Automobilisten letten niet op scooters?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilse86

Re: Automobilisten letten niet op scooters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:50

dat denk ik. ik kom uut t mooie twente waar we met de trekkers mooi achter mekaar aan tuffen. iedereen blij :D

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:18

liezzie schreef:
ik ben en automobilist die hier lekker tegen in gaat. Ik HAAT mensen op scooters. Werkelijk. Die lui hebben vaak (dus niet altijd!) Overal scheit aan. Komen ineens de hoek om zeilen, echt vreselijk. en richting aangeven ho maar. Ze rijden vaak veel harder dan ze mogen waardoor je ze moeilijk in kan schatten. Voor mij mag de verkeersregel komen dat scooters nergens voorang hebben en altijd m moeten stoppen, en misschien moeten ze de leeeftijd ook opschroeven want er zijn er veel die niet zich in het verkeer kunnen gedragen als zodanig. (dan zijn er vele automobilisten die dit ook niet kunnen, maar toch.)

oke, dus automobilisten gedragen zich eigenlijk net zo slecht in het verkeer is jouw conclusie, maar toch moeten de scooters worden afgeschaft en niet de auto's :?

over dat richting aangeven: ik geef altijd richting aan op de scooter, het is een hele kleine moeite en ik heb er zelf ook een hekel aan als anderen het niet doen, of het nou op de scooter/brommer/fiets/motor/auto is.

en ik snap wel een beetje dat scooter rijders worden aangekeken, maar dit komt omdat de 16jarige scheur jongetjes het verpesten voor de nette rijders. Zij rijden onverantwoord. Maar er zijn ook zat oudere mensen die op scooters rijden en die rijden met fatsoen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:26

daar kan ik me wel in vinden, toad. ik vond mezelf ook altijd wel een nette scooter-rijder. Hij ging wel iets harder dan toegestaan, maar op zich was het niet gevaarlijk. Ik moest altijd over lange boeren landweggetjes naar school. Dan is t wel fijn als je iets harder kunt dan 45 km/h.
Als ik in de bewoonde wereld moest rijden, keek ik altijd wel netjes uit.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:41

Toad schreef:
en ik snap wel een beetje dat scooter rijders worden aangekeken, maar dit komt omdat de 16jarige scheur jongetjes het verpesten voor de nette rijders. Zij rijden onverantwoord. Maar er zijn ook zat oudere mensen die op scooters rijden en die rijden met fatsoen.

ukkiepuk op een blz terug schreef:
Helaas moeten de goeden altijd onder de slechten lijden of je nou voetganger, fietser, brommerrijder, automobilist, motorrijder of trucker bent.

:)*

:D

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:43

conclusie: ;)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:52

Ik kom even binnenvallen, ik heb niet het hele topic doorgelezen maar wilde toch even reageren. ;)

Ik heb ook een scooter en ik rijd (als zeg ik het zelf) erg netjes, Geef ruim optijd richting aan, mijn ligt is gedempd en ik rijd rustig en dring niet voor.
Mijn scooter gaat harder als dat hij eigenlijk mag, maar dat moet wel. Voor dat ik hem op liet voeren was het veel te gevaarlijk.
Álle auto's gaan je inhalen. Gaan tuteren en schelden. Je word afgesneden.. Nee, veel te gevaarlijk.
Mijn scooter kan nu 65 en dat is prima, ik word nog wel ingehaald, maar dan rijd de auto bestuurden harden dan is toegestaan op die weg.

Ik zorg altijd dat bestuurders mij zien, ik zoek oogcontact en dat gaat meestal prima.

Maar ik heb heel vaak (ondanks dat mijn scooter is opgevoerd) dan auto's super dicht achterop mij gaan rijden, dat vind ik dood eng. Als ik val rijden ze zo over mij heen. Maar ook met invoegen, als een auto voor mij in wil voegen, en hij geeft richting aan, dan laat ik hem altijd netjes voor. Ik kan best begrijpen dat hij voor mij wil i.v.m snelheid. Maar auto's die geen richting aan geven, als ze voor mij in willen voegen die geef ik de ruimte niet. Dan hebben ze pech, mogen ze lekker achtermij gaan rijden. Ik laat me niet de stoeprand opdrukken door een ongeduldige automobilist die ook geen rekening met mij wil houden. ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:01

t is voor alle bestuurders geven en nemen vind ik. helaas is het ieder voor zich, lijkt wel.
maar ik let wel op scooters... de pest is alleen dat ze vaak ineens opdoemen zegmaar. ze zijn vrij klein en snel, dus is het lastig te zien voor automobilisten.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:02

ilse86 schreef:
conclusie: ;)

Dat is idd een conclusie :D

Ander advies: rijd in je eigen voordeel/veiligheid om de confrontatie met een 'slechterik' te minimaliseren/voorkomen :Y)

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:05

Lisann__ schreef:
Maar ik heb heel vaak (ondanks dat mijn scooter is opgevoerd) dan auto's super dicht achterop mij gaan rijden, dat vind ik dood eng. Als ik val rijden ze zo over mij heen. Maar ook met invoegen, als een auto voor mij in wil voegen, en hij geeft richting aan, dan laat ik hem altijd netjes voor. Ik kan best begrijpen dat hij voor mij wil i.v.m snelheid. Maar auto's die geen richting aan geven, als ze voor mij in willen voegen die geef ik de ruimte niet. Dan hebben ze pech, mogen ze lekker achtermij gaan rijden. Ik laat me niet de stoeprand opdrukken door een ongeduldige automobilist die ook geen rekening met mij wil houden. ;)

Dus heb je een hoop frustratie achter je die je onnodig lang daar laat rijden en zo dus je eigen veiligheid in gevaar brengt :Y) Zo kan het ook, maar niet miepen als je op het kerkhof ligt te schreeuwen:"maar hij gaf geen richting aan, dus ik ging niet opzij. Ik had gelijk!!" Heb je namelijk niet zoveel aan :7

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:06

ilse86 schreef:
t is voor alle bestuurders geven en nemen vind ik. helaas is het ieder voor zich, lijkt wel.
maar ik let wel op scooters... de pest is alleen dat ze vaak ineens opdoemen zegmaar. ze zijn vrij klein en snel, dus is het lastig te zien voor automobilisten.

:j en al helemaal als het regent. Ja ik pas mijn snelheid aan in de auto als het regent, maar dan zie je ze nog steeds slecht :D

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:20

ukkiepuk schreef:
Lisann__ schreef:

Dus heb je een hoop frustratie achter je die je onnodig lang daar laat rijden en zo dus je eigen veiligheid in gevaar brengt :Y) Zo kan het ook, maar niet miepen als je op het kerkhof ligt te schreeuwen:"maar hij gaf geen richting aan, dus ik ging niet opzij. Ik had gelijk!!" Heb je namelijk niet zoveel aan :7

Als je op t kerkhof ligt, schreeuw je doorgaans niet zo hard meer hoor ;)
Maar ik denk dat ze bedoelde dat zij niet kan zien dat mensen willen invoegen en dus zelf invoegt. tot grote frustratie van de automobilisten.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:25

ilse86 schreef:
ukkiepuk schreef:

Als je op t kerkhof ligt, schreeuw je doorgaans niet zo hard meer hoor ;)
Maar ik denk dat ze bedoelde dat zij niet kan zien dat mensen willen invoegen en dus zelf invoegt. tot grote frustratie van de automobilisten.

Je hebt gelijk ilse86, ik las de zin niet helemaal goed, dank je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:02

ilse86 schreef:
Nou, als iemand al bijna op mijn hoedenplank zit, ga ik zeker geen gas bijgeven omdat degene achter mij haast heeft. Gevolg daarvan is namelijk dat ik dichter op mijn voorganger kom en riskeer dat ik daar achterin rij.

Ik pieker dr niet over om remmen aan te gaan tikken levensgevaarlijk en bovendien strafbaar, laat staan dat ik harder ga rijden.
Het is niet aan jou of mij om voor eigen rechtertje te gaan spelen. En als jou dit zo vaak overkomt (Althans proef een bepaalde frustratie aan je bericht) dan zou ik toch eens serieus gaan kijken wat er aan de hand is.
Ik heb gek genoeg alleen last gehad van bumperklevers als ik in een Smart rijdt.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:09

Mwah, mijn auto heeft niet zoveel weg van een Smart kan ik je wel vertellen. Daarnaast vind ik niet dat jij in de positie bent mij gefrustreerd te noemen. En ik speel al helemaal geen rechtertje. Aantikken betekent dat het lampje gaat branden, niet dat je ook daadwerkelijk vaart mindert. Dat zou jij als ervaren automobilist toch moeten weten.
Ik zeg ook niet dat het me vaak overkomt, maar als het me overkomt, merk ik dat het helpt om zo te handelen. Natuurlijk ga ik wel aan de kant als ik de ruimte heb, maar ik ga me niet tussen twee vrachtwagens drukken omdat een snelle meneer achter mij haast heeft. Dat is nog veel gevaarlijker. Daarnaast reed ik al boven de maximumsnelheid, dus zo traag ging ik niet.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:49

Toad schreef:

Hahah dus nu zijn het weer de jongeren die het doen...
Genoeg ouderen in het verkeer die zich echt niet netjes aan de verkeersregels houden.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:50

ik moet zeggen dat ik ook vind dat de pestventjes met de helm half op hun kop t ergst zijn.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:27

:') Grappig hè,
Ik heb dat weer met opa's en oma's die niet weten waar ze op de weg moeten rijden. :P

En zo heeft ieder wel iets.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:30

ja ok. de opa van mijn vriend dacht ook dat ie een auto was met z'n scootmobiel. midden op de weg rijden waar je 80 mag, terwijl er een parallelbaan was :D

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:32

dravergekkie schreef:
Hahah dus nu zijn het weer de jongeren die het doen...
Genoeg ouderen in het verkeer die zich echt niet netjes aan de verkeersregels houden.

Dat komt ook omdat de regels om het jaar veranderen. Ik heb in 2005 voor het laatst theorie examen gedaan (toen ik mijn A ging halen), de dingen die toen nog niet mochten mogen nu wel.

Ik pleit ook voor elke 5 jaar een nieuw theorie examen :j Ik pleit ook voor leeftijdsgrens voor brommerrijden omhoog naar 18 jaar :j

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:37

Nee, dat vind ik nou weer niet nodig, die hogere leeftijdsgrens. Daarmee ben je er nog niet, want veel ouderen bakken er ook niks van. Wil je dan ook die scooter afpakken op de 65e verjaardag? (bij wijze van spreken :))

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:50

ilse86 schreef:
Nee, dat vind ik nou weer niet nodig, die hogere leeftijdsgrens. Daarmee ben je er nog niet, want veel ouderen bakken er ook niks van. Wil je dan ook die scooter afpakken op de 65e verjaardag? (bij wijze van spreken :))

Eigenlijk zou ik nog liever zien dat brommers uit het straatbeeld verdwijnen en er alleen een A rijbewijs gehanteerd wordt. Vandaar de leeftijdsgrens omhoog en je beperkte A-rijbewijs halen (<25kW). Ik denk dat dat een stuk beter zou zijn, een brommer gaat te hard voor het fietspad en om veilig op de weg mee te komen zouden die dingen harder moeten gaan.

*edit* personen van 65+ zowiezo elk jaar of half jaar rijvaardigheid testen :Y) *edit*

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:56

ukkiepuk schreef:
ilse86 schreef:

Eigenlijk zou ik nog liever zien dat brommers uit het straatbeeld verdwijnen en er alleen een A rijbewijs gehanteerd wordt. Vandaar de leeftijdsgrens omhoog en je beperkte A-rijbewijs halen (<25kW). Ik denk dat dat een stuk beter zou zijn, een brommer gaat te hard voor het fietspad en om veilig op de weg mee te komen zouden die dingen harder moeten gaan.

*edit* personen van 65+ zowiezo elk jaar of half jaar rijvaardigheid testen :Y) *edit*

Zou het persoonlijk beter vinden om gewoon iedereen om de 5 a 10 jaar een keer een opfris cursus of test te laten doen. Oude mensen worden vaak ook medisch gekeurd.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:58

of de mensen moeten de regels wat meer naleven (en dan heb ik het over zowel scooterrijders als automobilisten als motors, als fietsers) en de politie zou wat meer moeten controleren..

Gewoon bij een keer gepakt worden op de rollerbank een fixe boete, bij de tweede keer scooter + rijbewijs kwijt..
Dat zal al een stuk schelen qua ergernis, voor zowel auto- als scooterrijders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:33

ukkiepuk schreef:
Eigenlijk zou ik nog liever zien dat brommers uit het straatbeeld verdwijnen en er alleen een A rijbewijs gehanteerd wordt.

Goed idee, en wie weet komt er ooit zoiets. Het wordt al strenger dan toen in de tijd dat ik nog op mn Puchie rondkachelde.
Echt de meesten hebben geen flauw idee waar ze mee bezig zijn.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:11

sjah, maar als je alle brommers verbant, sta je dagelijks nog een kwartier langer in de file. kunnen we daar weer over zeuren met z'n allen ;)