Wie doneert er aan giro555?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:08

Kan me heel goed voorstel dat je niet gepushed wenst te worden, net zo goed als dat ik me kan voorstellen dat de getroffen mensen niet gewenst hadden in zo'n armoede te leven en dan ook nog zo ramp mee te moeten maken.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:08

Is dat zo Toad? Het is nog verre van ideaal, maar volgens mij is er ook al heel wat bereikt (scholen, drinkwater, medische hulp, etc.)

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:13

chevax schreef:
Kan me heel goed voorstel dat je niet gepushed wenst te worden, net zo goed als dat ik me kan voorstellen dat de getroffen mensen niet gewenst hadden in zo'n armoede te leven en dan ook nog zo ramp mee te moeten maken.

Tegen wie heb je het? Als mod moet je toch wel weten dat je moet quoten als je op iemand reageert?

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:19

Ik heb vanmiddag een uitvaart gehad.
De opbrengst van de collecte welke tijdens de dienst gehouden werd gaat, naar wens van de familie, ten goede aan de slachtoffers van de ramp in Haïti

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:20

Toad schreef:
Klinkt misschien hard, maar ik heb niet het idee dat als we hen veel geld geven, dat het dan wel wat hard met dat land.
Afrika geven we ook al jaren en jaren miljoenen, miljarden zelfs, en kijk daar nou naar, nog steeds een bodemloze put.

elk land begon ooit met niets en je kunt nu aan de landen zien welke er wat van gemaakt hebben en welke niet.
ik ben van mening dat je altijd iets kunt verhandelen. Woon je op vruchtbare grond? dan verhandel je eten. Woon je in de woestijn? dan verhandel je olie. Kun je zeggen dat die mensen ongeschoold zijn, maar dat was vroeger toch iedereen?
Dat die mensen in arme landen nou hun olie weg laten halen door ons.. prima. Als ze het zelf zouden opboren en verhandelen waren ze daar nog veel rijker. maar daar hebben ze de techniek niet voor, want ze zijn ongeschoold. Wij zijn toch ook ooit met scholen begonnen? Daardoor hebben we van ons land iets kunnen maken. Door mensen die dingen leerden en die wetenschap door wilden geven.

Net of je in een woestijn standaard olie hebt etc. Eten verhandelen is ook een leuk idee maar vanwege allerlein importheffingen levert dat weer niets op. Veel nu amre landen zijn voormalige kolonienen die eerst leeg gehaald zijn. Het is niet zo simpel.

Ik heb overigens wel wat gestort via mijn werk en dat wordt door mijn werkgever verdubbelt.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:21

_flo_ schreef:
Ik heb vanmiddag een uitvaart gehad.
De opbrengst van de collecte welke tijdens de dienst gehouden werd gaat, naar wens van de familie, ten goede aan de slachtoffers van de ramp in Haïti

Wauw hier krijg ik echt kippenvel van. Wat mooi!!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:22

MarcoBorsato schreef:
iK geef geen geld aan 555. Wel aan kleinere doelgerichte projecten.

dat dus.

ik heb vandaag de hele dag de radio gehoord, van 9 tot 4, er waren hele containers met kleding aan geboden maar ze moesten het maar veilen want ze wilde geld!

ik persoonlijk vind dat erg vervelend om te horen, na zo'n ramp is alles welkom toch? ik hoorde alleen maar geld geld geld :n

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:24

Ach, eigenlijk doneert iedere belastingbetaler toch indirect ;)

Naskapower

hoi, ik heb een site van jouwweb en ik kreeg een mailtje daarvan.
ze doen 2,5 euro naar giro 555 per aanmelding.
de regiring verdubbeld alles dus dat is in totaal 5 euro per keer.

Nienke

5 EURO VOOR HAÏTI ALS JIJ GRATIS EEN EIGEN SITE MAAKT!

Op JouwWeb.nl kun je gratis en gemakkelijk een eigen website maken. Zij hebben nu een actie waarbij je Haïti kunt steunen door vandaag een gratis eigen website te starten! Als jij je aanmeldt gaat er in totaal vijf euro naar Haïti!

Meld je dus meteen aan via de actie-pagina: http://www.jouwweb.nl/registreren?referrer=haiti

Hartelijk bedankt!

FlyAway

Ja, ik had tijdens de lunch een boterham over. Die heb ik ze ook aangeboden. Wilde ze ook niet. Vreemd hé?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:26

xDramaQueen schreef:
MarcoBorsato schreef:
iK geef geen geld aan 555. Wel aan kleinere doelgerichte projecten.

dat dus.

ik heb vandaag de hele dag de radio gehoord, van 9 tot 4, er waren hele containers met kleding aan geboden maar ze moesten het maar veilen want ze wilde geld!

ik persoonlijk vind dat erg vervelend om te horen, na zo'n ramp is alles welkom toch? ik hoorde alleen maar geld geld geld :n

Omdat dat logistiek/organisatorisch gezien veel makkelijker en sneller is!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:26

saroanda schreef:
Er word ook (in mijn ogen) op hele smerige manieren geld binnen gehaald. Een vriend van mij werd zojuist door de locale radio gebeld, hij was live in de uitzending en er werd gevraagd hoeveel zijn bedrijf wou doneren aan giro555. Hij was eigenlijk niet van plan om te doneren, maar op dat moment werd hij toch wel redelijk onder druk gezet en heeft 100 euro toegezegd. Als hij nee had gezegd zou dat natuurlijk slechte reclame zijn voor zijn bedrijf.

dat viel mij dus ook heel erg op, ik hoorde ook heel veel hup bellen voor 2500 euro of hup bellen voor 200 euro dat kan je makkelijk missen! etc. ik vind het trouwens ook een naar spelletje dat als je doneert dat je dan een bevestiging ofzo krijgt en je er absoluut niet meer mag van af zien, kan me herinneren dat dat nog steeds eigen keus is..

Toekie

Re: Wie doneert er aan giro555?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:27

Lijkt me logisch, anders kopen ze van het geld spullen en zit je met een giga schuld als de helft van de donoren hun donatie terugtrekt...

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:28

Precies. opsturen betekend luchtvracht, die hoeft niet direct beschikbaar te zijn. Kost sowieso geld. Dan is er nog het probleem dat niet alle vliegtuigen er kunnen landen. Dus dat maakt het ook l;astig. Haven licht ook in puin. Dus het is moeilijk het spul er heen te krijgen. Daarom willen ze geld. Wordt ook continue geroepen, dus vreemd dat er dan een container kleding aangeboden wordt.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:28

Toekie schreef:
Voor alle mensen die denken dat het geld niet terecht komt waar het hoort: waar wordt volgens jullie al de hulp en goederen die er nu zijn, van betaald?

Het geld uit Nederland komt van onze belastingcenten. Dus we betalen allemaal mee.

FlyAway

Re: Wie doneert er aan giro555?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:29

En dat geeft toch een fijn gevoel!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:30

Toekie schreef:
xDramaQueen schreef:

dat dus.

Omdat dat logistiek/organisatorisch gezien veel makkelijker en sneller is!

tuurlijk! maar de manier waarop! er is al zoveel geld binnen dat kan toch allemaal gebruikt worden voor eten en onderdak etc etc, maar containers met kleding is ook erg handig, moeten ze anders naakt lopen? bovendien zei een man op de radio, al het geld dat gedoneerd word daar gaat maar 20% van naar ons, en toen kwam er een nederlander tussen en nee zo gaat het nu niet want het word zo goed georganiseerd blablabla.

FlyAway schreef:
Ja, ik had tijdens de lunch een boterham over. Die heb ik ze ook aangeboden. Wilde ze ook niet. Vreemd hé?

ach meisje toch :(:) wil je erover praten?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:30

Toekie schreef:
Lijkt me logisch, anders kopen ze van het geld spullen en zit je met een giga schuld als de helft van de donoren hun donatie terugtrekt...

tuurlijk niet, er word pas gekocht wanneer de buit binnen is hoor...

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:31

@ Dramaking Ach jochie, als je weet wat ik weet, dan hoeft dat niet hoor.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:32

xDramaQueen schreef:
Toekie schreef:

tuurlijk niet, er word pas gekocht wanneer de buit binnen is hoor...

Ja, die Haïtianen wachten wel even met doodgaan tot er betaald is. Is ook wel het minste wat ze kunnen doen voor al dat geld wat wij ze geven, nietwaar?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:35

Ik wou net zeggen...
Er is idd nog geen cent uitgegeven als ik al die helikopters, boten, vliegtuigen, medische hulp, voedsel, drinkwater, etc. zo zie... :')

Containers met kleding. Hoe moeten die daar komen?
Werd trouwens ook nog uitgelegd. Het is in Haiti erg warm en kleding heeft op dit moment absoluut geen prioriteit!
Laatst bijgewerkt door Toekie op 21-01-10 18:42, in het totaal 2 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:41

jullie weten dat het al ruim 9 of 8 dagen geleden is he :')(tenminste dat werd gezegd op de radio bij 555) toen werd er óók hulp geboden, dit is gewoon allemaal extra... denken jullie nou echt serieus dat alles daarheen gaat...

@ toekie, er worden ook mensen over gevlogen, als er echt iets nodig is dan kan dat heus wel mee.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:42

Toekie schreef:
Voor alle mensen die denken dat het geld niet terecht komt waar het hoort: waar wordt volgens jullie al de hulp en goederen die er nu zijn, van betaald?

Van onze belastingcenten misschien?

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:44

mijn mama heeft 15 euro gedoneerd.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:45

Flosje446: Dus het komt wél goed terecht! :)*