Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hittepit_12 schreef:Inderdaad mijn stiefvader kreeg voor het 15 jaar verkrachten van mij en mijn zusje in hoger beroep 3 maanden cel en hij moest een therapie volgen en mij een schadevergoeding betalen.Van mijn zusje is hij vrijgesproken, de strafmaat in nederland moet hoognodig aangepast worden.
Zijn advocaat kwam nog naar me toe, slechte jeugd enz.en nu ziek zwak en misselijk.dat zal mij een rotzorg,ik doe mijn kinderen nu ook niks aan omdat hij mee een klote jeugd heeft bezorgd?
Shahazai schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen.
Ten eerst: in de helft van de gevallen is pedofilie is een geaardheid, net als homofilie, necrofilie, heterofilie enzovoorts.
Ten tweede: in de gevallen dat pedofilie geen geaardheid** is, maar kindermisbruik, is de dader in 90% van de gevallen zelf in de jeugd misbruikt/mishandeld/verwaarlood o.i.d. en heeft dus een trauma, heeft geleerd dat dit normaal is (net als leren eten met mes en vork en respect hebben voor ouderen). Daarnaast wordt ook vaak terug gegrepen op dit soort handelingen uit wraak op wat hem/haar gebeurt is.
Shahazai schreef:Ik vind dat deze mensen een tweede kans verdienen en dat ze vooral niet (als er verbetering op kan treden, dit moet per persoon bekeken worden) levenslang opgesloten moeten worden. Deze mensen kunnen leren wat zij de kinderen geestelijk en lichamelijk hebben aangedaan en schrikken daar vaak erg van.
Met voldoende therapie en medicijnen kan de lust naar seks met kinderen verminderd worden en zelfs weggenomen worden.
Shahazai schreef:Waarom deze mensen met false namen/identiteiten of zelfs onder hun eigen naam weer overal mogen komen? Deze mensen zijn hierop voorbereid en worden echt niet zomaar weer "losgelaten" in de maatschappij.
Als men dit niet doet met een valse naam of identiteit, wordt men overal nagekeken en wordt men gediscrimineerd. Niet zo gek dus eigenlijk.
Shahazai schreef:Hiermee wil ik de daden van een pedofiel niet goedkeuren, maar ik wil er wel mee zeggen dat mensen te snel en te hard zijn in hun oordeel en dat mensen ook een beetje vertrouwen in de overheid en zijn psychiaters en sociotherapeuten moet hebben.
Shahazai schreef:Nee, als mij of later eventueel mijn kinderen zo iets overkomt denk ik er niet anders over, ik zal wel vreselijk erg vinden en ik zal heel erg kwaad zijn, maar ik kan het een plek geven en het misschien zelfs begrijpen.
Urielle schreef:Shahazai schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen.
Ten eerst: in de helft van de gevallen is pedofilie is een geaardheid, net als homofilie, necrofilie, heterofilie enzovoorts.
Ten tweede: in de gevallen dat pedofilie geen geaardheid** is, maar kindermisbruik, is de dader in 90% van de gevallen zelf in de jeugd misbruikt/mishandeld/verwaarlood o.i.d. en heeft dus een trauma, heeft geleerd dat dit normaal is (net als leren eten met mes en vork en respect hebben voor ouderen). Daarnaast wordt ook vaak terug gegrepen op dit soort handelingen uit wraak op wat hem/haar gebeurt is.
Nou, dat is dan hartstikke rot voor ze, mijn oprecht medeleven voor hun verleden en alle steun bij de verwerking MAAR daar hoeft geen ander kind weer de dupe van te worden. Of het nu een geaardheid is, het uitleven van een trauma of er zit gewoon een schroef los: je blijft er vanaf en zoekt hulp.
Ik vind het overigens ronduit beledigend dat je homoseksualiteit vergelijkt met necrofilie of pedofilie....Shahazai schreef:Ik vind dat deze mensen een tweede kans verdienen en dat ze vooral niet (als er verbetering op kan treden, dit moet per persoon bekeken worden) levenslang opgesloten moeten worden. Deze mensen kunnen leren wat zij de kinderen geestelijk en lichamelijk hebben aangedaan en schrikken daar vaak erg van.
Met voldoende therapie en medicijnen kan de lust naar seks met kinderen verminderd worden en zelfs weggenomen worden.
Ik niet. Ik geloof helemaal dat je aan dat gevoel niks kunt doen, niets is de mens vreemd tenslotte, maar een mens maakt een keuze om daar iets mee te doen. Als dan niet doordringt dat je misbruik pleegt, dan zit er een schroef los. Dus ofwel weet je verrekte goed wat je aan het doen bent en het interesseert je blijkbaar geen donder of je eigen ikje is belangrijker en hoort daarmee niet in de maatschappij thuis, ofwel je bent een beetje van het padje af en hoort niet in de maatschappij thuisShahazai schreef:Waarom deze mensen met false namen/identiteiten of zelfs onder hun eigen naam weer overal mogen komen? Deze mensen zijn hierop voorbereid en worden echt niet zomaar weer "losgelaten" in de maatschappij.
Als men dit niet doet met een valse naam of identiteit, wordt men overal nagekeken en wordt men gediscrimineerd. Niet zo gek dus eigenlijk.
Ja, en dat is dan jammer. Als moeder heb ik daar bijzonder weinig boodschap aan als mijn dochter verkracht wordt door een recidivist die bang was voor discriminatie. Belang van de massa gaat voor het belang van het individu in deze.Shahazai schreef:Hiermee wil ik de daden van een pedofiel niet goedkeuren, maar ik wil er wel mee zeggen dat mensen te snel en te hard zijn in hun oordeel en dat mensen ook een beetje vertrouwen in de overheid en zijn psychiaters en sociotherapeuten moet hebben.
Na Marc Dutroux en Michel Fourniret, mwah, nee...Shahazai schreef:Nee, als mij of later eventueel mijn kinderen zo iets overkomt denk ik er niet anders over, ik zal wel vreselijk erg vinden en ik zal heel erg kwaad zijn, maar ik kan het een plek geven en het misschien zelfs begrijpen.
Heel fijn voor die verkrachter.
Ik hoop dat je dan nog eens nadenkt over de positie van je kind. Eerst wordt je misbruikt en vervolgens zit je moeder ook je verkrachter nog eens te vergoeilijken. Ik weet niet of je kinderen hebt, maar zo nee, doe dan ook maar niet. Je kind hoort op 1. Altijd.
Vjestagirl schreef:En ik denk dat je als moeder je kind ook vergevingsgezindheid mee wilt geven?
Miska schreef:In mijn hoofd heb ik mijn stiefvader al duizend keer gevild en vermoord en al het gruwelijks aangedaan wat je maar kan bedenken, maar ik ben nog steeds geen moordenaar!
Moniek schreef:oei oei weer een topic over de welbekende sexueele geeardheid.
Zoals ik in het andere topic gereageerd heb zal ik maar niet meer doen.
maar we kunnen toch niet echt spreken van een geaardheid lijkt me.
we hebben het nu over pedosexuelen en niet over pedofilie toch?
we hebben het nu over mensen die hun (zieke) gedachtes tot daden hebben laten brengen.
die moet je niet opsluiten en tbs geven weet je wat dat kost?
Miska schreef:Moniek schreef:oei oei weer een topic over de welbekende sexueele geeardheid.
we hebben het nu over mensen die hun (zieke) gedachtes tot daden hebben laten brengen.
Als dat teveel kost, dan mogen ze ook wel een spuitje.
Met zoveel mogelijk gif, waarbij ze een pijnlijke dood ervaren!
Moniek schreef:oei oei weer een topic over de welbekende sexueele geeardheid.
Vjestagirl schreef:En ik denk dat je als moeder je kind ook vergevingsgezindheid mee wilt geven?
Miska schreef:Moniek schreef:oei oei weer een topic over de welbekende sexueele geeardheid.
Als dat teveel kost, dan mogen ze ook wel een spuitje.
Met zoveel mogelijk gif, waarbij ze een pijnlijke dood ervaren!
Vjestagirl schreef:@hittepit: ja die is er nogsteeds. Dat is de partij voor de vrijheid, diversiteit en naastenliefde. Die overgens niet alleen staat voor pedofielen, maar ook voor vrijer drugs gebruik etc.
oomens schreef:Miska schreef:In mijn hoofd heb ik mijn stiefvader al duizend keer gevild en vermoord en al het gruwelijks aangedaan wat je maar kan bedenken, maar ik ben nog steeds geen moordenaar!
En daarom word jij ook niet opgesloten voor 'moord in je hoofd'.
Dat is ook precies waarom er onderscheid gemaakt moet worden tussen pedofielen (mensen die seksuele gevoelens krijgen bij kinderen) en pedoseksuelen (mensen die seksuele handelingen verrichten met kinderen).
Pedofielen plegen in hun hoofd misschien al duizend keer ontucht met minderjarigen, maar dat maakt hen nog steeds geen kindermishandelaars of -verkrachters, net zo min als jouw moordgedachten jou tot een moordenaar maken.
Pedoseksuelen zijn mensen die die gedachten ook in de praktijk brengen, en zij zijn net als moordenaars gewoon strafbaar.
Vjestagirl schreef:Moniek schreef:oei oei weer een topic over de welbekende sexueele geeardheid.
De doodstraf is duurder om uit te voeren dan iemand levenslang opsluiten.
@hittepit: ja die is er nogsteeds. Dat is de partij voor de vrijheid, diversiteit en naastenliefde. Die overgens niet alleen staat voor pedofielen, maar ook voor vrijer drugs gebruik etc.
Urielle schreef:Vjestagirl schreef:@hittepit: ja die is er nogsteeds. Dat is de partij voor de vrijheid, diversiteit en naastenliefde. Die overgens niet alleen staat voor pedofielen, maar ook voor vrijer drugs gebruik etc.
Ik weet niet of het deze is, maar er was een partij ontstaan vanuit de al eerder genoemde pedofielenvereniging.