dirty dancing mag niet meer..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:18

pharagirlke schreef:
Dat zijn gemiddeldes. Mensen zijn geen "gemiddelden". :) Ik geloof best dat ze veel kunnen met wetenschap maar het geld simpelweg niet voor iedereen en ik vind het ronduit beledigend dat Adil doet alsof ze beter weet hoe het bij mij gegaan is dan ik zelf. ;) Dat Adil niet gelooft dat media invloed heeft moet zij weten. Als ik ook mijn eigen mening mag hebben zonder dat ze blijft drammen. :)

Kijk, dat jij van die lange tenen hebt, daar kan ik ook niks aan doen. Ik heb jou niet beledigd, ik wilde alleen maar naar het punt van realisatie heenwerken dat ouders een veel grotere invloed hebben dan media. En hoewel wetenschappers van gemiddeldes spreken denk ik dat jij ook donders goed weet dat jij jou meer door jouw ouders zou laten beinvloeden dan door de media, of niet ;) overigens heb ik nooit gezegd dat de media geen invloed heeft, ik denk alleen dat de media macht toegeschreven krijgt die zij niet bezit.

En zeker mag je je mening hebben, maar je stelde je wel zo koppig op, wilde niet zien wat ik wilde zeggen. Jouw ouders hebben je het misschien nooit expliciet gezegd, maar dat komt dan omdat ze jou normen en waarden mee hebben gegeven waardoor jij reeele en verstandige keuzes kunt maken, dan is alles expliciet zeggen niet nodig. Een kind met een degelijke opvoeding hoef je niet elke dag te vertellen dat het niet mag stelen, hij zal het niet doen omdat het niet past bij de normen en waarden waar hij voor staat, waar hij mee op is gegroeid.

En waarom er nu dus meisjes, tieners zijn die afwijken van die normen en waarden en dingen doen die de ouders niet goed vinden en die wij als sletterig zien: Dat heet puberteit, de fase dat je wilt onderzoeken wie jij bent, waar jij voor staat...De fase waarin je ontdekt dat je het niet altijd eens bent met je ouders, de fase waarin je wilt ontdekken of er nog meer zaken zijn waar jouw ouders mogelijk toch niet gelijk hadden. En of dat nou zou fout is? Je zou kunnen zeggen dat juist deze meisjes eerder volwassen worden, eerder op eigen benen kunnen staan, en inprincipe is dat het doel van elke ouder; Een wezen groot brengen wat alleen en zelfstandig voor zich zelf kan zorgen na verloop van tijd.

Alles wat ouders doen moet tot die zelfstandigheid voeren, maar als tieners eens op een andere, iets minder aangename weg op zoek gaan naar die zelfstandigheid, dan is het ineens niet meer goed? Mijn broer heeft een hele andere weg bewandeld dan ik, veel in aanraking geweest met de politie, een hopeloos geval zou je zeggen. Als je kijkt hoever hij nu is en wat hij kan...Het zou niet fair van mij zijn om te zeggen dat hij er nog steeds niet is, want hij zit zeker al op mijn level van zelfstandigheid, terwijl ik bijna 4 jaar ouder ben.

Mijn broer was een enorme hardcore liefhebber. Het geweld wat in deze muziek over wordt gedragen heeft hem zeker in een bepaalde mate beinvloed, maar pas toen hij begon zijn eigen weg te zoeken en hij ontdekte dat hij het niet altijd met papa en mama eens is. Je laat ineens los van je religie en je bent op zoek naar iets anders waarin je kunt geloven, dan kan de media inderdaad invloed hebben. Maar je moet je afvragen in hoeverre dat het verdere leven van de puber beinvloed. Mijn broer vond op gegeven moment weer zijn eigen normen en waarden, die verdacht veel leken op die van mijn ouders :D enn ineens kon hij het weer goed met hen vinden. De hardcore muziek vond hij ineens helemaal niet meer interessant. Nu werkt hij, verdient zijn eigen geld en zingt liedjes van 'Mooi wark'. Is de hardcore helemaal uit zijn leven verdwenen. Nee, maar hij luistert het nu 'anders', het heeft geen levensstijl bepalende invloed meer.

En is hij er sllechter van geworden? Neuh, helemaal niks...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 02:51

Adil18 schreef:
Kijk, dat jij van die lange tenen hebt, daar kan ik ook niks aan doen. Ik heb jou niet beledigd, ik wilde alleen maar naar het punt van realisatie heenwerken dat ouders een veel grotere invloed hebben dan media. En hoewel wetenschappers van gemiddeldes spreken denk ik dat jij ook donders goed weet dat jij jou meer door jouw ouders zou laten beinvloeden dan door de media, of niet ;) overigens heb ik nooit gezegd dat de media geen invloed heeft, ik denk alleen dat de media macht toegeschreven krijgt die zij niet bezit.

Kortom; je wilde mij zo doen reageren dat ik zei "mama en papa hebben gezegd dat". Dat noem ik pushen. Ook hier doe je weer alsof je mijn situatie beter kent dan ik zelf. Als je dat perse wil, zorg dan op zijn minst dat je ook maar iets weet van me. Dan zullen we nog een keer bekijken goed? Ik durf met relatief veel zekerheid te stellen dat mijn ouders weinig tot geen invloed hebben gehad op mijn meningen en persoonlijkheden. ;) Dat jij dat nu niet gaat geloven, is mijn probleem niet. Ik geloof overigens niet dat media per se minder invloed heeft dan ouders. Dat hangt IMO maar net van de ouders af. In normale omstandigheden hoop ik van wel, maar veel kinderen groeien niet meer op in "normale omstandigheden".

Citaat:
En zeker mag je je mening hebben, maar je stelde je wel zo koppig op, wilde niet zien wat ik wilde zeggen. Jouw ouders hebben je het misschien nooit expliciet gezegd, maar dat komt dan omdat ze jou normen en waarden mee hebben gegeven waardoor jij reeele en verstandige keuzes kunt maken, dan is alles expliciet zeggen niet nodig. Een kind met een degelijke opvoeding hoef je niet elke dag te vertellen dat het niet mag stelen, hij zal het niet doen omdat het niet past bij de normen en waarden waar hij voor staat, waar hij mee op is gegroeid.

En wat jij hier doet noem je niet koppig? Als ik niet reageer zoals jij wil zeg je maar dat ik lange tenen heb (moet je nog persoonlijk worden ook :D) Hier push je weer "je zegt wel van niet maar ik denk lekker dat het wel zo gegaan is". En dat wil jij zelf niet zien. Het gaat niet om elke dag vertellen het gaat om eenmalig vertellen. Maar sommige kinderen creëren ook een eigen mening en de ene al wat vroeger dan de andere, als dat niet zo was zou elk kind een evenbeeld van zijn of haar ouders zijn.

Citaat:
En waarom er nu dus meisjes, tieners zijn die afwijken van die normen en waarden en dingen doen die de ouders niet goed vinden en die wij als sletterig zien: Dat heet puberteit, de fase dat je wilt onderzoeken wie jij bent, waar jij voor staat...De fase waarin je ontdekt dat je het niet altijd eens bent met je ouders, de fase waarin je wilt ontdekken of er nog meer zaken zijn waar jouw ouders mogelijk toch niet gelijk hadden. En of dat nou zou fout is? Je zou kunnen zeggen dat juist deze meisjes eerder volwassen worden, eerder op eigen benen kunnen staan, en inprincipe is dat het doel van elke ouder; Een wezen groot brengen wat alleen en zelfstandig voor zich zelf kan zorgen na verloop van tijd.

Dus sletterig gedrag bevorderd het volwassen worden? :)

Citaat:
Alles wat ouders doen moet tot die zelfstandigheid voeren, maar als tieners eens op een andere, iets minder aangename weg op zoek gaan naar die zelfstandigheid, dan is het ineens niet meer goed? Mijn broer heeft een hele andere weg bewandeld dan ik, veel in aanraking geweest met de politie, een hopeloos geval zou je zeggen. Als je kijkt hoever hij nu is en wat hij kan...Het zou niet fair van mij zijn om te zeggen dat hij er nog steeds niet is, want hij zit zeker al op mijn level van zelfstandigheid, terwijl ik bijna 4 jaar ouder ben.

Dus als jouw dochter bij wijze van ontdekkingstocht naar zichzelf heroïne gaat spuiten, dan denk jij "sja ze bewandeld gewoon een andere weg dan ik vroeger..."

Citaat:
Mijn broer was een enorme hardcore liefhebber. Het geweld wat in deze muziek over wordt gedragen heeft hem zeker in een bepaalde mate beinvloed, maar pas toen hij begon zijn eigen weg te zoeken en hij ontdekte dat hij het niet altijd met papa en mama eens is. Je laat ineens los van je religie en je bent op zoek naar iets anders waarin je kunt geloven, dan kan de media inderdaad invloed hebben. Maar je moet je afvragen in hoeverre dat het verdere leven van de puber beinvloed. Mijn broer vond op gegeven moment weer zijn eigen normen en waarden, die verdacht veel leken op die van mijn ouders :D enn ineens kon hij het weer goed met hen vinden. De hardcore muziek vond hij ineens helemaal niet meer interessant. Nu werkt hij, verdient zijn eigen geld en zingt liedjes van 'Mooi wark'. Is de hardcore helemaal uit zijn leven verdwenen. Nee, maar hij luistert het nu 'anders', het heeft geen levensstijl bepalende invloed meer.

Hier spreek je IMO jezelf tegen...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:48

Zo'n verbod is het opleggen van een norm.

Dat is exáct hetzelfde als het verplichten van een hoofddoek, zelfs burka. In dit geval zelfs met dezelfde argumenten. Het enige verschil is de gradatie.

Je kan vinden dat het met de ene gradatie oneens bent en eens met de andere.
Ik ben het oneens met het principe.
Het is een kwestie van moraal. Dat is niet absoluut. Onder de streep wordt nu een moraal opgelegd in plaats van uitgelegd. Dat is oppressief en contraproductief.

Ayasha
Blogger

Re: dirty dancing mag niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:31

Iedereen krijgt op een zekere manier moraal opgelegd door de maatschappij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:21

pharagirlke schreef:
Iedereen krijgt op een zekere manier moraal opgelegd door de maatschappij.

Ja, en 'Vrije wil' is in die zin ook een illusie; altijd want wat je vindt dus 'wil' wordt in hoge mate bepaald door opvoeding = aanleren normen en waarden van de opvoeders.

Maakt dat het opleggen van een meter afstand of een burka anders of goed?

Het betreft hetzelfde in gradatie en zelfs wat extremistisch is, is subjectief en bepaald door je standpunt.

Het onderwerp is een onderdeel van een gofbeweging in de maatschappij over sociale-/ sexuele normen en waarden.
Vooral een illustratie van een dúbbele moraal in de maatschappij en dat is schadelijker dan de moraal een beetje naar links of rechts opgerekt.
In NL, Europa, speelt dat ook. Zo is sex voor/met <16 jarigen aan de ene kant een grote ramp maar worden piepkuikens wel als lustobject uitgebuit in de reclame waar niemand omheen kan en die sterk bepalend is voor het referentiekader, létterlijk de beeldvorming.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:23

Deze landen zijn geen recht maar wetstaten. We hebben ons te houden aan bepaalde wetten.

Opleggen om een burka te dragen zo snel je buiten komt, of dat je niet meer tegen elkaar mag schuren op een schoolfeestje vind ik nogal wat anders. Staat de schoolregel je niet aan, dan verander je van school. Als ik bij het leger ga moet ik er ook mee leven dat mijn piercings uit moeten (of ik moet gewoon niet bij het leger gaan)

piepkuikens als lustobject? No offence HC maar de laatste keer dat ik controleerde zijn daar wetten tegen dus ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:25

pharagirlke schreef:
Deze landen zijn geen recht maar wetstaten. We hebben ons te houden aan bepaalde wetten.

Opleggen om een burka te dragen zo snel je buiten komt, of dat je niet meer tegen elkaar mag schuren op een schoolfeestje vind ik nogal wat anders. Staat de schoolregel je niet aan, dan verander je van school. Als ik bij het leger ga moet ik er ook mee leven dat mijn piercings uit moeten (of ik moet gewoon niet bij het leger gaan)

piepkuikens als lustobject? No offence HC maar de laatste keer dat ik controleerde zijn daar wetten tegen dus ;)

Ziende blind? Meiskes van 15 en jonger staan op MSN in lekker verkopende poses als model.

Jij víndt het 'nogal wat anders' en dat is exáct wat ik adresseer als zíjnde niet zo.

Prima als het schoolregels betreft van bijzonder onderwijs. Voor openbaar onderwijs ligt dat anders.
Hier is Spanje zijn onlangs kruisbeelden van openbare scholen verbannen. Voor de slechte lezers: niet van de halskettinkjes van de leerlingen, noch die van de leerkracht, maar van de school, dus van de muur.

Wanneer het een norm is van de samenleving is het ook voor een openbare school de norm. Dat dan ook weer van toepassing op een hoofddoekje of burka.

De term 'wetstaat' ken ik niet. Elke staat kent wetten toch?!
Is het tegen de wet om opvrijend te dansen?
Ik dacht dat dit alleen een probleem was als het niet vrijwillig is. Tenzij de samenleving besluit dat het in strijd is met de openbare zeden en het daarmee onder die wet valt. Dat wordt dan nog opletten in het openbaar. Een keer zoenen op straat en je hebt een proces verbaal aan je burka :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:28

Dat je die term niet kent daar kan ik niets aan doen. Op straat mag je bij mijn weten dergelijke dingen niet doen. Heeft iets te maken met openbare zeden inderdaad. Zoenen of droogn*uken vind ik nog wat anders.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:49

pharagirlke schreef:
Kortom; je wilde mij zo doen reageren dat ik zei "mama en papa hebben gezegd dat". Dat noem ik pushen. Ook hier doe je weer alsof je mijn situatie beter kent dan ik zelf. Als je dat perse wil, zorg dan op zijn minst dat je ook maar iets weet van me. Dan zullen we nog een keer bekijken goed? Ik durf met relatief veel zekerheid te stellen dat mijn ouders weinig tot geen invloed hebben gehad op mijn meningen en persoonlijkheden. ;) Dat jij dat nu niet gaat geloven, is mijn probleem niet. Ik geloof overigens niet dat media per se minder invloed heeft dan ouders. Dat hangt IMO maar net van de ouders af. In normale omstandigheden hoop ik van wel, maar veel kinderen groeien niet meer op in "normale omstandigheden".

En wat jij hier doet noem je niet koppig? Als ik niet reageer zoals jij wil zeg je maar dat ik lange tenen heb (moet je nog persoonlijk worden ook :D) Hier push je weer "je zegt wel van niet maar ik denk lekker dat het wel zo gegaan is". En dat wil jij zelf niet zien. Het gaat niet om elke dag vertellen het gaat om eenmalig vertellen. Maar sommige kinderen creëren ook een eigen mening en de ene al wat vroeger dan de andere, als dat niet zo was zou elk kind een evenbeeld van zijn of haar ouders zijn.

Oke, ik zal er dan niet langer over door gaan. Het was ook niet mijn bedoeling persoonlijk te worden, mijn excuus

Citaat:

pharagirlke schreef:
Dus sletterig gedrag bevorderd het volwassen worden? :)

Wil je me nu begrijpe of niet? Het gaat hier niet om het gedrag, je moet verder kijken, het gaat om de fase. Pubers testen gedragingen uit om te kijken wat het beste bij hun past en of ze de reactie krijgen die ze willen. Sommige meisjes van 15 willen dat jongens hun sexy vinden, als ze 19 zijn en een vaste vriend willen hebben ze schijt aan wat andere van hun vinden en gaat het hun erom dat hun vriend van hun houdt...En ze zijn niet slechter geworden van de gedragingen die zij in hun experimenteerfase uit hebben geoefend.

Dus ja: In die zin kan dat wat wij sletterig gedrag noemen zeker bij het volwassen worden horen. Je gedraagt je op een bepaalde manier zoals je je nog nooit hebt gedragen, je wilt weten hoe mensen op jou en je nieuwe gedrag reageren. Wie wil je bekoren, wie vind je belangrijker: Vrienden of ouders. Wiwnes beeld wil ik volgen? Wil ik een helemaal nieuw beeld van mezelf creeeren....? Allemaal vragen bij het volwassen worden. Ik wijs daarbij verder op het voorbeeld wat ik van mijn broertje gaf.

Citaat:

pharagirlke schreef:
Dus als jouw dochter bij wijze van ontdekkingstocht naar zichzelf heroïne gaat spuiten, dan denk jij "sja ze bewandeld gewoon een andere weg dan ik vroeger..."

Nee, dan moet je in een zekere mate ingrijpen, maar je moet wel altijd, ook in zulke gevallen, het leerproces voor jouw zoon of dochter waarmaken.

Ik weet niet of je het fenomeen kent, maar ik heb vaak gehad dat mijn ouders mij voor fouten hebben willen behoeden. Ik heb niet geluisterd en maakte de fout en ontdekte dat mijn ouders gelijk hadden. Een langere leerweg die niet zonder schade en schande blijft, maar wel een leerweg die ik zelf heb gelegd, daardoor heb ik hier meer van. Het zelf ontdekken van een regel in de zin van 'Als ik dat doe, kan het nog wel eens tot gevolg hebben dat.......' is zinvoller omdat het beter blijft hangen. Je geloofd er meer aan en je handelt er meer naar omdat het jouw regels zijn, jij hebt ze ontdekt (dat jouw ouders ze allang hebben ontdekt doet er niet toe, je wilt ze nu eenmaal niet altijd gelijk geven, je wil zelf fouten gaan maken).

En ja, zelf bij drugsgebruik. Een vriend van mij is zwaar verslaafd geweest. Zijn ouders waren er ten alle tijden voor hem, maar zijn er op gegeven moment mee gestopt het drugsgebruik te verbieden of hem te overhalen er mee te stoppen. Nu is hij uit zichzelf gestopt, hij is zelf tot realisatie gekomen. Hij draagt nu een foto met zich mee uit de tijd dat hij verslaafd was, daar wil hij nooit meer naartoe. Nb: Natuurlijk kan dat niet voor iedereen, sommige mensen hebben de kracht hier niet voor, daar moet je gewoon ingrijpen voordat ze zichzelf ernstig en onherstelbare schade aanrichten

Citaat:

pharagirlke schreef:
Hier spreek je IMO jezelf tegen...

Hoe dan? dat zie ik namelijk niet in...?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:50

Huertecilla schreef:
pharagirlke schreef:

Ziende blind? Meiskes van 15 en jonger staan op MSN in lekker verkopende poses als model.

Jij víndt het 'nogal wat anders' en dat is exáct wat ik adresseer als zíjnde niet zo.

Prima als het schoolregels betreft van bijzonder onderwijs. Voor openbaar onderwijs ligt dat anders.
Hier is Spanje zijn onlangs kruisbeelden van openbare scholen verbannen. Voor de slechte lezers: niet van de halskettinkjes van de leerlingen, noch die van de leerkracht, maar van de school, dus van de muur.

Wanneer het een norm is van de samenleving is het ook voor een openbare school de norm. Dat dan ook weer van toepassing op een hoofddoekje of burka.

De term 'wetstaat' ken ik niet. Elke staat kent wetten toch?!
Is het tegen de wet om opvrijend te dansen?
Ik dacht dat dit alleen een probleem was als het niet vrijwillig is. Tenzij de samenleving besluit dat het in strijd is met de openbare zeden en het daarmee onder die wet valt. Dat wordt dan nog opletten in het openbaar. Een keer zoenen op straat en je hebt een proces verbaal aan je burka :P

`
_/-\o_