Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liezzie schreef:ik ben en automobilist die hier lekker tegen in gaat. Ik HAAT mensen op scooters. Werkelijk. Die lui hebben vaak (dus niet altijd!) Overal scheit aan. Komen ineens de hoek om zeilen, echt vreselijk. en richting aangeven ho maar. Ze rijden vaak veel harder dan ze mogen waardoor je ze moeilijk in kan schatten. Voor mij mag de verkeersregel komen dat scooters nergens voorang hebben en altijd m moeten stoppen, en misschien moeten ze de leeeftijd ook opschroeven want er zijn er veel die niet zich in het verkeer kunnen gedragen als zodanig. (dan zijn er vele automobilisten die dit ook niet kunnen, maar toch.)
Toad schreef:en ik snap wel een beetje dat scooter rijders worden aangekeken, maar dit komt omdat de 16jarige scheur jongetjes het verpesten voor de nette rijders. Zij rijden onverantwoord. Maar er zijn ook zat oudere mensen die op scooters rijden en die rijden met fatsoen.
ukkiepuk op een blz terug schreef:Helaas moeten de goeden altijd onder de slechten lijden of je nou voetganger, fietser, brommerrijder, automobilist, motorrijder of trucker bent.
Lisann__ schreef:Maar ik heb heel vaak (ondanks dat mijn scooter is opgevoerd) dan auto's super dicht achterop mij gaan rijden, dat vind ik dood eng. Als ik val rijden ze zo over mij heen. Maar ook met invoegen, als een auto voor mij in wil voegen, en hij geeft richting aan, dan laat ik hem altijd netjes voor. Ik kan best begrijpen dat hij voor mij wil i.v.m snelheid. Maar auto's die geen richting aan geven, als ze voor mij in willen voegen die geef ik de ruimte niet. Dan hebben ze pech, mogen ze lekker achtermij gaan rijden. Ik laat me niet de stoeprand opdrukken door een ongeduldige automobilist die ook geen rekening met mij wil houden.
ilse86 schreef:t is voor alle bestuurders geven en nemen vind ik. helaas is het ieder voor zich, lijkt wel.
maar ik let wel op scooters... de pest is alleen dat ze vaak ineens opdoemen zegmaar. ze zijn vrij klein en snel, dus is het lastig te zien voor automobilisten.
ukkiepuk schreef:Lisann__ schreef:Maar ik heb heel vaak (ondanks dat mijn scooter is opgevoerd) dan auto's super dicht achterop mij gaan rijden, dat vind ik dood eng. Als ik val rijden ze zo over mij heen. Maar ook met invoegen, als een auto voor mij in wil voegen, en hij geeft richting aan, dan laat ik hem altijd netjes voor. Ik kan best begrijpen dat hij voor mij wil i.v.m snelheid. Maar auto's die geen richting aan geven, als ze voor mij in willen voegen die geef ik de ruimte niet. Dan hebben ze pech, mogen ze lekker achtermij gaan rijden. Ik laat me niet de stoeprand opdrukken door een ongeduldige automobilist die ook geen rekening met mij wil houden.
Dus heb je een hoop frustratie achter je die je onnodig lang daar laat rijden en zo dus je eigen veiligheid in gevaar brengtZo kan het ook, maar niet miepen als je op het kerkhof ligt te schreeuwen:"maar hij gaf geen richting aan, dus ik ging niet opzij. Ik had gelijk!!" Heb je namelijk niet zoveel aan
ilse86 schreef:ukkiepuk schreef:Dus heb je een hoop frustratie achter je die je onnodig lang daar laat rijden en zo dus je eigen veiligheid in gevaar brengtZo kan het ook, maar niet miepen als je op het kerkhof ligt te schreeuwen:"maar hij gaf geen richting aan, dus ik ging niet opzij. Ik had gelijk!!" Heb je namelijk niet zoveel aan
Als je op t kerkhof ligt, schreeuw je doorgaans niet zo hard meer hoor![]()
Maar ik denk dat ze bedoelde dat zij niet kan zien dat mensen willen invoegen en dus zelf invoegt. tot grote frustratie van de automobilisten.
ilse86 schreef:Nou, als iemand al bijna op mijn hoedenplank zit, ga ik zeker geen gas bijgeven omdat degene achter mij haast heeft. Gevolg daarvan is namelijk dat ik dichter op mijn voorganger kom en riskeer dat ik daar achterin rij.
Toad schreef:en ik snap wel een beetje dat scooter rijders worden aangekeken, maar dit komt omdat de 16jarige scheur jongetjes het verpesten voor de nette rijders. Zij rijden onverantwoord. Maar er zijn ook zat oudere mensen die op scooters rijden en die rijden met fatsoen.
dravergekkie schreef:Hahah dus nu zijn het weer de jongeren die het doen...
Genoeg ouderen in het verkeer die zich echt niet netjes aan de verkeersregels houden.
ilse86 schreef:Nee, dat vind ik nou weer niet nodig, die hogere leeftijdsgrens. Daarmee ben je er nog niet, want veel ouderen bakken er ook niks van. Wil je dan ook die scooter afpakken op de 65e verjaardag? (bij wijze van spreken
ukkiepuk schreef:ilse86 schreef:Nee, dat vind ik nou weer niet nodig, die hogere leeftijdsgrens. Daarmee ben je er nog niet, want veel ouderen bakken er ook niks van. Wil je dan ook die scooter afpakken op de 65e verjaardag? (bij wijze van spreken
Eigenlijk zou ik nog liever zien dat brommers uit het straatbeeld verdwijnen en er alleen een A rijbewijs gehanteerd wordt. Vandaar de leeftijdsgrens omhoog en je beperkte A-rijbewijs halen (<25kW). Ik denk dat dat een stuk beter zou zijn, een brommer gaat te hard voor het fietspad en om veilig op de weg mee te komen zouden die dingen harder moeten gaan.
*edit* personen van 65+ zowiezo elk jaar of half jaar rijvaardigheid testen*edit*
ukkiepuk schreef:Eigenlijk zou ik nog liever zien dat brommers uit het straatbeeld verdwijnen en er alleen een A rijbewijs gehanteerd wordt.