Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chevax schreef:Kan me heel goed voorstel dat je niet gepushed wenst te worden, net zo goed als dat ik me kan voorstellen dat de getroffen mensen niet gewenst hadden in zo'n armoede te leven en dan ook nog zo ramp mee te moeten maken.
Toad schreef:Klinkt misschien hard, maar ik heb niet het idee dat als we hen veel geld geven, dat het dan wel wat hard met dat land.
Afrika geven we ook al jaren en jaren miljoenen, miljarden zelfs, en kijk daar nou naar, nog steeds een bodemloze put.
elk land begon ooit met niets en je kunt nu aan de landen zien welke er wat van gemaakt hebben en welke niet.
ik ben van mening dat je altijd iets kunt verhandelen. Woon je op vruchtbare grond? dan verhandel je eten. Woon je in de woestijn? dan verhandel je olie. Kun je zeggen dat die mensen ongeschoold zijn, maar dat was vroeger toch iedereen?
Dat die mensen in arme landen nou hun olie weg laten halen door ons.. prima. Als ze het zelf zouden opboren en verhandelen waren ze daar nog veel rijker. maar daar hebben ze de techniek niet voor, want ze zijn ongeschoold. Wij zijn toch ook ooit met scholen begonnen? Daardoor hebben we van ons land iets kunnen maken. Door mensen die dingen leerden en die wetenschap door wilden geven.
MarcoBorsato schreef:iK geef geen geld aan 555. Wel aan kleinere doelgerichte projecten.
xDramaQueen schreef:MarcoBorsato schreef:iK geef geen geld aan 555. Wel aan kleinere doelgerichte projecten.
dat dus.
ik heb vandaag de hele dag de radio gehoord, van 9 tot 4, er waren hele containers met kleding aan geboden maar ze moesten het maar veilen want ze wilde geld!
ik persoonlijk vind dat erg vervelend om te horen, na zo'n ramp is alles welkom toch? ik hoorde alleen maar geld geld geld
saroanda schreef:Er word ook (in mijn ogen) op hele smerige manieren geld binnen gehaald. Een vriend van mij werd zojuist door de locale radio gebeld, hij was live in de uitzending en er werd gevraagd hoeveel zijn bedrijf wou doneren aan giro555. Hij was eigenlijk niet van plan om te doneren, maar op dat moment werd hij toch wel redelijk onder druk gezet en heeft 100 euro toegezegd. Als hij nee had gezegd zou dat natuurlijk slechte reclame zijn voor zijn bedrijf.
Toekie schreef:xDramaQueen schreef:
dat dus.
ik heb vandaag de hele dag de radio gehoord, van 9 tot 4, er waren hele containers met kleding aan geboden maar ze moesten het maar veilen want ze wilde geld!
ik persoonlijk vind dat erg vervelend om te horen, na zo'n ramp is alles welkom toch? ik hoorde alleen maar geld geld geld
Omdat dat logistiek/organisatorisch gezien veel makkelijker en sneller is!
FlyAway schreef:Ja, ik had tijdens de lunch een boterham over. Die heb ik ze ook aangeboden. Wilde ze ook niet. Vreemd hé?
xDramaQueen schreef:Toekie schreef:Lijkt me logisch, anders kopen ze van het geld spullen en zit je met een giga schuld als de helft van de donoren hun donatie terugtrekt...
tuurlijk niet, er word pas gekocht wanneer de buit binnen is hoor...