BartVB schreef:Was niet bedoeld als flauwe opmerking, voor zover ik weet doet HT niets illegaals? Ze maken de gebruikers duidelijk dat ze alleen foto's mogen gebruiken waar ze rechten over hebben en ze verwijderen foto's als je daar om vraagt?
Mijn vraag is dus; wat verwacht je nog meer? M.a.w. wat is het doel van dit topic? Voor zover ik weet kun je niet van HT eisen dat ze zelf op zoek gaan naar jouw foto's (of bewerkingen daarop) en zijn ze, zolang ze foto's verwijderen op verzoek, ook niet illegaal bezig? Dus een zaak beginnen lijkt mij erg lastig aangezien het de 13 jarige kids zijn die hier onrechtmatig bezig zijn?
Horse Tycoon laat illegaal verkregen foto's zien op hun site.
Dat op zich is al niet legaal.
Kijk, download sites voor muziek, etc. die krijgen al een rechtzaak voor enkel het laten zien van een link naar de muziek.
Horse Tycoon laat geen links zien, maar laat de foto's direct al op de site zien.
Ze wéten dat vrijwel al het materiaal illegaal verkregen is, maar doen daar op eigen initiatief nooit wat aan. Pas als de fotograaf aan de deur komt kloppen, volgt er een eenmalige aktie. En niet eens geen gevolg voor de gebruiker.
Illegale praktijken mogelijk maken is ook strafbaar 
Ook foto's waar de originele copyright logo's van de fotograaf níet vanaf gesloopt zijn, blijven staan, tenzij de fotograaf erover schrijft. Dat zijn toch op z'n minst de duidelijke gevallen waarbij ze zelf ook wat initiatief kunnen tonen?
En foto's die dmv betaling toegevoegd worden kunnen ook gewoon even gechecked worden.
Wat ik van ze verwacht?
Dat ze géén bedrijf runnen dat draait op uitsluitend illegaal verkregen foto's.
Maar dat ze afspraken maken met fotografen, om ze te compenseren voor het gebruik van de foto's.
Dat ziet het beheer echter niet zitten.
Dus het doel van deze aktie is nu om het beheer zó veel email te sturen met foto's die verwijdert moeten worden, dat het voor hen niet meer mogelijk is om op deze manier door te gaan.
En ik hoop dat ze daardoor ook de regels eindelijk aan zullen passen, zodat het zware consequenties heeft om illegale foto's te plaatsen. Zodat op die manier de jeugd ook eindelijk een serieus signaal krijgt dat het "fout" is om andermans auteursrechten te schenden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-09 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt