Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alet74 schreef:Niets verkeerd aan een Hitler-foto aan de muur? Dat kun je niet menen?
Gelukkig schieten niet alle racisten mensen dood, maar mensen uiten extreme gedachten vaak niet alleen binnenshuis, daar zullen ze dus wel bewust mensen mee kwetsen. Sommige mensen schijnen te denken dat het wel kan om dit gezellig tijdens het een of ander op tafel te gooien (dingen over allochtonen).
Nogmaals, ik vind het prijzenswaardig dat je iedereen in zijn/haar waarde laat, maar er zijn grenzen aan de acceptatie. Maar goed, ik denk dat we hierover toch niet op 1 lijn komen.
Het zou fijn zijn over een jaar of wat te horen dat je nog steeds zo denkt als nu, dan heb je in ieder geval nog niet de lepel op de neus (of hoe je het ook zegt) gekregen.
Alet74 schreef:Ik kan dat maar niet onthouden (dat van die deksel).
Ik vind mezelf niet zo overhaast met mijn (lichtelijk) voorzichtige conclusies, jij wel? Eigenlijk vind ik dat mensen met dit soort extreme denkbeelden (ook zonder foto aan de muur) niet op de kinderen van anderen zouden moeten mogen passen, helaas is dat aan de buitenkant niet altijd duidelijk. Je zult het wel nooit kunnen uitsluiten, maar de meeste ouders zullen wel heel goed opletten bij wat voor mensen ze hun kroost stallen.