KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:49

Dat vind ik ook Unicorn, ik denk dat je goed moet kijken naar wat belemmerd een vlucht of de andere passagiers. Huidskleur heeft daar natuurlijk helemaal niets mee te maken. Ik vind het voorbeeld van Vjestagirl wel mooi: als je iets koopt in een winkel dan kun je ter plaatse toch ook niet uitjezelf een tweede opeisen?

Ik vind wel dat er dan op een breder vlak naar dit soort dingen gekeken moet worden en dat bijv. het achterover zetten van rugleuningen ook meegenomen moet worden. Dat hinderd net zo erg als dat iemand half over jouw stoel hangt!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:50

Je hebt toch ook van die bagage check boxen. Past je bagage daar niet in, kan je het niet als handbagage meenemen. Zoals eerder geopperd, zet een vliegtuigstoel neer bij de incheckbalie en laat de grondstewardess beoordelen!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:51

ja, maargoed. dan vraag je degene die voor je zit of ie ff de stoel rechtop wil zetten. dat gaat in t geval van dikke mensen niet op.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:52

Opgelost Mo :Y) . Inderdaad eigen verantwoording, als je taille breder is dan zoveel cm moet je een stoel bijboeken. Als je niet goed in de stoel past is dat je eigen schuld als je daardoor de toegang tot het vliegtuig wordt gewijgerd !

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:53

ilse86 schreef:
Dat is ook niet kostenefficiënt naar mijn mening. Want daar draait het allemaal om... Of ben je dat neit een beetje met me eens?

Nou ja ik denk dat het toch ook vooral gaat om de overlast die medepassagiers ervaren. Volgens die richtlijn die hier word voorgesteld zou het ook alleen voor volgeboekte vluchten zijn, dus zoveel meer zal het niet opbrengen (ja misschien in het hoogseizoen).

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:53

ilse86 schreef:
ja, maargoed. dan vraag je degene die voor je zit of ie ff de stoel rechtop wil zetten. dat gaat in t geval van dikke mensen niet op.

Dat zou je kunnen vragen ja, maar als mensen dat vervolgens niet willen dan zit je mooi de hele vlucht (NAAR CHINA!!!).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:54

Of direct bijbetalen aan de balie! Alleen dit kan niet als het vliegtuig helemaal volgeboekt is :+

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:55

Wat ik probeer aan te geven is dat zo'n probleem direct op dat moment oplosbaar is. (mogelijk)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 15:59

ilse86 schreef:
Als ik dik zou zijn, zou ik dus nooit mijn taille opmeten. of ik zou een paar centimetertjes sjoemelen. Daarbij kun je in een halfjaar veel aankomen of afvallen. Taille meten zegt dus niet alles

Daar heb je uiteindelijk alleen maar jezelf mee. Als je dan op het vliegveld komt kun je alsnog bijbetalen. ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:00

Nadir schreef:
ilse86 schreef:
Als ik dik zou zijn, zou ik dus nooit mijn taille opmeten. of ik zou een paar centimetertjes sjoemelen. Daarbij kun je in een halfjaar veel aankomen of afvallen. Taille meten zegt dus niet alles

Daar heb je uiteindelijk alleen maar jezelf mee. Als je dan op het vliegveld komt kun je alsnog bijbetalen. ;)

Ja, of er is niet eens meer een extra stoel en je mag daar uren gaan wachten tot de volgende vlucht (met twee vrije stoelen naast elkaar).

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:00

ilse86 schreef:
Wat ik probeer aan te geven is dat zo'n probleem direct op dat moment oplosbaar is. (mogelijk)

Ja dat begrijp ik :o . Ik zit denk ik op een ander lijntje. Als het puur en alleen om het extra gewicht zou gaan dan is deze opmerking natuurlijk niet van toepassing, maar ik zou persoonlijk graag zien dat ze het wat breder gaan bekijken en ook de overlast eens onder de loep nemen die direct te maken heeft met het innemen van een ander zijn ruimte in een vliegtuig.

ilse86

Re: KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:03

sja, maar je moet ergens beginnen. ik zet zelf ook gewoon altijd mijn eigen stoel naar achteren als diegene voor mij dat ook doet. ben je daar ook vanaf

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:04

Als een dik mens zo dik is dat zij/hij naar een winkel voor grote maten moet.
En die winkels zijn er volop.
Dan zeurt men toch ook niet.
Die xxxxxxxl kleding is ook veel duurder dan de kleding in de standaard maten.
Maakt soms wel wat metertjes stof uit.
Dus ook een 2e stoel moet worden betaald.

Alle dikkertjes achterin zoals hier werd gezegd is niet alleen discriminerend, maar ook hangt dan het vliegtuig op zijn kont.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:05

ilse86 schreef:
sja, maar je moet ergens beginnen. ik zet zelf ook gewoon altijd mijn eigen stoel naar achteren als diegene voor mij dat ook doet. ben je daar ook vanaf

Arme achterste in de rij :Y) . Vind het trouwens vervelend dat je dan geen been ruimte hebt dus je eigen rugleuning naar achter is dan niet echt een oplossing.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:06

Moggsy schreef:
Alle dikkertjes achterin zoals hier werd gezegd is niet alleen discriminerend, maar ook hangt dan het vliegtuig op zijn kont.

:x _O-

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:07

hihi beste opmerking hoor ;)

@liedje: da's idd ook irritant.. Maarja, je kunt altijd een duurdere stoel boeken met meer beenruimte.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:07

Heb ook eens naast een behoorlijk zwaar persoon gezeten in het vliegtuig. Vreselijk, kon niet eens normaal zitten. Terecht dat ze extra moeten betalen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:10

Moggsy schreef:
Als een dik mens zo dik is dat zij/hij naar een winkel voor grote maten moet.
En die winkels zijn er volop.
Dan zeurt men toch ook niet.
Die xxxxxxxl kleding is ook veel duurder dan de kleding in de standaard maten.
Maakt soms wel wat metertjes stof uit.
Dus ook een 2e stoel moet worden betaald.

Ik ben het wel eens met wat je zegt. Meer plek, meer stof = meer geld :j
Jammer dat je het woord dikkertjes gebruikt, het komt zo denigrerend over.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:12

Het was niet denigrerend bedoeld, maar gewoon realistisch.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:15

Lees het topic en je ziet mij alleen maar hebben over dikke mensen, zware mensen etc.
Ik citeerde een stukje van een ander die het over dikkertjes had.
Zo staat het er ook.
Niets denigrerends.
Ik vind dikkertjes erg lief klinken, al verzon ik het niet zelf, want dikke mensen zijn vaak heel erg lief.
De schrijver van Dikkertje Dap is ook niet denigrerend geweest.

Vjestagirl, je bent me voor.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:17

Dikkertje Dap zat op de trap toch? Vliegtuigen hebben ook trappen toch? ...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:17

vind dikkertjes ook niet echt de vriendelijkste term, vind dat een beetje neerbuigend maar ik snap zeker wel dat hij in deze manier word gebruikt. Omdat dat heel snel de dikkertjes rij zou worden, ik vind het hele idee want vreemd. Ik begrijp niet helemaal waarom er een rij met bredere duurdere stoelen in de normale klasse zou moeten zijn. Je kan dan beter gewoon een stoel boeken in de business class oid. Dat is namelijk hetzelfde alleen word je dan niet met dikkertjes op een rijtje gezet maar gewoon als mensen die iets meer willen betalen voor comfort.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:21

Maar we hebben het niet over dikkertjes.
Ik zie dat als de categorie die gewoon te dik is, maar nog overal aan mee kan doen.
Zodra je niet meer in een vliegtuigstoel past dan ben je geen dikkertje meer, maar dik, erg zwaar of hoe je het ook mag noemen.

De koffers wegen ze toch ook.
Moeten mensen straks ook over die band om gewogen te worden.
Van de weegschaal doorrollen naar de scanner en dan door naar de gate.
Dat zou de snelheid van het inchecken ook bevorderen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:22

Aan de ene kant zeg ik, dikke discriminatie. Sommige mensen kunnen er inderdaad níets aan doen dat ze te dik zijn. En dat is jammer.

Kan de overheid zich niet beter over dit probleem buigen, en er voor gaan zorgen dat obesitas een zeldzame ziekte word? Dat er nog maar weinig mensen zijn met overgewicht, in plaats van een obesitastax in te voeren?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:23

Werd vroeger altijd spillebeen, of spillepoot genoemd, of spijker, magere lat. Heb dat nooit als vervelend ervaren, vind het woord dikkertje ook kunnen.