Dode bij vechtpartij strandfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kieffer

Re: Dode bij vechtpartij strandfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:57

Bah, altijd jammer dat zo'n feest verziekt moet worden. Gelukkig zaten we een weekendje in Centerparcs, anders had mijn broer er ook geweest. Zou er toch niet aan moeten denken dat je opeens gebeld wordt dat hij in het ziekenhuis ligt of nog erger omdat er iemand begon te schieten...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:59

Volgend jaar kun je juist wel weer veilig. Moet wel een hoop vreemds gebeuren wil het 2 jaar misgaan. Als ze het uberhaupt nog aandurven volgend jaar....

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:04

Larissa3 schreef:
Belachelijk dat ze niet beter controleren, invervolg maar geen vergunning geven voor feesten... ;)

Doodzonde dat het feest ook verpest word voor de mensen die wel op een normale manier van een feest kunnen genieten.
Maar tegenwoordig is een feest voor veel mensen niets meer aan zonder te veel alcohol, en een pilletje. ;)

Oke dus even grof gezegd op de 25.000 man verpesten het er 1000... en dan moeten er dus 24.000 onder lijden omdat er geen vergunningen meer gegeven worden... we kunnen dan wel gelijk alles kappen... ook de betaalde feestjes dan maar... daar worden ook mensen helemaal in elkaar gemept of gestoken.. of wat dan ook...

De politie moet is meer mogen in Nederland, ze worden toch getraint op situaties? dus ze zullen heus niet zomaar schieten...

Moet je in in frankrijk of spanje je middelvinger op steken naar ze, je wordt terplekke tegen de vlakte gegooit.... heerlijk mag van mij hier ook!!

En schieten ze hebben alleen maar op benen geschoten.... daar zijn ze opgetraint.. van mij had iedereen die achter de politie aan liep minimaal 1 kogel in zijn benen mogen hebben, hoppa niet luister, legge dan!!

Respect moet terug, en dat krijg je niet door "praat verhaaltjes en bij ouders langs te gaan" gewoon meppen of schieten...

Als je namelijk niks fout doet wordt je ook niet neergeschoten enof neer gemept... (even de mensen die onbewust er midden in stonden en wilde vluchten uitgesloten dan he)

En tuurlijk wil iedereen meer weten, ik wil er ook meer over weten... maar ga niet dingen zeggen die nog niet bevestigd zijn...

Bij de ingang alles checken had toch geen zin, je kon het namelijk zo door de hekken aangeven en of er over heen gooien... dus binnen komen zou het altijd, maar net wat een paar al zeggen, je bent al ziek in je kop als je er uberhaubt aan denkt om het mee te nemen...

Als het uberhaubt volgend jaar is en de line up goed is, en de beveiliging beter, dan ga ik sowieso weer!! heb een top avond gehad tot dat.. maar laat me niet uit het veld slaan door een paar randdebielen... Ik ga regelmatig in Rotterdam stappen dus ben wel wat gewent....

Ik laat me het plezier niet ontnemen door een stelletje debielen.... je wordt je alleen steeds meer bewust er van... en eigenlijk wordt ik er ook steeds kwaaier om....

Net wat iemand al eerder zei zet alle debielen op een weiland.. geef ze stokken en andere dingen... en wie het laaste overblijft... mep ik wel neer dan!! en zo ben je weer een hoop debielen meer kwijt! Hoe ziek ben je in je hoofd.... maar dan ook met wat voor mensen gaan ze om?? en hebben ze geen ouders???

Ik zou me kapot schamen als ouder, en voorlopig zou je nog niet jarig zijn, je krijgt met mij grotere problemen dan dat je met de politie zou hebben!!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:06

NOS vertelde net dat er agente in burger met hun pistolen hebben staan dreigen. Is ook een filmpje van gemaakt

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:08

Dat was gister al in hvn, kijk maar op hun site, kan je het filmpje zien.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:08

klopt dat filmpje heb ik ook gezien, dat zijn er 3, die waren geloof ik als eerder terplaatsen waar de daders geschoten hebben....

Op dat filmpje is op een gegeven moment ook te zien dat hun ook verdreven worden..

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:09

wat ik heb gezien bij HVN is dat ze dat nog niet zeker wisten.. die foto van die renee.. dat konden evt ook burger agenten zijn..
maar die renee dacht van niet..

het is afwachten... hoop dat er wel wat meer duidelijkheid over komt..

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:09

ik wilde ook gaan, maar ben op het laatste moment thuisgebleven. Ben ik achteraf zeeeeerr blij mee!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:11

ifever schreef:
Net wat iemand al eerder zei zet alle debielen op een weiland.. geef ze stokken en andere dingen... en wie het laaste overblijft... mep ik wel neer dan!! en zo ben je weer een hoop debielen meer kwijt! Hoe ziek ben je in je hoofd.... maar dan ook met wat voor mensen gaan ze om?? en hebben ze geen ouders???

Hebben ze iets meer dan 10 jaar geleden ookal eens gedaan. Alleen dan wel door hun zelf afgesproken.. Mocht ook niet... Helaas pindakaas. Was ruimte zat, niemand kon ertussen komen die er niet hoorde, want het was zwaar afgelegen. Dan hebben er tenminste geen andere last van...

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:12

muppetmayo schreef:
Volgend jaar kun je juist wel weer veilig. Moet wel een hoop vreemds gebeuren wil het 2 jaar misgaan. Als ze het uberhaupt nog aandurven volgend jaar....

Op nu.nl staat al dat er geen vergunningen meer gegeven worden voor strandfeesten bij Hoek van Holland...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:14

double schreef:
muppetmayo schreef:

Op nu.nl staat al dat er geen vergunningen meer gegeven worden voor strandfeesten bij Hoek van Holland...

Was ik al bang voor idd...

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:15

Maar wel logisch..
Maar er staat nog een party gepland, zou die wel door gaan dan?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:19

Larissa3 schreef:
Maar tegenwoordig is een feest voor veel mensen niets meer aan zonder te veel alcohol, en een pilletje. ;)

Joh, dat is toch helemaal de oorzaak van het uit de hand lopen niet?

double schreef:

Logisch, het gaat hard zo met de belastingcenten ;)

muppetmayo schreef:
ifever schreef:
Net wat iemand al eerder zei zet alle debielen op een weiland..

Hebben ze iets meer dan 10 jaar geleden ookal eens gedaan. Alleen dan wel door hun zelf afgesproken..

Wat mij betreft wordt er weer eens zoiets georganiseerd. En dan niet ingrijpen, maar elkaar lekker laten afmaken. Opgeruimd staat netjes :Y)

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:20

ifever schreef:
Larissa3 schreef:
Belachelijk dat ze niet beter controleren, invervolg maar geen vergunning geven voor feesten... ;)

Doodzonde dat het feest ook verpest word voor de mensen die wel op een normale manier van een feest kunnen genieten.

Oke dus even grof gezegd op de 25.000 man verpesten het er 1000... en dan moeten er dus 24.000 onder lijden omdat er geen vergunningen meer gegeven worden... we kunnen dan wel gelijk alles kappen... ook de betaalde feestjes dan maar... daar worden ook mensen helemaal in elkaar gemept of gestoken.. of wat dan ook...

De politie moet is meer mogen in Nederland, ze worden toch getraint op situaties? dus ze zullen heus niet zomaar schieten...

Moet je in in frankrijk of spanje je middelvinger op steken naar ze, je wordt terplekke tegen de vlakte gegooit.... heerlijk mag van mij hier ook!!

En schieten ze hebben alleen maar op benen geschoten.... daar zijn ze opgetraint.. van mij had iedereen die achter de politie aan liep minimaal 1 kogel in zijn benen mogen hebben, hoppa niet luister, legge dan!!

Respect moet terug, en dat krijg je niet door "praat verhaaltjes en bij ouders langs te gaan" gewoon meppen of schieten...

Als je namelijk niks fout doet wordt je ook niet neergeschoten enof neer gemept... (even de mensen die onbewust er midden in stonden en wilde vluchten uitgesloten dan he)

En tuurlijk wil iedereen meer weten, ik wil er ook meer over weten... maar ga niet dingen zeggen die nog niet bevestigd zijn...

Bij de ingang alles checken had toch geen zin, je kon het namelijk zo door de hekken aangeven en of er over heen gooien... dus binnen komen zou het altijd, maar net wat een paar al zeggen, je bent al ziek in je kop als je er uberhaubt aan denkt om het mee te nemen...

Als het uberhaubt volgend jaar is en de line up goed is, en de beveiliging beter, dan ga ik sowieso weer!! heb een top avond gehad tot dat.. maar laat me niet uit het veld slaan door een paar randdebielen... Ik ga regelmatig in Rotterdam stappen dus ben wel wat gewent....

Ik laat me het plezier niet ontnemen door een stelletje debielen.... je wordt je alleen steeds meer bewust er van... en eigenlijk wordt ik er ook steeds kwaaier om....

Ik zou me kapot schamen als ouder, en voorlopig zou je nog niet jarig zijn, je krijgt met mij grotere problemen dan dat je met de politie zou hebben!!

Ben het volledig met je eens, het moet hier in Nederland allemaal veel strenger, er word veel te zacht met feiten om gegaan.
Die mensen die op dit feest geschoten of gevochten hebben op ( volkomen onschuldige ) mensen, mogen van mij levenslang krijgen.
Alleen vind ik het jammer dat de gevangenisen hier vaak nog luxer zijn als hun thuis basis. :7
Veilig uitgaan bestaat al niet meer, je loopt gewoon risico's om wel te gaan, en naar mijn mening hoort dat dus niet, uitgaan hoort ontspannen en gezellig te zijn, en dat gaat door die gekke idioten echt naar de knoppen. ;)
Ik vind echt dat er stenger opgetreden moet worden tegen zulk soort zaken, want juist op feesten gebeurd het.
Ik durf te wedden dat als we hier in Nederland de dood straf kende dat er een stuk minder zou gebeuren.
Mensen slachten elkaar tegen woordig af, en waarom...? Vul het maar in...

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:21

Bij een strandfeest denk ik aan Bob Marley, blote voeten en een select gezelschap. Maar zo'n "massaal" feest met 50.000 man, phoe hee, zelfs al kreeg ik geld toe dan zou ik daar nog niet heen gaan.

Jammer dat het zo gelopen, vreselijk voor de nabestaanden van het slachtoffer.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:23

Larissa3 schreef:

Het is een natuurlijke eigenschap. Elk dier kent agressie, maar mensen kunnen deze tegenwoordig niet meer op een gekanaliseerde wijze kwijt en daarom vallen er tegenwoordig onschuldige slachtoffers. Geweld en strijd zijn van alle tijden.

Daarom ben ik er voorstander van dat er een manier komt waarbij agressieven en gefrustreerden die er behoefte aan hebben, dit op elkaar kunnen botvieren. Zoals hierboven omschreven in een weilandje waar ze niemand anders tot last zijn en er geen onschuldige slachtoffers kunnen vallen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:25

Chubby schreef:
Larissa3 schreef:

Het is een natuurlijke eigenschap. Elk dier kent agressie, maar mensen kunnen deze tegenwoordig niet meer op een gekanaliseerde wijze kwijt en daarom vallen er tegenwoordig onschuldige slachtoffers. Geweld en strijd zijn van alle tijden.

Daarom ben ik er voorstander van dat er een manier komt waarbij agressieven en gefrustreerden die er behoefte aan hebben, dit op elkaar kunnen botvieren. Zoals hierboven omschreven in een weilandje waar ze niemand anders tot last zijn en er geen onschuldige slachtoffers kunnen vallen.

Dan krijg je weer van die kooigevechten enzo, lekker is dat! :\

Ook dan kunnen er onschuldige slachtoffers vallen.. Bijvoorbeeld mensen die gedwongen worden en dergelijken.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:26

Chubby schreef:
Larissa3 schreef:

Precies, maar ik denk dat als er zoiets zou zijn dat dan het mieterige uit de mouw komt. ;)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:29

@Chubby:
Je kan natuurlijk ook gewoon fanatiek gaan sporten. Beetje spinnen ofzo. Prima sport om een beetje stoom af te blazen.

Overigens heeft het hormoon testosteron hier alles mee te maken. Het is algemeen bekend dat alcohol met name bij mannen voor een hogere testosteron spiegel zorgt. Testosteron = agressie. Er wordt nogal afgegeven op het gedoogbeleid ten aanzien van wiet, maar de allergevaarlijkste drug; alcohol ...is nog altijd op iedere straathoek te koop.

Ik ben overigens geen geheelonthouder. Ik hou best van een wijntje of biertje op zijn tijd. Maar feit blijft dat heel veel mensen gewoon niet met alcohol om kunnen gaan. En dan krijg je dus dit soort taferelen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:29

Larissa3 schreef:
Precies, maar ik denk dat als er zoiets zou zijn dat dan het mieterige uit de mouw komt. ;)

Dat was dus 10 jaar geleden ook....
Naja, ruim 10 jaar hoor. 1 groep begon weg te rennen, bleef 1 iemand achter die de andere groep gepakt heeft. 3 keer raden wie het niet naverteld heeft...
Maar dan sluiten we het terrein toch gewoon af O:) Kunnen ze neit weg dan moeten ze wel
Laatst bijgewerkt door muppetmayo op 24-08-09 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:30

Het feest was helemaal perfect!! goede sfeer goede muziek heerlijk weer!!!! dus zeker geslaagd tot half 12 toen ging het fout, vind echt zonde... steeds meer wordt er je op deze manier afgenomen...

Chubby schreef:
muppetmayo schreef:
Net wat iemand al eerder zei zet alle debielen op een weiland..

Hebben ze iets meer dan 10 jaar geleden ookal eens gedaan. Alleen dan wel door hun zelf afgesproken..

Wat mij betreft wordt er weer eens zoiets georganiseerd. En dan niet ingrijpen, maar elkaar lekker laten afmaken. Opgeruimd staat netjes :Y)

En daarna een groot gat graven op de weiland, alles er in en opgeruimt staat netjes, meer zijn ze ook niet waard!!

Ik graaf de kuil maar wat graag! Gelijk ook mooi opgehoogd daar!! :Y)

Oke niet helemaal netjes maar bah deze type mensen moet is echt gaan voelen wat ze aanrichten...

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:31

...Zetten er een groot hek omheen met prikkeldraad, gooien er een paar kratten bier overheen... en dan wachten maar...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:32

muppetmayo schreef:
Maar dan sluiten we het terrein toch gewoon af O:) Kunnen ze neit weg dan moeten ze wel

De onschuldige slachtoffers kunnen ook niet vluchten, dus zou geen medelijden hebben met diegene die op vrijwillige basis naar zo'n weiland afreist ;)

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:34

En dan geen wapens toelaten, alleen met de blote handen whatever hun agressie op elkaar botvieren.

Nogmaals ik ben blij dat ik niet de enige ben die het opneemt voor de politie. Ik blijf erbij de schuld ligt bij de etters die er zelf mee zijn begonnen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:35

12 geleden, in 1997, besloten Ajax en Feijenoord supporters een voetbalrel te houden in een weiland bij Beverwijk. Dit is uitgelopen op een veldslag met tientallen gewonden, uitgebrande auto's en 1 dode die met staven, knuppels en messteken om het leven is gebracht. Het lijkt me niet dat we om een herhaling daarvan moeten vragen. Het lijkt er op dat dat wel het doel van de delinquenten was zaterdag. Walgelijk.