mensen kunnen dan alleen beter bepalen hoeveel btw ze betalen :0
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:KiWiKo schreef:ok.......... ik heb geen zin om dit jaar belasting te betalen.........
denk je dat daarmee ingestemd word???? denkutnie
Inderdaad. Daarmee wordt niet ingestemd en terecht. Maar als je die nuance niet snapt...Citaat:we stemmen op beloftes......... en die beloftes worden nooit nagekomen
Als beloftes niet worden nagekomen, waarom stem je dan nog op beloftes? Waarom kies je dan niet voor iets dat een betrouwbaardere basis lijkt? Ga nou niet net doen alsof je dat niet al kilometers vooraf aan kon zien komen. Natuurlijk worden die beloftes niet nagekomen - dat is ongeveer net zo waarschijnlijk als geloven dat je met een druppel schoonmaakmiddel maar 1 keer over een stukje fornuis hoeft te gaan en je hele keuken weer schoon is. Of dat je bij aankoop van 1 deodorant gratis een relatie met een knap persoon erbij krijgt.
Maar je kunt heel best inschatten wat de standpunten zijn over bepaalde zaken. Tenminste... ik heb niet zulke grote verrassende ommezwaaien gezien de afgelopen 5 kabinetsperioden. Het was me vooraf redelijk duidelijk wat men wilde, en dat was dan ook precies wat er ging gebeuren. Kun je wel zeggen dat ze dat niet 'beloofd' hadden, en dat is ook zo - maar waarom stemt men dan in vredesnaam voor de 5e keer op een partij die al 4 keer niet doet wat ze beloven? Dan ben je toch niet handig bezig?
Dan kun je wel weer terug vallen op 'jamaarzullie' maar je hebt zelf ook nog hersens gekregen.
tamary schreef:KiWiKo schreef:en als je je bedenkt dan mijn goedkoopste verzorgende met alle (belaste werkgeverslasten) slechts 24 euro kost.......... dan weet je het wel
Als er bij een goed doel zoveel aan de strijkstok blijft hangen raakt die zijn keurmerk kwijt.
KiWiKo schreef:dat zeg ik......... bij mijn volgende betaling aan de BV Nederland ga ik 3 euro minder betalen met als omschrijving........
terugbetaling donatie Haiti........... effe kijken hoe ze reageren
KiWiKo schreef:shadow......... er worden elke verkiezingen weer beloftes gedaan.............. en na ekle verkiezing worden die beloftes weer ingetrokken......... als jij mij dat kan uitleggen dan geef ik je gelijk............
odetteke schreef:KiWiKo schreef:dat zeg ik......... bij mijn volgende betaling aan de BV Nederland ga ik 3 euro minder betalen met als omschrijving........
terugbetaling donatie Haiti........... effe kijken hoe ze reageren
En dan ook nog 7 euro voor het koningshuis er af
Tja, 3 euro per persoon... volgens mij kost 25 tbs-ers een jaar opsluiten hetzelfde hetzelfde
Shadow0 schreef:KiWiKo schreef:shadow......... er worden elke verkiezingen weer beloftes gedaan.............. en na ekle verkiezing worden die beloftes weer ingetrokken......... als jij mij dat kan uitleggen dan geef ik je gelijk............
Dat kan ik uitleggen. Het is reclame.
Katja schreef:KiWiKo schreef:Ik vind dat wij best veel inspraak hebben tijdens ledenvergaderingen en je kunt ook nog wel wat inspraakmomenten afdwingen. Vreemd dat jij dat niet kunt.yep ik ben lid van een parij
maar inspraak heb je dan nog nul......... laat staan als je gewoon burger bent
KiWiKo schreef:Ik vecht nu al een paar maanden tegen de BV Nederland....... en ik ga straks failliet omdat ik geld krijg uit de AWBZ pot waar niemand veranwoordijkheid over wil nemen ( Ik heb 6 maanden onbetaald zorg geleverd voor geindieerde clienten) en aan de andere kant draait de belastingdiens mij me nek om![]()
Ga jij het rijmen?
russel schreef:verootjoo schreef:die centen komen echt niet uit de pot voor haiti
Uit welke dan?
sarabande schreef:KiWiKo schreef:Ik vecht nu al een paar maanden tegen de BV Nederland....... en ik ga straks failliet omdat ik geld krijg uit de AWBZ pot waar niemand veranwoordijkheid over wil nemen ( Ik heb 6 maanden onbetaald zorg geleverd voor geindieerde clienten) en aan de andere kant draait de belastingdiens mij me nek om![]()
Ga jij het rijmen?
Dus om even on topic te komen, Kim jij denkt dat daar de centen voor Haiti vandaan komen, anders kan ik het niet rijmen
verootjoo schreef:elke onderdeel heeft een eigen pot.
onderwijs, zorg, ontwikkelingshulp, etc.etc.
De centen voor haiti komen gewoon uit de pot voor ontwikkelingshulp en niet uit andere potjes. Dus zonder haiti waren wij er ook niet beter van geworden, en met haiti worden wij ook niet slechter, en hebben wij niet minder geld.
edit: ik bedoelde het trouwens andersom; het geld voor haiti komt niet uit onze potjes voor andere dingen.