Ik ga 'm niet halen. En als zorgvragers het uitdrukkelijk aan me vragen nog niet. Mijn lijf, mijn keuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Wel zeker heb je een verantwoording aan anderen, zeker als je in de zorg werkt! Dat betekent niet dat je daar zelf niks over te zeggen hebt, maar het is niet alleen jouw feestje.
En dat alle mensen er inderdaad een geldige reden voor hebben... ik betwijfel het. Als je ziet hoeveel feitelijke onwaarheden er alleen al langskomen op BoktIk persoonlijk vind dat mensen die hun beslissing baseren op onjuiste info in elk geval al geen geldige reden hebben.
Vrijheid, in dit geval keuzevrijheid, komt met verantwoordelijkheden. Je hebt op z'n minst de plicht daar zorgvuldig mee om te gaan... en beide kanten te kunnen bekijken. Nee zeggen omdat je 'gewoon' geen zin hebt is echt niet voldoende als het een beslissing is die meer reikwijdte heeft dan alleen je eigen situatie.
(Even terzijde: het is 'goed recht', twee losse woorden.)
MamboBeach schreef:MISTRAL94 schreef:Er zullen genoeg mensen een geldige reden hebben waarom ze wel of niet kiezen voor de vaccinatie. En ook al heeft iemand de reden "gewoon niet", dat is en blijft het goedrecht van iemand, je bent een ander geen verantwoording schuldig. En nogmaals dat is maar goed ook. Nu hoor ik hier een hoop commentaar. Maar wat ik zo typisch vind is dat er mensen in bijvoorbeeld Staphorst geen enkele vaccinatie nemen vanuit het geloof (en zo andere mensen dus ook ziek maken) Maar daar hoor je niemand over? Terwijl dat al jaren speelt.
Niet alleen in Staphorst hoor, wel meerdere plaatsen. Maar ik hoor niemand over de normale vaccinaties, dat ook niet iedereen daar aan meedoet maar het gros wel. Daar zitten ook risico's aan maar dat is de mensen niet helemaal duidelijk hoor.
Als je de griepprik krijgt kun je wel nog ziek worden MAAR in mindere mate en in combi met je handen goed te wassen in de kans heel klein. Als je dan in de zorg werkt wil je het risico toch niet nemen? Althans, lijkt mij niet.
MISTRAL94 schreef:Nikka: Dat is nou net het hele eier eten hier in het topic. Dus misschien moet je eerst nog even beter lezen en dan nog een keer zeggen dat ze zichzelf daarmee hebben
colunder schreef:Dit jaar is het de mexicaanse griep volgend jaar de franse en het jaar erop de griekse, zo kan je wel door blijven gaan.
Er is elk jaar griep,maar het lijkt de laatste jaren wel of er persé een naam aan vebonden moet zijn(varkens griep, vogel griep, mexicaanse griep enz.).
Ik vind het allemaal sterk overdreven.
MISTRAL94 schreef:Overigens vind ik het een fout die bij de overheid ligt als mensen massaal ervoor kiezen om zich niet te laten vaccineren. De cowboyverhalen doen al heel lang de ronden, ze hadden dit ook veel eerder de kop in kunnen drukken door eerlijke en duidelijke website's te lanceren met de juist informatie.
Shadow0 schreef:colunder schreef:Dit jaar is het de mexicaanse griep volgend jaar de franse en het jaar erop de griekse, zo kan je wel door blijven gaan.
Er is elk jaar griep,maar het lijkt de laatste jaren wel of er persé een naam aan vebonden moet zijn(varkens griep, vogel griep, mexicaanse griep enz.).
Ik vind het allemaal sterk overdreven.
En dit lijkt dus niet echt gebaseerd te zijn op feiten of inhoudelijke informatie. En IK vind dat een hele slechte grond om beslissingen op te baseren.
Mindim schreef:Volgens mij wordt de zorg niet gevaccineerd om de clienten te beschermen. Maar is men bang dat er zoveel verzorgenden ziek worden, dat er geen goede zorg meer geboden kan worden in verpleeghuizen, ziekenhuizen en dergelijke. En dat met alle risico's van dien.
Zoals iedereen al zegt: als je moet worden gevaccineerd om je clienten te beschermen, zou het onzin zijn, omdat ook wanneer je gevaccineerd bent, het virus kan overdragen, dus dat heeft geen nut.
Men is bang dat er door de pandemie straks zoveel verplegenden geveld zijn met griep, dat er geen goede zorg meer geboden kan worden.
Shadow0 schreef:MISTRAL94 schreef:Overigens vind ik het een fout die bij de overheid ligt als mensen massaal ervoor kiezen om zich niet te laten vaccineren. De cowboyverhalen doen al heel lang de ronden, ze hadden dit ook veel eerder de kop in kunnen drukken door eerlijke en duidelijke website's te lanceren met de juist informatie.
Ik vind niet dat de schuld van de een, die van de ander uitsluit. Het is niet alleen maar de fout van de overheid, of alleen maar de fout van de mensen. Ja, een andere aanpak was zinniger geweest vermoedelijk... maar de mensen laten zich opjagen. En daar zijn ze zelf bij.
MISTRAL94 schreef:Gelukkig is Colunder dan zelf in staat om een beslissing te nemen wat de reden ook zijn mag
MISTRAL94 schreef:Misschien wel, maar de overheid klaagt nu dat mensen die cowboy verhalen geloven terwijl de wilde verhalen al lang genoeg de ronde deden, ze hadden al veel eerder duidelijkheid kunnen scheppen!
Mindim schreef:Volgens mij wordt de zorg niet gevaccineerd om de clienten te beschermen. Maar is men bang dat er zoveel verzorgenden ziek worden, dat er geen goede zorg meer geboden kan worden in verpleeghuizen, ziekenhuizen en dergelijke. En dat met alle risico's van dien.
Zoals iedereen al zegt: als je moet worden gevaccineerd om je clienten te beschermen, zou het onzin zijn, omdat ook wanneer je gevaccineerd bent, het virus kan overdragen, dus dat heeft geen nut.
Men is bang dat er door de pandemie straks zoveel verplegenden geveld zijn met griep, dat er geen goede zorg meer geboden kan worden.
wizewo schreef:Mindim schreef:Volgens mij wordt de zorg niet gevaccineerd om de clienten te beschermen. Maar is men bang dat er zoveel verzorgenden ziek worden, dat er geen goede zorg meer geboden kan worden in verpleeghuizen, ziekenhuizen en dergelijke. En dat met alle risico's van dien.
Maar dan bescherm je toch ook de patienten?
manie schreef:Nee dan garandeer je dat je waarschijnlijk aan het werk kunt blijven, maar daar zijn ook wel andere manieren voor.
Maar dat vergt misschien wat meer creativiteit van de zorginstelling.
Zelfs wanneer je gevaccineerd bent kun je het virus overdragen
BraveSpots schreef:manie schreef:Nee dan garandeer je dat je waarschijnlijk aan het werk kunt blijven, maar daar zijn ook wel andere manieren voor.
Zelfs dan nog. Hebben mensen in de zorg tegenwoordig niet meer het recht om ziek te zijn? Is het al zover gekomen?
hittepit_12 schreef:Ik werk voor de thuiszorg en vandaag heb ik een brief gekregen dat ik mij mag laten inenten.
Dat vind ik heel moeilijk, ik wel maar mijn kinderen niet?
En wat zijn de gevolgen van eventuele bijwerkingen?
Ik vind dat er veel onduidelijkheid is.
BraveSpots schreef:manie schreef:Nee dan garandeer je dat je waarschijnlijk aan het werk kunt blijven, maar daar zijn ook wel andere manieren voor.
Zelfs dan nog. Hebben mensen in de zorg tegenwoordig niet meer het recht om ziek te zijn? Is het al zover gekomen?