pharagirlke schreef:Dat zijn gemiddeldes. Mensen zijn geen "gemiddelden".Ik geloof best dat ze veel kunnen met wetenschap maar het geld simpelweg niet voor iedereen en ik vind het ronduit beledigend dat Adil doet alsof ze beter weet hoe het bij mij gegaan is dan ik zelf.
Dat Adil niet gelooft dat media invloed heeft moet zij weten. Als ik ook mijn eigen mening mag hebben zonder dat ze blijft drammen.
Kijk, dat jij van die lange tenen hebt, daar kan ik ook niks aan doen. Ik heb jou niet beledigd, ik wilde alleen maar naar het punt van realisatie heenwerken dat ouders een veel grotere invloed hebben dan media. En hoewel wetenschappers van gemiddeldes spreken denk ik dat jij ook donders goed weet dat jij jou meer door jouw ouders zou laten beinvloeden dan door de media, of niet

En zeker mag je je mening hebben, maar je stelde je wel zo koppig op, wilde niet zien wat ik wilde zeggen. Jouw ouders hebben je het misschien nooit expliciet gezegd, maar dat komt dan omdat ze jou normen en waarden mee hebben gegeven waardoor jij reeele en verstandige keuzes kunt maken, dan is alles expliciet zeggen niet nodig. Een kind met een degelijke opvoeding hoef je niet elke dag te vertellen dat het niet mag stelen, hij zal het niet doen omdat het niet past bij de normen en waarden waar hij voor staat, waar hij mee op is gegroeid.
En waarom er nu dus meisjes, tieners zijn die afwijken van die normen en waarden en dingen doen die de ouders niet goed vinden en die wij als sletterig zien: Dat heet puberteit, de fase dat je wilt onderzoeken wie jij bent, waar jij voor staat...De fase waarin je ontdekt dat je het niet altijd eens bent met je ouders, de fase waarin je wilt ontdekken of er nog meer zaken zijn waar jouw ouders mogelijk toch niet gelijk hadden. En of dat nou zou fout is? Je zou kunnen zeggen dat juist deze meisjes eerder volwassen worden, eerder op eigen benen kunnen staan, en inprincipe is dat het doel van elke ouder; Een wezen groot brengen wat alleen en zelfstandig voor zich zelf kan zorgen na verloop van tijd.
Alles wat ouders doen moet tot die zelfstandigheid voeren, maar als tieners eens op een andere, iets minder aangename weg op zoek gaan naar die zelfstandigheid, dan is het ineens niet meer goed? Mijn broer heeft een hele andere weg bewandeld dan ik, veel in aanraking geweest met de politie, een hopeloos geval zou je zeggen. Als je kijkt hoever hij nu is en wat hij kan...Het zou niet fair van mij zijn om te zeggen dat hij er nog steeds niet is, want hij zit zeker al op mijn level van zelfstandigheid, terwijl ik bijna 4 jaar ouder ben.
Mijn broer was een enorme hardcore liefhebber. Het geweld wat in deze muziek over wordt gedragen heeft hem zeker in een bepaalde mate beinvloed, maar pas toen hij begon zijn eigen weg te zoeken en hij ontdekte dat hij het niet altijd met papa en mama eens is. Je laat ineens los van je religie en je bent op zoek naar iets anders waarin je kunt geloven, dan kan de media inderdaad invloed hebben. Maar je moet je afvragen in hoeverre dat het verdere leven van de puber beinvloed. Mijn broer vond op gegeven moment weer zijn eigen normen en waarden, die verdacht veel leken op die van mijn ouders

En is hij er sllechter van geworden? Neuh, helemaal niks...