Kinderen mogen enkel door de ouders gecorrigeerd worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:28

Maar naar een speciale school kunnen ze vaak niet omdat de overheid een mooi project bedacht heeft, samen naar school heet dat, de consequentie van het project is dat er minder speciaal onderwijs gegeven wordt en dat basis scholen een max. aantal kinderen mogen door verwijzen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:29

sonjim schreef:
Maar naar een speciale school kunnen ze vaak niet omdat de overheid een mooi project bedacht heeft, samen naar school heet dat, de consequentie van het project is dat er minder speciaal onderwijs gegeven wordt en dat basis scholen een max. aantal kinderen mogen door verwijzen.

Dan ga ik iets heel hards zeggen: Mijn normale kind hoeft geen slachtoffer te worden van kinderen met dit soort problemen. :n

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:33

Vjestagirl schreef:
Ik ben geslagen, geschopt, bespuugt, mijn spullen zijn afgepakt, verstopt en vernield, ik ben uitgescholden en buitengesloten in alles.

En ik sloeg nooit voordat ik geslagen werd. Maar ik heb altijd geleerd dat ik mezelf mag verdedigen...

Overgens werd mijn broertje ook gepest, ooit liepen we in de stad (ik 16, hij 14) toen hij ineens achter me wegdook, omdat de pester eraan kwam. Ik heb dat jongetje eventjes héél duidelijk gemaakt dat NIEMAND behalve ik mijn broertje mag pesten. Dat heeft ook aardig geholpen.

Wat afschuwelijk voor jullie beiden. Kinderen (volwassen mensen ook trouwens) kunnen zo wreed zijn. ;(
Lijkt me ook heel erg als het je kind overkomt trouwens.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:39

Ik heb niks tegen kinderen op school die "anders" zijn. Bij mijn kinderen op school zitten ook een paar kindjes met down syndroom maar die gedragen zich gewoon. En ik vind het een goede zaak omdat die kinderen ook gewoon geaccepteerd worden door de andere kinderen. Zo leren ze ook omgaan met mensen die "anders" zijn. Vind ik een hele goede zaak. Maar wanneer een kind echt een gedragsprobleem heeft vanwege zijn "anders zijn", bijvoorbeeld heel agressief op vanalles en nog wat reageert dan vind ik niet dat zo'n kind op een normale basisschool thuis hoort. Die heeft heel andere, specifieke begeleiding nodig en dat kun je van de gemiddelde doorsnee juf niet verwachten. Die heeft meestal haar klas al behoorlijk vol zitten en heeft geen tijd om die extra tijd en energie in 1 leerling te moeten stoppen.

Vjestagirl en rainbow, van jullie verhalen schrik ik toch wel hoor, wat moeten jullie een rottijd hebben gehad. Dit is toch de nachtmerrie van iedere ouder......en kind.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:41

maikeltje schreef:
Ik heb niks tegen kinderen op school die "anders" zijn. Bij mijn kinderen op school zitten ook een paar kindjes met down syndroom maar die gedragen zich gewoon. En ik vind het een goede zaak omdat die kinderen ook gewoon geaccepteerd worden door de andere kinderen. Zo leren ze ook omgaan met mensen die "anders" zijn. Vind ik een hele goede zaak. Maar wanneer een kind echt een gedragsprobleem heeft vanwege zijn "anders zijn", bijvoorbeeld heel agressief op vanalles en nog wat reageert dan vind ik niet dat zo'n kind op een normale basisschool thuis hoort. Die heeft heel andere, specifieke begeleiding nodig en dat kun je van de gemiddelde doorsnee juf niet verwachten. Die heeft meestal haar klas al behoorlijk vol zitten en heeft geen tijd om die extra tijd en energie in 1 leerling te moeten stoppen.

Maikeltje, dat ben ik helemaal met je eens!!! En voor alle duidelijkheid, zo bedoelde ik het ook. ;)

sonjim

Re: Kinderen mogen enkel door de ouders gecorrigeerd worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:47

Ik snap jullie reacties en geloof me ik en de meeste ouders van deze kinderen zouden ook willen dat ze op speciaal onderwijs terecht zouden kunnen. Want daar wordt je kind ook op maat begeleid, waardoor de kans dat deze gedragsmoeilijke kinderen uiteindelijk goed kunnen meedraaien in de maatschappij groter is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:50

sonjim schreef:
Ik snap jullie reacties en geloof me ik en de meeste ouders van deze kinderen zouden ook willen dat ze op speciaal onderwijs terecht zouden kunnen. Want daar wordt je kind ook op maat begeleid, waardoor de kans dat deze gedragsmoeilijke kinderen uiteindelijk goed kunnen meedraaien in de maatschappij groter is.

Natuurlijk. Het is ook niet niks als je kinderen met zulke problemen hebt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik diverse ouders ken met kinderen met diverse stoornissen etc., maar die kinderen zitten over het algemeen wel op speciaal onderwijs. Lijkt mij ook het fijnste voor die kinderen zelf. Daar komen ze veel meer uit de verf, lijkt mij........ Met specifieke aandacht enzo.....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:50

maikeltje schreef:
MamboBeach schreef:
Slaan en schoppen leren ze wel op school hoor!
Mijn zoon is nu een aantal keren gepest en het werd niet opgelost door 2 keer te zeggen dat ze op moesten houden. Als de juf aankomt stoppen ze, lekker achterbaks natuurlijk. Uiteindelijk heb ik tegen mijn zoon gezegd dat hij maar terug moest schoppen want het hield niet op! Ook hadden ze hem in zijn 'zaakje' geschopt! Kind begon weer, mijn zoon heeft 2 keer gezegd dat hij moest ophouden, deed kind niet, juf was niet in de buurt. Schop deed mijn zoontje! En zie, geen last meer en hij wordt niet meer gepest!

Ik ben echt niet voor (lichamelijk) geweld maar het pestbeleid tegenwoordig op school is ook om te janken. Ook vind ik niet dat mijn kind zich in elkaar hoeft te laten meppen...

Ja, dat is dan nog een ander probleem. Die ervaring heb ik dus ook dat onze zoon weleens geschopt werd. Hij vertelde daar thuis niets van maar wij hoorden dat van zijn juf. Dat ie door een ander kind echt gruwelijk hard tegen zijn scheen werd geschopt en echt om niets. Zijn juf had dat gezien en die was benieuwd of onze zoon wat terug zou doen. Deed ie dus niet, hij gaf geen krimp terwijl het toch echt pijn moest doen volgens de juf. Dat andere jongetje is hier flink voor gestraft maar goed, hier schrokken wij toch wel van. Onze zoon krijgt van ons mee dat hij dus niet mag schoppen of slaan. Maar hij verdedigde zich dus ook niet.

We hebben hem om deze reden eerder dan gepland bij voetballen gedaan zodat hij spelenderwijs leert hoe hij zich moet verdedigen. En dat heeft goed uitgepakt. De teamgenootjes onderling lopen vaak met elkaar een potje te stoeien en tijdens de wedstrijdjes wordt ook weleens aan elkaar getrokken of geduwd om de bal. En sindsdien gaat het ook veel beter in de klas. Voordeel ook was dat er veel van zijn klasgenootjes ook bij het voetballen zitten en hij er nu dus helemaal bijhoort. Maar inderdaad, wanneer je kind op school getreiterd en geslagen wordt en de juffen hebben dat niet in de gaten of pakken het niet aan dan heb je dus een probleem....

Daarom was dit ook heel moeilijk voor ons maar ik vind ook niet dat een kind zich hoeft te laten schoppen. Onze zoon doet namelijk ook nooit iets qua schoppen en dergelijke. Hij loopt ook weg maar ze lopen hem achterna. Op het moment dat hij in ijn zaakje werd geschopt is er bij mij een knop omgegaan en mocht hij van mij ook terugschoppen. Nu geloof ik dat door dit voorval mijn zoon echt niet opeens iedereen gaat schoppen en slaan. Daar is het het kind niet voor.

happy2014

Re: Kinderen mogen enkel door de ouders gecorrigeerd worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:53

even om op de vraag van de ts terug te komen, ja..ik vind dat dat mag. Als een kind iets uit mijn karretje pakt uit de supermarkt, zeg ik gerust van doe dat eens niet. Ik zou nooit aan andersmans kinderen zitten, maar toespreken doe ik wel als ik iets echt niet door de beugel vind kunnen gaan...

Zo heeft een keer een kind mijn hond geschopt toen hij nog pup was. Commentaar van moeder was dat kind niet beter wist omdat pup op kat leek en ze dat thuis met de katten ook wel eens deed. Ik heb dus wel even tegen dat kind gezegd dat ze dat heel gauw moet laten...als moeders er niets van zegt, doe ik het zelf wel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:53

precies hier mambo............ ik kan alleen maar hopen dat Sanne een keer van zich af gaat bijten..........

zal ze niet een slecher mens van worden

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:55

Assertief zijn is ook voor veel kinderen en grote mensen een enorm leerproces. :j
Ouders moeten hun kinderen hierin begeleiden, net als dat de ouders van pestkoppen (om ze maar even zo te noemen) ook goed moeten begeleiden. En het onderwijs zou het pesten beter aan kunnen pakken. Ik vind het ook echt dramatisch hoe ze daar op veel scholen mee omgaan. ;(

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:57

barbara28 schreef:
even om op de vraag van de ts terug te komen, ja..ik vind dat dat mag. Als een kind iets uit mijn karretje pakt uit de supermarkt, zeg ik gerust van doe dat eens niet. Ik zou nooit aan andersmans kinderen zitten, maar toespreken doe ik wel als ik iets echt niet door de beugel vind kunnen gaan...

Zo heeft een keer een kind mijn hond geschopt toen hij nog pup was. Commentaar van moeder was dat kind niet beter wist omdat pup op kat leek en ze dat thuis met de katten ook wel eens deed. Ik heb dus wel even tegen dat kind gezegd dat ze dat heel gauw moet laten...als moeders er niets van zegt, doe ik het zelf wel.

Nou, dat zou ik ook doen, hoor!!! Ik vind het al heel erg om te lezen dat kindlief thuis de kat mag schoppen (als de moeder nooit wat zegt, leert dat kind het inderdaad nooit :+ ). Ik heb zelf twee katten thuis rondlopen en niemand mag ze schoppen. Mijn eigen kind niet en anderman's kind(eren) ook niet. Dan zijn ze nog niet jarig!!! }>

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:59

Het verhaal van kinderen met een gedragsstoornis en 'normale' kinderen vind ik wel moeilijk! Qua gedrag zie je ook niet altijd of het normale kinderen betreft. Er worden hier dingen gezegd dat ik me afvraag of ouders echt denken dat hun kind nooit iets doet of dat ze heel erg beschermd worden. Mijn zoontje is dus helemaal geen vechter maar (ook weer niet in alles) meer verbaal. Een grote mond heeft hij niet maar hij kan best wel eens kwaad worden in de zin van dat als iemand hem plaagt of iets lukt niet hij dat eigenlijk niet zo fijn uit. Zo heeft ieder kind iets en is elk kind uniek! :)

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:00

Even iets waar ik benieuwd naar was;
Ik ben 12 jaar en laatst liep ik in voor myn onderlinge wedstrijd op de manege en er was een kind (jaar of 7,8) die er eerder die dag op gereden had, en blijkbaar dus een hoge prijs had gewonnen. Dat kind kwam me de hele tijd storen, vragen of ze nog 1 koekje mog geven, ze wouden zelfs nog een foto maken, hebben ze nog gedaan ook, die ouders. Terwijl ik aan het inrijden was.
Nu is inrijden een beetje groot woord: stappen op het erf terwijl je wacht wanneer je aan de beurt bent. (ik rijd namelijk op die manege).

Wat zouden jullie dan, als jullie ook rond myn leeftijd waren, zeggen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:01

Oeh, de eerste de beste die mijn kat schopt die kan toch een partij een schop terug verwachten. Zelfde geld voor mijn pony, degene die haar schopt krijgt van mij een gigantische schop terug...

We hebben op t erf weleens een geestelijk gehandicapte jongen gehad, die met onze paarden liep te slepen (zonder dat het mag) liep te voetballen tussen de paarden en ze opjoeg. Wij hebben hem toen verteld weg te gaan. Volgende dag kwamen de ouders verhaal halen, wie wij wel niet dachten dat we waren om hun zoon te vertellen dat hij iets niet mocht en of we niet zagen dat hij gehandicapt is. Stalhouder heel droog 'ja... Daarom heeft hij er geen pak op zijn donder bij gehad'

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:02

weet je mambo............. je kind een gedragsstoornis opplakken is een stuk makkelijker dan je tekortkoming als opvoeder onder ogen te zien............

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:03

KiWiKo schreef:
precies hier mambo............ ik kan alleen maar hopen dat Sanne een keer van zich af gaat bijten..........

zal ze niet een slecher mens van worden

Nee hoor, ik geloof ook echt niet dat het dan opeens rotkinderen worden! Ik denk juist dat als ze altijd over zich heen laten lopen het juist blijft gebeuren! Hij heeft dat ventje teruggepakt toen hij weer werd gepest en nu is het klaar!

Ik moet ook wel zeggen dat volgens mij (bijna) alle kinderen een keer 'het bokje' zijn!

Mijn zoon zit ook op voetbal, ook met kinderen uit de klas! Maar daar zitten ook weer ouders bij, jonge jonge...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:07

Een jong kind terug schoppen lijkt mij niet de oplossing, Vjestagirl. Je moet zaken wel in het juiste perspectief zien. ;)
Maar het zo toelaten en er niets van zeggen, nee, dat zal mij niet gebeuren. Iedereen heeft al mijn huisdieren maar te respecteren. Een ouder iemand zou misschien een dreun terug kunnen krijgen (ligt aan de situatie), maar ik kan het ook anders laten weten, hoor, dat ik daar niet van gediend ben. Maar een echt jong kind kun je niet altijd alles kwalijk nemen. Neemt niet weg dat je het ze wel moet leren!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:08

MamboBeach schreef:
Mijn zoon zit ook op voetbal, ook met kinderen uit de klas! Maar daar zitten ook weer ouders bij, jonge jonge...

Hahaha, ik snap helemaal wat je bedoelt. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:08

KiWiKo schreef:
weet je mambo............. je kind een gedragsstoornis opplakken is een stuk makkelijker dan je tekortkoming als opvoeder onder ogen te zien............

Ja, dat is waar! :j

Weet je, ik doe mijn best als ouder maar doe ook niet alles goed. Maar ik heb hier 3 broertjes/vriendjes van mijn zoon en die vreten alles uit wat God verboden heeft...
Moeder heeft de grootste mond, kinderen mogen nooit bij hun spelen maar op de voetbal klimmen ze met vieze schoenen over de banken en noem maar op! Nou, dat vind ik wel zo schandalig!

Weet je wat mij ook opvalt, zo vaak, waar ik over val! Je staat met een moeder te praten en kind eist aandacht en krijgen ze nog ook. Ik kan soms met een moeder geen gesprek voeren! Dat vind ik zo irri!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:09

Twiggy2008 schreef:
MamboBeach schreef:

Hahaha, ik snap helemaal wat je bedoelt. ;)

Ken je die reclame van SIRE?! :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:11

is ook zo......... elk kind is wel eens het bokje........... dat klopt, en dat hoort ook gewoon bij het groter groeien, het leerproces........

en ermee dealen hoort er ook bij.

ik had twee weken geleden een gesprek met Sanne dat zij vind dat er over haar geroddeld word........... en dan kan ik allen zeggen "lief, al mamma haar personeel roddelt over haar........ ik ben in hun ogen soms het slechtste wat er is........... terwijl ik altijd hun reet red........ "

bij kinderen gebeurd het nog lieffies, want kinderen zijn nog niet echt vals............ als je in de grote mensen wereld dat soort types tegenover je krijgt dan moet je echt gaan knokken......

beter leren met dit soort mensen overweg en een plaats kunnen leren geven in je kindertijd denk ik dan maar........

leer het nu maar alvast........ want straks, straks komt het twee keer zo hard

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:12

Twiggy2008 schreef:
Een jong kind terug schoppen lijkt mij niet de oplossing, Vjestagirl. Je moet zaken wel in het juiste perspectief zien. ;)
Maar het zo toelaten en er niets van zeggen, nee, dat zal mij niet gebeuren. Iedereen heeft al mijn huisdieren maar te respecteren. Een ouder iemand zou misschien een dreun terug kunnen krijgen (ligt aan de situatie), maar ik kan het ook anders laten weten, hoor, dat ik daar niet van gediend ben. Maar een echt jong kind kun je niet altijd alles kwalijk nemen. Neemt niet weg dat je het ze wel moet leren!!!

Wat? Jij schopt, ik schop. Alles wat ouder is dan een jaar of 6 weet prima dat de dieren niet moeten schoppen, en kunnen dus van mij prima een schop terug verwachten. Zijn ze helemaal besodemieterd. Laten ervaren dat iets pijn doet en naar is is een prima manier om dingen te leren. Mijn tante was het gebijt van mijn neefje zo gigantisch beu (en die heeft dus bijna een jaar hem op de trap gezet, speeltjes afgepakt, consequenties duidelijk gemaakt etc en hij bleef bijten) dat ze hem verteld heeft dat als hij nog 1x beet ze terug zou bijten. Hij beet, zij heeft hem behoorlijk in zijn bovenarm gebeten en hij heeft het nooit meer gedaan.

Als ze jonger zijn dan dat, doen hoeven ze van mij geen leuk lief gesprekje over 'je doe mijn poes pijn, dat vind de poes niet leuk' te verwachten. Dan breng je de rest van het uur door op de trap en blijf je de hele dag met je fikken uit de snoeppot.

Ik word echt furieus als ze aan mijn dier zitten. Vjesta heeft tijden lang bekend gestaan als vervelend rot paard, en ze is nu helemaal van dat imago af, en dat wil ik zo houden. Mijn kat is het liefste wezen wat er is, en dat wil ik zo houden.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 22-11-09 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:13

cami_cami1 schreef:
Even iets waar ik benieuwd naar was;
Ik ben 12 jaar en laatst liep ik in voor myn onderlinge wedstrijd op de manege en er was een kind (jaar of 7,8) die er eerder die dag op gereden had, en blijkbaar dus een hoge prijs had gewonnen. Dat kind kwam me de hele tijd storen, vragen of ze nog 1 koekje mog geven, ze wouden zelfs nog een foto maken, hebben ze nog gedaan ook, die ouders. Terwijl ik aan het inrijden was.
Nu is inrijden een beetje groot woord: stappen op het erf terwijl je wacht wanneer je aan de beurt bent. (ik rijd namelijk op die manege).

Wat zouden jullie dan, als jullie ook rond myn leeftijd waren, zeggen?

Dat ze best foto's mogen maken maar wel nadat jij ook gereden hebt. Jij hebt ook recht op jouw tijd met de pony en daar heb je ook voor betaald. Was je alleen daar of waren je ouders er ook bij? Als jij mijn dochter was geweest dan had ik het kind of de ouders van het kind wel uitgelegd dat jij nog moest rijden en dat ze dan of vantevoren foto's hadden kunnen maken en anders erna. Gewoon op een vriendelijke manier uitleggen dat dat tijdens het losrijden erg storend is als je geconcentreerd bezig bent. Ik denk dat ze daar best begrip voor hebben op het moment dat jij of 1 van je ouders dat op een vriendelijke manier uitlegt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:14

MamboBeach schreef:
Ken je die reclame van SIRE?! :D

:D JA!

Kim, ja, kinderen moeten het leren, je kunt ze niet overal tegen beschermen.... Hoe moeilijk ook, want als ik twee van die vreselijke snotneuzen hier uit de buurt tegen kom die altijd lopen te schelden/slaan/schoppen naar andere kinderen (en volwassenen!), dan is mijn neiging groot om het recht eens in eigen handen te nemen. ~~}>