Ronne schreef:Oh toch! Hij had toch ook de koningin geknuffeld??Ok, ik kap echt nu, deze heerlijke discussie mét inhoud helpen we helemaal de goot in!
Zeker weten

Mwoah, te laat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chevax schreef:En dan komt er nog eens zo'n idioot als Wilders die begint over "voddentax". Ik vind die man totaal respectloos, een bijzonder slecht politicus en iemand die maar roept wat in hem opkomt. Bah!
Chevax schreef:Hoe hypocriet kunnen we in Nederland toch zijn hè? Beatrix maar roepen over dat alle Nederlanders zware tijden tegemoet gaan en dat we allemaal, voor zover een heleboel mensen dat nog niet hebben gedaan, de buikriem moeten aanhalen. Ondertussen zetten leden van onze eigen koninklijke familie allerlei constructies in het buitenland op om maar geen belasting over oa erfenis van Bernhard te hoeven betalen.
sarabande schreef:Tallie_Ho schreef:Achja, als Wilders het gat in de begroting dichtkrijgt met kopvoddentax, heeft hij mijn zegen.. Hoewel ik niet denk dat hij het er doorheen krijgt, maar dat is een ander verhaal
Vandaar een betere bijdrage is dus zelf zijn bewaking betalen.
Lovely schreef:Chevax, als de wet het toelaat om op een bepaalde manier een belastingvoordeel te behalen, dan mag iedereen daar gebruik van maken, ook de koninklijke familie.
Wilders is uiteraard niet serieus te nemen, niet met dit idee en ook niet met zijn andere ideeen.
Lyonesse schreef:Marieke_K schreef:[quote=-"FahyaFemke"]
nou tis geen boerin
maar hier in Herkingenloopt er in ieder geval 1 rond hoor
maar geen burka hoor, maar wel een hoofddoek. Tenminste, ik noem dat een hoofddoek?
Dat probeerde ik net ook te vragen, want moet je daar ook belasting over gaan betalen? kleine doekjes? Of alleen als je zon grote doek om doen?
ik snap t niet
---
Alleen als ze uit de moslim geloofsovertuiging worden gedragen. Over prijs per vierkante meter doek heb ik hem niet gehoord..Dan ook nog extra betalen voor een felle kleur of leuk patroontje
Shadow0 schreef:Chevax schreef:Hoe hypocriet kunnen we in Nederland toch zijn hè? Beatrix maar roepen over dat alle Nederlanders zware tijden tegemoet gaan en dat we allemaal, voor zover een heleboel mensen dat nog niet hebben gedaan, de buikriem moeten aanhalen. Ondertussen zetten leden van onze eigen koninklijke familie allerlei constructies in het buitenland op om maar geen belasting over oa erfenis van Bernhard te hoeven betalen.
Tsja, weet je? Ik vind het ook wel weer erg makkelijk om anderen hypocriet te noemen. Ik ben namelijk benieuwd hoeveel mensen er zijn die uit moreel besef van zo'n uitweg af zouden zien. Als ik naar mijn omgeving kijk geloof ik niet dat ik er 3 zou kunnen noemen. En zelfs ikzelf (en ik ben daarin niet iemand die het onderste uit de kan wil hebben - er zijn medische kosten die ik bewust niet declareer omdat ik het simpelweg niet nodig vind, en er zijn zeker ook veel obscure manieren die ik heel principieel niet zou willen gebruiken), zelfs ik dat ik mogelijk toch wel gebruik zou maken van een manier om minder belasting over een erfenis te betalen.
En natuurlijk, het is wel het koningshuis, maar tegelijkertijd: zou ik daarin nou echt anders zijn? Voor ik een ander daarin hypocriet ga noemen zou ik eerst bij mezelf te rade gaan of ik daar minder hypocriet in zou zijn.
De verontwaardiging is zo makkelijk.
gillian schreef:Damber schreef:ik krijg zo'n vermoeden dat dit hetzelfde gaat aflopen als toen met Pim Fortuijn.....
Dat was ook het eerste wat ik dacht...hij vraagt er gewoon om...