vanitymay schreef:Nee, maar deze mensen moet je dus wel uit situaties houden waarbij ze vrije toegang hebben tot kinderen dus bijvoorbeeld een studie pedagogiek...En je zult inderdaad je moeten afvragen, gezien het feit dat er overal kids rondlopen, of je niet iets anders moet met dit probleem. Praktisch kan ik daar nu ook niet sop verzinnen, maar ze gewoon nu los laten lopen en ik kinderrijke wijken, naast basisscholen etc laten wonen vind ik ook geen optie eerlijk gezegd.
Maar je kunt iemand die nog nooit veroordeeld is en dus niets misdaan heeft niet verbieden ergens te gaan wonen. Als er een huis beschikbaar is en wie dan ook heeft het geld om het te huren/kopen dan kan dat.
vanitymay schreef:Ik heb een client die daadwerkelijk is verhuist nadat haar buurman haar dochter heeft misbruikt maar ze krijgt die man daar niet weg. Nadat hij zijn straf hefet uitgezeten kwam hij gezellig weer thuis..nou dat kan ook niet vind ik!
En hoe poedersuiker het ook is: die man heeft net zo veel recht om daar te wonen als jouw client.
Edit: dat staat er raar. Als de man bezitter is van het huis, kan niemand hem dwingen dat te verkopen, ook niet als hij een misdaad heeft begaan. Als hij huurder is kan de woningbouw vereniging hem eruit zetten. Doen ze dat niet, dan mag hij daar gewoon blijven wonen...