liedje89 schreef:Ik vind dat U niks met respect te maken heeft hoor. Ik word regelmatig door mensen met u aangesproken terwijl ze verder uit dragen juist totaal geen respect voor me te hebben. (met hun gedrag, hun toon of hun lichaamstaal) Ik vind het dus totale onzin dat je meer respect zou hebben voor iemand als je hem u noemt en verder exact hetzelfde gedrag vertoont.
Maar als die mensen je in zo'n situatie met 'je' aan zouden spreken ipv 'u'. Dan komt dat waarschijnlijk toch anders over, nóg onbeleefder...
mistery schreef:Ik sta ervan te kijken dat zoveel mensen het vertikken om u te zeggen tegen de politie. Ik heb geleerd om iedereen die ik niet ken met u aan te spreken. Alleen jonge kinderen spreek ik aan met je. Ik werk in de kruidvat en als er dan mensen van mij leeftijd (20) aan de kassa komen zeg ik ook u.
Vind het ronduit belachelijk dat er mensen zijn die zich hier blijkbaar te goed voor voelen.
Vind ik ook! Heel apart... 
Ik ben daarin helemaal niet 'streng' opgevoed. Zelfs tegen mijn oma mocht ik altijd 'jij' zeggen, mijn moeder mocht dat ook van kleins af aan. Zij waren daarin al heel gemakkelijk (zeker voor die tijd). Maar ik spreek vreemden (m.u.v. kinderen of op een forum als dit), en ook bijv. docenten, altijd aan met 'u'. Tijdens mijn stages en werk als ik mensen moest interviewen; altijd 'u'. Totdat men zelf aangeeft dat je mag tutoyeren. Vind ik niet meer dan normaal!
Wat dat betreft is de Engelse taal veel prettiger. En in Amerika zijn de agenten nog leuk ook;
http://94.100.120.144/312300001-3123500 ... _Qpvl.jpeg
Laatst bijgewerkt door Toekie op 13-01-10 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt