Bestaat het nog? na het huwelijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Only_Hellen

Re: Bestaat het nog? na het huwelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:50

ik begrijp je wel hoor. Het zal absoluut niet makkelijk zijn, omdat het ook een deel van een bepaalde intimiteit wegneemt dan. Er zullen andere manieren voor in de plaats komen. Daar ben ik van overtuigd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:05

Yv_ schreef:
Ook niet als je dus door gebrek aan seks slecht in je relatie komt te zitten en dit op te lossen kan zijn door seks (alleen seks dus, geen gevoelens) buitenshuis te hebben?

Als jouw partner er mee kan leven, vind ik het prima, hoor. ;)
Ik zou het in elk geval vreselijk vinden als mijn partner, die intimiteit met een ander zou delen. Ik bedoel, een orgasme kun je op veel meer manieren bereiken. Althans, ik kan wel het e.e.a. bedenken, zowel met als zonder partner. :D

Maar goed, ieder zijn keuze en als beide partners ermee kunnen leven, zal je mij echt niet horen. Ikzelf zou juist een slechte relatie krijgen als manlief het buiten de deur gaat zoeken (en dat geldt ook voor mij, als ik het buiten de deur ga zoeken). Tenzij ik niet echt van die man hou, niet 100% voor hem ga, dan kan het me wat minder schelen (bv als je een seksrelatie met iemand hebt gebaseerd op lust). Maar een intieme, intense liefdesrelatie hou ik liever echt intiem, if you know what I mean. ;)

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:43

Hierzo iemand die gelovig is en probeert om seks pas na het huwelijk te hebben. :Y)
Ik heb nu zo'n meer dan een jaar een vriend en het gaat heel goed. ;)
Ik denk dat het makkelijker is om je in te houden als je niet weet wat je mist. :P

Het is wel een principe dus ik doe het niet omdat het 'moet', ik zie het nut er van in. :D

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:52

Ik ben ook christelijk, en ook ik wacht tot na het huwelijk. Ik heb nu dan misschien ook nog geen vriend, maar ik wil me wel echt 'bewaren' totdat ik echt van m'n man zou zijn. Het hoort net zoals LF_xx_D zegt bij m'n principes, maar het is niet zo dat het me opgelegd wordt, Ik kies er ook zelf voor.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:53

Sonja schreef:
Vraagje aan degene(n?) die maagd blijven tot het huwelijk:
Je ziet je maagdelijkheid dus eigenlijk als een grote gift, en ziet de ontmaagding als iets groots, en als start van een seksueel actief leven denk ik dan?
Maar ben je er dan niet bang voor dat het tegen gaat vallen? Wat nou als je partner (om maar even een paar extreme voorbeelden te noemen) stomweg niet bij je past, er 'niets van bakt', jou niet aanvoelt in bed of blijkt een egoïstische kl******k te zijn (ehhh zo lopen er nogal wat rond namelijk ;) ), of hij heeft stomweg andere wensen als jij (denk hierbij aan bv al dan niet attributen gebruiken, wat extremere vormen van seks etc)

Ik ben zo benieuwd of je daar aan gedacht hebt, en hoe je daar mee om denkt te gaan áls dat gebeurt (wat ik uiteraard niet voor je hoop hoor)...

Die 'problemen' die je opnoemt zouden idd kunnen voorkomen maar ik denk dat je van te voren (ook al voordat je trouwt) gewoon over seks moet praten (dan zouden dus die evt. attributen aan de orde kunnen komen). Een egoïstische klootzak zal in de meeste gevallen denk ik wel meevallen, als je elkaar lang kent en je vriend is zowat altijd lief voor je en niet egoistisch (bij geen intieme dingen of wel bij intieme dingen) denk ik niet dat iemand opeens in bed egoïstisch zal zijn. Maar ik heb e rnatuurlijk geen verstand van. ;)
En als iemand 'er niets van bakt', zal dat denk ik vanzelf wel opgelost worden. :)
De overige problemen kunnen aan gewerkt worden denk ik, hoewel ik niet wil zeggen dat alles altijd wordt opgelost. :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:15

Yv_ schreef:
Ook niet als je dus door gebrek aan seks slecht in je relatie komt te zitten en dit op te lossen kan zijn door seks (alleen seks dus, geen gevoelens) buitenshuis te hebben?

Ook dan niet. Het is ook een situatie die ik me niet voor kan stellen, net wat Only_Hellen zegt: het draait bij ons om meer dan seks. En ook wat Twiggy zegt: er zijn meer manieren om de liefde te bedrijven dan alleen dat ene.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 01:21

Tja ik denk niet dat ik mijn sexleven dan buiten mijn relatie zou gaan zoeken (als ik die heb dan :+ ) ben dan toch wel trouw :j Bovendien is een relatie meer dan alleen sex. En misschien dan op een andere manier verder proberen het goed te houden in bed ;)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 01:52

ze bestaan nog wel, al komen ze niet heel veel voor.... ik ken er toevallig een paar :)

Nou ik vind dat als je het doet met een persoon waar je je fijn mee voelt en je hele lichaam JAAAAA schreeuwd dat de rest niet zoon probleem is.... maar dus echt omdat je er helemaal aan toe bent, je dit echt wilt en niet dat je strax spijt hebt, andere het ook doen enc enc

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:44

Ik ben ook tegen sex na het huwelijk,.....ennuh wat is er mis met een grote L*L in bed??? :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:49

Ligt eraan op welke manier je die banketstaaf bedoelt... _O-
De een is niet leuk, de ander kán leuk zijn!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:29

_Vanes_, dan moet je maar nooit trouwen, als je tegen seks na het huwelijk bent ;) Hoewel tijdens het huwelijk ook wel leuk is :D

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:33

Ik ben erop tegen!!
Natuurlijk wel sex voor je huwelijk,anders weet je niet wat je mist!
Toch? Iedereen is anders en ben nou eerlijk sex hoord er toch bij?!
Laatst bijgewerkt door vivana op 12-11-09 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:34

Vivana, lees anders de discussie even door, dan weet je wat mensen beweegt die daar anders over denken ;)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:35

Blue_Eyes schreef:
Vivana, lees anders de discussie even door, dan weet je wat mensen beweegt die daar anders over denken ;)

Oow ik heb wel wat doorgelezen , ik geef mijn mening.. dat wordt toch gevraagd?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:45

LF_xx_D schreef:
Hierzo iemand die gelovig is en probeert om seks pas na het huwelijk te hebben. :Y)
Ik denk dat het makkelijker is om je in te houden als je niet weet wat je mist. :P

Het is wel een principe dus ik doe het niet omdat het 'moet', ik zie het nut er van in. :D

Ik denk idd dat het makkelijker is, wanneer je niet weet wat je mist.

Wat ik wel heb gemerkt is dat bij mijn eerste relatie ik later toch nieuwsgierig was of "ons" sexleven wel zo goed was, omdat ik het niet kon vergelijken...
Sex en liefde vind ik ook verschillend. Ben inmiddels getrouwd (3 relatie) en wil nooit meer sex met een ander :Y)
Maar wat ik wil zeggen is dat zeker omdat je het niet kent, je ook niet kan weten hóe belangrijk het is of kan zijn.

Wat is volgens jou het nut dan?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:46

Ja, prima, dat dat jouw mening is, maar zoals je ziet zijn er mensen die er anders over denken - en die zijn TOCH eerlijk!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:00

Ik moet zeggen dat ik toch wel enige bewondering heb voor de mensen die daadwerkelijk wachten tot na het huwelijk
Het lijkt mij moeilijk want ik denk dat de sociale druk ook niet te gering zal zijn
Ergens vind ik het een heel mooi cadeau aan je toekomstige man maar ik vraag mij eigenlijk wel af of de man dan ook nog maagd is ?
En als de man geen maagd is , is dat voor diegenen die wachten tot het huwelijk dan ook een issue of is het puur alleen voor jezelf ?
Als ik even heel cru en eerlijk denk , zou ik het ergens vies vinden als de man geen maagd is
Jij bewaard je lichaam voor hem en alleen voor hem ,op het moment dat de huwelijksnacht (of de nacht erna of whatever) er is en je je lichaam aan hem geeft geef je dat ook gelijk aan de anderen waar hij mee is geweest
Ik vraag mij dus af hoe de mensen die maagd blijven hier tegen over staan
Willen jullie een man trouwen welke ook maagd is of maakt dat voor jullie niet uit?

Nu ja allemaal een beetje cru neergezet maar ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel
ben niet altijd zo goed in het geschreven woord

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:15

Hoi!
Ik vind sex na het huwelijk ietsje overdreven, om zo lang te wachten.
@ LF_xx_D
Jij zegt dat je het nut ervan ziet om te wachten, wat is het nut die jij ziet dan ? :)

Verder vind ik weldegelijk dat je echt moet wachten met sex zodat het bijzonder is en het voor altijd positief in je herinnering staat. Anders kan je er bang voor worden of er een heel verkeerd beeld bij hebben. Daarom vind ik het niet kunnen om op je 15e al met meerdere(!!) jongens naar bed te gaan zelfs zonder liefde! En dat dan ook gewoon voor lief nemen en je er niet voor schamen enzo.. Kan ik niet echt bij :P

En sex buiten een relatie omdat je lichaam erom schreeuwt.. no way. Je bent trouw aan je man en je hoopt dat hij dat ook doet. Al schreeuwt je lichaam, je moet je leren beheersen op zulke momenten en je relatie belangrijker vinden..

Ik was zelf 16 en had geen idee hoe het zou zijn en deed het veel te snel omdat de jongen me een beetje zat te pushen omdat we er bij moesten horen. Hier heb ik echt spijt van. Het deed ook vaak pijn en het was echt geen feest. Ik voelde me wel heel trots en volwassen en fijn.

Gelukkig heeft mijn huidige vriend dit helemaal goed gemaakt :) die avond was perfect en zoals het hoorde en helemaal vretrouwd en fijn.

Meiden die aan sex 'doen' zonder liefde.. Ik snap dat je lichaam er soms om schreeuwt.. Maar er is toch niks lekkerders dan achteraf samen voldaan in elkaars armen te knuffelen? Dat doe je neem ik aan niet wanneer er geen liefde aan te pas komt? Of heb ik het mis?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:27

em_papillon schreef:
Meiden die aan sex 'doen' zonder liefde.. Ik snap dat je lichaam er soms om schreeuwt.. Maar er is toch niks lekkerders dan achteraf samen voldaan in elkaars armen te knuffelen? Dat doe je neem ik aan niet wanneer er geen liefde aan te pas komt? Of heb ik het mis?

Zal wel verschillend zijn denk ik.
Tussen sex zonder liefde zit ook nog veel verschil.
Je kan imo sex hebben met iemand die je heel leuk vind, maar waar nog geen sprake is van liefde

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:32

LF_xx_D schreef:

En ik denk dat we daar een heel goed punt hebben bereikt!
Je weet nog niet wat je mist als je er nog nooit van 'geproeft' hebt...

En dat is het vaak het probleem ook dat je steeds sneller eigelijk met een jongen het bed in duikt.
Je weet hoe 'leuk.lekker' het kan zijn. Je krijgt dan toch behoefte's.
En naar mijn idee gaat het dan gwoon makkelijker.
Als je een jongen dan leuk vind, en er ontstaat een klik heb ik het idee dat er al heel snel veel meer gebeurd dan je van te voren had gedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:50

Su_Cr_Cheese schreef:
Ik moet zeggen dat ik toch wel enige bewondering heb voor de mensen die daadwerkelijk wachten tot na het huwelijk
Het lijkt mij moeilijk want ik denk dat de sociale druk ook niet te gering zal zijn

En wat denk je van de sociale druk vanuit kerk/ouders om juist wél te wachten totdat je getrouwd bent? Die druk lijkt me in sommige kringen ook niet gering ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:55

HouVanUtopia schreef:
En ik denk dat we daar een heel goed punt hebben bereikt!
Je weet nog niet wat je mist als je er nog nooit van 'geproeft' hebt...

En dat is het vaak het probleem ook dat je steeds sneller eigelijk met een jongen het bed in duikt.
Je weet hoe 'leuk.lekker' het kan zijn. Je krijgt dan toch behoefte's.
En naar mijn idee gaat het dan gwoon makkelijker.
Als je een jongen dan leuk vind, en er ontstaat een klik heb ik het idee dat er al heel snel veel meer gebeurd dan je van te voren had gedacht.

Maar is het dan zo erg dat je eerder met een jongen het bed in duikt?
Wanneer je het veilig doet, zie ik het probleem niet.

Zelf heb ik vrij weinig partners gehad, maar kijk er niemand op aan als ze er meer hebben gehad - mits veilig, want anders vind ik het onnodig risicovol en ben je imo niet zuinig op jezelf en anderen.

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:39

aan de mensen die geen seks hebben voor het huwlijk:
er is een aantal keer gevraagd of de man ook maagd moet zijn, alleen heb ik het antwoord daarom niet kunnen vinden.
Ik zou het toch wel graag willen weten.

Bij de christenen weet ik het niet, maar ik weet wel dat bij moslims héél véél mannen wel seks hebben voor het huwlijk en de vrouwen maagd moeten blijven voor het huwlijk...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:40

love_lady1 schreef:
er is een aantal keer gevraagd of de man ook maagd moet zijn, alleen heb ik het antwoord daarom niet kunnen vinden.

Bij de christenen weet ik het niet, maar ik weet wel dat bij moslims héél véél mannen wel seks hebben voor het huwlijk en de vrouwen maagd moeten blijven voor het huwlijk...

Ja, dat 'moet' hij inderdaad. Er wordt wat dit betreft in het christendom (dus vanuit mijn invalshoek en motivatie) geen verschil gemaakt tussen mannen en vrouwen.

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:47

Blue_Eyes schreef:
love_lady1 schreef:

Ja, dat 'moet' hij inderdaad. Er wordt wat dit betreft in het christendom (dus vanuit mijn invalshoek en motivatie) geen verschil gemaakt tussen mannen en vrouwen.

en stel: je hebt de ware gevonden, hij gaat er akkoord mee dat jullie geen seks hebben voor het huwlijk, maar hij is geen maagd meer, ga jij daarmee akkoord of niet?