Als ik naar een Islam-land ga, toon ik ook respect, pas me aan.
Zij komen naar ons land, wij ontvangen hen, zijn gastvrij (want meestal hebben deze mensen al veel pech gekend in hun leven), dan vind ik het normaal dat zij in het 'openbaar' zich gaan gedragen & gaan leven naar onze normen & waarden.
Deze mensen wouden weg uit hun land om hier een beter leven te hebben, maar ze maken ons land net zoals hun land van herkomst.
Zeker in de huidige sfeer van aanslagen & terrorisme, moet er neutraliteit zijn. We leven al genoeg in angst.
T feit dat de moslim gemeenschap zich nu enorm aan't opdringen is (want dat doen ze door in onze maatschappij de hoofddoek verplicht toe te willen laten), maakt de mensen bang. Dit zet aan tot racisme.
Een ander duidelijk feit is, dat indien meneer de Imam zich rustig had gehouden en had opengestaan voor dialoog ipv meteen op te roepen tot acties en boycot er nu helemaal niets aan de hand zou geweest zijn. Dan zouden 2 scholen in Antwerpen een verbod hanteren en de overige scholen zouden vrij zijn... Nu heeft de Imam er voor gezorgd dat élke gemeenschapsschool een verbod dient te hanteren. Eigen schuld dikke bult...
Door zich nog meer af te splitsen van de maatschappij gaat de bevolking zich nog meer gaan distantiëren van de moslims en elke andere allochtoon.
Om een simpel voorbeeld te geven, als ik bij mensen ga op bezoek of indien mensen mij onderdak aanbieden omdat mijn huis bv verwoest is, dan ga ik die mensen dankbaar zijn en ervoor zorgen dat zij geen hinder van mij ondervinden. Ik zal mij aanpassen aan het huiselijke ritme & regels van die mensen. Zo zal ik niet ineens in m'n blootje rond lopen omdat ik dat thuis ook deed... Nou zo zouden zij ook moeten reageren. Wij hebben respect voor hen maar ik vind wederzijds respect en aanpassing niet te veel gevraagd.
Mijn vriendin haar kleine zus zit in ons dorp in de kleuterschool. T arme kind kwam elke dag met blauwe plekken thuis. Blijkt dat een kleine jongen van Marokkaanse afkomst haar de hele tijd sloeg. Gaat de mama van het meisje naar de leerkracht zegt die doodleuk: 'mervrouw ik kan daar niets aan doen, dat is nu eenmaal hun cultuur'. Wel dat gaat erover. De moeder diende klacht in bij de politie, de leerkracht werd ontslaan en de jongen het volgende jaar van de school gestuurd wegens herhaalde agressiviteit. Zo moet er duidelijk gereageerd worden,... Straks kunnen WIJ naar een ander land trekken omdat we ons in ons eigen land niet meer veilig voelen!
Ookal is mij nog niets misdaan, ik ben ook steeds op mijn hoede en zelf angstig... puur omdat deze angst ons via dit haat-klimaat tussen vreemdelingen of mensen van andere herkomst en onze autochtonen zo wordt aangewakkerd door zulke domme debatten en voorvallen. Nu ja mijn stem is duidelijk,... wees welkom, maar pas je aan.