Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:12

Ronne schreef:
Oh toch! Hij had toch ook de koningin geknuffeld??

:+ Ok, ik kap echt nu, deze heerlijke discussie mét inhoud helpen we helemaal de goot in!

Zeker weten :j

Mwoah, te laat :')

Shadow0

Marieke_K schreef:
Volgens het cbs ben je allochtoon als een van je ouders niet in Nederland is geboren :D

Even terzijde, maar dat geldt dus ook voor bv koningin Beatrix, prins Willem-Alexander en Amalia, Alexia en Ariane :) Om zomaar eens een paar opmerkelijke allochtonen te noemen :D

Ronne

In wie zn schoenen bedoel je? Die van de Nederlandse bevolking? Ja, wie anders? Bush gaat em niet betalen hoor! En t mannetje op de maan ook niet!

Yeyo... ik wilde er geen waardeoordeel aan vastplakken... maar euhm.. JAH!!!

chevax

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:19

Hoe hypocriet kunnen we in Nederland toch zijn hè? Beatrix maar roepen over dat alle Nederlanders zware tijden tegemoet gaan en dat we allemaal, voor zover een heleboel mensen dat nog niet hebben gedaan, de buikriem moeten aanhalen. Ondertussen zetten leden van onze eigen koninklijke familie allerlei constructies in het buitenland op om maar geen belasting over oa erfenis van Bernhard te hoeven betalen. En dan komt er nog eens zo'n idioot als Wilders die begint over "voddentax". Ik vind die man totaal respectloos, een bijzonder slecht politicus en iemand die maar roept wat in hem opkomt. Bah!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:25

chevax schreef:
En dan komt er nog eens zo'n idioot als Wilders die begint over "voddentax". Ik vind die man totaal respectloos, een bijzonder slecht politicus en iemand die maar roept wat in hem opkomt. Bah!

Nou nee reken maar dat er over nagedacht is en als wij en de media hiervan bekomen zijn heeft hij weer wat nieuws verzonnen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:28

Achja, als Wilders het gat in de begroting dichtkrijgt met kopvoddentax, heeft hij mijn zegen.. Hoewel ik niet denk dat hij het er doorheen krijgt, maar dat is een ander verhaal :')

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:29

Tallie_Ho schreef:
Achja, als Wilders het gat in de begroting dichtkrijgt met kopvoddentax, heeft hij mijn zegen.. Hoewel ik niet denk dat hij het er doorheen krijgt, maar dat is een ander verhaal :')

Vandaar een betere bijdrage is dus zelf zijn bewaking betalen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:30

Chevax schreef:
Hoe hypocriet kunnen we in Nederland toch zijn hè? Beatrix maar roepen over dat alle Nederlanders zware tijden tegemoet gaan en dat we allemaal, voor zover een heleboel mensen dat nog niet hebben gedaan, de buikriem moeten aanhalen. Ondertussen zetten leden van onze eigen koninklijke familie allerlei constructies in het buitenland op om maar geen belasting over oa erfenis van Bernhard te hoeven betalen.

Tsja, weet je? Ik vind het ook wel weer erg makkelijk om anderen hypocriet te noemen. Ik ben namelijk benieuwd hoeveel mensen er zijn die uit moreel besef van zo'n uitweg af zouden zien. Als ik naar mijn omgeving kijk geloof ik niet dat ik er 3 zou kunnen noemen. En zelfs ikzelf (en ik ben daarin niet iemand die het onderste uit de kan wil hebben - er zijn medische kosten die ik bewust niet declareer omdat ik het simpelweg niet nodig vind, en er zijn zeker ook veel obscure manieren die ik heel principieel niet zou willen gebruiken), zelfs ik dat ik mogelijk toch wel gebruik zou maken van een manier om minder belasting over een erfenis te betalen.

En natuurlijk, het is wel het koningshuis, maar tegelijkertijd: zou ik daarin nou echt anders zijn? Voor ik een ander daarin hypocriet ga noemen zou ik eerst bij mezelf te rade gaan of ik daar minder hypocriet in zou zijn.

De verontwaardiging is zo makkelijk.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:31

ik vind wat wilders zegt daarover zwaar belachelijk! :@
het is dan misschien wel niet zo fijn om naar te kijken maar wat staat er in de grondwet?
alle burgers hebben vrijheid van godsdienst of zo iets???

ik vind het niet kunnen, het zijn toch ook gewoon mensen en ja, er lopen wel eens wat gekke mensen tussen die opeens een aanslag ergens op willen plegen maar er zijn ook hartstikke aardige, heb er zelfs 1 als wiskunde leraar! :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:33

sarabande schreef:
Tallie_Ho schreef:

Vandaar een betere bijdrage is dus zelf zijn bewaking betalen.

Ik snap je even niet? Je volgorde in woorden klopt niet helemaal?

Je bedoelt dat je vind dat hij zelf zijn beveiliging moet betalen? Helemaal mee eens! :j

Maar als ik even kijk naar de hoeveelheid hoofddoeken in deze stad.. Hmm, ik weet niet.. Kon best wel eens een berg pleuro's in de staatskas opleveren :)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:34

@ marianneeeeh: Hartstikke goed dat je zo denkt, maar bij je zinnetje over 'ik heb er zelfs 1 als wiskunde leraar' krijg ik een beetje een gevoel alsof het meer 'aapjes kijken' is... correct me if I'm wrong...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:35

en toch denk ik dat hij een hele grote partij gaat krijgen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:36

Moniek schreef:

Dat denk ik ook.. Een hoop mensen in Nederland zijn het gemodder van CDA en PVDA aardig zat onderhand..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:36

Chevax, als de wet het toelaat om op een bepaalde manier een belastingvoordeel te behalen, dan mag iedereen daar gebruik van maken, ook de koninklijke familie.

Wilders is uiteraard niet serieus te nemen, niet met dit idee en ook niet met zijn andere ideeen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:37

Tallie_Ho schreef:
Moniek schreef:

Dat denk ik ook.. Een hoop mensen in Nederland zijn het gemodder van CDA en PVDA aardig zat onderhand..

dat niet alleen denk ik maar een hoop zijn het met hem eens een hele hoop

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:38

Lovely schreef:
Chevax, als de wet het toelaat om op een bepaalde manier een belastingvoordeel te behalen, dan mag iedereen daar gebruik van maken, ook de koninklijke familie.

Wilders is uiteraard niet serieus te nemen, niet met dit idee en ook niet met zijn andere ideeen.

maar veel nederlanders nemen hem heel erg serieus dat hebben we een tijdje geleden wel kunnen merken.
ik denk dat hij met de verkiezingen heel veel gaat winnen.
en dat zegt mij lijkt me wat de sfeer is in nederland

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:41

ik vind het GEWELDIG!!!!
dan zeggen dieturken en marokanen ja een vrouw is een diamant die beschermd moet worden
ja DAAAAGGG met een diamant moet gepronkt worden weg die kap.

ik heb het niet zo opp buitenlanders als je hier in de buurt waar ik nu woon al over straat loop word je al van je fiets af geplukt over de buren nog maar te zwijgen er word perfect voor ze gezorgd met huizen geld etc
en dan nog zeggen nederland als je nederland niet goed vind flikker dan maar op naar je eigen land.

dat is mijn mening.
O:)
Laatst bijgewerkt door toot op 16-09-09 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:42

Zozo Wendy, daar heb je lang over nagedacht of niet?

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:46

Lyonesse schreef:
Marieke_K schreef:
[quote=-"FahyaFemke"]
nou tis geen boerin
maar hier in Herkingen :Y) loopt er in ieder geval 1 rond hoor :j
maar geen burka hoor, maar wel een hoofddoek. Tenminste, ik noem dat een hoofddoek?
Dat probeerde ik net ook te vragen, want moet je daar ook belasting over gaan betalen? kleine doekjes? Of alleen als je zon grote doek om doen?
ik snap t niet :+
---
Alleen als ze uit de moslim geloofsovertuiging worden gedragen. Over prijs per vierkante meter doek heb ik hem niet gehoord.. :+

_O- Dan ook nog extra betalen voor een felle kleur of leuk patroontje :D

Nou dan kunnen we hier wel krom gaan liggen _O-

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:48

nee ik heb er niet over nagedacht ik hoorde het een keer voorbij komen ik vind hem wel lagwekkend

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:48

Shadow0 schreef:
Chevax schreef:
Hoe hypocriet kunnen we in Nederland toch zijn hè? Beatrix maar roepen over dat alle Nederlanders zware tijden tegemoet gaan en dat we allemaal, voor zover een heleboel mensen dat nog niet hebben gedaan, de buikriem moeten aanhalen. Ondertussen zetten leden van onze eigen koninklijke familie allerlei constructies in het buitenland op om maar geen belasting over oa erfenis van Bernhard te hoeven betalen.

Tsja, weet je? Ik vind het ook wel weer erg makkelijk om anderen hypocriet te noemen. Ik ben namelijk benieuwd hoeveel mensen er zijn die uit moreel besef van zo'n uitweg af zouden zien. Als ik naar mijn omgeving kijk geloof ik niet dat ik er 3 zou kunnen noemen. En zelfs ikzelf (en ik ben daarin niet iemand die het onderste uit de kan wil hebben - er zijn medische kosten die ik bewust niet declareer omdat ik het simpelweg niet nodig vind, en er zijn zeker ook veel obscure manieren die ik heel principieel niet zou willen gebruiken), zelfs ik dat ik mogelijk toch wel gebruik zou maken van een manier om minder belasting over een erfenis te betalen.

En natuurlijk, het is wel het koningshuis, maar tegelijkertijd: zou ik daarin nou echt anders zijn? Voor ik een ander daarin hypocriet ga noemen zou ik eerst bij mezelf te rade gaan of ik daar minder hypocriet in zou zijn.

De verontwaardiging is zo makkelijk.

Nee hoor, de verontwaardiging is niet zo makkelijk. De verontwaardiging over zulke berichten ontstaat wanneer je als zelfstandige die 60 uur per week werkt een heleboel van je centjes mag afdragen. Oké, so be it, want we hebben in Nederland qua sociale voorzieningen over het algemeen (nog) niet te klagen. En natuurlijk, ook ik zou liefst zo min mogelijk belasting willen betalen. Maar dat dan mensen uit het koningshuis, die de Nederlandse staat een boel centjes kosten, dergelijke oplossingen zoeken en dan prediken dat we er gezamenlijk voor moeten zorgen dat Nederland uit de impasse komt, die vind ik hypocriet. Maar goed, dat is feitelijk een heel andere discussie dan die waar het hier over gaat en dat is Wilders die als een ongeleid projectiel tekeer gaat.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 23:06

We moeten de komende jaren verschrikkelijk veel gaan bezuinigen. We hebben gewoon jarenlang als Nederland boven onze stand geleefd en moeten nu gewoon de paasei naar de nering gaan zetten. Dat is voor niemand leuk en gaat iedereen pijn in de portemonnee doen. Dan zijn acties zoals die van het koninklijk huis niet echt handig en al is het niet tegen de letter van de wet, als koninklijke familie lig je in dit soort situaties onder een vergrootglas en moet je gewoon roomser dan de paus zijn. Het geeft toch het gevoel "ieder voor allen en wij voor onszelf".

Wendy_paard, ik vind het jammer dat je zo kort door de bocht een grote groep nederlanders generaliseert. Op het moment dat mensen, autochtoon of allochtoon, overlast geven of de wet overtreden, dan moeten ze aangepakt worden. Dat is de discussie niet, daarom een hele bevolkingsgroep een negatief stempel geven ook niet. Het gaat om de vraag of er op één specifieke geloofsuiting een belasting geheven moet worden. Vooral omdat Wilders duidelijk heeft aangegeven het niet voor andere geloofsuitingen in te willen voeren.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 23:22

Damber schreef:
ik krijg zo'n vermoeden dat dit hetzelfde gaat aflopen als toen met Pim Fortuijn.....

Dat was ook het eerste wat ik dacht...hij vraagt er gewoon om...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 23:24

gillian schreef:
Damber schreef:
ik krijg zo'n vermoeden dat dit hetzelfde gaat aflopen als toen met Pim Fortuijn.....

Dat was ook het eerste wat ik dacht...hij vraagt er gewoon om...

Euh.. NIEMAND vraagt erom om vermoord te worden! Wat een rare uitspraak! Volgens mij heeft Wilders, ook al zijn zijn ideeen op zijn minst uiterst merkwaardig te noemen, ook nog steeds het recht van vrije meningsuiting..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 23:25

Of iig leven idd >;)