Weer mag pedofiel geen pedagogiek studeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:45

vanitymay schreef:
Nee, maar deze mensen moet je dus wel uit situaties houden waarbij ze vrije toegang hebben tot kinderen dus bijvoorbeeld een studie pedagogiek...En je zult inderdaad je moeten afvragen, gezien het feit dat er overal kids rondlopen, of je niet iets anders moet met dit probleem. Praktisch kan ik daar nu ook niet sop verzinnen, maar ze gewoon nu los laten lopen en ik kinderrijke wijken, naast basisscholen etc laten wonen vind ik ook geen optie eerlijk gezegd.

Maar je kunt iemand die nog nooit veroordeeld is en dus niets misdaan heeft niet verbieden ergens te gaan wonen. Als er een huis beschikbaar is en wie dan ook heeft het geld om het te huren/kopen dan kan dat.

vanitymay schreef:
Ik heb een client die daadwerkelijk is verhuist nadat haar buurman haar dochter heeft misbruikt maar ze krijgt die man daar niet weg. Nadat hij zijn straf hefet uitgezeten kwam hij gezellig weer thuis..nou dat kan ook niet vind ik!

En hoe poedersuiker het ook is: die man heeft net zo veel recht om daar te wonen als jouw client.
Edit: dat staat er raar. Als de man bezitter is van het huis, kan niemand hem dwingen dat te verkopen, ook niet als hij een misdaad heeft begaan. Als hij huurder is kan de woningbouw vereniging hem eruit zetten. Doen ze dat niet, dan mag hij daar gewoon blijven wonen...

Vjestagirl

Re: Weer mag pedofiel geen pedagogiek studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:55

Overgens weet ik hoe naar het is als je niemand kwaad doet en toch de hele wereld je seksuele geaardheid raar vies en eng vind, misschien dat ik daarom wat rationeler kan denken over dit soort dingen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 21:57

het is toch te absurt voor woorden dat iemand in dit geval dader van een misdrijf gewoon weer naast het slachtoffertje kan gaan wonen?
Ik ken er overigens wel meer: ken helaas veel slachtofferjes en heb ook met stoefvaders gepraat die dader zijn. Als professional moet ik dara met respect mee omgaan, terwijl ze wat mij betreft werkelijk ter plekke dood mogen vallne, ik zal er niets aan doen!

Ik weet niet wat jij heb en welke sexuele afwijking je jezelf toedicht, dus daar kan ik niet oevr meepraten. Ik als hulpverelener en aanstaand moeder heb mijn eigen mening en daar sta ik voor. Nogmaals ik heb geen kant en klare oplossingen, maar wel een mega aversie jegens dit soort mensen. Of ze daar nu zelf slachtoffer van zijn of niet dat kan me niet zoveel schelen. Dat recht heb ik namelijk ook gewoon. En ik denk dat ik genoeg ervaring heb zowel in zelf als in mijn familie als in mijn werk om dit soort mensen te mogen verwensen en uit te sluiten. Ze zijn echt het licht in de ogen niet waard, mijn mening!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:01

vanitymay schreef:
het is toch te absurt voor woorden dat iemand in dit geval dader van een misdrijf gewoon weer naast het slachtoffertje kan gaan wonen?

Helemaal met je eens. Maar de wet niet. De wet gaat er vanuit dat mensen genezen in een TBS kliniek.

vanitymay schreef:
Ik ken er overigens wel meer: ken helaas veel slachtofferjes en heb ook met stoefvaders gepraat die dader zijn. Als professional moet ik dara met respect mee omgaan, terwijl ze wat mij betreft werkelijk ter plekke dood mogen vallne, ik zal er niets aan doen!
Dat vind ik knap van je.

vanitymay schreef:
Ik weet niet wat jij heb en welke sexuele afwijking je jezelf toedicht, dus daar kan ik niet oevr meepraten.

Ik heb geen seksuele afwijking, ik ben afwijkend seksueel. Hoewel het nogsteeds opgenomen staat in het DSM-IV ben ik persoonlijk van mening dat het wel meevalt met de ernst ervan. Als je het wilt weten mag je PMmen, maar k zet het niet zo op t forum :).

vanitymay schreef:
Ik als hulpverelener en aanstaand moeder heb mijn eigen mening en daar sta ik voor. Nogmaals ik heb geen kant en klare oplossingen, maar wel een mega aversie jegens dit soort mensen. Of ze daar nu zelf slachtoffer van zijn of niet dat kan me niet zoveel schelen. Dat recht heb ik namelijk ook gewoon. En ik denk dat ik genoeg ervaring heb zowel in zelf als in mijn familie als in mijn werk om dit soort mensen te mogen verwensen en uit te sluiten. Ze zijn echt het licht in de ogen niet waard, mijn mening!

Je mag idd mensen die de misdaad begaan hebben verwensen en uitsluiten. Ik vind het wat ver gaan om onschuldige mensen uit te sluiten en te verwensen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:09

Het maakt me niet zoveel uit wat je bent of waar je van houdt: homoseksueel heteroseksueel biseksueel, sm, orgies, het zal me een worst wezen zolang je een ander er niet mee lastig valt. Ik hoop dat je je zelf prettig erbij voelt en daar ene weg in weet te vinden.

Mijn punt is dat ik heel moeilijk kan geloven dat je bepaalde lusten je hele leven (en dat is in veekl gevallen best heel lang) voor je kan houden en niet ten uitvoer kan brengen. Als je daarniet gefrustreerd van raakt weet ik het ook niet meer. Een eenmalig gevoel of wens is iets anders dan dat je eigenlijk altijd al kickt op iets wat absoluut nooit niet mag gaan gebeuren. De mesnelijke geest werkt in de allermeeste gevallen nu eenmaal niet zo. Daar is wel onderzoek naar gedaan. Dat is iets anders dan dat een mens eens of een periode in zijn leven een gedachte heeft, een pedo heeft meer dan een keer een gedachte..Iemand die zich pedo noemt doet dat niet als hij ook net zo goed op volwassenen valt, dan kiest die echt de makkelijkste weg wel en gaat dan een relatie aan met volwassenen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:44

Lovely1 schreef:
Ik mag wel uitkijken strakt misbruikt mijn homo-buurman mijn vriend!

@ Menino
Een deel van de pedofielen kan er voor uit komen omdat ze de gevoelens wel hebben of er niet naar willen handelen of denken dat de wereld kan veranderen. Dus dat pedofilie bv. wordt toegestaan. Daarnaast is er ook nog een deel die graag willen dat mensen het weten zodat ze er rekening mee kunnen houden. Dat jij er bijvoorbeeld voor zorgt dat je kind niet naakt door de tuin heen rent o.i.d. Niet iedereen met het etiket "pedofiel" is eng, ziek of gestoord maar gewoon anders. En het is aan hem/haar om deze pedofilie te onderdrukken en geen criminele feiten te plegen.

In beide gevallen lijkt het me niet echt handig om met kinderen te gaan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:48

Vjestagirl schreef:
vanitymay schreef:
Laten we even wel zijn: een beleidend moslimextremist zal ook echt niet worden aangenomen op een priesteropleiding. Waarom een beleidend pedofiel wel op een pedagogische opleiding? Die man kan zelf toch ook wel rekenen? Ik ga ervan uit dat het hem te doen is om de publiciteit en de gelijke rechten en nog niet eens om die studie.

Wil je zo iemand als zwemleraar voor je kind?
Als rijinstructeur?
op de scouting?
lekker met jouw kindje op kamp?
leuke buurman?
als orthopedagoog die alleen in een kamertje zit en onderzoek doet naar jouw kind met een beperking?
leraar?

ik niet hoor! Kun je wel denken dat je het in de gaten kan houden, maar daar is toch geen beginnen aan? Moet deze man wel gewoon een verklaring omtrent gedrag krijgen omdat hij niet is veroordeelt terwijl hij beleidend pedosexueel is? Dat betekend namelijk dat hij op geen enkele wijze gestopt kan worden om bovenstaande dingen te gaan doen namleijk: een pedagogische opleiding en verklaring omtrent gedrag en je hebt onbeperkt toegang en geloof me: dat in de gaten houden zal echt niet gaan lukken. Wil je iemand extra ernaast gaan zetten? das toch ook geen doen?
Als hij niets met zijn sexuele voorkeur zou willen, dan had hij ook geen partij opgericht die het legaal wil maken!
En wil jij als aanstaand hulpverlener les hebben van een man die dit soort ideeen erop nahoudt? Zal hij deze in zijn lessen niet naar voren brengen? Ik heb wel les gehad van een oversexte freudiaanse smeerlap waar je echt niet leuk les van kreeg. Die deed ook dingen met studentes die niet door de beugel konden. De hogeschool kreeg die man er ook maar niet uit. Zon pedo zal vast niet beter gaan.
Onschuldig tot het tegen deel is bewezen? Hij geeft toch zelf aan wat hij is?

En wie zegt dat die leuke lieve buurvrouw die nu naast je woont geen pedosexueel is? Wie zegt dat de zwemmeester van jouw kind geen pedoseksueel is?

Deze man komt er voor uit. Zoals al eerder gezegt hoeft een opleiding pedagogiek niet te betekenen dat je ook daadwerkelijk met kinderen gaat werken. En omdat deze man ervoor uitkomt wordt hij aan alle kanten in de gaten gehouden, hij zal never nooit niet een kans krijgen om wat dan ook te doen.

En een extreem rechtse moslim kan ook aangenomen worden op een priesters opleiding. Die maken namelijk geen onderscheid in geloof.

Volgens mij is dat het hele issue, omdat hij ervoor uitgekomen lijdt hij aan bepaalde beperkingen (wat mij prima lijkt). En dat begint dus bij het niet toe-laten op dergelijke opleidingen.

Imo is dat geen ' straf ' .... Want imo is het vrij vanzelfsprekend dat je als pedofiel geen pedagoog wordt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:48

@Lovely1: Die vergelijking die je maakt tussen een homo en een pedofiel vind ik wel heel erg vergezocht. Het is bij beide iets dat i.m.o aangeboren is, maar het vallen op kinderen is toch wel iets heel anders dan het vallen op hetzelfde geslacht. Daarnaast is het, zoals aan het begin al gezegd werd: 'De kat op het spek binden.'

Als zo'n man een vrolijk kantoorbaantje gaat uitoefenen heeft hij nog 'een kans op een normaal leven'. Ik vraag me af in hoeverre dat nog mogelijk is als hij dagelijks in aanraking komt met de groep waar hij eigenlijk vandaan zou moeten blijven i.v.m risico's.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:31

upendo schreef:
@Lovely1: Die vergelijking die je maakt tussen een homo en een pedofiel vind ik wel heel erg vergezocht. Het is bij beide iets dat i.m.o aangeboren is, maar het vallen op kinderen is toch wel iets heel anders dan het vallen op hetzelfde geslacht. Daarnaast is het, zoals aan het begin al gezegd werd: 'De kat op het spek binden.'

En waarom is het wat anders? Het zijn alle 2 aangeboren seksuele voorkeuren. We keuren homofilie wel goed en pedofilie niet, maar 100 of zelfs 50 jaar geleden werd homofilie niet goed gekeurd. En nog langer geleden pedofilie wel. En in andere delen van de wereld wordt homofilie niet goedgekeurd, maar trouw je wel als je 13 bent. Dus wat het is verschil, afgezien van de maatschappelijke status?

upendo schreef:
Als zo'n man een vrolijk kantoorbaantje gaat uitoefenen heeft hij nog 'een kans op een normaal leven'. Ik vraag me af in hoeverre dat nog mogelijk is als hij dagelijks in aanraking komt met de groep waar hij eigenlijk vandaan zou moeten blijven i.v.m risico's.

Hij geeft in het filmpje aan om lang geleden al besloten te hebben nooit kinderen aan te raken. En ook dat het heeft interesse heeft in het beoeffenen van een beroep in deze sector, hij ziet het als persoonlijke verrijking. Op het moment doet hij administratief werk.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:42

Vjesta: het feit dat wij sex met kinderen niet goed keuren heeft niet met persoonlijke smaak te maken, maar met vooruitstrevende kennis van de ontwikkeling van kinderhersenen..Homosexualiteit was inderdaad ook hier verboden, maar onderzoek heeft uitgewezen dat dat wel puur een kwestie van smaak is en geen schadelijke effecten heeft voor het individu en maatschappij, dus is er geen enkele reden om nog langer homosexualiteit te verbieden. Vroeger was sex voor het huwelijk ook evrboden, dat is ook achterhaald. ik vind dat je sex met kinderen hier echt niet mee kan vergelijken aangezien er wetenschappelijke bewijzen zijn waarom kinderen gene sex zouden moeten hebben met volwassenen! Laten we wel zijn, ook hier waren in de middeleeuwen huwelijken tussen 13 jarige meisjes en mannen van 68 veel voorkomend. Heeft heeft lang geduurt hoor!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:00

vanitymay schreef:
Vjesta: het feit dat wij sex met kinderen niet goed keuren heeft niet met persoonlijke smaak te maken, maar met vooruitstrevende kennis van de ontwikkeling van kinderhersenen..Homosexualiteit was inderdaad ook hier verboden, maar onderzoek heeft uitgewezen dat dat wel puur een kwestie van smaak is en geen schadelijke effecten heeft voor het individu en maatschappij, dus is er geen enkele reden om nog langer homosexualiteit te verbieden. Vroeger was sex voor het huwelijk ook evrboden, dat is ook achterhaald. ik vind dat je sex met kinderen hier echt niet mee kan vergelijken aangezien er wetenschappelijke bewijzen zijn waarom kinderen gene sex zouden moeten hebben met volwassenen! Laten we wel zijn, ook hier waren in de middeleeuwen huwelijken tussen 13 jarige meisjes en mannen van 68 veel voorkomend. Heeft heeft lang geduurt hoor!

En seks tussen kinderen onderling? En masturbatie? Kleine kinderen beginnen vaak op hun 4de al met masturberen...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:14

Seks tussen kinderen onderling is vaak pas wanneer een kind buiten de 'doelgroep' van een pedofiel valt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:17

upendo schreef:
Seks tussen kinderen onderling is vaak pas wanneer een kind buiten de 'doelgroep' van een pedofiel valt.

Tussen de 7 en de 12...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:18

Het lijkt me niet dat veel kinderen dan al seks met elkaar hebben?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:22

upendo schreef:

Tijdje geleden een onderzoek gelezen (en ik heb echt geen flauw idee meer waar) dat 1 op de 100 kinderen al seks heeft gehad voor ze 12 jaar zijn.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:23

Vjestagirl schreef:
upendo schreef:

Tussen de 7 en de 12...

Kinderen zouden nooit de keuze maken dat een volwassen persoon ze even na de gymles komt betasten, of dat een volwassen persoon hun slaapkamer insluipt. Het trauma, vaak levenslang, is voor die kinderen verschrikkelijk.

De vergelijking tussen homo's en pedofielen is niet op zijn plaats denk ik. Homofielen hebben sex met iemand van hetzelfde geslacht met wederzijdse toestemming. Kinderen kunnen die toestemming niet met volwassen verstand geven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:25

Only_Hellen schreef:
Vjestagirl schreef:

Tussen de 7 en de 12...

Kinderen zouden nooit de keuze maken dat een volwassen persoon ze even na de gymles komt betasten, of dat een volwassen persoon hun slaapkamer insluipt. Het trauma, vaak levenslang, is voor die kinderen verschrikkelijk.

De vergelijking tussen homo's en pedofielen is niet op zijn plaats denk ik. Homofielen hebben sex met iemand van hetzelfde geslacht met wederzijdse toestemming. Kinderen kunnen die toestemming niet met volwassen verstand geven.

Homofiel = valt op mannen
pedofiel = valt op kinderen/jongeren
Heeft dus niets met seks te maken in de basis (dat kan er bij komen, maar hoeft niet) maar alleen met 'vallen op'

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:26

Vjestagirl schreef:
upendo schreef:

Tijdje geleden een onderzoek gelezen (en ik heb echt geen flauw idee meer waar) dat 1 op de 100 kinderen al seks heeft gehad voor ze 12 jaar zijn.

Dat is 1%?

Ik denk niet dat het relevant is om daardoor te zeggen dat pedofilie net zo gewoon is als homoseksualiteit.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:27

upendo schreef:

Valt mee. T is dan wel 1 jaar later, maar op mn 13e had ik seks met iemand van 22, dus tja. Ken er meer.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:28

upendo schreef:
Vjestagirl schreef:

Dat is 1%?

Ik denk niet dat het relevant is om daardoor te zeggen dat pedofilie net zo gewoon is als homoseksualiteit.

Kinderen die seks met elkaar hebben heeft niets te maken met pedofilie...

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:30

Als iemand homofiel is, zal die persoon ook uiteindelijk zijn gevoelens en fantasieen willen omzetten in de praktijk. Kan kort duren, kan lang duren, maar eens zal het moment komen dat hij/zij letterlijk wil voelen waar hij/zij over fantaseert, al is het maar eenmalig. En dat zal met een pedofiel ook zo zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:19

Ik zou zeggen iedereen die het geen probleem vind: Zoek contact met deze man en de opleiding en zorg dat hij mag studeren. Neem hem dan daarna wel als oppas voor je eigen kind aan, dat lijkt me wel zo fair! :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:20

Wat hebben die twee met elkaar te maken, Faye? Iemand die pedagogiek studeert, wil wel iets meer met die opleiding doen dan 'oppassen'....

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:22

Twiggy2008 schreef:
Waarom zou een pedofiel pedagogiek mogen studeren? Laat hem lekker wegblijven van alles wat met kinderen te maken heeft? Stel je voor dat hij wel zijn diploma haalt en wel ergens aan de slag gaat. Dat gebeurt nog veel te vaak namelijk, dat die gasten zich toch weer ergens tussen dringen en toch werken met kinderen......... :(

'

mee eens mee eens

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:27

Marjo_x schreef:
moet je bij pedagogiek 4 jaar stage lopen :oo

Maar daar heb je wel een punt ;)

Ik moet elk jaar stage lopen ja.
Elk jaar een dag meer