Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miska

Re: Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:55

:')

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:57

Inderdaad mijn stiefvader kreeg voor het 15 jaar verkrachten van mij en mijn zusje in hoger beroep 3 maanden cel en hij moest een therapie volgen en mij een schadevergoeding betalen.Van mijn zusje is hij vrijgesproken, de strafmaat in nederland moet hoognodig aangepast worden.

Zijn advocaat kwam nog naar me toe, slechte jeugd enz.en nu ziek zwak en misselijk.Dat zal mij een rotzorg zijn,ik doe mijn kinderen nu ook niks aan omdat hij mee een klote jeugd heeft bezorgd?
Laatst bijgewerkt door Florale op 14-12-09 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:58

En dan bedoel ik een 2e kans om alsnog in hun oude patroon te vervallen, om alsnog wéér een onschuldig kind te gaan misbruiken. |o

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:58

dowie schreef:
Gewoon piemels ervan af halen en terug stoppen in de maatschappij !!! Enkelband om met zenders zodat ze altijd te traceren zijn !!! Miska ik ben het 200% met je eens

Dan hebben ze nog hun handen en daar kunnen ze genoeg mee vasthouden........

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:03

hittepit_12 schreef:
Inderdaad mijn stiefvader kreeg voor het 15 jaar verkrachten van mij en mijn zusje in hoger beroep 3 maanden cel en hij moest een therapie volgen en mij een schadevergoeding betalen.Van mijn zusje is hij vrijgesproken, de strafmaat in nederland moet hoognodig aangepast worden.

Zijn advocaat kwam nog naar me toe, slechte jeugd enz.en nu ziek zwak en misselijk.dat zal mij een rotzorg,ik doe mijn kinderen nu ook niks aan omdat hij mee een klote jeugd heeft bezorgd?

Daarom, alsof zij niet kunnen nadenken.
Ze gebruiken het gewoon als excuus.
Maar nemen niet de verantwoordelijkheden voor hun daden en komen er gewoon mee weg.
Het lijkt wel of de overheid kickt op zulke acties. |o
Spijt me, maar dan ben ik onmenselijk met de gedachte om ze in gevangenschap hun eigen maatschappij onderling met elkaar op te laten bouwen.
In mijn hoofd heb ik mijn stiefvader al duizend keer gevild en vermoord en al het gruwelijks aangedaan wat je maar kan bedenken, maar ik ben nog steeds geen moordenaar! :n

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:08

Shahazai schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen.

Ten eerst: in de helft van de gevallen is pedofilie is een geaardheid, net als homofilie, necrofilie, heterofilie enzovoorts.
Ten tweede: in de gevallen dat pedofilie geen geaardheid** is, maar kindermisbruik, is de dader in 90% van de gevallen zelf in de jeugd misbruikt/mishandeld/verwaarlood o.i.d. en heeft dus een trauma, heeft geleerd dat dit normaal is (net als leren eten met mes en vork en respect hebben voor ouderen). Daarnaast wordt ook vaak terug gegrepen op dit soort handelingen uit wraak op wat hem/haar gebeurt is.

Nou, dat is dan hartstikke rot voor ze, mijn oprecht medeleven voor hun verleden en alle steun bij de verwerking MAAR daar hoeft geen ander kind weer de dupe van te worden. Of het nu een geaardheid is, het uitleven van een trauma of er zit gewoon een schroef los: je blijft er vanaf en zoekt hulp.
Ik vind het overigens ronduit beledigend dat je homoseksualiteit vergelijkt met necrofilie of pedofilie....

Shahazai schreef:
Ik vind dat deze mensen een tweede kans verdienen en dat ze vooral niet (als er verbetering op kan treden, dit moet per persoon bekeken worden) levenslang opgesloten moeten worden. Deze mensen kunnen leren wat zij de kinderen geestelijk en lichamelijk hebben aangedaan en schrikken daar vaak erg van.
Met voldoende therapie en medicijnen kan de lust naar seks met kinderen verminderd worden en zelfs weggenomen worden.

Ik niet. Ik geloof helemaal dat je aan dat gevoel niks kunt doen, niets is de mens vreemd tenslotte, maar een mens maakt een keuze om daar iets mee te doen. Als dan niet doordringt dat je misbruik pleegt, dan zit er een schroef los. Dus ofwel weet je verrekte goed wat je aan het doen bent en het interesseert je blijkbaar geen donder of je eigen ikje is belangrijker en hoort daarmee niet in de maatschappij thuis, ofwel je bent een beetje van het padje af en hoort niet in de maatschappij thuis

Shahazai schreef:
Waarom deze mensen met false namen/identiteiten of zelfs onder hun eigen naam weer overal mogen komen? Deze mensen zijn hierop voorbereid en worden echt niet zomaar weer "losgelaten" in de maatschappij.

Als men dit niet doet met een valse naam of identiteit, wordt men overal nagekeken en wordt men gediscrimineerd. Niet zo gek dus eigenlijk.

Ja, en dat is dan jammer. Als moeder heb ik daar bijzonder weinig boodschap aan als mijn dochter verkracht wordt door een recidivist die bang was voor discriminatie. Belang van de massa gaat voor het belang van het individu in deze.

Shahazai schreef:
Hiermee wil ik de daden van een pedofiel niet goedkeuren, maar ik wil er wel mee zeggen dat mensen te snel en te hard zijn in hun oordeel en dat mensen ook een beetje vertrouwen in de overheid en zijn psychiaters en sociotherapeuten moet hebben.

Na Marc Dutroux en Michel Fourniret, mwah, nee...

Shahazai schreef:
Nee, als mij of later eventueel mijn kinderen zo iets overkomt denk ik er niet anders over, ik zal wel vreselijk erg vinden en ik zal heel erg kwaad zijn, maar ik kan het een plek geven en het misschien zelfs begrijpen.

Heel fijn voor die verkrachter.
Ik hoop dat je dan nog eens nadenkt over de positie van je kind. Eerst wordt je misbruikt en vervolgens zit je moeder ook je verkrachter nog eens te vergoeilijken. Ik weet niet of je kinderen hebt, maar zo nee, doe dan ook maar niet. Je kind hoort op 1. Altijd.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:09

Ik ben woest, omdat ik misbruikt ben dat dit mij is overkomen en ben zo machteloos geweest al die tijd en alsnog is het rechts systeem zo krom dat zij gewoon los mogen blijven lopen en amper gestraft worden voor hun daden, omdat ze een slechte jeugd hebben gehad.
En ik moet het maar 'loslaten'...
Dat is één van de moeilijkste taken dat kan ik je wel vertellen en zeker als je weet dat degene gewoon nog weer iemand anders kan 'pakken'.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:10

Urielle, inderdaad! :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:12

Urielle schreef:
Shahazai schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen.

Ten eerst: in de helft van de gevallen is pedofilie is een geaardheid, net als homofilie, necrofilie, heterofilie enzovoorts.
Ten tweede: in de gevallen dat pedofilie geen geaardheid** is, maar kindermisbruik, is de dader in 90% van de gevallen zelf in de jeugd misbruikt/mishandeld/verwaarlood o.i.d. en heeft dus een trauma, heeft geleerd dat dit normaal is (net als leren eten met mes en vork en respect hebben voor ouderen). Daarnaast wordt ook vaak terug gegrepen op dit soort handelingen uit wraak op wat hem/haar gebeurt is.

Nou, dat is dan hartstikke rot voor ze, mijn oprecht medeleven voor hun verleden en alle steun bij de verwerking MAAR daar hoeft geen ander kind weer de dupe van te worden. Of het nu een geaardheid is, het uitleven van een trauma of er zit gewoon een schroef los: je blijft er vanaf en zoekt hulp.
Ik vind het overigens ronduit beledigend dat je homoseksualiteit vergelijkt met necrofilie of pedofilie....

Shahazai schreef:
Ik vind dat deze mensen een tweede kans verdienen en dat ze vooral niet (als er verbetering op kan treden, dit moet per persoon bekeken worden) levenslang opgesloten moeten worden. Deze mensen kunnen leren wat zij de kinderen geestelijk en lichamelijk hebben aangedaan en schrikken daar vaak erg van.
Met voldoende therapie en medicijnen kan de lust naar seks met kinderen verminderd worden en zelfs weggenomen worden.

Ik niet. Ik geloof helemaal dat je aan dat gevoel niks kunt doen, niets is de mens vreemd tenslotte, maar een mens maakt een keuze om daar iets mee te doen. Als dan niet doordringt dat je misbruik pleegt, dan zit er een schroef los. Dus ofwel weet je verrekte goed wat je aan het doen bent en het interesseert je blijkbaar geen donder of je eigen ikje is belangrijker en hoort daarmee niet in de maatschappij thuis, ofwel je bent een beetje van het padje af en hoort niet in de maatschappij thuis

Shahazai schreef:
Waarom deze mensen met false namen/identiteiten of zelfs onder hun eigen naam weer overal mogen komen? Deze mensen zijn hierop voorbereid en worden echt niet zomaar weer "losgelaten" in de maatschappij.

Als men dit niet doet met een valse naam of identiteit, wordt men overal nagekeken en wordt men gediscrimineerd. Niet zo gek dus eigenlijk.

Ja, en dat is dan jammer. Als moeder heb ik daar bijzonder weinig boodschap aan als mijn dochter verkracht wordt door een recidivist die bang was voor discriminatie. Belang van de massa gaat voor het belang van het individu in deze.

Shahazai schreef:
Hiermee wil ik de daden van een pedofiel niet goedkeuren, maar ik wil er wel mee zeggen dat mensen te snel en te hard zijn in hun oordeel en dat mensen ook een beetje vertrouwen in de overheid en zijn psychiaters en sociotherapeuten moet hebben.

Na Marc Dutroux en Michel Fourniret, mwah, nee...

Shahazai schreef:
Nee, als mij of later eventueel mijn kinderen zo iets overkomt denk ik er niet anders over, ik zal wel vreselijk erg vinden en ik zal heel erg kwaad zijn, maar ik kan het een plek geven en het misschien zelfs begrijpen.

Heel fijn voor die verkrachter.
Ik hoop dat je dan nog eens nadenkt over de positie van je kind. Eerst wordt je misbruikt en vervolgens zit je moeder ook je verkrachter nog eens te vergoeilijken. Ik weet niet of je kinderen hebt, maar zo nee, doe dan ook maar niet. Je kind hoort op 1. Altijd.

Sterker nog, we vergelijken pedofilie met heterofilie...

En ik denk dat je als moeder je kind ook vergevingsgezindheid mee wilt geven?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:14

Nee, Shahazai stelt dat heterofilie het juiste, het gezonde is, en dat homofilie een fout in de hersenontwikkeling is.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:18

Als mannen van mannen houden en vrouwen van vrouw of van allebei prima ze zijn volwassen en kunnen hun keuzes maken.

Een kind kan dit niet!Paar jaar geleden was er(en misschien is die er nog steeds) een pedo partij die wilden dat sex met een kind oke zou zijn.
Dat is toch van de zotte.

Mijn dochter is van het weekend 6 geworden, de leeftijd waar het bij mij begonnen is, ik kan niet begrijpen dat een volwassen vent het lekker vind zo'n frummeltje,zo.n humpie moet een onbezorgde jeugd hebben en die moet jij als (stief)ouder je kind geven!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:23

Vjestagirl schreef:

Vergevingsgezindheid doe je alleen maar voor jezelf, zodat je met hetgeen wat je overkomen is kunt leren leven, dat je het niet je leven dusdanig laat bepalen, maar mijn stiefvader mag van mij branden in de hel!!!
Die had dit nooit mogen doen, klaar!
Ik vergeef het mezelf dat ik me niet schuldig hoef te voelen wat er gebeurd is.
Ik was niet fout, maar hij die met zijn poten van me af had moeten blijven.
Daarom kan om mij de straf niet hoog genoeg zijn, want hij had het recht niet om dit te doen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:26

oei oei weer een topic over de welbekende sexueele geeardheid.

Zoals ik in het andere topic gereageerd heb zal ik maar niet meer doen.
maar we kunnen toch niet echt spreken van een geaardheid lijkt me.
we hebben het nu over pedosexuelen en niet over pedofilie toch?
we hebben het nu over mensen die hun (zieke) gedachtes tot daden hebben laten brengen.
die moet je niet opsluiten en tbs geven weet je wat dat kost?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:27

Miska schreef:
In mijn hoofd heb ik mijn stiefvader al duizend keer gevild en vermoord en al het gruwelijks aangedaan wat je maar kan bedenken, maar ik ben nog steeds geen moordenaar! :n

En daarom word jij ook niet opgesloten voor 'moord in je hoofd'.

Dat is ook precies waarom er onderscheid gemaakt moet worden tussen pedofielen (mensen die seksuele gevoelens krijgen bij kinderen) en pedoseksuelen (mensen die seksuele handelingen verrichten met kinderen).
Pedofielen plegen in hun hoofd misschien al duizend keer ontucht met minderjarigen, maar dat maakt hen nog steeds geen kindermishandelaars of -verkrachters, net zo min als jouw moordgedachten jou tot een moordenaar maken.

Pedoseksuelen zijn mensen die die gedachten ook in de praktijk brengen, en zij zijn net als moordenaars gewoon strafbaar.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:29

Moniek schreef:

we hebben het nu over mensen die hun (zieke) gedachtes tot daden hebben laten brengen.

Als dat teveel kost, dan mogen ze ook wel een spuitje.
Met zoveel mogelijk gif, waarbij ze een pijnlijke dood ervaren! }>

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:32

Miska schreef:
Moniek schreef:

dat had ik ook gezegd een vorig topic maar dat werd niet op prijs gesteld.
kennelijk houd nederland nog teveel een hand boven de daders inplaats van de slachtoffers.
dat is waarschijnlijk trouwens dat weet ik wel zeker dat dat de reden is waarom pedo''s terug kunnen keren in de maatschappij en hun werk met kinderen kunnen hervatten
iedereen verdient een 2e kans toch?
en de slachtoffers verdienen die ook een 2e kans?
ja dat verdienen ze alleen krijgen ze die niet meer
ooh en lood is gioedkoper dan een spuitje

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:33

Moniek schreef:

De doodstraf is duurder om uit te voeren dan iemand levenslang opsluiten.

@hittepit: ja die is er nogsteeds. Dat is de partij voor de vrijheid, diversiteit en naastenliefde. Die overgens niet alleen staat voor pedofielen, maar ook voor vrijer drugs gebruik etc.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:34

Vjestagirl schreef:

Tot op een bepaalde grens.
Ik heb een dochter die bepaald karakter heeft en tegen volwassenen en zeker thuis haar willetje wel weet door te zetten. Tegen andere kinderen echter is ze echt heel bleu, ze laat zich gewoon doen. Tutje uit haar mond trekken, speelgoed afpakken, ze laat het allemaal maar gebeuren.
Vorige week had een bepaald jongetje uit haar klas, die ook haar tutje afpakt, die ook haar zelf geknutselde sinterklaasmuts had gescheurd, haar een klap gegeven. Ja, officieel hoor ik dan te zeggen dat ze het tegen de juf moet gaan zeggen en noem maar op maar ik was gewoon maar blij dat ze eindelijk de pit had om hem een knal terug te geven.

Je moet kunnen verder leven, maar jezelf als voetveeg te laten gebruiken hoeft niet van mij hoor!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:35

Miska schreef:
Moniek schreef:

Sorry, maar kun jij ophouden iedereen naar de hel te sturen, te ontleden, pijnlijke dood toe te wensen, amputaties van geslachtsdelen toe te wensen etc. Het is heel verschikkelijk wat er met je gebeurd is, maar dat is niet rationeel nadenken over oplossingen, maar alleen je eigen gal spuien.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:35

Vjestagirl schreef:
@hittepit: ja die is er nogsteeds. Dat is de partij voor de vrijheid, diversiteit en naastenliefde. Die overgens niet alleen staat voor pedofielen, maar ook voor vrijer drugs gebruik etc.

Ik weet niet of het deze is, maar er was een partij ontstaan vanuit de al eerder genoemde pedofielenvereniging. :r

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:36

oomens schreef:
Miska schreef:

En daarom word jij ook niet opgesloten voor 'moord in je hoofd'.

Dat is ook precies waarom er onderscheid gemaakt moet worden tussen pedofielen (mensen die seksuele gevoelens krijgen bij kinderen) en pedoseksuelen (mensen die seksuele handelingen verrichten met kinderen).
Pedofielen plegen in hun hoofd misschien al duizend keer ontucht met minderjarigen, maar dat maakt hen nog steeds geen kindermishandelaars of -verkrachters, net zo min als jouw moordgedachten jou tot een moordenaar maken.

Pedoseksuelen zijn mensen die die gedachten ook in de praktijk brengen, en zij zijn net als moordenaars gewoon strafbaar.

Dat klopt, maar de meeste pedoseksuelen zijn 1st pedofiel geweest!
En hoeveel gevallen zijn er daar van?
Ik ben geen potentiële moordenaar, maar mijn wrok komt voort uit mijn gevoel van machteloosheid, dat is heel anders dan een seksuele gedachte die ik zou hebben met een kind.
Mijn gedachte is ook niet goed en ik ben me daar van bewust alleen wat betreft pedofilie is de gedachte gewoon al ziek, want een normaal mens wil geen seks met een kind.
Dat ik kwaad ben is niet zo raar lijkt me?

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:38

Brr.. vind het een beetje een eng onderwerp.

Er woond sinds kort een pedofiel in Leersum, hij mocht eerst niet komen van de burgermeester maar ze hebben hem toch hier laten wonen. Vind het nogal eng omdat ik ook in het donker naar huis moet fietsen van school of van een vriendin. (ik woon in Amerongen, dat is er ong. 2 km naast)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:38

Vjestagirl schreef:
Moniek schreef:

De doodstraf is duurder om uit te voeren dan iemand levenslang opsluiten.

de doodstraf is duurder zoal hij nu word uitgevoerd ja.
maar daar mag van mij wel wat in veranderen.
als iemand mijn kind aanraakt op zo''n walgelijke manier zijn er zat manieren om iemand te laten verdwijnen en het lijk zal nooit gevonden worden.
mag jij me vertellen wat een andere oplossing is? die zijn er niet zelfs de dood niet maar wel de beste optie waar ik mee kan leven

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:39

Afsluiten van de maatschappij. Die mensen zijn (enkeling daargelaten) toch niet meer te redden, en zo kunnen ze de rest van de samenleving niet meer lastig vallen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:39

Urielle schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik weet niet of het deze is, maar er was een partij ontstaan vanuit de al eerder genoemde pedofielenvereniging. :r

het woord diversiteit moet eigelijk perversiteit zijn