Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yv_ schreef:Ook niet als je dus door gebrek aan seks slecht in je relatie komt te zitten en dit op te lossen kan zijn door seks (alleen seks dus, geen gevoelens) buitenshuis te hebben?
Sonja schreef:Vraagje aan degene(n?) die maagd blijven tot het huwelijk:
Je ziet je maagdelijkheid dus eigenlijk als een grote gift, en ziet de ontmaagding als iets groots, en als start van een seksueel actief leven denk ik dan?
Maar ben je er dan niet bang voor dat het tegen gaat vallen? Wat nou als je partner (om maar even een paar extreme voorbeelden te noemen) stomweg niet bij je past, er 'niets van bakt', jou niet aanvoelt in bed of blijkt een egoïstische kl******k te zijn (ehhh zo lopen er nogal wat rond namelijk), of hij heeft stomweg andere wensen als jij (denk hierbij aan bv al dan niet attributen gebruiken, wat extremere vormen van seks etc)
Ik ben zo benieuwd of je daar aan gedacht hebt, en hoe je daar mee om denkt te gaan áls dat gebeurt (wat ik uiteraard niet voor je hoop hoor)...
Yv_ schreef:Ook niet als je dus door gebrek aan seks slecht in je relatie komt te zitten en dit op te lossen kan zijn door seks (alleen seks dus, geen gevoelens) buitenshuis te hebben?
LF_xx_D schreef:Hierzo iemand die gelovig is en probeert om seks pas na het huwelijk te hebben.
Ik heb nu zo'n meer dan een jaar een vriend en het gaat heel goed.
Ik denk dat het makkelijker is om je in te houden als je niet weet wat je mist.
Het is wel een principe dus ik doe het niet omdat het 'moet', ik zie het nut er van in.
em_papillon schreef:Meiden die aan sex 'doen' zonder liefde.. Ik snap dat je lichaam er soms om schreeuwt.. Maar er is toch niks lekkerders dan achteraf samen voldaan in elkaars armen te knuffelen? Dat doe je neem ik aan niet wanneer er geen liefde aan te pas komt? Of heb ik het mis?
LF_xx_D schreef:Hierzo iemand die gelovig is en probeert om seks pas na het huwelijk te hebben.
Ik heb nu zo'n meer dan een jaar een vriend en het gaat heel goed.
Ik denk dat het makkelijker is om je in te houden als je niet weet wat je mist.
Het is wel een principe dus ik doe het niet omdat het 'moet', ik zie het nut er van in.
Su_Cr_Cheese schreef:Ik moet zeggen dat ik toch wel enige bewondering heb voor de mensen die daadwerkelijk wachten tot na het huwelijk
Het lijkt mij moeilijk want ik denk dat de sociale druk ook niet te gering zal zijn
HouVanUtopia schreef:En ik denk dat we daar een heel goed punt hebben bereikt!
Je weet nog niet wat je mist als je er nog nooit van 'geproeft' hebt...
En dat is het vaak het probleem ook dat je steeds sneller eigelijk met een jongen het bed in duikt.
Je weet hoe 'leuk.lekker' het kan zijn. Je krijgt dan toch behoefte's.
En naar mijn idee gaat het dan gwoon makkelijker.
Als je een jongen dan leuk vind, en er ontstaat een klik heb ik het idee dat er al heel snel veel meer gebeurd dan je van te voren had gedacht.
love_lady1 schreef:aan de mensen die geen seks hebben voor het huwlijk:
er is een aantal keer gevraagd of de man ook maagd moet zijn, alleen heb ik het antwoord daarom niet kunnen vinden.
Ik zou het toch wel graag willen weten.
Bij de christenen weet ik het niet, maar ik weet wel dat bij moslims héél véél mannen wel seks hebben voor het huwlijk en de vrouwen maagd moeten blijven voor het huwlijk...
Blue_Eyes schreef:love_lady1 schreef:aan de mensen die geen seks hebben voor het huwlijk:
er is een aantal keer gevraagd of de man ook maagd moet zijn, alleen heb ik het antwoord daarom niet kunnen vinden.
Ik zou het toch wel graag willen weten.
Bij de christenen weet ik het niet, maar ik weet wel dat bij moslims héél véél mannen wel seks hebben voor het huwlijk en de vrouwen maagd moeten blijven voor het huwlijk...
Ja, dat 'moet' hij inderdaad. Er wordt wat dit betreft in het christendom (dus vanuit mijn invalshoek en motivatie) geen verschil gemaakt tussen mannen en vrouwen.