De politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:12

Lia:
_O- _O-

Ingmar_Jarig

Re: De politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:27

Mijn vader is politie en ik vond het eerst helemaal niets.

Ik heb nu enorm leuk contact met een heule leuke jongen en hij blijft bij de politie te zitten. Ik zeg niets meer over de politie. :Y)

En Lia.. Geweldig! _O-

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 06:37

ik dacht al eerder aan dat verhaal, dat slaat echt de spijker op de kop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 08:59

Vind ik ook Susy Q :j
Ik heb mensen levend zien verbranden, zoveel soorten van zelfdoding gezien dat het niet meer is te tellen en dan van netjes tot heel erg smerig, verkeersslachtoffers waar niet veel meer van over was uit auto's gehaald of letterlijk van de weg geschraapt, een verdronken peuter uit een vijver gehaald, heel veel geweld meegemaakt omdat ik nu eenmaal hondengeleider ben en jarenlang bij de M.E heb gezeten, enz, enz...
Gelukkig heb ik ook verschillende mensen wel kunnen redden, door te reanimeren bij hartfalen, adequate eerste hulp bij ongelukken, ze op tijd uit het water te halen, voorkomen van zelfdoding en heb ik ooit iemand uit een brandend huis kunnen halen.
Daarnaast maak ik met mijn hond het uitgaansleven een stuk veiliger zodat die 14 jarige die mij een sukkel vind straks ook veilig uit kan.....

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 09:17

Ik ben propolitie agent, altijd :Y)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:00

Heel goed stukje Lia, meen ik serieus. Ik vind het zelf ook enorm jammer dat ik alleen mindere ervaringen heb met politie. Ik weet, verstandelijk gezien, dat jij een heel goed punt hebt met jouw stukje tekst en als ik lees wat je zelf allemaal meegemaakt hebt als politie, dan heb ik daar meer dan respect voor.

Jammer dat ik, door mijn ervaring, - gevoelsmatig - de politie zie als respectloos (denk aan machtsvertoon), inadequaat (het niet oplossen van misdaden, ik ben een keer slachtoffer geweest van een gewapende overval), teveel bonnen uitschrijven door quota's en niet durven optreden in situaties waarin dat echt nodig is.

Wat betreft machtvertoon vind ik het logisch dat zij assertief moeten zijn en moeten kunnen optreden tegen mensen die een hardere aanpak nodig hebben, maar om een jongen van 16 aan te houden en de grond in te stampen of mij belerend toe te spreken als ik een keer gebeld heb achter het stuur, vind ik onnodig. Ik weet dat het niet mag, het is stom dat ik bel achter het stuur, ik betaal ook netjes mijn boete en dan is het niet nodig om mij als snotneus te behandelen. Ook agenten maken weleens fouten (en dan bedoel ik ook privé), hoe zouden zij het vinden als ze als randdebiel worden behandeld?

Ik moet zeggen dat de media hier wellicht ook in bijdraagt, het onderwerp van dat 'feestje' in hoek van Holland wordt breed uitgemeten (daar waar het mis gaat), maar op momenten dat de politie wel adequaat handelt, hoor je er niets over.

Ik hoop dat ik mijn gevoelsmatige mening nog kan bijstellen in de toekomst en ik hoop ook dat dat niet hoeft te gebeuren door mezelf tegen een boom te parkeren :+

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:14

Xono: ik hoop ook dat je ooit goede ervaringen met de politie zal krijgen! GEEF ZE een KANS :+ }:0

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:21

XoNo schreef:
of mij belerend toe te spreken als ik een keer gebeld heb achter het stuur, vind ik onnodig. Ik weet dat het niet mag, het is stom dat ik bel achter het stuur, ik betaal ook netjes mijn boete en dan is het niet nodig om mij als snotneus te behandelen. +

Je zou maar in hun schoenen moeten staan als ze weer zo'n knaap van de voorruit af moeten schrapen die zat te bellen tijdens het rijden.

Zij zien dagelijks de gevolgen van zulk soort gedrag. En in mijn ogen kunnen ze dan ook niet voldoende hameren op dergelijk gedrag.
Kijk dit filmpje eens....

http://www.youtube.com/watch?v=BSNVAA61MmM

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:32

Ik heb vandaag weer een enorm positieve ervaring met de politie gehad :j Mijn jochie liep de winkel uit terwijl ik nog bij de kassa stond om te betalen. Ik riep: "he, terugkomen jij, mama heeft nog niet betaald!" De politie die toevallig net de winkel binnenliep: "jaja, ik zie wel wat je dat jochie op deze leeftijd allemaal geleerd hebt hoor :+" Vervolgens hield hij mijn jochie bezig terwijl ik aan het betalen was door over zijn tuutaa te vertellen en hem even de politiepet op te zetten. Zo kan het ook dus :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:49

Lia, je laatst zin is pakkend! :Y)

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:20

odetteke schreef:
Ik heb vandaag weer een enorm positieve ervaring met de politie gehad :j Mijn jochie liep de winkel uit terwijl ik nog bij de kassa stond om te betalen. Ik riep: "he, terugkomen jij, mama heeft nog niet betaald!" De politie die toevallig net de winkel binnenliep: "jaja, ik zie wel wat je dat jochie op deze leeftijd allemaal geleerd hebt hoor :+" Vervolgens hield hij mijn jochie bezig terwijl ik aan het betalen was door over zijn tuutaa te vertellen en hem even de politiepet op te zetten. Zo kan het ook dus :j

Zo kan het inderdaad ook! Van de week tijdens onze surveillance (jaja, zal het maar toegeven, ik ben ook van de politie!) kwamen we een groep kinderen tegen. Een van hen riep "wij spelen politie en boefje" Waarop mijn collega zei: "Wij doen mee, jullie zijn de boeven" Dus de kindertjes helmaal blij! Waarop mijn andere collega riep "Dan gaan we jullie wel echt arresteren" Dus die kinderen snel weg rennen zodat we ze moesten pakken. Verder nog wat sneeuwballen over en weer gegooid, vonden ze helemaal geweldig. Maar goed, we moesten door en zoiets moet af en toe ook kunnen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:41

Wat mij irriteert aan de politiemensen, is dat ze meestal aan het snelheid controleren zijn ofzo, scooteraars oppakken en op de rollerbank zetten, terwijl ze niet eens meer naar een autoinbaraak komen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:01

Dat soort dingen wordt over het algemeen door verkeersassistenten gedaan, die doen niets anders dan verkeerszaken.
Zo doe ik met mijn honden weer geen verkeerscontroles :D
Ook binnen de politie heeft iedereen zijn eigen taak en vakgebied.
DE politiemensen bestaan dan ook niet...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:56

Lia_ schreef:
Dat soort dingen wordt over het algemeen door verkeersassistenten gedaan, die doen niets anders dan verkeerszaken.
Zo doe ik met mijn honden weer geen verkeerscontroles :D
Ook binnen de politie heeft iedereen zijn eigen taak en vakgebied.
DE politiemensen bestaan dan ook niet...

Misschien moeten ze er een paar omscholen dan :P . Vind inderdaad jammer dat ze voor dat soort dingen vaak niet komen, en dat je dan vaak ook nog eens alleen tijdens kantooruren op het bureau terecht kan enzo (klein bureau, anders moet je eerst een eind rijden etc, ect.).
Een klasgenootje van me vertelde dat er bij haar buren die de carvan op de oprit hadden staan een paar mensen in de carvan in hadden gebroken. Die inbrekers zaten daar dus nog in bellen ze de politie: 'Wacht maar tot ze weg zijn bel dan terug komen we een proces verbaal opmaken' Dan denk je toch even HUH :( .

Maar ja denk niet dat die agenten dat zelf bedacht hebben.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:41

Ik heb over het algemeen geen problemen met politie agenten. Ze zijn er voor onze veiligheid. Al zitten er soms van die gefrustreerde persoontjes bij waardoor je spontaan weer een hekel aan de politie krijgt....

Ik vind het wel altijd jammer dat ze zo kinderachtig doen tijdens scootercontroles. Ik ben 22 en rij op een scooter die 65 km/h rijdt, zo kan ik het verkeer op de weg gewoon bijhouden zonder dat ik op onmogelijke plekken ingehaald wordt en er ongelukken kunnen gebeuren. Verder zie je mij niet als een opgefokte puber tussen het verkeer door rijden of bumperkleven. Ik weet hoe irritant het is om als automobilist aan alle kanten ingehaald en afgesneden te worden door zo'n scooter.
En toch krijg ik tijdens een rollerbankcontrole weer een hele preek dat hij te hard loopt en net op het randje van hogere boete bla bla bla....terwijl ik gewoon aangeef waarom de scooter te hard rijdt en dat ik er geen "misbruik" van maak en me verder netjes aan de verkeersregels houd.
Ik weet dat sommige (veel) 16 jarige jochies graag snoeihard rijden en totaal niet in de gaten hebben wat voor gevaar ze vormen voor zichzelf en andere weggebruikers. Maar ik hoef niet als 16 jarige puber aangesproken te worden door een agent, sorry.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:09

xxappiexx schreef:
Ik heb over het algemeen geen problemen met politie agenten. Ze zijn er voor onze veiligheid. Al zitten er soms van die gefrustreerde persoontjes bij waardoor je spontaan weer een hekel aan de politie krijgt....

Ik vind het wel altijd jammer dat ze zo kinderachtig doen tijdens scootercontroles. Ik ben 22 en rij op een scooter die 65 km/h rijdt, zo kan ik het verkeer op de weg gewoon bijhouden zonder dat ik op onmogelijke plekken ingehaald wordt en er ongelukken kunnen gebeuren. Verder zie je mij niet als een opgefokte puber tussen het verkeer door rijden of bumperkleven. Ik weet hoe irritant het is om als automobilist aan alle kanten ingehaald en afgesneden te worden door zo'n scooter.
En toch krijg ik tijdens een rollerbankcontrole weer een hele preek dat hij te hard loopt en net op het randje van hogere boete bla bla bla....terwijl ik gewoon aangeef waarom de scooter te hard rijdt en dat ik er geen "misbruik" van maak en me verder netjes aan de verkeersregels houd.
Ik weet dat sommige (veel) 16 jarige jochies graag snoeihard rijden en totaal niet in de gaten hebben wat voor gevaar ze vormen voor zichzelf en andere weggebruikers. Maar ik hoef niet als 16 jarige puber aangesproken te worden door een agent, sorry.

Ja, mijn achterneef was ook al 20 toen hij zich dood reed omdat hij op een weg waar je 70 mocht ook zoiets reed met zijn brommer tussen het verkeer. Als die agent dat toevallig al 20x heeft gezien snap ik wel dat hij je toespreekt alsof je dom bent, hij vind het ook dom van je, logisch toch.
Misschien is de kans dat het je overkomt relatief klein maar een agent hoeft alleen maar langs te komen als het wel fout gaat dus ja of net zoals onze slechte ervaringen die ons beeld bepalen toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:24

xxappiexx: Je scooter rijdt te hard logisch dat je dan een bekeuring krijgt. Ik ben ook 22 en rijdt ook op een scooter die precies 45 rijdt. En idd je houdt het verkeer op en het geeft gevaarlijke situaties. Maar daar kun je zelf ook iets aan doen. Scooters moeten eigenlijk rechts op de rijbaan rijden, ik doe dat niet. Ik rij in het midden zodat ik niet van mijn sokken wordt gereden tijdens het inhalen maar de politie kan daar niets aan doen, die volgen alleen maar de wet op.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:57

Oh ja, even een aanvulling. Ik dacht dat in dat incident dat we op de motor zaten, een penning te zien was. Maar vriendlief zei dat het een blauw met groen (of groen met blauw) pasje was.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:03

rainbow8 schreef:
Oh ja, even een aanvulling. Ik dacht dat in dat incident dat we op de motor zaten, een penning te zien was. Maar vriendlief zei dat het een blauw met groen (of groen met blauw) pasje was.

IK kan trouwens als ik zoek geen enkele duidelijke omschrijving (of afbeelding) vinden van de indentificatie pas van de politie, Weet iemand waar je hem dan aan kan herkennen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:51

liedje89 schreef:
IK kan trouwens als ik zoek geen enkele duidelijke omschrijving (of afbeelding) vinden van de indentificatie pas van de politie, Weet iemand waar je hem dan aan kan herkennen?

Even teruglezen is iemand die een exacte omschrijving heeft gegeven ;) (Denk een pagina of 1-2 terug)

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:55

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:25

De pasjes zijn bijna allemaal hetzelfde. Maar geen enkel pasje heeft groene kleuren, of je moet te maken hebben gehad met een boswachter die wellicht iets te fanatiek met zijn werk bezig is.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:36

Chiqa schreef:
liedje89 schreef:

Even teruglezen is iemand die een exacte omschrijving heeft gegeven ;) (Denk een pagina of 1-2 terug)

Vond de beschrijving niet zo exact. Plaatje helpt wel, maar je kan dus niet snel controleren of hij echt is (hebben ze niet zo'n hologram oid?)

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:38

Mijn externe legitimatiepas is hetzelfde als het plaatje hierboven. Mijn interne legitimatiepas is lichtblauw met een iets donker blauwer logo erop.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:39

Liedje, de legitimatiepassen hebben hologrammen, het waakvlammetje staat er diverse malen in hologram op (op mijn interne pas) Op de pas hierboven staat ie 1 keer!
Laatst bijgewerkt door Melissa op 18-01-10 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt