabande schreef:Kim je eerst op de hoogte stellen. Die kastjes zijn bij eerste aanschaf gratis.
Apk etc zijn in het buitenland ook niet gratis hoor.
Mariska_28 schreef:Hebben jullie vanmorgen 'goedemorgen nederland' gezien? Iemand van de CDA vertelde daar dat de mensen tegen zijn omdat ze niet weten waar ze precies voor stemmen.. Kortom, mensen die tegen stemmen zijn dom en snappen het niet..
2005 schreef:@ Chiqa: Weet jij een lichter autootje dan 700 kg?
Nanne schreef:Jouw opmerking "jou feestje" ook best apart over komt.. Jij hebt er zeker geen verlies bij als de kmheffing word doorgevoerd?
Jij denkt er maar mooi makkelijk over..
Overigens gaan de kastjes tussen de 50 en 70 euro kosten, ik heb nog nergens vernomen dat ze gratis zullen zijn..
Citaat:Een bekend probleem rond de werkloosheid is de zogenaamde armoedeval. Als iemand gaat werken vervallen er een hoop voordelen waar hij als uitkeringstrekker van kon genieten. Hierdoor is het voor veel mensen niet lonend om te gaan werken. Door de kilometerheffing zal dit probleem in veel gevallen erger worden. Als een werkloze een baan kan krijgen in een andere stad dan worden de reiskosten voor hem hoger door de kilometerheffing. Het gevolg zal zijn dat hij maar bedankt voor de eer, en thuis op de bank blijft zitten op zoek naar een baan die dichter bij huis ligt.
Er zijn bijvoorbeeld vele Friezen die dagelijks op en neer pendelen naar Amsterdam om daar te werken. Voor velen van hen zal de kilometerheffing betekenen dat ze er verstandiger aan doen om gewoon thuis te blijven.
Werknemers die nu dicht bij huis werken, maar een flinke positieverbetering kunnen realiseren door een baan te accepteren bij een bedrijf dat verder weg gevestigd is zullen ook wel 2 keer nadenken. De kosten/baten verhouding verschuift doordat de reiskosten hoger worden. Dit zal op termijn extra werkloosheid opleveren.
Werkgevers
Ook werkgevers worden de dupe. Veel personeel zal de kilometerheffing opvoeren op de maandelijkse onkostendeclaratie. Het gevolg is dat de kosten voor de werkgever stijgen. Dit kan hij oplossen door minder personeel aan te nemen, of door zijn prijzen te verhogen. Beide oplossingen zijn slecht voor de economie. Dat een verslechterende economie zorgt voor minder files betekent wel dat het kilometerheffingsplan via een omweg alsnog resultaat kan boeken, maar of dat nu iets is om trots op te zijn?
Citaat:De provincies lopen inkomsten via de Motorrijtuigenbelasting mis als de kilometerheffing wordt ingevoerd. Dat willen zij nu compenseren met een belasting per inwoner.
Eind mei werd in het overleg tussen Rijk en provincies definitief bezegeld dat de provincies bij het verdwijnen van de Motorrijtuigenbelasting een eigen belasting mogen invoeren.
Met de nieuwe belasting zou een bedrag van 1,4 miljard gemoeid zijn. ‘We moeten iets vinden dat nominaal dezelfde opbrengst heeft,' zegt een woordvoerder van de Provincie Noord-Brabant tegen het FD.
Huishoudens die de nieuwe belasting niet kunnen betalen, worden mogelijk vrijgesteld van de koppentaks