Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XoNo schreef:of mij belerend toe te spreken als ik een keer gebeld heb achter het stuur, vind ik onnodig. Ik weet dat het niet mag, het is stom dat ik bel achter het stuur, ik betaal ook netjes mijn boete en dan is het niet nodig om mij als snotneus te behandelen. +
odetteke schreef:Ik heb vandaag weer een enorm positieve ervaring met de politie gehadMijn jochie liep de winkel uit terwijl ik nog bij de kassa stond om te betalen. Ik riep: "he, terugkomen jij, mama heeft nog niet betaald!" De politie die toevallig net de winkel binnenliep: "jaja, ik zie wel wat je dat jochie op deze leeftijd allemaal geleerd hebt hoor
" Vervolgens hield hij mijn jochie bezig terwijl ik aan het betalen was door over zijn tuutaa te vertellen en hem even de politiepet op te zetten. Zo kan het ook dus
Lia_ schreef:Dat soort dingen wordt over het algemeen door verkeersassistenten gedaan, die doen niets anders dan verkeerszaken.
Zo doe ik met mijn honden weer geen verkeerscontroles
Ook binnen de politie heeft iedereen zijn eigen taak en vakgebied.
DE politiemensen bestaan dan ook niet...
xxappiexx schreef:Ik heb over het algemeen geen problemen met politie agenten. Ze zijn er voor onze veiligheid. Al zitten er soms van die gefrustreerde persoontjes bij waardoor je spontaan weer een hekel aan de politie krijgt....
Ik vind het wel altijd jammer dat ze zo kinderachtig doen tijdens scootercontroles. Ik ben 22 en rij op een scooter die 65 km/h rijdt, zo kan ik het verkeer op de weg gewoon bijhouden zonder dat ik op onmogelijke plekken ingehaald wordt en er ongelukken kunnen gebeuren. Verder zie je mij niet als een opgefokte puber tussen het verkeer door rijden of bumperkleven. Ik weet hoe irritant het is om als automobilist aan alle kanten ingehaald en afgesneden te worden door zo'n scooter.
En toch krijg ik tijdens een rollerbankcontrole weer een hele preek dat hij te hard loopt en net op het randje van hogere boete bla bla bla....terwijl ik gewoon aangeef waarom de scooter te hard rijdt en dat ik er geen "misbruik" van maak en me verder netjes aan de verkeersregels houd.
Ik weet dat sommige (veel) 16 jarige jochies graag snoeihard rijden en totaal niet in de gaten hebben wat voor gevaar ze vormen voor zichzelf en andere weggebruikers. Maar ik hoef niet als 16 jarige puber aangesproken te worden door een agent, sorry.
rainbow8 schreef:Oh ja, even een aanvulling. Ik dacht dat in dat incident dat we op de motor zaten, een penning te zien was. Maar vriendlief zei dat het een blauw met groen (of groen met blauw) pasje was.
Chiqa schreef:liedje89 schreef:IK kan trouwens als ik zoek geen enkele duidelijke omschrijving (of afbeelding) vinden van de indentificatie pas van de politie, Weet iemand waar je hem dan aan kan herkennen?
Even teruglezen is iemand die een exacte omschrijving heeft gegeven(Denk een pagina of 1-2 terug)