Waar komt het geld voor donaties aan Haiti vandaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:11

waarom........ is toch per saldo hetzelfde voor hun :)

mensen kunnen dan alleen beter bepalen hoeveel btw ze betalen :0

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:11

KiWiKo schreef:
en als je je bedenkt dan mijn goedkoopste verzorgende met alle (belaste werkgeverslasten) slechts 24 euro kost.......... dan weet je het wel :)

Als er bij een goed doel zoveel aan de strijkstok blijft hangen raakt die zijn keurmerk kwijt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:13

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:
ok.......... ik heb geen zin om dit jaar belasting te betalen.........

denk je dat daarmee ingestemd word???? denkutnie :)

Inderdaad. Daarmee wordt niet ingestemd en terecht. Maar als je die nuance niet snapt...

Citaat:
we stemmen op beloftes......... en die beloftes worden nooit nagekomen :)

Als beloftes niet worden nagekomen, waarom stem je dan nog op beloftes? Waarom kies je dan niet voor iets dat een betrouwbaardere basis lijkt? Ga nou niet net doen alsof je dat niet al kilometers vooraf aan kon zien komen. Natuurlijk worden die beloftes niet nagekomen - dat is ongeveer net zo waarschijnlijk als geloven dat je met een druppel schoonmaakmiddel maar 1 keer over een stukje fornuis hoeft te gaan en je hele keuken weer schoon is. Of dat je bij aankoop van 1 deodorant gratis een relatie met een knap persoon erbij krijgt.

Maar je kunt heel best inschatten wat de standpunten zijn over bepaalde zaken. Tenminste... ik heb niet zulke grote verrassende ommezwaaien gezien de afgelopen 5 kabinetsperioden. Het was me vooraf redelijk duidelijk wat men wilde, en dat was dan ook precies wat er ging gebeuren. Kun je wel zeggen dat ze dat niet 'beloofd' hadden, en dat is ook zo - maar waarom stemt men dan in vredesnaam voor de 5e keer op een partij die al 4 keer niet doet wat ze beloven? Dan ben je toch niet handig bezig?

Dan kun je wel weer terug vallen op 'jamaarzullie' maar je hebt zelf ook nog hersens gekregen.

shadow......... er worden elke verkiezingen weer beloftes gedaan.............. en na ekle verkiezing worden die beloftes weer ingetrokken......... als jij mij dat kan uitleggen dan geef ik je gelijk............

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:16

Ronduit asociaal hoe sommige hier reageren... maar dat is mijn mening...
Sommige gunnen werkelijk waar het daglicht in andermans ogen nog niet eens, laat staan een menswaardig bestaan!!

Hoe triest.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:16

tamary schreef:
KiWiKo schreef:
en als je je bedenkt dan mijn goedkoopste verzorgende met alle (belaste werkgeverslasten) slechts 24 euro kost.......... dan weet je het wel :)

Als er bij een goed doel zoveel aan de strijkstok blijft hangen raakt die zijn keurmerk kwijt.

naaah....... niet echt :D bij verre van niet :)

ik ben niet AWBZ gecertificeerd omdat ik geen raad van bestuur heb en niet transparant ben :)

een nu failiette Stn (waar ik nog 2 ton van krijg) bestond uit 45 BVtjes......... en ogeveer 4 keer zoveel bankrekeningen :)

Goed ik heb geen raad van bestuur op mijn 120 klanten........... en ik heb maar een bankrekening :)

hoe transparant wil je het hebben?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:17

KiWiKo schreef:
dat zeg ik......... bij mijn volgende betaling aan de BV Nederland ga ik 3 euro minder betalen met als omschrijving........

terugbetaling donatie Haiti........... effe kijken hoe ze reageren :)

En dan ook nog 7 euro voor het koningshuis er af ;)

Tja, 3 euro per persoon... volgens mij kost 25 tbs-ers een jaar opsluiten hetzelfde hetzelfde :o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:24

KiWiKo schreef:
shadow......... er worden elke verkiezingen weer beloftes gedaan.............. en na ekle verkiezing worden die beloftes weer ingetrokken......... als jij mij dat kan uitleggen dan geef ik je gelijk............

Dat kan ik uitleggen. Het is reclame.

Die beloftes worden gedaan, en gebroken, omdat dat voordeel oplevert. Ze worden niet aangesprokenop wat ze doen... geen achterban die zegt: 'hee, jullie hebben dit en dit beloofd maar niet gedaan en dus geloven we niet meer in jullie'. Nee, men accepteert het. Men kiest ervoor het te accepteren. En men kiest ervoor om de volgende keer dezelfde loze beloftes weer net zo te geloven. En men trapt elke keer weer in dingen die mooi klinken...

Als je dochter iets belooft en ze doet het vervolgens niet, en vervolgens nog 5 keer. Ga je dan de zesde keer die belofte nog geloven? Zou je het dan uberhaupt zover laten komen? Nee toch, hoop ik? Maar kiezers lijken elke keer weer verbaasd dat het in de politiek zo gaat. Tsja, netjes is het niet, maar het is wel makkelijk om je eigen aandeel daarin af te schuiven.

KiWiKo

Re: Waar komt het geld voor donaties aan Haiti vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:25

dus wat is de meerwaarde van stemmen op de partij die je het meeste past dan?

politiek is een wassen neus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:26

odetteke schreef:
KiWiKo schreef:
dat zeg ik......... bij mijn volgende betaling aan de BV Nederland ga ik 3 euro minder betalen met als omschrijving........

terugbetaling donatie Haiti........... effe kijken hoe ze reageren :)

En dan ook nog 7 euro voor het koningshuis er af ;)

Tja, 3 euro per persoon... volgens mij kost 25 tbs-ers een jaar opsluiten hetzelfde hetzelfde :o

Nou 7 euro? Ik zou er wat meer van af willen doen. Geen pan dat die mensen in tijden van crisis en faillissementen, op ons geld luxe leven en op vakantie gaan, kleding :oo laten maken die eenmalig worden gedragen...ach zoveel, terwijl ze multi-multimiljonair zijn dankzij onze arbeidsuren die zij opstrijken. Kinderen fokken en te lachen voor de camera als het hun uitkomt. :(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-01-10 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:26

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:

Dat kan ik uitleggen. Het is reclame.

Dat niet alleen het zijn hun standpunten die ze alleen kunnen uitvoeren als ze alleen zouden regeren. Maar dat gebeurt nooit dus weet ieder zinnig mens dat dat alleen standpunten zijn waar ze in het beste geval voor zullen vechten.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:27

KiWiKo schreef:

Ben je ook lid van een partij? Dat ben ik wel en ik vind wel dat je daardoor heel veel meer inspraak hebt.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:28

KiWiKo schreef:

Ik vraag me serieus af wat jij hier nog doe, in Nederland....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:30

yep ik ben lid van een parij :)

maar inspraak heb je dan nog nul......... laat staan als je gewoon burger bent

Anoniem

Ze heeft een eigen bedrijf en dan kijk je anders tegen alles aan, dan komt het betalen ook harder aan....ik snap het wel.

KiWiKo

Kaja schreef:
KiWiKo schreef:

Ik vraag me serieus af wat jij hier nog doe, in Nederland....

dat vraag ik mezelf ook serieus af :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:32

KiWiKo schreef:

Ik vind dat wij best veel inspraak hebben tijdens ledenvergaderingen en je kunt ook nog wel wat inspraakmomenten afdwingen. Vreemd dat jij dat niet kunt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:32

ik wil best hard werken, en ik wil ook mijn steentje bijdragen aan de BV welk land dan ook........

maar ik moet niet gezien worden als melkkoe, die positie past me niet :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:37

Katja schreef:
KiWiKo schreef:

Ik vind dat wij best veel inspraak hebben tijdens ledenvergaderingen en je kunt ook nog wel wat inspraakmomenten afdwingen. Vreemd dat jij dat niet kunt.

hihi....... ga jij eens vechten tegen de bv nederland.............

geloof me, dan begrijp je me :D

Ik vecht nu al een paar maanden tegen de BV Nederland....... en ik ga straks failliet omdat ik geld krijg uit de AWBZ pot waar niemand veranwoordijkheid over wil nemen ( Ik heb 6 maanden onbetaald zorg geleverd voor geindieerde clienten) en aan de andere kant draait de belastingdiens mij me nek om :)

Ga jij het rijmen?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:39

Misschien moest je maar eens gaan verhuizen, naar Haïti ofzo...

Ik vind het ronduit belachelijk hoe een topic als deze van de grond komt, dat ten eerste en daarbij weet jij het zo een draai te geven dat het over jou "leed" gaat :?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:40

KiWiKo schreef:
Ik vecht nu al een paar maanden tegen de BV Nederland....... en ik ga straks failliet omdat ik geld krijg uit de AWBZ pot waar niemand veranwoordijkheid over wil nemen ( Ik heb 6 maanden onbetaald zorg geleverd voor geindieerde clienten) en aan de andere kant draait de belastingdiens mij me nek om :)

Ga jij het rijmen?

Dus om even on topic te komen, Kim jij denkt dat daar de centen voor Haiti vandaan komen, anders kan ik het niet rijmen :o?

verootjoo

Re: Waar komt het geld voor donaties aan Haiti vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:43

die centen komen echt niet uit de pot voor haiti :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:44

verootjoo schreef:

Uit welke dan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:46

russel schreef:
verootjoo schreef:

Uit welke dan?

elke onderdeel heeft een eigen pot.

onderwijs, zorg, ontwikkelingshulp, etc.etc.

De centen voor haiti komen gewoon uit de pot voor ontwikkelingshulp en niet uit andere potjes. Dus zonder haiti waren wij er ook niet beter van geworden, en met haiti worden wij ook niet slechter, en hebben wij niet minder geld.

edit: ik bedoelde het trouwens andersom; het geld voor haiti komt niet uit onze potjes voor andere dingen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:47

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Ga jij het rijmen?

Dus om even on topic te komen, Kim jij denkt dat daar de centen voor Haiti vandaan komen, anders kan ik het niet rijmen :o?

naah, ik denk dat de bv Nederland wel hier en daar zn verplichtingen niet nakomt :)

ik moet niet morgen te weten komen dat ze hoeveel miljoen in het redden van STN hebben gestoken :) zoals bij meavita :)

dan ga ik pas echt naar worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:49

verootjoo schreef:
elke onderdeel heeft een eigen pot.

onderwijs, zorg, ontwikkelingshulp, etc.etc.

De centen voor haiti komen gewoon uit de pot voor ontwikkelingshulp en niet uit andere potjes. Dus zonder haiti waren wij er ook niet beter van geworden, en met haiti worden wij ook niet slechter, en hebben wij niet minder geld.

edit: ik bedoelde het trouwens andersom; het geld voor haiti komt niet uit onze potjes voor andere dingen.

Zo zie ik het ook.