Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Only_Hellen schreef:Inderdaad een hele zure situatie. Al zegt de waarde van de woning natuurlijk niets over de lasten die men heeft. Maar in dit geval is het inderdaad zuur.
Hoe heeft hij dat jaar kunnen overbruggen dan, als ie helemaal geen inkomen had? Lasten gaan toch gewoon door?
Vjestagirl schreef:Dus 'gezonde' dingen goedkoper maken en 'ongezonde' dingen duurder gaat ook niet echt werken.
Snoevie schreef:ne eje hebt er altijd wel hardnekkige mensen bij.
toch geloof ik wel dat gezond eten goedkoper maken en slecht eten(suikerbrood met roomboter,haha)duurder,dat je wel al een groot deel mensen gezonder doet eten.
nogmaals,groente en fruit vind ik nou niet echt goedkoop!
Snoevie schreef:het is niet puur en alleen maar vreten,zoals veel mensen soms lijken te denken
Snoevie schreef:ok valt wat voor te zeggen idd.
natuurlijk moet je het zelf doen en zal belastingverhoging lang niet voor iedereen zin hebben.
ik denk wel dat het helpt voor de mensen die het misschien uit gemakzucht doen of omdat het toch maar wel goedkoper is.
of voor die ouders die hun kinderen kroketten en patat te regelmatig voorschotelen. kinderen eten dat wel als ze het van hun ouders krijgen.
Snoevie schreef:ok valt wat voor te zeggen idd.
natuurlijk moet je het zelf doen en zal belastingverhoging lang niet voor iedereen zin hebben.
ik denk wel dat het helpt voor de mensen die het misschien uit gemakzucht doen of omdat het toch maar wel goedkoper is.
of voor die ouders die hun kinderen kroketten en patat te regelmatig voorschotelen. kinderen eten dat wel als ze het van hun ouders krijgen.
Snoevie schreef:natuurlijk,leefpatroon is de grootste boosdoener,maar ieder klein beetje gezonder eten helpt,toch?
mick75 schreef:Begin maar eens met het BESCHIKBAAR maken van gezond voedsel. Als je in een willekeurige stad rondloopt stikt het van de friettenten, broodjeszaken met allerlei vette en luxe broodjes en dergelijke toko's, maar een groenteboer is vaak niet aanwezig. Een gezonde snack halen tussendoor is praktisch ondoenlijk, zeker als je een beperkt budget hebt. Terwijl het ongezonde vreetwerk vanuit talloze etalages je toeroept..